abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 april 2004 @ 12:14:31 #1
92186 E.Motion
It's just a feeling
pi_18768075
Ik ben tussen 2 jaar geleden en nu echt enorm veel veranderd. Ik heb bij sommige dingen zelfs het gevoel dat ik 180 graden gedraaid ben.

Vroeger was ik echt een k*t jong. Ik was altijd lastig en irritant. Ik had respect voor niemand. Ik schold oma's uit, was respectloos tegenover leraren en om over m'n ouders maar niet te spreken. Niks interesseerde mij en ik blowde veel. Ik had schijt aan iedereen en deed lekker altijd waar ik zelf zin in had. Ik had maar heel weinig vrienden maar dat boeide me ook niks want met de vrienden die ik had kon ik goed opschieten. Ik moet er wel bij zeggen dat hoewel ik bij sommige mensen misschien wel dreigend over kwam, ik eigenlijk bijna nooit mensen lichamelijk pijn heb gedaan.

Als ik nu naar mezelf kijk zie ik echt totaal iemand anders. Ik probeer rekening te houden met zoveel mogelijk mensen. Ik heb enorm veel respect gekregen voor de mensen om me heen en vooral voor m'n ouders en ouderen. Ik probeer me aardig en sociaal op te stellen. Ook ben ik een stuk onzekerder geworden, en vind het belangrijker hoe mensen over me denken. Ook ben ik gestopt met blowen en probeer ik mijn leven activer in te delen door bijvoorbeeld musea te bezoeken en me bezig te houden met hobbies.

Wel merk ik dat dit geestelijk veel van me vraagt. Ik merk echt dat mijn hersentjes hard moeten werken om alles netjes op een rijtje te krijgen.

Heb jij ook zo'n omwenteling meegemaakt? En waar zou het door komen? Is dit echt doordat ik uit de pubertijd kom of zou het ook kunnen komen doordat ik een flinke rot tijd achter de rug heb in de privé sfeer?

Al met al vind ik het zelf een zeer positieve verandering en hoop ik dat ik zo blijf. Wel hoop ik dat ik het geestelijk allemaal wat makkelijker krijg zodat ik m'n leven ook wat meer op de automatische piloot kan beleven inplaats van overal lang en diep over na te denken zonder tot duidelijke conlcusies te komen.
pi_18768159
Goed hoor!!! *pluim
Ik ben ook wel beetje veranderd
Delivered without an information leaflet
pi_18768419
eigenlijk interesseert het me meer _waarom_ je die verandering gemaakt hebt, wat was de initiator van die verandering?

voor mezelf, de enige verandering die ik aan mezelf zie, is dat ik op zakelijk vlak steeds harder lijk te worden, wat mij betreft probeer ik wel een zekere integriteit te behouden, maar in de realiteit blijkt dat vaak 'harde keuzes' nodig zijn.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 29 april 2004 @ 12:35:01 #4
92186 E.Motion
It's just a feeling
pi_18768536
quote:
Op donderdag 29 april 2004 12:30 schreef RM-rf het volgende:
eigenlijk interesseert het me meer _waarom_ je die verandering gemaakt hebt, wat was de initiator van die verandering?

voor mezelf, de enige verandering die ik aan mezelf zie, is dat ik op zakelijk vlak steeds harder lijk te worden, wat mij betreft probeer ik wel een zekere integriteit te behouden, maar in de realiteit blijkt dat vaak 'harde keuzes' nodig zijn.
Ik zou het dus echt niet weten. Het is gewoon zo gegaan, ik kan niet echt een duidelijk iets aangeven. Ik weet wel dat als je me 2 jaar geleden zou zeggen dat ik nu zo zou zijn als ik ben, ik je voor gek verklaard zou hebben...
  donderdag 29 april 2004 @ 12:37:09 #5
19134 geursel
"Sailing Home"
pi_18768579
mjah, avnaf m'n 17e. De ommekeer? Heel vreemd misschien, maar lensen + groeien .. ik had gewoon echt iets voor m'n ogen nodig. Dacht altijd dat ik scheel keek en durfde niemand recht aan te kijken. Altijd erg stil en onzeker. Vanaf toen ben ik meer gaan leven en nu heb ik een prettige sociale omgeving, kan lekker slap ouwehoeren en heb het enorm goed naar m'n zin
Koude tosti's.... Brrrr....
pi_18768716
Ik ben heel erg veranderd sinds m'n eerste vriendin...Opeens zag ik de wereld vanuit een ander perspectief...en ik weet nog steeds niet of dat nou een goede verandering was of niet
  donderdag 29 april 2004 @ 12:49:46 #7
47365 Johnny_Cool
Yoji Powerrrr!!
pi_18768835
Dat van die lenzen is bij mij ook zo gegaan.. heel vreemd eigenlijk. Eerst was ik extreem verlegen en stil en onzeker, daarna ben ik van stukje voor stukje steeds opener geworden en heb ik een stuk meer praatjes / lef gekregen.

Zo'n grote ommekeer als de TS heb ik echter nooit meegemaakt, al vind ik het wel heel erg knap van hem
  donderdag 29 april 2004 @ 12:57:20 #8
92186 E.Motion
It's just a feeling
pi_18768994
Ook bijna alle mensen die ik al een tijd niet gezien heb zeggen als ik met ze aan het kletsen ben binnen een half uur: "wat ben jij veranderd zeg"!
  donderdag 29 april 2004 @ 13:59:19 #9
81660 SirWacko
Nu in voorarrest
pi_18770438
Sinds ik samenwoon met me vriendin en er DNA-samensmelting van mij en me vriendin rondloopt ben ik volwassener geworden..
vroeger kwam ik dagen achtereen gewoon niet thuis me ouders helemaal trippen, kom ik doodleuk thuis voor half uur en was weer pleite...
nu weet me vriendin altijd waar ik ben...
*Zucht* waarom nou toch?
Ik mis je lieverd, tot over een paar weken.
pi_18771275
Sinds ik twee jaar geleden de diagnose MS heb gekregen ben ik ook flink veranderd. Geniet nu veel meer van de kleine dingen in het leven. Vogeltjes die fluiten in het ochtendgloren van de nieuwe lente enzo. Ook kijk ik heel anders tegen het leven aan: niet meer op lange termijn plannen maar nu meer leven en doen. Wat je vandaag gedaan hebt kan niemand je meer afnemen.
pi_18771478
Het klopt inderdaad met die lenzen. Heb ik ook gehad. Zonder lenzen was ik een stuk onzekerder dan met lenzen. Op 1 of andere manier voel ik me dan meer 'mezelf'.
Don't judge my @nus
  donderdag 29 april 2004 @ 14:55:36 #12
7469 voh
Now without pants!
pi_18771787
Meerdere punten..

Toen ik op 16-jarige leeftijd lenzen kreeg en mijn haar langer liet groeien kwam dat mijn zelfvertrouwen te goede en voelde ik me een stuk meer op mijn gemak. Dat gevoel houdt nog steeds stand, 6 jaar later.

En afgelopen zomervakantie. Het was net 3 maanden uit met mijn ex, en ik was daardoor een beetje overstuur/in de war. Toen kwam een vriend naar me toe dat de gozer waarmee hij op vakantie zou gaan niet kon, en of ik en een vriend van me mee wilden. Dat heb ik dus gedaan. Een week in Frankrijk, zonder verplichtingen of verantwoordelijkheden tegenover niemand behalve mij en mijn maten. Ik heb me helemaal doodgeflirt daar, en met genoeg succes om me goed over te voelen..

Die vakantie, heh, dat heeft me echt een betere kijk gegeven op mezelf en hoe ik in de wereld sta.. Ben een stuk minder onzeker, en daardoor dus ook wat makkelijker in de omgang geworden.

Ahhhh... Frankrijk...
Kind sir, would you be so kind as to hand me a toothpick, for I seem to have a piece of rottweiler stuck twixt my teeth.
pi_18774858
Vroeger was ik actief, nu ben ik een enorm luie bierzuipende lamzak geworden
  donderdag 29 april 2004 @ 17:52:18 #14
92186 E.Motion
It's just a feeling
pi_18775782
quote:
Op donderdag 29 april 2004 17:07 schreef This_World_Is_Lost het volgende:
Vroeger was ik actief, nu ben ik een enorm luie bierzuipende lamzak geworden
soms gaan studeren?
pi_18776361
Vroeger werdt ik veel gepest en was heel verlegen, durfde niks.
Nu ben ik zelfverzekerd en ook mijn uiterlijk is totaal veranderd.
Mensen herkennen me niet meer, als ik op straat iemand tegenkom en hoi zeg staan ze verbaast te kijken van: Ken ik jou
  donderdag 29 april 2004 @ 18:29:26 #16
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_18776583
iedereen verandert voortdurend... op een aantal (doorgaans vrij narrow-minded) mensjes na
  donderdag 29 april 2004 @ 18:57:56 #17
83791 White_Wolf
The devil made me do it
pi_18777162
Ik ben ook verandert. Ben niet zo naief meer door altijd maar van het goede in de mens uit te gaan.
"For the thing I greatly feared has come upon me. And what I dreaded has happened to me. I am not at ease, nor am I quiet; I have no rest, for trouble comes." Job 3:25,26
  donderdag 29 april 2004 @ 18:59:00 #18
47586 DaCybrSrfr
Kan sporen van gluten bevatten
pi_18777187
Ik verander constant.

Was vroeger heel verlegen.
Later juist heel erg aanwezig altijd.
En nu ben ik beetje gematigd maar wel graag in de spotlights.
Single father | Aviation enthousiast | Gamer
  donderdag 29 april 2004 @ 19:03:36 #19
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_18777284
quote:
Op donderdag 29 april 2004 18:59 schreef DaCybrSrfr het volgende:
Ik verander constant.

Was vroeger heel verlegen.
Later juist heel erg aanwezig altijd.
En nu ben ik beetje gematigd maar wel graag in de spotlights.
Je zult dan ook altijd een bepaald type blijven, met af en toe een uitstapje naar de andere kant.
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_18777294
quote:
Op donderdag 29 april 2004 18:57 schreef White_Wolf het volgende:
Ik ben ook verandert. Ben niet zo naief meer door altijd maar van het goede in de mens uit te gaan.
ik ga nog steeds uit van het goede in de mens. Ik heb denk ik een hoop mazzel doordat er dan ook zo veel goede mensen om mij heen zijn

maar mensen (veel) geld uitlenen doe ik niet meer na de laatste keer veel gezeik. ze zien maar dat ze 't krijgen. tenzij ik ze echt heel goed ken en weet wat ze ermee van plan zijn.
pi_18777314
en ik ben wel een beetje veranderd. ik denk nu veel beter na voordat ik iets doe. heb bijvoorbeeld vanmiddag in 1x een computertafeltje gemaakt, wat me vorig jaar niet gelukt zou zijn zonder eerst 5x naar de bouwmarkt te moeten gaan om nieuw hout te halen vanwege verkeerd boren e.d.
pi_18777367
quote:
Op donderdag 29 april 2004 17:52 schreef E.Motion het volgende:

[..]

soms gaan studeren?
Zou het daar aan liggen?
  donderdag 29 april 2004 @ 19:09:02 #23
64108 EgoTrippin
what I mean, not what I say
pi_18777398
Jep, heb ik meegemaakt. En ik verander nog steeds, voortdurend. Ik kan niet met zekerheid zeggen hoe snel dit gaat, maar ik zie het als een mogelijkheid dat ik straks terugkijk en denk: "goh, wat was ik toen ...."
of niet
  donderdag 29 april 2004 @ 19:09:30 #24
47586 DaCybrSrfr
Kan sporen van gluten bevatten
pi_18777407
quote:
Op donderdag 29 april 2004 19:03 schreef chocolatemoeze het volgende:

[..]

Je zult dan ook altijd een bepaald type blijven, met af en toe een uitstapje naar de andere kant.
Maar ik m'n denken en geloof ben ik wel erg veranderd.
Ik ben altijd min of meer atheist geweest en door een serie voorvallen en ervaringen geloof ik nu wel ergens in. Niet zo zeer in een god o.i.d. maar dat is waarschijnlijk wel mijn grootste verandering geweest tot nu toe.
Single father | Aviation enthousiast | Gamer
  donderdag 29 april 2004 @ 22:50:27 #25
53989 Bart_Simpson
Uncredited Hero
pi_18782158
Ik was slim.......tot ik meer ging leren, toen kwam ik erachter dat ik helemaal neit zo slim was.
Toen ging ik me verdiepen in mensen en hun geest......en daaruit kwam dat ik mensen beter begreep maar gelijk werd geconfronteerd met het feit dat 'normale' mensen ver te zoeken waren.....

AHH! Soms zou ik dom willen zijn......en naïf.
Tja, en als ik echt slim probeer te zijn, gaat het ook niet goed. Dus ...wat zit ik te lullen??
lamaar.
The road to victory is long.
*Takes care of his men, and women.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')