abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18876573
Nou doet de link het wel
  dinsdag 4 mei 2004 @ 23:58:32 #27
68094 00.7
Succes is een keuze
pi_18893231
De Fuji Q1 is een vrij slechte camera. Geen autofocus, zeer slechte beeldkwaliteit, slechte flitser, onlogische bediening. Als ik jou was zou ik het niet doen, want je gaat je er aan ergeren. Koop dan voor rond de 100 euro zo'n Kodak of Fuji 205s die ze vast nog wel bij de Kruidvat hebben liggen.
  woensdag 5 mei 2004 @ 10:33:02 #28
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_18899080
En er gaan ook nog xd kaartjes in. Die zijn redelijk duur.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  donderdag 6 mei 2004 @ 16:23:14 #29
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_18933535
Ik stuitte tussen al het Canon Ixus geweld (ja jongens, dat zijn goeie camera's nu weten we het wel) op de Minolta Dimage G400 camera en het heeft alles wat ik zoek! (Behalve een AF Illuminator) Ik wissel nogal eens af tussen PalmOne (SD kaart) en Sony Clié (memstok) handhelds, dus deze camera zou gewoon met mijn kaartjes moeten kunnen meegroeien. Deze camera is ook bekend onder de naam Konica Revio KD-420z vanwege de merger tussen Konica en Minolta, sterker, het is in essentie een model uit de Konica serie.

Metalen body, 4 megapixel, SD kaartjes + memorysticks, manual controls, supersnelle opstarttijd (<1 sec.), erg klein, erg chique.

Een specifieke vraag aan de bezitters van de Minolta G400 / Konica kd420-z: hoe bevalt hij jullie? Hoe zit het met de AF 'problemen' in low light conditions? Mensen zeggen dat deze camera slecht de focus pakt, maar als je toch een foto forceert, de foto er prima scherp uitziet. Hoe zijn de manual controls, zijn die een beetje makkelijk te bedienen? Hoe is de batterij levensduur?

Reviews:

http://www.dp-now.com/archives/000695.html
http://www.dcresource.com(...)0-review/index.shtml
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/dimage_g400.html

[ Bericht 2% gewijzigd door Stereotomy op 07-05-2004 00:08:26 ]
Confidence through competence
pi_18963917
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 12:30 schreef Ouwesok het volgende:
Vanuit het vorige deel dat kennelijk meerdermalen is dichtgegaan:
[..]

Dan moet er een AF-hulplicht aanwezig zijn, zo'n lamp aan de voorkant (soms rood, soms wit) die even een contrastrijk patroontje op je onderwerp projecteert waardoor de AF het ineens allemaal weer ziet. De AF-illuminator zoals het ding in goed Nederlands heet werkt trouwens alleen op kortere opnameafstanden.

Op digicam-review-en vergelijk-sites als dpreview.com staat voor elke camera keurig aangegeven of er een dergelijk hulpmiddel op zit of niet.

Op mijn Canon G5 zit bijvoorbeeld zo'n illuminator . En op m'n S1 weer niet .
Ouwesok,

Wat zijn voor jou de grootste voor- en nadelen van je G5 en S1 t.o.v. elkaar?
En kan je hier eventueel de A80 en A75 aan toevoegen?
Dit zijn voor mij momenteel de camera's waaraan ik (althans, aan één ervan) m'n vakantiegeld wil besteden en een second opinion kan ik nog best gebruiken!
  vrijdag 7 mei 2004 @ 21:20:20 #31
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_18964320
op de site van canon kun je de cijfertjes vergelijken, in dit geval de A80, Gh5 en S1

http://www.canon.nl/for_h(...)der/cameras/digital/
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_18964690
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 21:20 schreef Klonk het volgende:
op de site van canon kun je de cijfertjes vergelijken, in dit geval de A80, Gh5 en S1

http://www.canon.nl/for_h(...)/
Jawel maar ik zoek gebruikerservaringen!
pi_18965247
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 21:34 schreef Takkesteeg het volgende:

[..]

Jawel maar ik zoek gebruikerservaringen!
en dat vraag je dan aan 1 persoon
pi_18965332
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 21:57 schreef berc het volgende:

[..]

en dat vraag je dan aan 1 persoon
Nee hoor, join in!

Maar Ouwesok heeft zowel een G5 als een S1 en dat zijn toevallig wel twee camera's waar ik interesse in heb.
  vrijdag 7 mei 2004 @ 22:15:40 #35
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_18965611
En ik kan je het een en ander vertellen over de A75, heb hem nu net een week, hele fijne camera maakt mooie foto's, genoeg mogelijkheden om alles met de hand in te stellen (diafragma, sluitertijd), ik was eerst van de G5 te kopen, maar moest mijn budget wat aanpassen.

De a75 is mijn tweede canon en ik denk niet mijn laatste, batterijen (1600, oplaadbaar) gaan lang mee, geheugenkaartjes (Compact Flash) zijn lekker goedkoop, schermpje is groot en duidelijk.

Wat wil je nog meer weten ?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_18966231
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 22:15 schreef Klonk het volgende:
En ik kan je het een en ander vertellen over de A75, heb hem nu net een week, hele fijne camera maakt mooie foto's, genoeg mogelijkheden om alles met de hand in te stellen (diafragma, sluitertijd), ik was eerst van de G5 te kopen, maar moest mijn budget wat aanpassen.

De a75 is mijn tweede canon en ik denk niet mijn laatste, batterijen (1600, oplaadbaar) gaan lang mee, geheugenkaartjes (Compact Flash) zijn lekker goedkoop, schermpje is groot en duidelijk.

Wat wil je nog meer weten ?
Tja, welke camera geeft uiteindelijk het mooiste en scherpste plaatje.
Die Imige Stabilisator van de S1 lijkt me een welkome aanvulling.
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 7 mei 2004 @ 22:53:42 #37
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_18966485
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 22:02 schreef Takkesteeg het volgende:

[..]
Maar Ouwesok heeft zowel een G5 als een S1 en dat zijn toevallig wel twee camera's waar ik interesse in heb.
Ik heb inderdaad allebei Even heel summier kijk en vergelijk spelen

De reden dat ik ze alletwee heb is dat de S1 daar verdergaat waar de G5 ophoudt en dat is in het telegebied. Daar is ie dan ook heel erg bruikbaar, vooral door de stabilisator, die overigens op het hele zoombereik prima werk verricht (1/8 s uit de hand, waar vind je het nog )

Wat de G5 en de S1 gemeen hebben is het draai/zwenkschermpje, een feature waar je al vanaf de folder verslingerd aan bent, je kunt onder de gekste hoeken toch je scherm gebruiken. Vaak staat ie bij mij als het matglas van een tweeoog, dus haaks op de opnamerichting.
Het verschil in de beide LCD's is de afmeting, die van de G5 is merkbaar groter.

De bediening van de twee is vrijwel identiek. de instelmogelijkheden zijn dat ook, alleen heb je op de G5 'het Canonwiel' waarmee je vooral bij Manual heel erg snel aanpassingen kunt doen, met de S1 is dat allemaal iets omslachtiger omdat het allemaal met de multifunctie-wipwap achterop de cam moet gebeuren.
Qua handligging verschillen de camera's ietsjes van elkaar. Ze hebben echter elk voor hun inzetgebied de perfecte handligging en balans.

Grootste verschil tussen de twee is zoals gezegd het objectiefje.
De G5 begint met een 2.0/35mm* en maakt onder beroerde omstandigheden daar hele aardige plaatjes mee. Bij 140mm* is het allemaal op. Voor reportageachtige fotografie is het brandpuntbereik echter meer dan voldoende. De zoom van de G5 is heel aardig beheersbaar. De AF is doorgaans bijzonder trefzeker, er is voor korte afstanden een illuminator aanwezig (die zeer nadrukkelijk zichtbaar is )
Bij de S1 begint het bal met 38mm* en vreemd genoeg is dat merkbaar langer dan die 35 van de G5. Feest wordt het echter pas wanneer je de zoomschakelaar hanteert en in een mum van tijd naar de andere kant schuift, en met een joekel van een tele in handen staat ( en toch maar een klein camera'tje). Daar ligt de troef van de S1 dus (en daar gebruik ik hem ook hoofdzakelijk voor )
De AF van de S1 doet niet onder voor die van de G5 qua snelheid (alleen hier geen illuminator), de zoomschakelaar moet je aan wennen, met enig fingerspitzengefühl is ie prima te sturen, ben je echter iets te ruw dan doet het meer denken aan het gaspedaal van een Porsche (van 38 naar 380 in een mum van tijd)

Een feature die de G5 wel heeft en de S1 niet is de flitsschoen. Voor het toepassingsgebied van mijn S1 is dat echter geen drama.
Nog een typische G5-feature is de mogelijkheid om RAW's te schieten. De S1 doet het alleen met JPG's, maar dat doet ie dan ook heel verdienstelijk, ik zie geen artifacts of andere compressieverschijnselen(gebruik alleen de hoogste resolutie en pers daarvan de grootste bestanden)

Nog een verschil is de 'andere zoeker' . De S1 heeft daarvoor een EVF die me in gebruik meer dan honderd procent meegevallen is. Je moet het niet met het matglas van een kleinbeeldreflex vergelijken, maar als je weet wat je wilt zien is het een goed controlemiddel. De optische zoeker van de G5 gebruik je bij voorkeur wanneer je weet dat het met je accu wat matig gesteld is en je geen kans ziet bij een stopcontact te komen. Hij is bruikbaar, je hebt echter geen idee wat je camera allemaal van plan is met belichting en AF.

Nu we toch bij de accu zijn hebben we nog een groot verschil tussen de beide camera's. De G5 gebruikt een Li-Ion accu en doet het daarmee een eeuwigheid, zeker wanneer je het display bij niet gebruik uitschakelt. De S1 loopt op vier penlite-accu's en daar springt ie nogal kwistig mee om. Zaak dus om er een setje van die heele grote NiMh-dingen bij te verwerven, en je powersave behoorlijk kort te zetten (na twee minuten gaat het display uit)

De beeldkwaliteit van beide camera's is helemaal . De drie MP van de S1 is ruim voldoende voor lekker digitaal telehobby'en. De 5MP van de G5 is pure luxe voor het geval dat.

Maar wat je nou precies moet kiezen hangt helemaal van je voorkeuren af. Ben je gesteld op een fraaie reportagemachine, dan zit je met de G5 het beste. Vergt je fotografie lange telelenzen dan ben je met de S1 beter bediend.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_18966661
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 22:53 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad allebei Even heel s....

[knip knip knip]

...en je met de S1 beter bediend.
in welk fotografie blad kunnen we jou recensies eigelijk vinden?
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 7 mei 2004 @ 23:05:52 #39
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_18966739
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 23:01 schreef berc het volgende:

[..]

in welk fotografie blad kunnen we jou recensies eigelijk vinden?
Exclusief op Fok!
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_18966788
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 22:53 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Maar wat je nou precies moet kiezen hangt helemaal van je voorkeuren af. Ben je gesteld op een fraaie reportagemachine, dan zit je met de G5 het beste. Vergt je fotografie lange telelenzen dan ben je met de S1 beter bediend.
Akkoorrrd Ouwesok,

ben weer een stukje wijzer geworden maarruh wat het gaat worden, daar ben ik nog niet over uit.
Waarschijnlijk wordt het de S1 (of toch een G5...)
pi_18966816
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 23:05 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Exclusief op Fok!
dan blijf ik gewoon lekker abonnee van fok!
pi_18968031
quote:
Op maandag 3 mei 2004 23:56 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Dat linkje.... Ik zie helemaal geen camera of aanverwante business
Zeker beetje stof van die verbouwing in je webbrouwsert geslopen , ik had toevallig in die gesloten topic op linkje geklikt en scherm stond nog open, hierhejjem:
http://www.tonershop.nl/d(...)rtikelinfo&artID=289
  zaterdag 8 mei 2004 @ 00:37:43 #43
15985 huiz
Man in Black
pi_18968696
quote:
Op zaterdag 1 mei 2004 12:15 schreef Caen het volgende:
Maar hoeveel ruis heeft de 300D bij 400ISO... en hoeveel bij 800?.. en bij 1600??
Dit is een uitsnede uit een 2048x1360 pixel foto met een Canon 10D op 3200 iso

Zelfs dit middenformaat geeft nog een redelijke foto. Als je deze zou afdrukken op 13x18 krijg je een goede foto zonder echt storende ruis. Je zou 'm eventueel nog wat kunnen oppoetsen, de lucht is iets vlekkerig.

Zo ziet ie eruit na bewerking:

Scope Pure Colombia BV
pi_18977321
quote:
Op zaterdag 1 mei 2004 12:15 schreef Caen het volgende:
mja.... ik doe toevallig wel aan nachtfotografie zo nu en dan.. maar.. maakt 15/30 secs wel zo veel uit..... 't iso bereik van de 300D is dan denk ik belangrijker.... Maar hoeveel ruis heeft de 300D bij 400ISO... en hoeveel bij 800?.. en bij 1600??
pi_18977363
Wat zijn jullie ervaringen met een Fuji a310 ?
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_18977366
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 16:05 schreef berc het volgende:

[..]

[afbeelding]
denk dat pro1 meer ruis heeft vanwege kleinere ccd (cmos)
  zaterdag 8 mei 2004 @ 22:06:17 #47
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_18984026
een quote van mijzelf van GoT, wellicht hier andere blikken...:
quote:

dacht ik eruit te zijn met mijn Canon Ixus 430 krijg je dit...nóg meer opties...wat nu?

*Canon Ixus 430
*Nikon Coolpx 3700
*Minolta DiMage Xt
*Casio Exilim Z-4

ik weet het niet meer...ik geil een beetje op die Canon...maar het zou zonde zijn als ik daardoor wellicht betere toestellen aan mijn neus voor bij laat gaan door mijn enthousiasme...

iemand die mij op het goede pad kan brengen of bevestigen dat ik daar al zit??
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
pi_18988199
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 22:06 schreef ForrestX het volgende:

een quote van mijzelf van GoT, wellicht hier andere blikken...:
[..]

canon is goede keus,
nikon ook wel...
minolta ook..
casio? is dat een horloge met ingebouwde camera of maken die ook digicams...
  zondag 9 mei 2004 @ 01:46:58 #49
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_18988261
quote:
Op zondag 9 mei 2004 01:42 schreef berc het volgende:

[..]

canon is goede keus,
nikon ook wel...
minolta ook..
casio? is dat een horloge met ingebouwde camera of maken die ook digicams...
Casio schijnt leuk te zijn...

maar mijn dubio zit tussen de Canon en Minolta...maar sta natuurlijk open voor andere suggesties
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
  zondag 9 mei 2004 @ 02:02:41 #50
7488 Quintony
There is Fire in all of us
pi_18988434
Ik ben van plan een camera te kopen, na een en andere bekeken te hebben zijn de volgende twee camera's over:
Kodak Dx6440
Canon Powershot A80

Heeft iemand misschien een keuzeadvies voor mij?
Live from the USA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')