Je moet je van die teletoetertjes ook niet al te wilde voorstellingen maken. Het lijkt alsof je van kilometers afstand weet ik niet wat kunt fotograferen, maar dat valt in de werkelijkheid nog best een pietsie tegen.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 20:56 schreef d-one het volgende:
Voorbeeld. Ik sta onder de lat op een voetbalveld, kan ik met 2x inzoomen de persoon die aan de andere kant die in de doel staat een duidelijk foto maken? Dat bedoelde ik dus![]()
dat is een beetje moeilijk te meten....quote:Op vrijdag 4 juni 2004 23:38 schreef d-one het volgende:
dat dacht ik al. Jammer!
Is 1x optical zoom inzoombaar tot 10 meter ofzo zodat het nog duidelijk is (dus 2x is 20 m, 3x is 30m) ? ik zeg maar wat..
Jawel, dat heet vastbrandpuntquote:Op zaterdag 5 juni 2004 00:25 schreef capibar het volgende:
[..]
dat is een beetje moeilijk te meten....
(en 1x optische zoom bestaat toch niet)
die foto's van die racende auto's zijn denk ik met van die tele-lenzen gemaakt, voor digitale spiegelreflexen...quote:Op zaterdag 5 juni 2004 00:53 schreef d-one het volgende:
ja..ik wilde alleen maar een schatting weten hoe ver de zoom kan gaan
Het voorbeeld van Ouwesok is wel verheldender, de olympus heeft een 10x optische zoom, ik kan dus ongeveer inschatten hoe de 2x zoom kan gaan. Ik denk dat hij gelijk heeft dat ik niet al te wilde voorstellingen moet maken met optische zoom. De extreme (mooie) voorbeeldfoto's van het Internet , bv. een racende auto waar je ver in het publiek zit te fotograveren gaat toch niet lukken met een 2x zoom. Dat hoef ik ook niet te hebben. Ik heb wel in een winkel gekeken, maar dan kijk je eerder naar het design enzo en niet naar de specieken van de toestellen. Tenslotte zijn de meesten 3x optisch zoom, maar de goedkoopste Ixus (nog steeds duur) heeft maar 2x zoom.
Ik heb een Minolta DiMage S414 en die heeft 4x optische zoomquote:Op zaterdag 5 juni 2004 00:53 schreef d-one het volgende:
ja..ik wilde alleen maar een schatting weten hoe ver de zoom kan gaan
Het voorbeeld van Ouwesok is wel verheldender, de olympus heeft een 10x optische zoom, ik kan dus ongeveer inschatten hoe de 2x zoom kan gaan. Ik denk dat hij gelijk heeft dat ik niet al te wilde voorstellingen moet maken met optische zoom. De extreme (mooie) voorbeeldfoto's van het Internet , bv. een racende auto waar je ver in het publiek zit te fotograveren gaat toch niet lukken met een 2x zoom. Dat hoef ik ook niet te hebben. Ik heb wel in een winkel gekeken, maar dan kijk je eerder naar het design enzo en niet naar de specieken van de toestellen. Tenslotte zijn de meesten 3x optisch zoom, maar de goedkoopste Ixus (nog steeds duur) heeft maar 2x zoom.
Broek met grotere zakkenquote:Op zaterdag 5 juni 2004 14:10 schreef Forza het volgende:
ik ben bekend met de de canon a70, een goede camara maar die past niet iin je broekzak en dat is wel de bedoeling.
heeft iemand suggesties? (+ prijs)
alvast bedankt
klikkerdeklikquote:Op woensdag 9 juni 2004 12:16 schreef pdiscs het volgende:
Waar is deze goedkoop te krijgen?
wat maakt het uit... het heet gewoon zoom en daar kan je niks meer aan veranderen...quote:Op zondag 13 juni 2004 15:11 schreef thiamat het volgende:
Een paar postjes terug wordt er nogal gezwamd over 10 x zoom enzo.
Noem het alsjeblieft geen zoom... 10 x zoom = bijv 38-380mm , maar ook 2 () -20 mm. Bij wijze van spreken dan. Ok, je kan ervan uitgaan dat het meestal zo rond het eerste ligt, maar ik heb een beetje een hekel aan het woord "zoom".
dat bedoel ik niet. In principe is zoom een onduidelijk begrip.quote:Op zondag 13 juni 2004 15:49 schreef capibar het volgende:
[..]
wat maakt het uit... het heet gewoon zoom en daar kan je niks meer aan veranderen...
ik dacht dat je toch die kodak ging kopen.quote:Op maandag 14 juni 2004 12:50 schreef Notorious_Roy het volgende:
Goed, ik ga ook een digi cam kopen.
Ik wil foto's maken zoals elke willekeurige amateur, ik stel niet zo'n heel grote eisen, maar heb er wel een paar:
Minstens 4 MP, SD geheugen, merk van ouderwets fotomerk, max 300-350 euro, redelijke optische zoom.
Zijn er modellen die hieraan voldoen en goed zijn? Waar moet ik nog meer op letten? Snelheid? (Ik vond de Kodak CX 4530 (ofzo) wel ok, maar die schijnt echt traag te zijn.
Alvast bedankt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |