Het is geen gevaar voor de relatie als in vreemdgaan als dat is waar je op doelt. Vanuit mijn eigen ervaring bezien (ik flirtte ook weleens ondanks vriendinquote:Op vrijdag 30 april 2004 20:05 schreef CrazyByte het volgende:
Je hebt wel een punt ja, maar van de andere kant vind ik dat 't best kan.
Dat je flirt met andere wil helemaal niet zeggen dat, dat een gevaar is voor je relatie. Zolang je zelf maar je grensen kent. Je weet hoe ver je kunt gaan, en dat jezelf realiseert dat je niet verder mag gaan als flirten.
Om te voorkomen dat je iemand kwetst moet je in ieder geval aangeven dat je wel al bezet bent.
Nogmaals zolang jij zelf je grensen kent, dan zie ik 't niet als een gevaar voor je relatie...
Och, onze overheid is ook bezig met het voorbereiden van een wet om bepaalde mensen te verbieden kinderen te krijgen, dus dit kan best de volgende stap zijnquote:Op vrijdag 30 april 2004 20:06 schreef Frenkie het volgende:
Ja laten we het verbieden door de overheid
Nee, laten we meisjes/jongens die bezet zijn gewoon in het voorhoofd brandmerken.quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:06 schreef Frenkie het volgende:
Waarom?quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:06 schreef kapstok11 het volgende:
Dus als je flirt kom je wat tekort in je eigen relatie? Waar haal je dat vandaan echt? Lijkt me gewoon een hele slechte aanname van je.....
Ja, en waarom zou dat duiden op dat er iets mist? (2x)quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:08 schreef KingCold het volgende:
[..]
Het is geen gevaar voor de relatie als in vreemdgaan als dat is waar je op doelt. Vanuit mijn eigen ervaring bezien (ik flirtte ook weleens ondanks vriendin) was er nooit de intentie om in te gaan op de ander haar avances. Het gaat erom dat dit gedrag erop duidt (mits structureel natuurlijk) dat er iets mist in de relatie, en dat kan natuurlijk op den duur wél een probleem gaan worden.
Ah je bedoelt 't meer op die manier, dan ben ik 't dus niet met je eens.quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:08 schreef KingCold het volgende:
[..]
Het is geen gevaar voor de relatie als in vreemdgaan als dat is waar je op doelt. Vanuit mijn eigen ervaring bezien (ik flirtte ook weleens ondanks vriendin) was er nooit de intentie om in te gaan op de ander haar avances. Het gaat erom dat dit gedrag erop duidt (mits structureel natuurlijk) dat er iets mist in de relatie, en dat kan natuurlijk op den duur wél een probleem gaan worden.
Weer een constructieve bijdrage kerel.quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:06 schreef Frenkie het volgende:
Omdar het lijkt of je dat net even bedacht hebt zonder enige onderbouwing... Dus ik ben benieuwd naar hoe je daarbij komt.quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:11 schreef KingCold het volgende:
[..]
Waarom?
Je hebt behoefte aan amoreuse aandacht die jouw partner je kennelijk niet afdoende geeft?quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:11 schreef kapstok11 het volgende:
[..]
Ja, en waarom zou dat duiden op dat er iets mist? (2x)
Flirtten doe je niet om vrienden/dinnen te maken. Dan praat je gewoon. Iets wat mi heel wat anders is dan flirtten (in elkaars personal space zitten, oogcontact, aanrakinkjes, etc).quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:13 schreef CrazyByte het volgende:
[..]
Ah je bedoelt 't meer op die manier, dan ben ik 't dus niet met je eens.
Dat je flirt wil niet zeggen dat je iets mist in een relatie, misschien wil je nog andere vrienden maken en doe je dat op die manier. Als jij als jonge een leuke meid ziet, waar je gewoon wat meer van wilt weten ofzo, zonder enige bij bedoeling, zul je toch ook vaak op een ietswat flirtende manier contact proberen te maken.
En misschien ben je iemand die gewoon aan de aandacht van één persoon niet genoeg heeft, dat heeft dan niks met je relatie te maken, maar met jezelf. Ik ken wel meerdere personen, die zullen hun vriendin nooit bedriegen en daar is ook niks mis in de relatie, maar die flirten ook met regelmaat. Gewoon om nieuwe vrienden/vriendinnen te maken.
Das in ieder geval, "my point of view".
Dat is jou mening, en dat kan voor andere mensen verschillen. Want op 't moment dat je iemand een compliment geeft of op een bepaalde manier aandacht probeert te trekken, zou je dat ook als flirten kunnen beschouwen, zonder er bij na te gaan of dat ook de bedoeling van die persoon is...quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:16 schreef KingCold het volgende:
[..]
Flirtten doe je niet om vrienden/dinnen te maken. Dan praat je gewoon.
Nee helemaal niet logischt...quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:15 schreef KingCold het volgende:
[..]
Je hebt behoefte aan amoreuse aandacht die jouw partner je kennelijk niet afdoende geeft?
Nogal logisch m.i.?
Jij vindt dus dat amoreuse aandacht ook buiten de relatie om mag worden gezocht en dat de defenitie van een relatie dat zulks aandacht exclusief voor elkaar is niet opgaat en dat het daarom een slechte aanname is..?quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:20 schreef kapstok11 het volgende:
[..]
Nee helemaal niet logischt...
Jij zegt dat als je flirt je zulke aandacht krijgt omdat je in je eigen relatie zulke aandacht mist. En nu heb je nog steeds niet uitgelegd waar jij uit op kan maken dat je dan zulke aandacht in je eigen relatie mist. Is dus gewoon een aanname zoals ik al zei...
Als je mn vraag niet eens snapt.... Laat maar dan...quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:28 schreef KingCold het volgende:
[..]
Jij vindt dus dat amoreuse aandacht ook buiten de relatie om mag worden gezocht en dat de defenitie van een relatie dat zulks aandacht exclusief voor elkaar is niet opgaat en dat het daarom een slechte aanname is..?
Dat mag jij vinden, maar ik ben niet degene die telkens met het woordje "gewoon" aan komt zetten als "onderbouwing"
Damn.. en JIJ bent dan moderator?quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:11 schreef Frenkie het volgende:
Voor dit soort onzinstellingen is maar een antwoord. Als jij niet wil flirten als je een relatie hebt, dan doe je het niet. Maar zeur niet als anderen dat wel doen.
ik vind het eigenlijk best kunnen.quote:Op vrijdag 30 april 2004 19:56 schreef KingCold het volgende:
N.a.v. een ander topic. Wie vindt dit wel/niet kunnen?
Ik vind het niet kunnen en wel om twee redenen.
Iemand die flirt ondanks een relatie doet dit meestal om positieve aandacht te ontvangen. Men wil weten of "men nog goed in de markt ligt". Kennelijk is de positieve aandacht van de partner alleen niet genoeg. Dit betekent dus dat er iets mist in de relatie.
Bovendien, waarom zou men willen weten hoe goed men in de markt ligt terwijl men al bezet is? Dat zou alleen interessant zijn als het gevoel aanwezig is dat de relatie binnenkort weleens afgelopen zou kunnen zijn... (Vergelijk dit met een werknemer die ontslag wil nemen, en zich alvast oriënteert op een nieuwe baan). Nu kan de "marktvraag" ook wel stomweg in het verlengde van het verlangen naar positieve aandacht liggen, toch is hij verdacht.
Ik vind dat als men iets mist in de relatie, men dat gewoon bij de partner aan moet kaarten. Flirtten achter de rug om/in het bijzijn van de partner getuigt van een gebrek aan respect. Ook jezelf verschuilen achter "je moet me 100% vertrouwen" loopt m.i. spaak. De praktijk leert immers gewoonweg dat niemand 100% te vertrouwen is. Als je dan vervolgens laat zien niet genoeg te hebben aan de aandacht van vriend(in) alleen is het mi logisch dat vriend(in) bedenkingen krijgt.
Een andere reden betreft het egoïstische standpunt van de nepflirt(st)er. Immers, niemand vind het leuk om een blauwtje te lopen. Je staat immers gewoon voor lul in de eerste plaats. Bovendien, stel nou eens dat de ander jou in kwestie echt heel erg ziet zitten. Nu zullen de meeste mannen/vrouwen de volgende dag de hele zaak alweer vergeten zijn, maar je loopt toch altijd het risico iemand echt hard op zijn ziel te trappen. En ik vind dat er iets fundamenteel verkeerds is aan een ander een rotgevoel te bezorgen, puur en alleen om je zelf beter te voelen.
Wat vinden jullie?
Edit: Kan iemand ff een "t" uit flirtten halen in de titel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |