bronquote:De Duitse tandarts Arnold Buddenberg (57) uit Düsseldorf gaat monden van Nederlandse dikkerds met nylondraadjes dichtnaaien waardoor ze binnen vier weken gemiddeld 15 kilo afvallen.
De tandheelkundige afslankmethode is vooral bedoeld voor patiënten bij wie anders alleen nog een maagverkleining zou werken.
Na deze rigoureuze ingreep kunnen de zwaarlijvige patienten alleen nog maar vloeibaar voedsel nuttigen, met behulp van een rietje.
Tandarts naait monden dicht
Daarvoor wordt tussen de boven- en onderkaak een opening van drie millimeter gecreëerd. In de tandartsenpraktijk moet voor deze bijzondere afslankbehandeling 3000 euro neergeteld worden.
"Er zijn genoeg Nederlanders die er geen moeite mee hebben om wekenlang de kiezen op elkaar te houden", zegt Buddenberg die redelijk Nederlands spreekt. De patiënten worden vooraf onderzocht. Het dichtnaaien van het boven- en ondergebit duurt een uur. "Het is volstrekt pijnloos."
Soep
De tandtechnische operatie wordt gecombineerd met een streng dieet. "Ik raad mijn patiënten aan om dagelijks 4 à 5 liter water met vitaminesupplementen, chocolademelk en soep te drinken." Buddenberg kwam op het idee toen een bevriende tandarts in Los Angelos met staaldraad de kaken van Amerikanen dichtnaaide. "Nylon is in het gebruik elastischer en voelt prettiger."
Buddenberg laat de Nederlanders wekelijks terugkomen op zijn spreekuur. "We zitten maar een half uur vanaf Roermond, dus dat valt wel mee", zegt hij. De tandarts beschouwt de afslankmethode als een verlengstuk van zijn tandheelkundige werk. "Een dergelijke ingreep mogen alleen tandartsen en kaakchirurgen uitvoeren." Inmiddels heeft hij zes patiënten gelukkig gemaakt en de eerste Nederlandse patiënten hebben zich al gemeld. "Zo´n kaakingreep is nog altijd goedkoper dan een maagverkleining", stelt de tandarts.
De Nederlandse Maatschappij tot bevordering van Tandheelkunde zegt dat de behandeling niets meer te maken heeft met tandheelkunde. "Een tandarts houdt zich met de gezondheid van het gebit bezig en niet met afslankmethodes. Nederlandse tandartsen zullen het wel uit hun hoofd laten om hieraan te beginnen", aldus woordvoerder Dig Istha.
De Nederlandse Vereniging van Diëtisten vindt het dichtnaaien van de mond te ver gaan. "Er zijn wel betere methodes om verantwoord af te vallen. De goedkoopste oplossing is minder eten en meer bewegen", aldus woordvoerder Alex van Hoof.
Woordvoerder Walter Annard van de Brancheorganisatie Zorgverzekeraars Nederland verwacht niet dat de kosten voor deze afslankmethode via het tandartsenpakket vergoed zullen worden: "Wij raden mensen aan om eerst contact met hun eigen zorgverzekeraar te zoeken voordat ze naar Duitsland reizen."
Wat een totale onzin is dit zeg...... Een maagverkleining krijg je als je heel erg veel overgewicht hebt, die je op geen enkele andere manier kunt kwijtraken (je moet alles geprobeerd hebben voor je uberhaupt in aanmerking komt voor deze ingreep)quote:De tandheelkundige afslankmethode is vooral bedoeld voor patiënten bij wie anders
alleen nog een maagverkleining zou werken.
Natuurlijk val je veel af, als je weken lang alleen maar vloeibaar spul binnen krijgt.....Maar na een aantal weken gaan die kaken weer van elkaar en dan? Je gaat weer vast voedsel eten en de kilo's vliegen er weer aan... alles voor niets geweest dus.quote:De tandtechnische operatie wordt gecombineerd met een streng dieet. "Ik raad mijn patiënten aan om dagelijks 4 à 5 liter water met vitaminesupplementen, chocolademelk en soep te drinken."
Hier ben ik het helemaal mee eens, je levensstijl en dus vooral je eet(snoep) patroon veranderen is hetgeen wat het beste werkt en blijft werken. Nog even over het goedkoopste, ook dit vind ik een verkeerde opmerking, als jij echt in aanmerking komt voor een maagverkleining, dan word dit gewoon vergoed door het ziekenfonds!quote:De Nederlandse Vereniging van Diëtisten vindt het dichtnaaien van de mond te ver gaan. "Er zijn wel betere methodes om verantwoord af te vallen. De goedkoopste oplossing is minder eten en meer bewegen"
Een big mac is als vast voedsel al haast niet te pruimen. Waarom zou je dat gepureerd willen eten?quote:Op donderdag 29 april 2004 15:11 schreef LaPluche het volgende:
Ja, las het van de week al. Volledig idioot idee. Zou ik echt niet aan meedoen.
En ik vraag me af of mensen dan niet gewoon al hun eten gaan pureren. Bigmacje door de blender, en klaar is kees!
He, ik hou helemaal niet van Bigmacs, maar kan me voorstellen dat fast food junkies er alles aan zullen doen om op enigerlei wijze toch de ranziheid te kunnen consumeren. Aan de andere kant, als je je mond hebt laten dichtnaaien ben je misschien wel toe aan een serieze afvalpogingquote:Op donderdag 29 april 2004 15:19 schreef Dissolved het volgende:
[..]
Een big mac is als vast voedsel al haast niet te pruimen. Waarom zou je dat gepureerd willen eten?![]()
Sluit niets uitquote:Op donderdag 29 april 2004 15:19 schreef Dissolved het volgende:
[..]
Een big mac is als vast voedsel al haast niet te pruimen. Waarom zou je dat gepureerd willen eten?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |