abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 mei 2004 @ 11:48:53 #201
65884 Caar2
Het leven is mooooooooiii.....
pi_19531215
quote:
Op maandag 31 mei 2004 11:33 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

ik vond hier onderstaand antwoord:
[..]
thanks
pi_19531748
quote:
Op maandag 31 mei 2004 11:35 schreef De_Warme_bakker het volgende:

[..]

Pdehoog, maak je die foto's van het delftse hout 'gewoon' met je canon A75? wow, dan ben je zeker goed!
gebruik je nog een extra opklik-lens zeg maar? Of met je ingebouwde canon?
* PdeHoog is nog maar een n00b-je hoor.....
maar er zit vooruitgang in
thnx for the compliment

Alles wat je ziet is alleen de standaardlens. Ik heb nagedacht over zo'n opkliklens en ik heb ook wat reviews en voorbeeld-pics gezien, maar uiteindelijk besloten om het toch niet te doen. 't is nl. weer een investering van meer dan de helft van de nieuwwaarde van je camera en dat vond ik iets teveel. Zeker als daar binnen een jaar een EOS300D nog eens bijkomt.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_19535916
zeer zeker waar!

Ik fotografeer nu (voor zover het werkt ) met een A50
een 1.3 megapixel... hmm... toch iets minder dan jou schitterende foto's.

Wat je zegt over die EOS300D is waar, ik zit zelf ook nog erg te twijfelen, of ik een EOS300D zal kopen (waar ik dus wel een groot deel van mijn 'vermogen' aan zal moeten besteden) of een A75... of een A80. de prijs van de a's trekt mij meer, maar in mijn achterhoofd heb ik toch steeds, dat ik een Digitale Spiegelreflex wil, die canon eos300d. dus ja, ik ben er nog niet uit...

Delft... is dat niet heel erg dicht in de buurt van Schipluiden
ja, dacht het wel... 4 kilometertjes maar!
pi_19537911
quote:
Op maandag 31 mei 2004 15:15 schreef De_Warme_bakker het volgende:

Delft... is dat niet heel erg dicht in de buurt van Schipluiden
ja, dacht het wel... 4 kilometertjes maar!

Je kunt dus makkelijk zelf een keer naar het Delftse Hout om zulke mooie pics te maken
Photoshop doet wonderen hoor
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_19540032
bewerk je veel aan je genomen foto's dan?

en ja, dat van Delft - Schipluiden wist ik natuurlijk... moet toch érgens op school zitten
pi_19540198
quote:
Op maandag 31 mei 2004 17:46 schreef De_Warme_bakker het volgende:
bewerk je veel aan je genomen foto's dan?

en ja, dat van Delft - Schipluiden wist ik natuurlijk... moet toch érgens op school zitten
Dit gaat volkomen offtopic hier maar ik rommel hier en daar wat aan de levels en crop af en toe wat van foto's af. Om het toch net wat mooier te krijgen. Da's het voordeel van een digitale camera. Verder doe ik weinig moet ik heel eerlijk bekennen. Ik zou nl. niet weten hoe of wat

en nu weer on-topic......
  dinsdag 1 juni 2004 @ 11:52:59 #207
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_19557633
quote:
Op maandag 31 mei 2004 15:15 schreef De_Warme_bakker het volgende:

Wat je zegt over die EOS300D is waar, ik zit zelf ook nog erg te twijfelen, of ik een EOS300D zal kopen (waar ik dus wel een groot deel van mijn 'vermogen' aan zal moeten besteden) of een A75... of een A80.
ja, dacht het wel... 4 kilometertjes maar! [/sub]
Neem anders het alternatief:

De Canon S1.
Een camera met een aluminium framewerk. 3Megapixel en 10X optische zoom (38 - 380mm)
Met een continu opname vermogen van 1,7 frames per seconde. Continu opnames maken tot 24 frames.
EN wat echt heel erg prettig is aan dit model:
pop up flitser, die verder weg staat van lens en dus voor een indirect flits licht zorgt en minder hard overkomt qua foto's
en het ubergeile image stabiliser, dit houdt in dat als je op maximaal zoomvermogen zit de bewegingen van je hand gecorrigeerd worden en je alsnog een vaste opname zonder beweging krijgt. (geldt overigens voor voor 1 tot 10X zoom )
  dinsdag 1 juni 2004 @ 11:55:09 #208
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_19557695
Oh ja, even ter indicatie:

Canon EOS prijs in de meeste winkels: 1199 tot 1049
Canon S1: 649 tot 699
Canon A 80: 349 tot 449
Canon A 70: 249 (prijs is laag vanwege opvolger, de A 75)
  dinsdag 1 juni 2004 @ 12:09:51 #209
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_19558082
quote:
Op maandag 31 mei 2004 11:22 schreef _wie het volgende:
Mijn budget is helaas niet ruim +/- 150 euro. Veel verreisten heb ik niet maar hij moet voornamelijk klein en zeer compact zijn, omdat ik veel onderweg ben en eventueel in mijn broekzak moet passen. en toch ook wat leuke foto's mee kunnen maken.
Na wat researchen ben ik de Minolta Dimage X20/21 tegengekomen. klein, 2 megapixel en filmpjes opnemen (wat ik ook leuk vind) zal dit wat voor me zijn? Of zijn er nog camera's die ook aan deze paar verreisten voldoen?
Zeker weten, ik bezit zelf ook een Dimage X20 en de kwaliteit is zeker goed.
Het is echt een vakantie/uitgaans camera.
De opstarttijd is echt een zegen, het menu simpel, van chromatische assoberatie is vrij weinig sprake van en van irritante verkleuring heb ik nog nooit last gehad.
Om een indicatie te geven:

Dimage X20, foto verkleind naar 640 * 480

Onbewerkt en niet verkleind voorbeeld:

http://members.lycos.nl/Ymister/PICT0299.JPG
  Moderator dinsdag 1 juni 2004 @ 12:56:19 #210
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_19559219
Zijn er mensen hier die ook de Minolta Dimage S414 bezitten ? Wat vinden jullie van deze camera en wat vinden de experts hier die die cam al dan niet bezitten van het ding ? Ik heb em zelf gekocht een paar maanden terug, en ik moet zeggen dat de foto's mooi zijn, al ben ik een totale n00b met fotograferen.

Wat ik dus maar niet uitgevonden krijg is hoe ik de sluitertijd kan veranderen. Heb eens sneeuwval geprobeerd te fotograferen, maar dat zag je gewoon niet, ik zag gewoon geen vlokken vallen :S Het vervelende is ook dat ik dus savonds met flits moet fotograferen omdat ik anders te weinig licht heb. Als ik de flits uitzet dan krijg ik dus allemaal bewogen foto's omdat de sluitertijd te lang is, maar ik vind niet hoe ik dat moet aanpassen

Iemand die me hierbij kan helpen ?
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 1 juni 2004 @ 13:29:52 #211
67128 capibar
Ondertitels zijn overschat.
pi_19559887
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 12:56 schreef CoolGuy het volgende:
Het vervelende is ook dat ik dus savonds met flits moet fotograferen omdat ik anders te weinig licht heb. Als ik de flits uitzet dan krijg ik dus allemaal bewogen foto's omdat de sluitertijd te lang is, maar ik vind niet hoe ik dat moet aanpassen

Iemand die me hierbij kan helpen ?
als je de sluiterstijd korter zet zie je helemaal niks, je moet de sluiterstijd dus gewoon automatisch in laten stellen, of flits gebruiken.
  Moderator dinsdag 1 juni 2004 @ 13:59:41 #212
16180 crew  CoolGuy
pi_19560700
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 13:29 schreef capibar het volgende:

[..]

als je de sluiterstijd korter zet zie je helemaal niks, je moet de sluiterstijd dus gewoon automatisch in laten stellen, of flits gebruiken.
Uhh...oke, zoals ik al zei...I'm a n00b Neemt niet weg dat ik toch mn sluitertijd hoe dan ook aan moet kunnen passen, aangezien dat gewoon moet kunnen, maar ik weet dus niet hoe bij mijn camera. Iemand die me hier verder mee kan helpen ? Ik hoor mensen veel praten in topics over dat ze hun sluitertijd aanpassen, dus neem ik aan dat dat bij mijn camera ook moet kunnen...
pi_19561028
Coolguy, zie pagina 57 van je handleiding; daarin staat dat je het toestel op M (manual) moet zetten in plaats van A (automatisch). Nu kun je met de links/rechts toets de sluitertijd aanpassen. Met ded knop voor de belichtingscorrectie (rechter-knopje precies boven de lijnks/rechts/boven/onder-knop) kun je kiezen tussen aanpassen van de sluitertijd en de diafragma-grootte.

edit: Dit gewoon opgezocht op de gedownloade handleiding; het is nog in het Nederlands ook ( dus RTFM, vooral als n00b)
  dinsdag 1 juni 2004 @ 14:13:41 #214
67128 capibar
pi_19561041
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 13:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Uhh...oke, zoals ik al zei...I'm a n00b Neemt niet weg dat ik toch mn sluitertijd hoe dan ook aan moet kunnen passen, aangezien dat gewoon moet kunnen, maar ik weet dus niet hoe bij mijn camera. Iemand die me hier verder mee kan helpen ? Ik hoor mensen veel praten in topics over dat ze hun sluitertijd aanpassen, dus neem ik aan dat dat bij mijn camera ook moet kunnen...
als het goed is heeft je camera een bulb stand, probeer het daar eens mee, dan vangt hij licht op zolang je de knop ingedrukt houd.
  Moderator dinsdag 1 juni 2004 @ 14:25:52 #215
16180 crew  CoolGuy
pi_19561347
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 14:13 schreef Bright het volgende:
Coolguy, zie pagina 57 van je handleiding; daarin staat dat je het toestel op M (manual) moet zetten in plaats van A (automatisch). Nu kun je met de links/rechts toets de sluitertijd aanpassen. Met ded knop voor de belichtingscorrectie (rechter-knopje precies boven de lijnks/rechts/boven/onder-knop) kun je kiezen tussen aanpassen van de sluitertijd en de diafragma-grootte.

edit: Dit gewoon opgezocht op de gedownloade handleiding; het is nog in het Nederlands ook ( dus RTFM, vooral als n00b)
Ja, dit heb ik gisteren geprobeerd, maar als ik mn camera op M zet, en ik druk dan op links/rechts/boven/onder gebeurd er helemaal niets. Dat knopje voor de belichtingscorrectie geeft toch iets van +/- 0.3, 0.5, 0.7 etc aan he ? Want dat heb ik wel gezien, maar verder zag ik op t display niets gebeuren bij de indicators van de sluitertijd dan wel de diagfragmagrootte meen ik me te herinneren
  dinsdag 1 juni 2004 @ 14:42:31 #216
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_19561785
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 12:56 schreef CoolGuy het volgende:
Zijn er mensen hier die ook de Minolta Dimage S414 bezitten ? Wat vinden jullie van deze camera en wat vinden de experts hier die die cam al dan niet bezitten van het ding ? Ik heb em zelf gekocht een paar maanden terug, en ik moet zeggen dat de foto's mooi zijn, al ben ik een totale n00b met fotograferen.
Goede kwaliteit, APO lens en dus wat meer gevoelig en dat levert zeker kwaliteit op.
Lekker zwaar, dus de kans op trillingen is veel minder. Indicator bovenop toestel is zeer handig.
Alleen is het stroomverbruik van het ding nogal aan de hoge kant.

Maar het toestel krijgt niet voor niets lovende reacties van gebruikers.
pi_19561978
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 14:25 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, dit heb ik gisteren geprobeerd, maar als ik mn camera op M zet, en ik druk dan op links/rechts/boven/onder gebeurd er helemaal niets. Dat knopje voor de belichtingscorrectie geeft toch iets van +/- 0.3, 0.5, 0.7 etc aan he ? Want dat heb ik wel gezien, maar verder zag ik op t display niets gebeuren bij de indicators van de sluitertijd dan wel de diagfragmagrootte meen ik me te herinneren
Als je op de belichtingscorrectie-knop drukt, wordt op het beeldscherm dan de diafragma-waarde blauw? Dan kun je die aanpassen. Als je nogmaals op de knop drukt, wordt de sluitertijd aangepast. Maximum sluitertijd is 4 seconden, minimum is 1/1000ste.
Als dit niet werkt, dan weet ik het ook niet, sorry; ik kwoot alleen de handleiding maar, heb het toestel niet.
  Moderator dinsdag 1 juni 2004 @ 14:53:38 #218
16180 crew  CoolGuy
pi_19562093
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 14:49 schreef Bright het volgende:

[..]

Als je op de belichtingscorrectie-knop drukt, wordt op het beeldscherm dan de diafragma-waarde blauw? Dan kun je die aanpassen. Als je nogmaals op de knop drukt, wordt de sluitertijd aangepast. Maximum sluitertijd is 4 seconden, minimum is 1/1000ste.
Als dit niet werkt, dan weet ik het ook niet, sorry; ik kwoot alleen de handleiding maar, heb het toestel niet.
De reden dat ik dit wil weten is omdat ik veel mooie foto's op dit forum voorbij zie komen, van bv een vliegbeest waarvan de vleugels duidelijk 'stilstaand' te zien zijn. Natuurlijk klapt t beest in t echt een x aantal keer per sec. met zn vleugels, dus het lijkt mij dat de enige manier waarop zon foto gemaakt kan worden, is als de sluitertijd heel kort is, waardoor de vleugel gefotografeerd wordt alsof ie stilstaat. Ik zou dat dus ook graag willen, maar daarvoor moest ik dus weten hoe ik de sluitertijd aan kan passen.

Kan iemand mij dan vertellen wat voor nut het aanpassen van de diafragma-waarde heeft ? Ongetwijfeld stel ik nu een ontzettend debiele vraag in de ogen van veel users hier, maar ik weet t echt niet

(p.s. trouwens Bright, alvast erg bedankt tot zover )
pi_19562224
die S1 is misschien ook wel een goed idee... Ik ben er nog niet uit...
hoeft ook niet, eerst heel de vakantie werken
  dinsdag 1 juni 2004 @ 15:04:14 #220
67128 capibar
pi_19562374
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 14:53 schreef CoolGuy het volgende:

[

Kan iemand mij dan vertellen wat voor nut het aanpassen van de diafragma-waarde heeft ? Ongetwijfeld stel ik nu een ontzettend debiele vraag in de ogen van veel users hier, maar ik weet t echt niet
uitleg
pi_19562418
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 14:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]

(p.s. trouwens Bright, alvast erg bedankt tot zover )
Graag gedaan hoor, maar om nog 1x off-topic te zijn:
groot diafragma zorgt ervoor dat je sluitertijd korter kan worden. Echter, het zorgt er wel voor dat je scherpte-diepte verhouding verandert. Daarmee bedoel ik dat je onderwerp scherp is, maar de achtergrond al snel wazig wordt.
Dit verklaart ook waarom die foto's vaak een onsherpe achtergrond hebben (wat ik persoonlijk wel erg mooi vind)

edit: Capibar, bedankt voor de link. We gaan nu weer on-topic, andere vragen moeten maar ergens anders worden gesteld. (Ik zal dan ook niet meer reageren hierop)
pi_19582358
Ik zoek een digitale camera. (logish anders zou ik niet in dit topic posten)

Maar ik heb wat speciale eisen aan dat ding

Ik zit namelijk bij de scouting en daar wil ik dan ook graag foto's van maken maar door de activiteiten die we daarbij doen kan het zo zijn dat er zand en water bij de camera komt (ik ga hem natuurlijk niet onderdompelen of in het zand gooien maar het is nooit helemaal te voorkomen da hij niet nat/vies word bijvoorbeeld door opspattend modder tijdens een spel of regen. dus nou zoek ik een camera die daar redelijk tegen bestand is.

ook wil ik dat ik met de camera mooie foto's kan maken. en het het zou ook leuk zijn als ik de mogelijkheid zou hebben om wat instellingen zelf in te stellen, dus niet dat alles alleen maar automatisch kan worden gedaan.

nou ben ik naar enig speurwerk op het internet achter de volgende toestelletjes gekomen.

de olympus mju 410
http://www.olympus-nederl(...)A%5D%20410%20Digital

de olympus mju 400
[url=http://www.olympus-nederland.com/consumer/digimg/intro.cfm?id=µ[mju]http://www.olympus-nederland.com/consumer/digimg/intro.cfm?id=µ[mju[/url]:]+400+Digital

de canon powershot
http://www.canon.nl/For_H(...)SourcePageID=26181#1

de prijs voor deze camera's ligt volgens mijn informatie allemaal rond de 400-500 euro

die van olympus spreken mij het meest aan omdat zij een metalen omhulsel hebben (dit zijn in ieder geval de enige camera's waar dat werd aangegeven). kunnen jullie zeggen of ik er nog andere camera's zijn die aan mijn eisen voldoen. en welke ervaringen jullie hebben met deze camera's

ook zou ik graag wat info willen hebben over de vertraging die tussen het moment dat je de knop indrukt en het moment dat de foto echt wordt gemaakt (ik heb gehoord en gezien dat dit bij digitale camera's nog best een groot kan zijn) waar kan ik vinden hoeveel dat is voor de camera's want ik kan he nergens vinden
  woensdag 2 juni 2004 @ 11:07:03 #223
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_19582750
Je kan ook eens kijken naar de Pentax Optio 33WR. Deze is namelijk waterproof. 3.2 MP, 3x optische zoom.

Linkje: http://www.dcresource.com(...)r-review/index.shtml
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  donderdag 3 juni 2004 @ 09:52:30 #224
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_19609138
Mijn camera is kapot. Ik moet dus een nieuwe hebben. Hij moet aan de volgende eisen voldoen (in volgorde van belangrijkheid):
- Klein formaat
- 4 megapixel of meer
- 3 x optische zoom of meer
- Liefst een mooi groot LCD display

En ja ... hij moet ook nog eens geweldige foto's maken

Kenners noemden al de volgende camera's
Canon Digital Ixus 500
Casio QV-R51
Sony DSC-T1
  donderdag 3 juni 2004 @ 10:04:06 #225
67128 capibar
pi_19609372
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 09:52 schreef pdiscs het volgende:
Mijn camera is kapot. Ik moet dus een nieuwe hebben. Hij moet aan de volgende eisen voldoen (in volgorde van belangrijkheid):
- Klein formaat
- 4 megapixel of meer
- 3 x optische zoom of meer
- Liefst een mooi groot LCD display

En ja ... hij moet ook nog eens geweldige foto's maken

Kenners noemden al de volgende camera's
Canon Digital Ixus 500
Casio QV-R51
Sony DSC-T1
moet hij persé meer dan 4 megapixel hebben?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')