abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18771539
Telkens als ik buiten ben geweest en bijvoorbeeld een eindje gelopen heb, dan krijg ik flinke pjn in mn onderkaak, da's vooral bij de uiteinden (dus waar de onder- en bovenkaak samenkomen) Echt zo'n zeurpijn is 't Als ik weer ergens binnen ben (waar de temperatuur dus hoger ligt) dan blijft de pijn nog ongeveer 10 minuten aanhouden.
Het kans soms best heftig zijn.. meestal straalt het uit tot aan de onderkant van mn oor..

Heeft iemand anders dit ook? Is hier een verklaring voor? hap maar toe
Peace comes from within. Do not seek it without. (Buddha)
Deep Dish, Ninja Tune, Chromwear
pi_18779113
Ik denk dat het de klieren in je hals zijn..
Deze kunnen gevoelig zijn bij warmte/kou, als je iets zuur eet bv..
Niet echt gebruikelijk dat je dat steeds hebt.
Ik zou zeggen even ermee naar de huisarts.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_18779670
quote:
Op donderdag 29 april 2004 20:27 schreef Brennie het volgende:
Ik denk dat het de klieren in je hals zijn..
Deze kunnen gevoelig zijn bij warmte/kou, als je iets zuur eet bv..
Niet echt gebruikelijk dat je dat steeds hebt.
Ik zou zeggen even ermee naar de huisarts.
Welke klieren heb je daar zitten dan? Er zitten daar dacht ik geen lymfeklieren.. kan het ook aan m'n amandelen liggen? Die zijn namelijk nog nooit geknipt en sommige vrienden zeggen dat dit 'raar' is want iedereen moet ze laten knippen?
Maar ik heb dus ook, zoals jij zei, dat als ik chocola eet of koud water drink dat mn tanden heel erg pijn doen.. staan die misschien in contact met bepaalde klieren in mn hals ?

Ik heb een klote huisarts dus vandaar dat ik t maar eerst hier vraag..
pi_18780134
quote:
Op donderdag 29 april 2004 20:55 schreef YoG het volgende:

[..]

Welke klieren heb je daar zitten dan? Er zitten daar dacht ik geen lymfeklieren.. kan het ook aan m'n amandelen liggen? Die zijn namelijk nog nooit geknipt en sommige vrienden zeggen dat dit 'raar' is want iedereen moet ze laten knippen?
Maar ik heb dus ook, zoals jij zei, dat als ik chocola eet of koud water drink dat mn tanden heel erg pijn doen.. staan die misschien in contact met bepaalde klieren in mn hals ?

Ik heb een klote huisarts dus vandaar dat ik t maar eerst hier vraag..
Bij je oren en het halsgebied zitten klieren.. ( onder andere)
Wanneer deze gevoelig/ geiriteerd/opgezet zijn door bv een ontsteking in het lichaam of de mond dan kan het een uitstralende pijn geven naar het kaakgebied/oorpijn geven of hoofdpijn.
Het kan bv zijn dat je een onsteking in je tand/mond hebt waardoor de klieren als het ware opspelen en dit de pijn in de kaak kan versterken.
Wisselwerking dus.
Je zegt dat je tanden heel gevoelig zijn bij eten.. kan dus een ontsteking zijn, wat misschien weer de kaakpijn bij kou veroorzaakt.
Pijn in de kaken doet me niet direct denken aan amandelontsteking.
Tegenwoordig worden amandelen niet meer verwijderd, maar zeg maar ' geschaafd' ( of de techniek moet weer veranderd zijn)
Ik kan niets anders bedenken dan dit..
Maar je kan ff naar de huisarts/ cq tandarts gaan, om het zeker te weten.. zij kunnen je zien en beoordelen.
Sterkte.

[ Bericht 0% gewijzigd door Brennie op 29-04-2004 21:34:23 ]
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_18780265
quote:
Op donderdag 29 april 2004 21:18 schreef Brennie het volgende:

[..]

Bij je oren en het halsgebied zitten klieren.. ( onder andere)
Wanneer deze gevoelig/ geiiriteerd zijn door bv een ontsteking in het lichaam of de mond dan kan het een uitstralende pijn geven naar het kaakgebied/oorpijn geven of hoofdpijn.
Het kan bv zijn dat je een onsteking in je tand/mond hebt waardoor de klieren als het ware opspelen en dit de pijn in de kaak kan versterken.
Wisselwerking dus.
Je zegt dat je tanden heel gevoelig zijn bij eten.. kan dus een ontsteking zijn, wat misschien weer de kaakpijn bij kou veroorzaakt.
Pijn in de kaken doet me niet direct denken aan amandelontsteking.
Tegenwoordig worden amandelen niet meer verwijderd, maar zeg maar ' geschaafd' ( of de techniek moet weer veranderd zijn)
Ik kan niets anders bedenken dan dit..
Maar je kan ff naar de huisarts/ cq tandarts gaan, om het zeker te weten.. zij kunnen je zien en beoordelen.
Sterkte.
Dan toch maar een bezoekje aan de huisarts.. als ik zo je reply lees

bedankt
pi_18780462
quote:
Op donderdag 29 april 2004 21:25 schreef YoG het volgende:

[..]

Dan toch maar een bezoekje aan de huisarts.. als ik zo je reply lees

bedankt
Graag gedaan
Misschien hebben anderen nog meer ideeen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')