Waarom niet? En waarom is Hollandse pot niet te vreten? Misschien ben je iets te pitluttig geworden door al die pasta's?quote:Op donderdag 29 april 2004 14:01 schreef ParanoidEv het volgende:
Variatie kan totaal geen kwaad. Bami e.d. is ondertussen ook al standaard-voer geworden.
Leuk groeten en rijst e.d. combineren is ok. Hollandsche pot is gewoon niet te vreten. Je gaat je buitelandse gasten toch geen overheerlijke luxe boerenkool en sudderlapjes voorschotelen bijvoorbeeld..
Ja, het zal wel met tijd te maken hebben. Dat denk ik ook. Maar goed, ik zou altijd tijd vrij maken om Hollands eten te kunnen bereiden. En trouwens, hoezo eigenlijk geen tijd over? Waarom hebben we te weinig tijd?quote:Op donderdag 29 april 2004 14:12 schreef cos-micV het volgende:
Denk dat het ook te maken heeft met tegenwoordig weinig tijd hebben om te koken.
Aardappels moet je eerst schillen...pasta, rijst, bami enzv. gooi je zo uit de verpakking in de pan.
Pizza'tje in de oven zo gefikst.
![]()
Ja hallo...ieder zo zijn smaak.quote:Op donderdag 29 april 2004 14:14 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Waarom niet? En waarom is Hollandse pot niet te vreten? Misschien ben je iets te pitluttig geworden door al die pasta's?
Als ik om 18.00 uur uit mijn werk kom...heb ik geen zin/puf meer om nog aardappelen te schillen en groenten te wassen.quote:Op donderdag 29 april 2004 14:15 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja, het zal wel met tijd te maken hebben. Dat denk ik ook. Maar goed, ik zou altijd tijd vrij maken om Hollands eten te kunnen bereiden. En trouwens, hoezo eigenlijk geen tijd over? Waarom hebben we te weinig tijd?
En daarom maar geen aardappelen eten? Ik vind wel meer niet echt lekker, maar ik eet het wel, omdat het gezond is. Broccoli bijvoorbeeld. Ik vind aardappelen zo 'puur' ook niet lekker, maar met wat sju is het goed te eten.quote:Op donderdag 29 april 2004 14:16 schreef cos-micV het volgende:
Ja hallo...ieder zo zijn smaak.
Mijn zoon die nu 12 jaar is heb ik alles leren eten...maar zijn voorkeur gaat echt uit naar rijst pasta's en meer van dit soort eten.
Aardappels vind ie gewoon jak!
Daar heb je toch een vrouw voor?quote:Op donderdag 29 april 2004 14:18 schreef cos-micV het volgende:
[..]
Als ik om 18.00 uur uit mijn werk kom...heb ik geen zin/puf meer om nog aardappelen te schillen en groenten te wassen.
Als ik overdag werk kan ik zowiezo geen rundvlees 3 uur laten sudderen...![]()
Ik vind het een goede zaak dat je je kind alles hebt leren eten! Vaak genoeg zie ik mensen die zelfs op volwassen leeftijd (18+) op kinderlijke wijze de meest normale dingen aan de kant schuiven onder het mom van "dat lust ik niet". Chapeau dusquote:Op donderdag 29 april 2004 14:16 schreef cos-micV het volgende:
[..]
Ja hallo...ieder zo zijn smaak.
Mijn zoon die nu 12 jaar is heb ik alles leren eten...maar zijn voorkeur gaat echt uit naar rijst pasta's en meer van dit soort eten.
Aardappels vind ie gewoon jak!
haha, LOL., welk culinaire cultuur. Waarom zou ik dingen eten die ik niet lekker vindt. Het is gewoon een feit dat de keukens van Italie, Thailand, etc veel lekkerder zijn. Nederlands eten (gekookte aardappelen etc) is gewoon saai, er zit geen smaak aanquote:Op donderdag 29 april 2004 13:28 schreef FuifDuif het volgende:
Ik vind het een slechte zaak voor de Hollandse culinaire cultuur.
Heb ik gezegd dan dat hij nooit geen aardappelen meer eet?quote:Op donderdag 29 april 2004 14:20 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
En daarom maar geen aardappelen eten? Ik vind wel meer niet echt lekker, maar ik eet het wel, omdat het gezond is. Broccoli bijvoorbeeld. Ik vind aardappelen zo 'puur' ook niet lekker, maar met wat sju is het goed te eten.
Hoezo een feit? Man, denk na voordat je loopt te lullen. Jij vindt het lekkerder, maar dan is het geen feit. Ik vind het niet lekkerder. Ik vind Hollands eten lekkerder.quote:Op donderdag 29 april 2004 14:25 schreef Chillmeister het volgende:
[..]
haha, LOL. Waarom zou ik dingen eten die ik niet lekker vindt. Het is gewoon een feit dat de keukens van Italie, Thailand, etc veel lekkerder zijn. Nederlands eten (gekookte aardappelen etc) is gewoon saai, er zit geen smaak aan
Ik ben een vrouwquote:Op donderdag 29 april 2004 14:21 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Daar heb je toch een vrouw voor?
Hij is 12, natuurlijk gaat zijn voorkeur uit naar gemakkelijk en goedkoop eten. Zo werkt dat met iedereen. Alles wat lekker is willen we wel eten, maar daar kom je er niet mee. Hollandse pot moeten we opgroeiend Nederland als het ware door de strot duwen, anders wordt het niets meer. Nu kun je dit onzin vinden, maar ik ben bang dat de Hollandse pot verdwijnt van het menu.quote:Op donderdag 29 april 2004 14:26 schreef cos-micV het volgende:
[..]
Heb ik gezegd dan dat hij nooit geen aardappelen meer eet?
zijn voorkeur gaat uit naar pasta, rijst en dat soort dingen.
Wel goed lezen he?
Een vrouw? Sorry. Maar oke, dan moet je waarschijnlijk gewoon wat minder gaan werken om te koken voor je gezin. Lijkt me vrij logisch.quote:Op donderdag 29 april 2004 14:27 schreef cos-micV het volgende:
Ik ben een vrouw![]()
Als hollands eten super lekker zou zijn, zou je het over de hele wereld kunnen krijgen. Als ik vrienden van het buitenland hier op bezoek heb zou ik mij schamen om ze naar een nederlands culinair restaurant te nemenquote:Op donderdag 29 april 2004 14:27 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Hoezo een feit? Man, denk na voordat je loopt te lullen. Jij vindt het lekkerder, maar dan is het geen feit. Ik vind het niet lekkerder. Ik vind Hollands eten lekkerder.
En waarom is het niet gezond?quote:Op donderdag 29 april 2004 14:28 schreef Chillmeister het volgende:
aardappelen eten is niet gezond
Aha en dat bepaal jij ff?quote:Op donderdag 29 april 2004 14:30 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Een vrouw? Sorry. Maar oke, dan moet je waarschijnlijk gewoon wat minder gaan werken om te koken voor je gezin. Lijkt me vrij logisch.
Ik vind het super lekker, dus jij kunt niet voor mij bepalen dat het een feit is, dat het niet lekker is. En je schaamt je voor gerechten uit je eigen land? Dat vind ik gewoon te belachelijk voor woorden. Hoe kun je zo praten over je eigen land.quote:Op donderdag 29 april 2004 14:30 schreef Chillmeister het volgende:
Als hollands eten super lekker zou zijn, zou je het over de hele wereld kunnen krijgen. Als ik vrienden van het buitenland hier op bezoek heb zou ik mij schamen om ze naar een nederlands culinair restaurant te nemen
Heb je geen man die voor de inkomsten zorgt?quote:Op donderdag 29 april 2004 14:32 schreef cos-micV het volgende:
[..]
Aha en dat bepaal jij ff?
Ik zorg voor mijn gezin zonder mijn hand op te houden als ik minder ga werken zou ik dat wel moeten doen.
En aangezien er nog niemand dood gegaan is aan weinig aardappels eten....hoef ik daarom niet minder te gaan werken.
Nope.quote:Op donderdag 29 april 2004 14:33 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Heb je geen man die voor de inkomsten zorgt?
juist omdat ik trosts ben op mijn eigen land kan ik mij schamen. Als ons vaderlandje mij niet boeide zou ik mij ook niet hoeven schamen. nietwaar?quote:Op donderdag 29 april 2004 14:32 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ik vind het super lekker, dus jij kunt niet voor mij bepalen dat het een feit is, dat het niet lekker is. En je schaamt je voor gerechten uit je eigen land? Dat vind ik gewoon te belachelijk voor woorden. Hoe kun je zo praten over je eigen land.
Oke, dan kan ik het begrijpen.quote:Op donderdag 29 april 2004 14:35 schreef cos-micV het volgende:
[..]
Nope.
'Slaven van de samenleving' zijn we allemaal. Je wordt geboren, gaat naar school, als je uitgeleerd bent gan je een baan zoeken en geld verdienen om te leven, na een aantal jaren ga je met pensioen en nog later word je bejaard en ga je dood. Als je als volwassene geen volwaardige baan hebt word je bijkans met de nek aangekeken (zwervers, uitkeringstrekkers).quote:Op donderdag 29 april 2004 14:49 schreef FuifDuif het volgende:
Sassie, het is zo gemakkelijk om het maar weer af te schuiven op de 'veranderlijke samenleving'. Je moet niet doen alsof je slaaf bent van de samenleving, je kunt altijd nog je eigen keuzen maken. Iets dat toch ook zo voorgestaan wordt door deze nieuwe samenleving? Persoonlijk vind ik dat een vrouw het eten klaar hoort te maken en dat haar werk (liever geen werk) daar niet bij in de weg moet staan. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |