abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18796373
Albert heeft al enkele maanden een nieuw visje in huis, de Tilapia, afkomstig uit Zimbabwe.

Het is een stevig visje, en de filets zijn uitstekend geschikt voor curries e.d.

Snel recept, variatie op een recept uit de Allerhande:

tilapiafilet
gesnipperde ui
rode en groene paprika snippers
geraspte gemberwortel
blikje ananasschijven
ketjap manis
allesbinder
sherry

rijst
groente naar keuze

Uien en paprika smoren, gember en vocht van de ananas toevoegen. Ketjap manis en sherry toevoegen, binden met allesbinder, tilapia stukjes erop leggen, bedekken met ananas. 10 mins smoren met deksel en voila!

Meer recepten? Graag!

[ Bericht 2% gewijzigd door Grobbenkuiken op 30-04-2004 19:54:02 ]
pi_18798002
Ik maak hem altijd zo:

Tilapia met prei/room/mosterdsaus
--------------------------------------------------------------------
Olijfolie
Mosterd
Citroensap
Dille
Witte Wijn
1 Prei
60ml Crème Fraiche
150g Tilapia
------------------------------------------------------------------------------------
Sprenkel citroensap over de tilapia. Snij de prei in dunne ringen. Doe olie in de pan en fruit kort de prei. Verwarm de oven voor op 160 graden. Meng de crème fraiche met een theelepel mosterd, een flinke scheut witte wijn, zout en dille in een kleine ovenschotel. Meng de prei door de saus. Doe de tilapia in de ovenschotel, en onder de saus. Laat de schotel 20 minuten in de oven staan.
pi_18798089
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 20:47 schreef ChristianHS het volgende:
Ik maak hem altijd zo:

Tilapia met prei/room/mosterdsaus
--------------------------------------------------------------------
Olijfolie
Mosterd
Citroensap
Dille
Witte Wijn
1 Prei
60ml Crème Fraiche
150g Tilapia
------------------------------------------------------------------------------------
Sprenkel citroensap over de tilapia. Snij de prei in dunne ringen. Doe olie in de pan en fruit kort de prei. Verwarm de oven voor op 160 graden. Meng de crème fraiche met een theelepel mosterd, een flinke scheut witte wijn, zout en dille in een kleine ovenschotel. Meng de prei door de saus. Doe de tilapia in de ovenschotel, en onder de saus. Laat de schotel 20 minuten in de oven staan.
Ga ik overmorgen eens proberen! Thnx.
pi_18806013
tilapia is ook buiten de AH wel verkrijgbaar hoor.

maar een gerecht dat ik er laatst mee gemaakt heb:

Gegratineerde tilapiafilet: (2 personen)

Ingrediënten:
500g tilapiafilets
1 el citroensap
3 el slagroom
125 g verse roomkaas naturel (van die smeerbare, dus bijv. mon chou of philadelphia uit zo'n kuipje)
4 el pittige kaas, geraspt
ondiepe ovenschaal (inhoud 1,5 liter)

Bereiden:
1) Tilapiafilets bestrooien met zout & peper. Citroensap erover schenken en 15 min. marineren. Grill voorverwarmen. In kom room met roomkaas mengen.
2) Tilapiafilets droogdeppen en in ovenschaal leggen. Roommengsel over vis schenken. Bestrooien met kaas en vis onder hete grill in 8-10 min gaar en goudbruin laten worden. Lekker met wortelsalade en krieltjes.
pi_18806030
Ook lekker: maak er pakketjes van in de oven. (kan met allerlei soorten vis hoor).

Tilapiafilet in folie (4pers.)

4 x 150 gram tilapiafilet,
1 ui, 1 citroen, 2 vleestomaten,
klontje boter, peper en zout 4 stukken aluminiumfolie, tijm

Leg op elk stuk folie, enkele schijven tomaat en ui. Bestrooi dit met peper, zout en tijm. Voeg enkele dunne schijfjes boter toe. Leg hierop de tilapiafilet. Bestrooi de filet met peper en zout en leg op de filet 2 plakjes citroen. Vouw vervolgens de folie tot een pakketje en leg deze 20 minuten in een voorverwarmde oven op ongeveer 200 graden. Lekker hierbij is witte rijst en worteltjes met peultjes of broccoli.
  zaterdag 1 mei 2004 @ 12:41:34 #6
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_18808220
ik denk dat die tilapia gekweekt is bij appie, dus niet gevangen in de oceaan van zimbabwe en barstensvol vrouwelijke hormonen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 1 mei 2004 @ 15:21:34 #7
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_18810873
quote:
Op zaterdag 1 mei 2004 12:41 schreef zoalshetis het volgende:
dus niet gevangen in de oceaan van zimbabwe

Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  zaterdag 1 mei 2004 @ 15:22:31 #8
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_18810883
Als ik me goed herrinner is dat die vis die uitgezet is in zo'n meer daar en dat hele meer leeggevreten heeft en een explosieve groei had

Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  zaterdag 1 mei 2004 @ 15:24:29 #9
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_18810914
quote:
Op zaterdag 1 mei 2004 09:14 schreef bixister het volgende:
tilapia is ook buiten de AH wel verkrijgbaar hoor.

maar een gerecht dat ik er laatst mee gemaakt heb:

Gegratineerde tilapiafilet: (2 personen)

Ingrediënten:
500g tilapiafilets
1 el citroensap
3 el slagroom
125 g verse roomkaas naturel (van die smeerbare, dus bijv. mon chou of philadelphia uit zo'n kuipje)
4 el pittige kaas, geraspt
ondiepe ovenschaal (inhoud 1,5 liter)

Bereiden:
1) Tilapiafilets bestrooien met zout & peper. Citroensap erover schenken en 15 min. marineren. Grill voorverwarmen. In kom room met roomkaas mengen.
2) Tilapiafilets droogdeppen en in ovenschaal leggen. Roommengsel over vis schenken. Bestrooien met kaas en vis onder hete grill in 8-10 min gaar en goudbruin laten worden. Lekker met wortelsalade en krieltjes.
Klinkt goed!!

Was het lekker, of niet zo'n succes?

Ga het eens maken deze week denk ik.. vind alleen zo jammer dat het zo duur is
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')