Kamer wil steviger aanpak loverboysquote:Op woensdag 28 april 2004 17:30 schreef Tokus het volgende:
Waarom denk je dat "steviger aanpak" wel goed is dan?
Ik lees het wel vaker hoor. Bijvoorbeeld 'een goed schilder', terwijl schilder toch echt een de-woord is.quote:Op woensdag 28 april 2004 17:32 schreef Tokus het volgende:
Ook in de Kamer en bij nu.nl maken ze taalfouten.
Ikzelf proef wel een nuanceverschil tussen 'een goede schilder' en 'een goed schilder'.quote:Op woensdag 28 april 2004 17:34 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Ik lees het wel vaker hoor. Bijvoorbeeld 'een goed schilder', terwijl schilder toch echt een de-woord is.
Verhip, een reputatie!quote:Op donderdag 29 april 2004 00:34 schreef Dagonet het volgende:
Wacht even tot Bolivian online komt, als ik hem zie stuur ik hem wel door naar dit topic
Maar het antwoord he, het antwoord...quote:Op donderdag 29 april 2004 01:02 schreef bolivian het volgende:
[..]
Verhip, een reputatie!
Ik durf niet te zeggen of hier sprake is van een foute manier van het vervoegen van bijvoeglijke naamwoorden of niet. Persoonlijk vind ik 'een steviger aanpak' niet fout. Gelukkig is onze taal een bijzonder dynamisch geheel van enigszins buigbare regels. Of richtlijnen, zo je wilt.quote:Op donderdag 29 april 2004 01:10 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar het antwoord he, het antwoord...
Nee, geen rchtlijnen. Dat is iets te vrijblijvend.quote:Op donderdag 29 april 2004 01:20 schreef bolivian het volgende:
[..]
Ik durf niet te zeggen of hier sprake is van een foute manier van het vervoegen van bijvoeglijke naamwoorden of niet. Persoonlijk vind ik 'een steviger aanpak' niet fout. Gelukkig is onze taal een bijzonder dynamisch geheel van enigszins buigbare regels. Of richtlijnen, zo je wilt.
Dus dan zit je met de gevoelswaarde en zinsopbouw zoals Verbal die aanhaalt?quote:Op donderdag 29 april 2004 01:20 schreef bolivian het volgende:
[..]
Ik durf niet te zeggen of hier sprake is van een foute manier van het vervoegen van bijvoeglijke naamwoorden of niet. Persoonlijk vind ik 'een steviger aanpak' niet fout. Gelukkig is onze taal een bijzonder dynamisch geheel van enigszins buigbare regels. Of richtlijnen, zo je wilt.
Ik kan me inderdaad vinden in wat Verbal meldde.quote:Op donderdag 29 april 2004 01:22 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dus dan zit je met de gevoelswaarde en zinsopbouw zoals Verbal die aanhaalt?
"De stevigere aanpak die het kabinet propageert" vs "Het kabinet propageert een steviger aanpak".
Daar zit toch al een verschil in maar mijn grammaticale regelkennis betreffende het Nederlands is vrij roestig.
Jeetje B, zo had ik het nog niet eens bekeken...quote:Op donderdag 29 april 2004 01:30 schreef bolivian het volgende:
[..]
Is dat goed of slecht?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |