quote:Op dinsdag 11 mei 2004 16:04 schreef Klonk het volgende:
Canon A75 zit rond die 300 euro, krijg je een prima camera, je kunt van alles handmatig instellen (diafragma, sluitertijd).
maar ik ben een beetje canon fan, dus niet echt objectief.
quote:Op dinsdag 11 mei 2004 16:15 schreef Geqxon het volgende:
Ik wil al geruime tijd een spiegelreflex camera (ivm. prijs analoog), en nu komt de Canon EOS 3000N (incl. Originele 28-80 mm zoomlens) wel mooi in beeld. Ware het niet dat ik nergens echt goede reviews kan vinden.
Ik wil weten of het nou een gogo of een no-go is. Het is al alternatief op mijn huidige Canon Digital Ixus v1 (die echt niet meer kan voor geavanceerde kiekjes)
Jeroen, ik denk dat dat ook de bedoeling is, niet iedereen wil de extra prijs betalen voor digitaal.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 16:39 schreef JeroenH het volgende:
De 3000N is volgens mij niet digitaal?
Ah, dat wist ik niet. Ik was in de war omdat we hier in het topic zitten waar mensen op zoek zijn naar een digitale camera...... vandaar.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 16:50 schreef luap het volgende:
Jeroen, ik denk dat dat ook de bedoeling is, niet iedereen wil de extra prijs betalen voor digitaal.
Dan zul je aan de S5000 een goede camera hebben. Bedenk bij de aanschafprijs wel dat er nog één of twee sets van 4 NiMH-accu's (AA/penlite) bij moeten, een oplader daarvoor en ook een groter geheugenkaartje Ik denk dat je zeker in het begin aan één set accu's voldoende hebt, de camera doet zeer lang met één accu-lading.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 19:30 schreef The_Snake het volgende:
Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe Digitale camera aan te schaffen en nu viel mijn oog op de Fujifilm Finepix S5000. Is dit een beetje een goede camera? Ik wil er gewoon goede foto's mee maken en eventueel laten ontwikkelen, is daar de 3MP genoeg voor? En de zoom moet ook voldoende zijn, maar dat lijkt me bij dit model wel in orde.
Ook zou ik er van die foto's mee willen maken waarbij je een lange sluitertijd hebt(en bewegende lichten dus van die slierten worden).
Hier nog wat specificaties:
Ik heb hem nog niet zo lang (2 maanden ofzo) maar ben er al erg tevreden over.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 19:30 schreef The_Snake het volgende:
[...]
quote:Op dinsdag 11 mei 2004 19:39 schreef JeroenH het volgende:
[..]
Bedenk bij de aanschafprijs wel dat er nog één of twee sets van 4 NiMH-accu's (AA/penlite) bij moeten, een oplader daarvoor en ook een groter geheugenkaartje
Voor meer info: http://www.dpreview.com/reviews/fujifilms5000/
Het is LowePro geworden. Thanks.quote:Op maandag 10 mei 2004 23:18 schreef dawg het volgende:
Lowepro, of Vanguard.
Luap, bedankt voor je reactie. Een naam is maar een naam natuurlijk, helaas is deze zelf gekozen.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 16:50 schreef luap het volgende:
@TsiisSkaaf (wat een naam), digitale spiegelreflex (DSLR) kan natuurlijk, heb ik zelf ook en bevalt prima, maar let er op dat een goede telelens nog een extra investering vraagt. Daarnaast is zoon DSLR met twee lenzen (een normal en een tele) niet erg compact te noemen wat voor op vakantie misschien wat onhandig is. Als het alleen om vakantie gaat is een DSLR misschien wat overkill, als het echt je hobby is, is het wel mooi spul. (De Nikon D70 is als hobbycamera misschien meer geschikt als de canon, meer mogelijkheden) Meer kan ik er ook niet over zeggen...
Een goede prosumer compactcamera kan onder goede omstandigheden een vergelijkbare beeldkwaliteit produceren als een basis-DSLR. De verschillen:quote:Op dinsdag 11 mei 2004 20:33 schreef TsiisSkaaf het volgende:
En wat zou ik meer kunnen met een DSLR tenopzichte van een compact digitale camera?
1 nadeel de langste sluitertijd is 2 sec en dat is niet zolang voor tijdopnamen.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 19:30 schreef The_Snake het volgende:
Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe Digitale camera aan te schaffen en nu viel mijn oog op de Fujifilm Finepix S5000. Is dit een beetje een goede camera? Ik wil er gewoon goede foto's mee maken en eventueel laten ontwikkelen, is daar de 3MP genoeg voor? En de zoom moet ook voldoende zijn, maar dat lijkt me bij dit model wel in orde.
Ook zou ik er van die foto's mee willen maken waarbij je een lange sluitertijd hebt(en bewegende lichten dus van die slierten worden).
Hier nog wat specificaties:
Resolutie max. 2816 x 2120
Beeldpunten 3,1 megapixel
Lens 37 - 370 mm.
Optische zoom 10 x
Digitale zoom 2,2 x
Gevoeligheid 200, 400, 800
Scherpstelling automatisch, handmatig
Zoeker LCD viewfinder
LCD-scherm 1,5 inch
Geluid opnemen
Opslagmedium xD Picture Card
Interface USB,video-out
Overige bijzonderheden Compactflash kaarten via optionele adapter
Ja helaas ik heb er geen problemen mee,er zitten bij mij drie kaartjes in,maar je moet ze wel met de contacten naar binnen er in stoppen,en anders begrijp ik het ook niet.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 23:16 schreef Verbal het volgende:
Hmpf... Fujifilm is ook een mooi KUTbedrijf...
Koop je een 128 MB xD-kaartje. Zit in de verpakking bijgeleverd een handig, hard plastic, net iets groter dan een bankpas, 6 xD-kaartjes-opberghoes.
Echt makkelijk... als xD kaartjes erin zouden passen
Ik zit net tien minuten te proberen mijn originele 32 Mb-kaartje een veilig heenkomen te bieden in dat ding, en het is een godswonder dat het ding niet is geknakt of dubbelgevouwen of anderszins beschadigd. Het past VOOR GEEN METER![]()
Laat zo'n ding dan weg!!! Het is ROTZOOI!
V.
Mooi dat je er ook even een paar foto's bij hebt gedaan...quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:32 schreef apestartje het volgende:
[..]
1 nadeel de langste sluitertijd is 2 sec en dat is niet zolang voor tijdopnamen.
Hij kan van de 3.1 m pixels door interprolatie 6 m pixels maken
ER zit een close up functie op,je kan er 5 beelden achter elkaar mee schieten.
De bedienings knopjes zitten allemaal wel op een goede plaats,hij heeft een goede grip,en je kan kiezen of je het lcd scherm of de oogzoeker gebruikt.
Er zit ook een oogkorrectie knop op
De programma's zijn PSAM auto en je kan er ook nog kleine filmpjes mee maken.
er zitten ook nog een 4 tal programma's op w.o een nacht stand.portret,landschap, en een snelleonderwerp stand
Scherp stelling kan manual , continu of single.
De flits is handmatig uitklapbaar en gaat niet automatisch,wat ik zelf een voordeel vind.
p.s een heel groot voordeel vind ik de 10 x optische zoom.
[afbeelding]
foto gemaakt met S5000.
[afbeelding]
maar ook deze foto.
Hier had ik al van te voren scherpgesteld en kon dus heel snel reageren.
Hij past in geen van de zes vakjes. Met geen mogelijkheid (en dus ook niet de goede, meest logische, in de richting van het pijltje-mogelijkheid).quote:Op dinsdag 11 mei 2004 23:25 schreef apestartje het volgende:
[..]
Ja helaas ik heb er geen problemen mee,er zitten bij mij drie kaartjes in,maar je moet ze wel met de contacten naar binnen er in stoppen,en anders begrijp ik het ook niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |