quote:
Op donderdag 29 april 2004 16:38 schreef Blinky het volgende:
Nee, er is geen procedure voor. Wat mij een beetje tegen de borst stuit, is dat het een heel slecht bedrijf is om voor te werken. Ze zijn erg op de centen en onlangs is er een nieuwe CAO gekomen waardoor de broekriem nog strakker wordt aangetrokken. Ze komen nauwelijks tegemoet aan de wensen van de werknemers. Ik weet dat het misschien overal zo is, maar qua salarissen is het heel erg gesteld. Ik ben al enige tijd bezig om er weg te komen. Ik heb een goede opleiding achter de rug en zou zo een andere baan moeten kunnen krijgen. Helaas is de werkelijkheid anders en na een paar maanden solliciteren zit ik hier nog steeds. Ik weet dat ik blij moet zijn dat ik een baan héb. Dat ben ik ook wel, maar dit zie ik als de zoveelste truc om de werknemer voor het blok te zetten.
misschien is bij jou de bijsmaak des te wranger
omdat je het niet naar je zin hebt en het bedrijf zo slecht zorgt voor de medewerkers.
Op zich vind ik het namelijk wel heel normaal om je opvolger(s) in te werken; heb het zelf ook al meermalen gedaan. Het is voor hen ook wel zo fijn als ze horen van iemand die weet hoe het moet, wat er van ze verwacht wordt. Jij vindt dit nu niet fijn, maar eigenlijk niet omdat je vindt dat het niet bij je functie hoort, maar omdat je met tegenzin bij dit bedrijf zit. Daar kunnen je opvolgers echter niets aan doen...
Mijn advies: goed blijven solliciteren en je opvolgers goed inwerken, zodat ze snel zelfstandig kunnen werken en niemand jou meer hoeft aan te spreken op je voorgaande werkzaamheden: je opvolgers zijn goed ingewerkt en kunnen eventuele vragen beantwoorden.
Bovendien, zelfs al staat het niet expliciet in je contract, zoiets valt waarschijnlijk dan onder "continuiteit" of onder het kopje "alle overige voorkomende werkzaamheden". Moeilijk onderuit te komen waarschijnlijk!