Mijn "oude" (Fuji) is 3 megapixel, dat is het absolute minimum. Maar eigenlijk wil ik nu weer eentje met een hogere resolutie.quote:Op donderdag 3 juni 2004 10:04 schreef capibar het volgende:
[..]
moet hij persé meer dan 4 megapixel hebben?
ga je heel groot afdrukkenquote:Op donderdag 3 juni 2004 10:37 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Mijn "oude" (Fuji) is 3 megapixel, dat is het absolute minimum. Maar eigenlijk wil ik nu weer eentje met een hogere resolutie.
quote:5.1 megapixel
4x optical zoom
1.8" lcd viewer
compact flash I/II
Ik zit te denken aan maximaal 500 euro (zonder geheugen). Ik wil in elk geval de mogelijkheid hebben om groot af te drukken, al zal ik dat niet vaak doen.quote:Op donderdag 3 juni 2004 11:04 schreef capibar het volgende:
[..]
ga je heel groot afdrukken
ik weet niet hoeveel je uit wil geven, maar misschien is de Canon G5 wat voor je...
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
zoals je ziet kan je het lcd scherm ook uitklappen en alle kanten op draaien.
de G5 is niet zo groot hoor, ik zal even de afmetingen opzoeken.....quote:Op donderdag 3 juni 2004 11:45 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Ik zit te denken aan maximaal 500 euro (zonder geheugen). Ik wil in elk geval de mogelijkheid hebben om groot af te drukken, al zal ik dat niet vaak doen.
Is die G5 niet wat aan de grote kant? Ik zit meer te denken aan een apparaat met het formaat van de Canon IXUS serie.
inch..., zo lijkt ie wel heel erg kleinquote:Op donderdag 3 juni 2004 11:52 schreef capibar het volgende:
[..]
de G5 is niet zo groot hoor, ik zal even de afmetingen opzoeken.....
4.8x2.9x2.8
vergeten te vermeldenquote:Op donderdag 3 juni 2004 12:00 schreef luap het volgende:
[..]
inch..., zo lijkt ie wel heel erg klein
ik heb zelf de fuji finepix s304, die heeft 3.2 megapixel en 6x optische zoom (!!) ik heb hem gekocht voor 300 euro (augustus 2003, dus misschien is hij nu goedkoper)quote:Op donderdag 3 juni 2004 14:15 schreef Kuzco het volgende:
Hoi,
't Belastinggeld is binnen en nu wil ik een digitale camera aanschaffen. Het budget ligt tussen de 200 en 300 Euro. Het is vooral voor goede vakantie foto's en gezien het feit dat ik nu op Curacao zit moet dat wel lukken
Een camera met 3 megapixels schijnt tegenwoordig wel het minimum te zijn. Dus laat ik daar dan ook maar in mee gaan. Dat is toch voldoende voor zeg maar normale foto grote van 15 bij 18 cm?![]()
Verder vind ik het belangrijk dat ik kan inzoomen, leguanen laten zich over het algemeen niet gemakkelijk fotograferenDat inzoomen hoeft niet handmatig te gebeuren overigens..
Tsja... wat raden jullie mij aan?
Alvast bedankt
Ik zou helemaal GEK worden als mijn camera uit zichzelf zou gaan zoomen.....quote:Op donderdag 3 juni 2004 14:15 schreef Kuzco het volgende:
Dat inzoomen hoeft niet handmatig te gebeuren overigens..
lolquote:Op donderdag 3 juni 2004 16:48 schreef JeroenH het volgende:
[..]
Ik zou helemaal GEK worden als mijn camera uit zichzelf zou gaan zoomen.....![]()
Hij is niet groot, maar te groot. Hoe kleiner hoe beter.quote:Op donderdag 3 juni 2004 11:04 schreef capibar het volgende:
[..]
ga je heel groot afdrukken
ik weet niet hoeveel je uit wil geven, maar misschien is de Canon G5 wat voor je...
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
zoals je ziet kan je het lcd scherm ook uitklappen en alle kanten op draaien.
weet je dat wel héééél zeker? erg gewaagde uitspraak IMHO... Het relaxte vasthouden... dat is toch veel beter vind ik, dan bij zo'n klein gevalletje. Ook al zijn die stukken beterquote:Hoe kleiner hoe beter
dat dacht ik ookquote:Op donderdag 3 juni 2004 19:09 schreef De_Warme_bakker het volgende:
[..]
weet je dat wel héééél zeker? erg gewaagde uitspraak IMHO... Het relaxte vasthouden... dat is toch veel beter vind ik, dan bij zo'n klein gevalletje. Ook al zijn die stukken beter
Lijkt me meer een taak voor degene die het ding vasthoudtquote:Op donderdag 3 juni 2004 09:52 schreef pdiscs het volgende:
En ja ... hij moet ook nog eens geweldige foto's maken
Maar een kleintje past wel beter in je broekzak ;-)quote:Op donderdag 3 juni 2004 20:21 schreef capibar het volgende:
[..]
dat dacht ik ook
ik heb expres voor een wat groteren gekozen (met zo'n omgekromde zijkant voor meer grip)
want van zo'n klein priegelding word ik ook niet blij...
ik heb toch liever een camera waar je geen kramp van krijgt als je hem langer dan 5 minuten vasthoudtquote:Op donderdag 3 juni 2004 22:19 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Maar een kleintje past wel beter in je broekzak ;-)
wat bedoel je precies met dat eerstequote:Op vrijdag 4 juni 2004 20:32 schreef d-one het volgende:
kan je een foto maken met bv. een 2x of 3x optische zoom. Gebruik je die 3x zoom ook altijd?
nope, dat kan niet...quote:Op vrijdag 4 juni 2004 20:56 schreef d-one het volgende:
Ik wilde weten hoe groot het bereik van een 2x en 3x optische zoom is. Ik zie foto's die van nogal veraf zijn genomen maar toch heel duidelijk zijn. Die 1 mp meer of minder vind ik niet zo erg..alleen ik weet niet hoe die optische (en digitale) zoom zich verhouden in de werkelijkheid
Voorbeeld. Ik sta onder de lat op een voetbalveld, kan ik met 2x inzoomen de persoon die aan de andere kant die in de doel staat een duidelijk foto maken? Dat bedoelde ik dus![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |