Ga ik overmorgen eens proberen! Thnx.quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:47 schreef ChristianHS het volgende:
Ik maak hem altijd zo:
Tilapia met prei/room/mosterdsaus
--------------------------------------------------------------------
Olijfolie
Mosterd
Citroensap
Dille
Witte Wijn
1 Prei
60ml Crème Fraiche
150g Tilapia
------------------------------------------------------------------------------------
Sprenkel citroensap over de tilapia. Snij de prei in dunne ringen. Doe olie in de pan en fruit kort de prei. Verwarm de oven voor op 160 graden. Meng de crème fraiche met een theelepel mosterd, een flinke scheut witte wijn, zout en dille in een kleine ovenschotel. Meng de prei door de saus. Doe de tilapia in de ovenschotel, en onder de saus. Laat de schotel 20 minuten in de oven staan.
Klinkt goed!!quote:Op zaterdag 1 mei 2004 09:14 schreef bixister het volgende:
tilapia is ook buiten de AH wel verkrijgbaar hoor.
maar een gerecht dat ik er laatst mee gemaakt heb:
Gegratineerde tilapiafilet: (2 personen)
Ingrediënten:
500g tilapiafilets
1 el citroensap
3 el slagroom
125 g verse roomkaas naturel (van die smeerbare, dus bijv. mon chou of philadelphia uit zo'n kuipje)
4 el pittige kaas, geraspt
ondiepe ovenschaal (inhoud 1,5 liter)
Bereiden:
1) Tilapiafilets bestrooien met zout & peper. Citroensap erover schenken en 15 min. marineren. Grill voorverwarmen. In kom room met roomkaas mengen.
2) Tilapiafilets droogdeppen en in ovenschaal leggen. Roommengsel over vis schenken. Bestrooien met kaas en vis onder hete grill in 8-10 min gaar en goudbruin laten worden. Lekker met wortelsalade en krieltjes.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |