quote:Op donderdag 13 mei 2004 20:10 schreef Verbal het volgende:
[..]
Bij mij niet, dus. Ik dacht dat ik daar duidelijk over was.
V.
die van mij ziet er zo uit:quote:Op donderdag 13 mei 2004 23:12 schreef the-O het volgende:
[..]
Ik dacht zoiets te begrijpen uit je woorden ja.
Ziet het er zoiets uit?
[afbeelding]
Ik zat er ook mee te mieren, maar jouw problemen heb ik (nog) niet meegemaakt. Prijzige hobby, xd kaartjes mollen.
laat je wel wat resultaten zien van die camera?
geen tips?quote:Op woensdag 12 mei 2004 16:02 schreef TuuT het volgende:
Ik zoek een digitale camera (goh). Ik wil iets wat je vrij eigenlijk gemakkelijk mee kan nemen waar je ook naartoe gaat, maar waarmee je wel heel goede foto’s kan maken. Meestal zal ik wel de auto instellingen gaan gebruiken, maar ik wil er ook zelf mee kunnen prutsen (ga waarschijnlijk ook wat kleine fotografiecursusjes volgen).
Ik heb al ervaring met een Canon Powershot G2 ..geweldige foto’s, maar voor mij te groot en te zwaar. De Canon S30 ken ik ook wel, is ook een erg leuk ding. Had misschien iets lichter en ietsje kleiner gemogen.
Maar wat raden jullie mij aan? Canon bevalt me in ieder geval wel, dus waarschijnlijk zal het wel weer een Canon worden. Maar welke camera? S50? Digital IXUS 500? Of toch een PowerShot A80 bijvoorbeeld? Ik heb echt geen idee. Eigenlijk zou ik er gewoon twee moeten kopenéén die lekker compact is en één voor echt de goede foto’s die ik ook op groot formaat kan laten afdrukken en waar ik veel aan zou kunnen instellen.
ik zou dan die minolta nemen, 1x zoom meer en hij gebruikt compact flash (het meest gebruikte, en het goedkoopste)quote:Op vrijdag 14 mei 2004 10:02 schreef [Efink] het volgende:
Bij de MediaMarkt is de Kodak DX 4530 http://www.kieskeurig.nl/(...)C0A0C1256D79004A4D90 in de aanbieding. 5MP, 3x optisch, 3.3x digitaal met 32 mb SD Memory Card, voor 239 Euro. Is dat wat?
Ik vind de Minolta S414 http://www.kieskeurig.nl/(...)521FC1256CEA005313DB 4MP, 4x optisch, 2x digitaal met CompactFlash ook een erg mooie camera. Die is ongeveer even duur...
Welke zouden jullie kiezen gezien het 4 of 5 MP verhaal en de 3 of 4x optische zoom, en wat is het voor/nadeel van CompactFlash of SD??
Die van mij ook.quote:Op donderdag 13 mei 2004 23:14 schreef capibar het volgende:
[..]
die van mij ziet er zo uit:
[afbeelding]
ok, dat ziet er best raar uitquote:Op vrijdag 14 mei 2004 11:38 schreef Verbal het volgende:
[..]
Die van mij ook.
Zo zou hij er in moeten, maar hij blijft hier op beide hoeken al steken:
[afbeelding]
Dit is het punt waarop ik er één hoek in krijg, maar dan schiet de andere er dus helemaal uit:
[afbeelding]
Dit gebeurt er als ik rechtstandig doorduw:
[afbeelding]
En zo zit 'ie er dan helemaal in:
[afbeelding]
Zoals gezegd: volgens mij past het niet echt...![]()
V.
Jah...quote:Op vrijdag 14 mei 2004 11:40 schreef capibar het volgende:
[..]
ok, dat ziet er best raar uit
heb je het al in al die vakjes geprobeert?
dus verbal moet gewoon het olympus hoesje gebruiken als hij een olympus heeft, en een fuji hoesje als hij een fuji heeft?quote:Op vrijdag 14 mei 2004 12:26 schreef apestartje het volgende:
Ja ,duidelijk.
Ik begrijp ook nu het verschil met die van mij die heb ik gekregen bij een olympus kaart en is vrijwel het zelfde alleen zwart,en daar passen de kaartjes dus wel in.
Ja raar maar waar,maar mischien past de fuji wel in de olympus houder.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 12:53 schreef capibar het volgende:
[..]
dus verbal moet gewoon het olympus hoesje gebruiken als hij een olympus heeft, en een fuji hoesje als hij een fuji heeft?
'het Olympus hoesje'? Welk Olympus-hoesje?quote:Op vrijdag 14 mei 2004 12:53 schreef capibar het volgende:
het olympus hoesje
het zou toch kunnen dat hij een heel klein beetje anders is waardoor hij net niet pasquote:Op vrijdag 14 mei 2004 17:34 schreef Verbal het volgende:
[..]
'het Olympus hoesje'? Welk Olympus-hoesje?
En wat een kolder... een VHS-band van Philips past toch ook in de doos van een TDK-VHS-Band?
Beide passen in mijn fototoestel, wat nauwer luistert, maar in een kuttig plastic hoes gaan we het ineens over nanometers hebben
Gewoon een KUThoes. Productiefout, randdebiliteit, whatever, maar dat ding is gewoon een hoereding. Punt.
Nogmaals, over de eigenlijke aanschaf, die waar het om draait, namelijk de kaart zelf ben ik erg tevreden (want hij doet het gewoon). Maar dit vind ik van een suffigheid...
V.
Ik vind het raar. Ik lig er niet wakker van, maar ik vind het gewoon raar.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 17:41 schreef capibar het volgende:
[..]
het zou toch kunnen dat hij een heel klein beetje anders is waardoor hij net niet pas
Nee, dus. Dát is nou nèt het kaartje dat ik als reserve meeneem. Mijn nieuwe kaartje gaat in mijn toestel. Of dacht je dat ik ruim 70 euro wegvork om het kaartje in een plastic hoesje te bewaren?quote:en wat maak je er een probleem van, dat kaartje laat je toch in je camera zitten
Hoeveel van die kaartjes koopt een gemiddelde Nederlander dan? Ikzelf hoopte voorlopig wel klaar te zijn.quote:(en als je er meer koopt krijg je daar misschien wel een goed hoesje van)
Ik zouw het kaartje omdraaien en daarna ernin doen werkt veel beterquote:Op vrijdag 14 mei 2004 11:38 schreef Verbal het volgende:
[..]
Die van mij ook.
Zo zou hij er in moeten, maar hij blijft hier op beide hoeken al steken:
[afbeelding]
Dit is het punt waarop ik er één hoek in krijg, maar dan schiet de andere er dus helemaal uit:
[afbeelding]
Dit gebeurt er als ik rechtstandig doorduw:
[afbeelding]
En zo zit 'ie er dan helemaal in:
[afbeelding]
Zoals gezegd: volgens mij past het niet echt...![]()
V.
ik heb er 3, en ik koop binnenkort mijn 4e, volgens mij is dat niet echt raar.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 19:44 schreef Verbal het volgende:
Hoeveel van die kaartjes koopt een gemiddelde Nederlander dan? Ikzelf hoopte voorlopig wel klaar te zijn.
V.
wacht even, waarom wil je persé een 8 megapixel cameraquote:Op vrijdag 14 mei 2004 21:50 schreef f.brouwers het volgende:
Hallo, ik ben van plan om een digitale camera te kopen, minimaal 8 megapixel.
Na enig rondkijken, ben ik uitgekomen bij 2 camera's:
Sony Cybershot - F828 en de Minolta dimage A2
Wat is jullie advies?? de camera gaat het meest gebruikt worden voor sportfotografie, dus snelle sluitertijd e.d.
Welke van deze camera's heeft de beste kwaliteit?
Of is er nog een ander merk/type, met betere kwaliteiten?
Alvast bedankt voor jullie reacties,
Gr. F. Brouwers
Dan kan hij ze vakantiekiekjes op A0 formaat afdrukken zoals wij allenaal doen natuurlijk..quote:Op zaterdag 15 mei 2004 00:04 schreef capibar het volgende:
[..]
wacht even, waarom wil je persé een 8 megapixel camera![]()
zo nutteloos altijd, dat megapixel gedoequote:Op zaterdag 15 mei 2004 01:11 schreef deff het volgende:
[..]
Dan kan hij ze vakantiekiekjes op A0 formaat afdrukken zoals wij allenaal doen natuurlijk..
ik heb even wat reviews opgezocht:quote:Op zondag 16 mei 2004 12:05 schreef Flipper01 het volgende:
Ik zit er over te denken om ook maar eens een digitale camera aan te schaffen, deze wil ik met name gebruiken voor vakantiefoto's. Maar het lijkt me ook leuk om wat te experimenteren. Ik ben op zoek naar een camera met ongeveer 3 a 4 megapixels en mijn oog is gevallen op de KODAK EasyShare DX6440. Vooral de prij (¤214,-) sprak mij erg aan.. Tevens heb ik foto's gezien die met dit apparaatje zijn gemaakt en ik vond ze erg mooi! Mijn vraag is nu of jullie hier ook al ervaring mee hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |