abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18771622
Voor mijn werk als telefonisch service medewerkster krijg ik maandag a.s andere taken. Ik ga nu uitsluitend voor 1 land werken, terwijl ik eerst 3 landen onder mijn hoede had. Ik blijf wel binnen hetzelfde bedrijf.

Ik weet wat de werkzaamheden zullen zijn en wat ik moet gaan doen. Maandag beginnen er 2 nieuwe mensen die mijn taken gaan overnemen. Onze teamleider heeft het ontzettend druk. Vandaag vroeg ik hem hoe hij die nieuwe mensen zou gaan inwerken met het drukke schema. Hij zei dat ik dat maar moest doen.
Buiten het feit dat ik me besef dat het mijn taak niet is, vraag ik mij af of hij mij daartoe kan verplichten. Ik ben niet van plan eigenlijk om 2 petten op te zetten, ik zal het voorlopig druk genoeg krijgen.

Ook wacht ik nog steeds op een bijlage bij mijn contract, waarop staat vermeld dat ik de andere taken krijg, en dat ik 40h ga werken (voorheen 36). Mijn teamleider is hier erg laks in. Eigenlijk wil ik gewoon dat het zsm rond is, ten eerste omdat ik daarop kan terugvallen en ten tweede gewoon voor de goede orde. Kan ik dat eisen voordat ik ga beginnen of sta ik hier erg zwak in?
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_18771917
Als het momenteel niet in je omschrijving voorkomt hoef je het officieël niet te accepteren. Het gemene is echter dat als je daar op staat dat je werkgever je maar een lastpost gaat vinden.
Probeer in ieder geval het uitgebreide/vernieuwde contract te krijgen.
Mocht het niet lukken dan is de vraag of je nog lang en prettig bij het bedrijf wilt werken.
pi_18773469
Ik weet niet in hoeverre het verplicht is, maar ik zou het zeker niet raar vinden als ze van jou verwachten dat je de nieuwe(n) inwerkt. Wie kan dat nou beter dan degene die het werk tot dan toe heeft gedaan? Is er niet al een goede procedure op papier die ze goed op weg kan helpen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_18774157
Nee, er is geen procedure voor. Wat mij een beetje tegen de borst stuit, is dat het een heel slecht bedrijf is om voor te werken. Ze zijn erg op de centen en onlangs is er een nieuwe CAO gekomen waardoor de broekriem nog strakker wordt aangetrokken. Ze komen nauwelijks tegemoet aan de wensen van de werknemers. Ik weet dat het misschien overal zo is, maar qua salarissen is het heel erg gesteld. Ik ben al enige tijd bezig om er weg te komen. Ik heb een goede opleiding achter de rug en zou zo een andere baan moeten kunnen krijgen. Helaas is de werkelijkheid anders en na een paar maanden solliciteren zit ik hier nog steeds. Ik weet dat ik blij moet zijn dat ik een baan héb. Dat ben ik ook wel, maar dit zie ik als de zoveelste truc om de werknemer voor het blok te zetten.
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_18776241
quote:
Op donderdag 29 april 2004 16:38 schreef Blinky het volgende:
Nee, er is geen procedure voor. Wat mij een beetje tegen de borst stuit, is dat het een heel slecht bedrijf is om voor te werken. Ze zijn erg op de centen en onlangs is er een nieuwe CAO gekomen waardoor de broekriem nog strakker wordt aangetrokken. Ze komen nauwelijks tegemoet aan de wensen van de werknemers. Ik weet dat het misschien overal zo is, maar qua salarissen is het heel erg gesteld. Ik ben al enige tijd bezig om er weg te komen. Ik heb een goede opleiding achter de rug en zou zo een andere baan moeten kunnen krijgen. Helaas is de werkelijkheid anders en na een paar maanden solliciteren zit ik hier nog steeds. Ik weet dat ik blij moet zijn dat ik een baan héb. Dat ben ik ook wel, maar dit zie ik als de zoveelste truc om de werknemer voor het blok te zetten.
misschien is bij jou de bijsmaak des te wranger omdat je het niet naar je zin hebt en het bedrijf zo slecht zorgt voor de medewerkers.
Op zich vind ik het namelijk wel heel normaal om je opvolger(s) in te werken; heb het zelf ook al meermalen gedaan. Het is voor hen ook wel zo fijn als ze horen van iemand die weet hoe het moet, wat er van ze verwacht wordt. Jij vindt dit nu niet fijn, maar eigenlijk niet omdat je vindt dat het niet bij je functie hoort, maar omdat je met tegenzin bij dit bedrijf zit. Daar kunnen je opvolgers echter niets aan doen...

Mijn advies: goed blijven solliciteren en je opvolgers goed inwerken, zodat ze snel zelfstandig kunnen werken en niemand jou meer hoeft aan te spreken op je voorgaande werkzaamheden: je opvolgers zijn goed ingewerkt en kunnen eventuele vragen beantwoorden.

Bovendien, zelfs al staat het niet expliciet in je contract, zoiets valt waarschijnlijk dan onder "continuiteit" of onder het kopje "alle overige voorkomende werkzaamheden". Moeilijk onderuit te komen waarschijnlijk!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')