abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18794441
Er zijn al talloze topics geopend - niet alleen door mij - door jongens die mollige dames wel knap vinden. En dat is niet alleen op dit forum zo. Ook op andere forums waar over zulk soort dingen gepraat wordt, zie je overal reacties van jongens die zeggen dat ze meiden met een maatje meer wel zien zitten. Hieruit mag wel geconcludeerd worden dat veel mannen het absoluut niet eens zijn met de huidige slankheidsobsessie. Waarom blijft de slankheidsmanie dan toch zo hardnekkig aanwezig? Zal die ooit eens verdwijnen? Want het is toch meer dan duidelijk dat (super)slank voor maar een klein deel van het mannelijk geslacht dé schoonheid is.
Al zegt IEDEREEN dat iets zo of zo is, toch kan het fout zijn. Vóór Galileo Galilei zei iedereen: de zon draait rond de aarde. Tegenwoordig weten we wel beter. En iedereen verklaarde hem gek, oerdom, enz. Toch had hij gelijk.
pi_18794469
ik denk dat die voornamelijk wordt gevoed door de media.
tenslotte is het enige wat op de tv aan 'volle'vrouwen te zien is de reclame van dove.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_18794475
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 17:29 schreef MissyMirjaM het volgende:
tenslotte is het enige wat op de tv aan 'volle'vrouwen te zien is de reclame van dove.
Sugar lee hooper was gister nog op tv .
  vrijdag 30 april 2004 @ 17:33:04 #4
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_18794523
Ik denk dat dat niet snel zal verdwijnen. Toen mensen eeuwen geleden weinig te eten hadden en gedwongen waren lange dagen te werken buiten op het land was het ideaal hier bleek en mollig/dik. Nu we hier allemaal genoeg te eten hebben, maar niet allemaal geld voor goed eten en de sportschool is slank het ideaal.
In arme landen is het ideaal vaak nog wel wat molliger dan hier.
pi_18794554
Als er in de media ook eens wat molligere dames zouden verschijnen - wat veel mannen wel zien zitten - zou de obsessie van vrouwen om superslank te willen zijn dan verdwijnen? "Slank" is zo'n beetje een toverwoord in de vrouwenwereld - een beetje een synoniem van "geluk", "succesvol", "droom", "fantastisch", enz.
Al zegt IEDEREEN dat iets zo of zo is, toch kan het fout zijn. Vóór Galileo Galilei zei iedereen: de zon draait rond de aarde. Tegenwoordig weten we wel beter. En iedereen verklaarde hem gek, oerdom, enz. Toch had hij gelijk.
pi_18794577
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 17:30 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Sugar lee hooper was gister nog op tv .
en erica terpstra
pi_18794643
quote:
Moest ik de maker zijn van een reclameprogramma op tv, zou ik ook eens wat meer gevulde dames in dienst nemen. Als er één mee begint, is de kans groot dat ook anderen ermee beginnen. Dat zou dan wel eens het einde van het slankheidsideaal kunnen worden.
  vrijdag 30 april 2004 @ 17:55:33 #8
3185 Adelante
To let it go now
pi_18794920
tsjah ieder zijn voorkeur, maar slank/mager is in mijn ogen
veel meer dan een vrouw met overmatig babyvet
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_18794973
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 17:55 schreef Adelante het volgende:
tsjah ieder zijn voorkeur, maar slank/mager is in mijn ogen
veel meer dan een vrouw met overmatig babyvet
Nu ja, dat ze vrouwen die ECHT dik zijn, niet aantrekkelijk vinden kan ik me nog wel voorstellen, maar ik denk niet dat er veel mannen zijn die walgen van een jongedame die gewoon mollig is, als het nog binnen de grenzen van het gezonde valt.
pi_18795005
quote:
ja
pi_18795139
quote:
helemaal mee eens!
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider |
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add.. but when there is nothing left to take away
pi_18795188
Het gaat toch om het totaal plaatje? Doe mij maar een stevige vrouw met een leuk koppie ipv een slanke vrouw met een lelijke kop, maar als je er zelf een samen mocht stellen zou ik toch een slanke vrouw met een leuke kop kiezen... dat wil niet zeggen dat ik stevigere vrouw niet mooi vind, absoluut niet erg een rolletje meer of minder, zolang het geen zak vet is natuurlijk...
pi_18795237
Media
pi_18795295
Die Dove-reclame, 2 van de vrouwen die in die reclame zitten zijn gewoon slank...ik begrijp niet dat men dat "vol" en "mollig" noemt.

Ohja, even mierenneuken ,volgens Dove ben je een echte vrouw als je rondingen hebt ofzo, ook zoiets achterlijks.
"Echte vrouwen hebben echte rondingen"
Er was ook eens een film die heette "Real women have curves".
Slanke vrouwen zullen dan wel geen echte vrouwen zijn.
No reason left for living, still there's alot to do. New tears to cry, old songs to sing. And feel forever blue.
pi_18795392
Ik als man val in eerste instantie voor een leuk koppie. Mijn ex-en variëren van zeer slank tot stevig. Schoonheidsidealen bestaan door media, met name door economische factoren. Tal van producten worden verkocht om vrouwen aan dat ideaal te laten voldoen. Trap er niet in, als je stevig geboren wordt zul je nooit superslank worden, of het zou ten koste van je gezondheid gaan.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_18795412
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 17:28 schreef Limsdealer het volgende:
Ook op andere forums waar over zulk soort dingen gepraat wordt, zie je overal reacties van jongens die zeggen dat ze meiden met een maatje meer wel zien zitten. Hieruit mag wel geconcludeerd worden dat veel mannen het absoluut niet eens zijn met de huidige slankheidsobsessie. Waarom blijft de slankheidsmanie dan toch zo hardnekkig aanwezig?
Waarom blijven mannen zo hardnekkig denken dat vrouwen voor hén willen afvallen?
  vrijdag 30 april 2004 @ 18:35:06 #17
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_18795530
Dat doen ze speciaal voor mij. Ik vind vatsige vrouwen geen gezicht.
pi_18795565
Vadsig heet zoiets.
pi_18795584
Omdat slank met gezond wordt geassocieerd, simpel.
  vrijdag 30 april 2004 @ 18:39:36 #20
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_18795594
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 18:37 schreef rooierooie het volgende:
Vadsig heet zoiets.
Als jij dat wil
pi_18795595
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 18:35 schreef CreativeMind het volgende:
Dat doen ze speciaal voor mij. Ik vind vatsige vrouwen geen gezicht.
mhuahaha

als je dat maar denkt
  vrijdag 30 april 2004 @ 18:49:20 #22
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_18795755
Overigens, de dames uit de Dove reclame gaan bij mij niet door voor mollig hoor.
Die hebben gewoon een gezonde (lees: ) hoeveelheid babyvet.
pi_18795779
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 18:19 schreef trueblue het volgende:
Die Dove-reclame, 2 van de vrouwen die in die reclame zitten zijn gewoon slank...ik begrijp niet dat men dat "vol" en "mollig" noemt.
[..]
Manipulatie van de geest.
De commercie wint enorm terrein en kan zich meer vrijheden, om de dienst uit te maken, veroorloven dan ooit. Dat zie je duidelijk terug in de commercials zelf. Laat je dus niks wijsmaken door de gemoderniseerde, grootschalige variant van de middeleeuwse kwakzalver die langs de dorpen ging om zijn waren aan te prijzen met de meest creatieve lulverhalen.

Het kan zeker geen kwaad om sommige producten ook daadwerkelijk eens te proberen, want het sluimerende gevaar zit hem niet in de producten zelf, maar in de subtiel aan terrein winnende opvatting dat de commercie je het ideale en werkelijke leven voorschotelt dat per definitie geleefd móét worden. Het is nog niet al te lang geleden dat mensen enorm moesten lachen om deze overdreven versies van de werkelijkheid, die té absurd waren om onbewust toch tot je door te laten dringen. Je moest wel heel erg stom zijn wilde je je dat op die manier laten aansmeren.

In de loop der tijd, en dat is dus snel gegaan, hebben de reclamemakers de kunst en de psychologie van het verkopen enorm verbeterd en daardoor hebben ze het voor elkaar gekregen dat heel veel mensen zich niet eens meer bewust zijn van het doel dat de reclamemakers voor ogen hebben en de psychologische subtiliteiten waarmee ze dat doel bereiken.

Door in te spelen op angsten, hebzucht, gemakzucht en emoties die normaal gesproken een veel diepere gedachtengang nodig hebben en veel meer werk vereisen om op de lange termijn aangepakt te kunnen worden, wordt er nu door de commercie een korte termijn oplossing verzonnen onder het motto: alles moet sneller en gemakkelijker. Net zo goed als dat je jezelf een gezonde levensstijl kunt aanmeten die tijd, energie en discipline vergt kun je tegenwoordig ook dieetproducten kopen, met de belofte dat dat een snellere en gemakkelijkere variant zou zijn van al het harde werk. Helaas blijkt dat dan toch een quick-fix, want misschien kun je op korte termijn wel voor elkaar krijgen dat je wat slanker wordt; je zult het product toch moeten blijven gebruiken als je slank wilt blijven. Daarom kun je je beter meteen richten op een methode die goedkoper en doelgerichter is op de lange termijn: gezond verstand, wilskracht en discipline.

Daarnaast lijkt het nu alsof de commercie zich naar de werkelijkheid schikt en niet andersom. Dát is nog de grootste verdienste van de commercie: dat ze het doen voorkomen alsof ze het volk alleen maar geven wat ze willen en dat ze alleen maar een behoefte bevredigen. De werkelijkheid is echter dat ze wel degelijk de macht hebben om een behoefte te creëren om vervolgens te doen alsof de consument er in eerste instantie om gevraagd heeft.

De grote kracht van de hedendaagse commercial ligt in het feit dat een commercial eigenlijk beknopt vermaak op zichzelf geworden is; Een bron van plezier, bewondering, inspiratie of ergernis dat zijn vaste plek in de hedendaagse samenleving heeft weten te veroveren.
  vrijdag 30 april 2004 @ 18:54:49 #24
64108 EgoTrippin
what I mean, not what I say
pi_18795848
Op basis van de evolutietheorie zou het zo moeten zijn dat iemand die gezond is, aantrekkelijk is. Dat betekent dat mensen met overgewicht minder aantrekkelijk zijn. Hoe meer iemand in de buurt zit van het ideale gewicht, hoe aantrekkelijker, media of niet. Dit ideaalbeeld kan dus slechts veranderen door de evolutie, daarom gaat het niet zo snel
of niet
pi_18795892
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 18:54 schreef EgoTrippin het volgende:
Op basis van de evolutietheorie zou het zo moeten zijn dat iemand die gezond is, aantrekkelijk is. Dat betekent dat mensen met overgewicht minder aantrekkelijk zijn. Hoe meer iemand in de buurt zit van het ideale gewicht, hoe aantrekkelijker, media of niet.
Daar gaat je ondertitel.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')