abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18777044
Omdat mijn vorige topic ineens werd geloten, hier weer opnieuw.

Sinds een paar weken heb ik ineens last van pijnlijke en harde stoelgang.
Er komt zelfs bloed bij vrij. Ik heb er dus heel veel last van en wat kun je hiertegen doen ? ik heb gehoord dat zemelen helpen, heeft iemand ervaring hiermee ? Ik hoop op de verlossende tip!

ps. waarom is de vorige gesloten?
  donderdag 29 april 2004 @ 18:54:26 #2
27929 piere
doe mij maar bier
pi_18777088
vooral NIET naar de dokter gaan...
fok you ja!
  donderdag 29 april 2004 @ 18:56:16 #3
28590 I_are_Rudeboy
Elmo kan vliegen!!!
pi_18777128
Nou... daar is de laatste tijd zo'n leuke ( ) reclame over op tv. Van die pruimen yoghurt

Succes
Fingerbang... BANG! BANG!
pi_18777143
Eet veel uien
History can't change the past, the future can.
pi_18777165
quote:
Op donderdag 29 april 2004 18:52 schreef Ingrid19 het volgende:

Er komt zelfs bloed bij vrij. Ik heb er dus heel veel last van en wat kun je hiertegen doen ? ik heb gehoord dat zemelen helpen, heeft iemand ervaring hiermee ? Ik hoop op de verlossende tip!

Last van aambeien ofzo? Een bezoek aan de dokter zal zeker geen kwaad kunnen. Tot die tijd zou ik inderdaad pruimensap drinken, dat werk een beetjet laxerend.
pi_18777195
quote:
Op donderdag 29 april 2004 18:57 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Last van aambeien ofzo? Een bezoek aan de dokter zal zeker geen kwaad kunnen. Tot die tijd zou ik inderdaad pruimensap drinken, dat werk een beetjet laxerend.
kauwgom ook...heeft nl. ook een laxerende werking
The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
pi_18777293
quote:
Op donderdag 29 april 2004 18:59 schreef Famas het volgende:

[..]

kauwgom ook...heeft nl. ook een laxerende werking
Daar moet je wel een heel pakje van eten of meer wil het effect hebben. In de supermarkt is er van Zonnatura gewoon speciaal sap verkrijgbaar voor het doel wat ik bedoelde (jaja vakkenvuller bij de AH geweest)
pi_18777306
aambeien, daar hoor je toch ook jeuk bij te hebben?
Ik heb wel gewone pruimen in huis. Ik wil zelf eerst iets proberen voordat ik naar de dokter ga.
pi_20105421
Ik heb nog steeds last. Ik heb van de dokter poederzakjes gehad, die je moet oplossen in water. Dat helpt wel, maar het is niet goed om dat te lang te gebruiken.
Dus heeft iemand nog tips?
pi_20105755
Bruin brood, groente, fruit (appels), kersen, véééééél water drinken, sporten is ook goed, enz...
Vrijwillig gebanned
pi_20106147
Ik eet altijd bruin brood, drink veel water, eet elke dag een appel. Mijn eet en drinkgewoonten zijn de laatste maanden niet veranderd, daarom vind ik het zo raar.
pi_20106594
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 21:47 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik heb nog steeds last. Ik heb van de dokter poederzakjes gehad, die je moet oplossen in water. Dat helpt wel, maar het is niet goed om dat te lang te gebruiken.
Dus heeft iemand nog tips?
Dat is zo'n k*tspul, legendal ofzo toch?
Ik heb het ook gehad (onnodig zelfs!)
Gewoon tijdje heel gezond eten: zemelen, kiwi's (erg goed!) veel pruimen en pruimensap drinken.
Verder helpt het ook om rekening ermee te houden dat suikers bijvoorbeeld ontstekingen voeden, misschien dus ook ff daarop letten?

Succes ermee, tis erg vervelend voor je!
pi_20106597
Het helpt toch ook als je 's morgens als je opstaat een kopje lauw (warm) water drinkt voordat je wat eet? Heb ik ooit gehoord dacht ik.
Sporten is goed voor je stoelgang idd en sinaasappels ook. Koffie helpt bij mij ook altijd
pi_20106640
Ja koffie! En anders toch naar je huisarts gaan, als er namelijk niks verandert is in je eetgewoontes. Misschien veel stress de laatste tijd? Of een buikgriep gehad?
  dinsdag 22 juni 2004 @ 23:20:14 #15
83645 Andoire
... .. ...
pi_20108523
Ik heb dat ook... last van de stoelgang

Bij helpt het volgende: Elke ochtend een bord Brinta of havermout ( Havermout is nogal , maar het helpt wel )
En een uurtje voor het slapen gaan een glas karnemelk.

Mijn huisarts gaf me ook een soort van poeder die je op moest lossen, hielp indd maar mag niet te lang gebruikt worden.
Verder kan je zemelen gebruiken ( te koop bij o.a de Tuinen) , daarvan doe je een eetlepel door de bovengenoemde Brinta.

Probeer Brinta, Havermout en Karnemelk in ieder geval ( je merkt het al na 2 dagen of zo )!
Bij mij is het echt het enige wat helpt, heb al ruim een half jaar last van ' chronische verstopping' .

En als je wat gevonden hebt, ik hoor het graag
Что было, то прошло..
  dinsdag 22 juni 2004 @ 23:22:48 #16
83645 Andoire
... .. ...
pi_20108608
Oh ja, ben je toevallig zwanger?
Daardoor kan je stoelgang ook erg 'raar' van worden..
Что было, то прошло..
pi_20110948
quote:
Op donderdag 29 april 2004 18:52 schreef Ingrid19 het volgende:

De vorige is gesloten ( zag ik) omdat het allerminst serieus geopend was.. ( althans zo kwam het over )

Kan zijn dat je door de moeilijke stoelgang te hard perst en daardoor een wondje bij de anus is ontstaan.
Kan ook zijn dat je een aambei hebt, waardoor er bloed bij zit en het moeilijker gaat.
Ook kun je misschien moeilijk defeceren ( ontlasting krijgen) omdat je bang bent dat er bloed bij zit. ( psychologisch effect)

Tips:

Regelmatig bewegen
Pruimen, ontbijtkoek en vezelrijke voeding
Voldoende water drinken
De tijd nemen op de wc.
Eenmalig laxeren met een microlax ( lost probleem niet op)
Wat ook wat kan helpen is je buik zacht masseren als je op de wc zit.
Eet zo min mogelijk 'stoppende' etenswaren : bananen, witbrood e.d

[ Bericht 2% gewijzigd door Brennie op 23-06-2004 01:09:15 ]
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  woensdag 23 juni 2004 @ 00:54:29 #18
15600 BB-King
Long live the King!
pi_20110988
Laat je eens van achteren nemen?
Zo wordt het wat wijder en kan er meer uit zonder enige complicaties.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
pi_20111197
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 00:54 schreef BB-King het volgende:
Laat je eens van achteren nemen?
Zo wordt het wat wijder en kan er meer uit zonder enige complicaties.
Hoe kom je erop?
Maargoed.. t zou kunnen.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  woensdag 23 juni 2004 @ 01:15:33 #20
28590 I_are_Rudeboy
Elmo kan vliegen!!!
pi_20111321
He's got a point
Fingerbang... BANG! BANG!
pi_20113934
Laxeertabletten
Niet te lang gebruiken natuurlijk
pi_20141323
Ik zou het gewoon bij gezonde voeding houden, en beweging, en verder geen rare dingen. Suikervrije troep zoals kauwgom zou ik ook een tijdje laten, die kunnen namelijk ook darmklachten veroorzaken. In tegenstelling tot wat hier door iemand gezegd wordt is daar echt geen pakje voor nodig als je er gevoelig voor bent. Vermijd alles wat evt je darmen van slag kan brengen, dus veel suiker, veel vet, hete kruiden, etc. en als het niet over gaat binnen een week of twee gelijk terug naar de dokter...
Sanity is (not) statistical
pi_20147789
ìk denk dat je te lang wacht met naar de WC gaan. Probeer eens wat vaker te gaan, ook als je niet zo nodig moet ofzo. Anders krijgt de boel teveel tijd om 'uit te harden' (omg wat banaal).
pi_20180245
Ik ben niet zwanger, helaas. Mijn eet en drinkgewoonten zijn niet veranderd, zeker weten.
Ik sport niet, maar dat doe ik al jaren niet.
Ik eet altijd bruin brood. Wat is nog meer vezelrijk? Ik heb gehoord dat appels ook vezelrijk zijn. Ik eet bijna elke dag een appel.
Van brinta en havermout moet ik kotsen, echt waar! Brrr, dus dat is geen optie. Ik heb zemelen elke dag door de yoghurt geprobeerd, heeft niks geholpen. Ik ben allergisch voor kiwi.
Het poeder heet movicolon. Karnemelk heb ik nog niet geprobeerd.

Kent iemand Linoforce van dr. Vogel? Schijnt ook te helpen. En allbrann oid van kellogs.
pi_20180417
Je moet iets met vezels eten, bruin brood en pruimen bv. Goed bewegen en natuurlijk veel drinken en veel fruit.
Vooral geen beschuiten, wit brood en ander droog spul.
Als je dan poept, moet je er de tijd voor nemen en alles eruit poepen zeg maar
Ophouden is ook heel slecht..

Neem het van mij aan ik heb het op school geleerd

Sterkte ermee
'Koop een taart en vier het'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')