Nee, dit is geen natuurkunde topic over allerhande vage formules welke niet in een verkeerder forum geplaatst kon worden, neen, ik had een vraag over het behandelen van spierblessures door stroompjes door het lichaam (interferentie) en door magnetisme.
Ik heb zelf namelijk al een jaar lang een schoudeblessure en na eindeloze gissingen is er pasgeleden een MRI gemaakt die uitwees dat het een (niet bacteriële) ontsteking/zwelling is in m'n schouder omdat mijn supraspinatus een klap heeft gehad; en dit trekt zeer langzaam weg, dus de genezingstijd is nogal lang.
Nou kan ik me herinneren dat toen ik hier voor het eerst naar de fysio ging, hij er interferentie opzette; dit was om de doorbloeding te bevorderen en dit zou weer goed zijn voor de genezing.
Het klonk heel logisch maar ergens wist ik dat 1 zo'n behandeling van hooguit 5 a 6 minuten per week waarschijnlijk weinig invloed had; plus dat het fysiobezoek natuurlijk beperkt was.
Mijn punt is nu, dat ik heb zitten nadenken of ik dit soort apparaten niet voor thuis ook kan gebruiken; misschien niet zo'n installatie als de fysio had, maar iets simpelers misschien, wat dagelijks te gebruiken is en ook verantwoord is voor behandeling van de blessure.
[ Abtronics en al die dingen werken op een vergelijkbare manier ]
Ik begrijp dat niet iedereen die dit leest arts is, maar misschien dat jullie deze apparatuur wel kennen of gezien hebben, of gehoord hebben van (thuis)behandeling met dit soort dingen.
Ook magnetisme scheen te helpen; weet eigelijk niet goed meer waar ik dat vandaan heb maar in mijn hoofd zweeft nog die gedachte dat een magnetisch veld positieve invloed heeft op het herstel van spieren en gewrichten.
Dus...enige reacties/suggesties?
Life is all about development