Massa's vrienden bestaat volgens mij niet...je kan wel bekende hebben, vrienden, maar die zijn niet te vergelijken met échte vrienden. Die heb je er maar één of enkele.quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:33 schreef DarkElf het volgende:
Over vrienden; ik vraag me af wat je wilt? Sommige mensen zijn behpt met het vermogen om massa's vrienden te hebben en hebben misschien geen mensen waar ze echt op kunnen steunen. 1 echte vriend hebben en verder kennissen lijkt mij pers. daarom waardevoller.
Je kunt best meerdere goede vrienden hebben, maar je moet net het geluk hebben dat je die tegenkomt. Echte goede vrienden zijn echt een geschenk, die krijg je niet zomaar even op bestelling.quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:38 schreef T1andonly het volgende:
Massa's vrienden bestaat volgens mij niet...je kan wel bekende hebben, vrienden, maar die zijn niet te vergelijken met échte vrienden. Die heb je er maar één of enkele.
Dat is ongeveer het moeilijkste punt wat je daar aankaart, denk ik. Mensen voelen dat onbewust toch aan.quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:37 schreef Angeles het volgende:
Op de een of andere manier valt het ook vaak niet echt in goede aarde als je openlijk ervoor uitkomt dat je je bewust bent dat je op een hoger niveau zit dan de rest, dat valt mij wel meer op in dit soort topics, mensen pikken dat op de een of andere manier gewoon niet. Zal wel iets menselijks zijn, dat ze zich niet minder willen voelen of zo.
Ik weet ook niet hoe je daarmee om kunt gaan eerlijk gezegd. In elk geval zorgen dat je jezelf niet als algemene maatstaf gaat zien en anderen als kinderachtig of oppervlakkig en dat dan gaat uitdragen, want dat zet sowieso kwaad bloed. Niet dat ik denk dat je dat doet hoor, maar dat zie ik soms ook wel eens gebeuren.
Niet zo belachelijk kindje als jij die een serieus topic wilt verkloten door er gewoon maar onzin in de posten.quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:41 schreef Sp4wN het volgende:
[..]
Wat ben jij?
Ja, dat denk ik inderdaad ook wel. Ik weet er ook niet echt een oplossing voor.quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:42 schreef Maerycke het volgende:
Dat is ongeveer het moeilijkste punt wat je daar aankaart, denk ik. Mensen voelen dat onbewust toch aan.
Ik begrijp wel wat je wilt te zeggen, maar ik kan eerlijk zijn ik heb niet veel echte vrienden.quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:41 schreef Angeles het volgende:
[..]
Ik vind het vaak jammer dat mensen het zo als een statussymbool gaan zien. Als je veel vrienden hebt ben je dus geweldig en leuk, als je er minder hebt ben je stom en een sociale outcast - zo komen mensen die niet zoveel mensen kennen in een soort vicueuze cirkel terecht, gaan voelen dat ze niet leuk genoeg zijn of zo en dat maakt het alleen nog maar moeilijker.
Daar is ook zo een-twee-drie geen oplossing voor denk ik. Je kunt je anders voordoen dan dat je bent, maar dan val je ook binnen no-time door de mand. Of mensen gaan je irriteren... of je vindt ze inderdaad kinderachtig. Dat alles is geen basis voor een langdurige vriendschap met iemand waarmee je niet op hetzelfde level zit.quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:44 schreef Angeles het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik inderdaad ook wel. Ik weet er ook niet echt een oplossing voor.
Ik heb op de middelbare school nauwelijks echte vrienden gehad. Een vriendin van wie ik dacht dat ze mijn beste vriendin had, maar dat viel ontzettend tegen. Verder was ik gewoon eigenlijk best eenzaam. Daarna heb ik een hele tijd één echt goede vriendin gehad. Pas sinds een tijdje heb ik meer vrienden waar ik echt, echt van op aan kan.quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:45 schreef T1andonly het volgende:
Ik begrijp wel wat je wilt te zeggen, maar ik kan eerlijk zijn ik heb niet veel echte vrienden.
Ik heb 2 mensen die ik écht vrienden kan noemen en die zullen ook wel altijd voor me klaarstaan hoop ik. Mijn beste vriendin en de vriend van haar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |