ik heb precies hetzelfde als jou in de winter enzo nergens last van maar als ik in de lente/zomer buiten ga fietsen gaan mn ogen ook super irriteren soms zit je zo te knijpen dat je ff moet stoppen met fietsen omdat je anders nix meer ziet hehe. ik zou ook graag willen weten wat nou echt een oplossing is hiervoor, zal er wel niet zijnquote:Op woensdag 12 mei 2004 21:46 schreef Salie het volgende:
Wie kan me helpen
Ik denk dat het beter is om dat niet op die manier te doen. Meestal staat er op de bijsluiter dat je lenzen nadat ze schoongemaakt zijn tenminste 6 uur in je lenzenhouder te bewaren. Dit om te disinfecteren. Als je het pas de volgende dag doet, dan zijn je lenzen niet helemaal schoon en das schadelijk.quote:Op donderdag 29 april 2004 20:49 schreef tuindwerg het volgende:
Ik heb ook een vraagje...
Ik heb harde lenzen, en doe ze 's avonds gewoon in m'n bakje met bewaarvloeistof. Dan maak ik ze 's ochtends schoon met die vloeistof, spoel ze af onder de kraan, leg ze nog heel even in het bakje met bewaarvloeistof en doe ze dan direct in.
Is het wel goed dat ik m'n lenzen 's morgens pas schoonmaak?
Ik snap wat je bedoelt, want ik heb in het begin hetzelfde gehad. Na een paar weken dacht ik, dit gaat nooit lukken, veel irritatie, stofjes. Toch ben ik er na een paar maanden helemaal gewend aan geraakt, ik voel nauwelijks dat er een lens op m'n oog zit. Je moet er gewoon effe handig in worden, zorg dat je handen gewassen zijn of stofvrij zijn als je je lenzen indoet. Je kan het checken door naar je lenzen in de lucht te kijken door ze tussen je duim en wijsvinger te houden. Ik weet, het lijkt onmogelijk, maar het is best eenvoudig, zodra je er handig in bent. Altijd lenzenvloeistof vervangen, elke dag schoonmaken. En dat wennen moet ook niet al te lang duren, want je hebt al eerder lenzen gehad.quote:Op woensdag 12 mei 2004 21:46 schreef Salie het volgende:
Nu mijn vraag: ik wil echt wennen aan deze lenzen want anders moet ik een bril en dat wil ik niet. Ik vraag me af hoe andere harde lenzen gebruikers dit hebben ervaren en hoe ze gewend zijn geraakt. Of denken jullie dat ik nooit eraan kan wennen omdat ik zo extreem erop reageer?? Of stel ik me gewoon aan?? Wie kan me helpen
Harde lenzen, check het verhaal van Salie hierboven. Ik heb zelf ook eerder vaker gelezen dat zachte lenzen schadelijk zijn. Had iets met bacterieophoping te maken, ik weet niet precies.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 13:11 schreef Sasandra het volgende:
Wat ik voor eens en voor altijd zou willen weten. Wat is nu beter voor je ogen: harde, zuurstofdoorlatende lenzen, zachte lenzen?
Ik hoor telkens andere berichten. Ik heb jarenlang harde lenzen gedragen, dat beviel op zich wel, alleen werden mijn ogen steeds slechter. Daarna zachte, die zaten lekker, maar ik kon er niet goed door zien. Nu draag ik alweer een tijdje een bril, en ik wil weer lenzen gaan dragen, maar ik weet niet welke.
shit, dat kan ik echt niet volhouden, dat kan niemand volgens mij! Het zeker schadelijk als je harde lenzen langer dan een dag inhoudt, je ogen slaan rood aan, irritatie. Zelfs als ik m'n ogen sluit voor een paar minuten begin ik het al te voelen.quote:Op donderdag 29 april 2004 20:23 schreef Twisted.Nerve het volgende:
Okee, aangezien hier meer lenzen dragers zitten:
Ik heb nu al een jaar of 4-5 lenzen, maar heb een jaartje tussendoor gedaan.
Maar overal lees ik dat het slecht is om je lenzen lang achter mekaar in te houden. Ik heb harde zuurstof doorlatende contactlenzen en ik heb daar dus totaal geen last van... Ik kan ze rustig een maand achter elkaar inhouden (ok 's nachts) en het gaat nooi irriteren of pijn doen... Ik vind het wel vreemd....
quote:DIA - donderdag 20 mei 2004 @ 20:57
Ik heb nu maandlenzen met een hoge zuurstofsoorlatendheid, toch heb ik last van droge ogen bij autorijden-airco en langdurig computerwerk.
Voor mij 2 keuzes:
- Hydro-gel lens (nieuw)
- Nachtlens
Iemand ervaringen met deze lenssoorten?
Informatie Hydro-gel lens:
betaalbaar en zullen de huidige zachte maand- en halfjaarlenzen gaan vervangen.
Voordelen:
Deze contactlenzen hebben een tot 6 keer hogere zuurstofdoorlaatbaarheid dan de normale hoog zuurstofdoorlatende zachte contactlenzen. Hierdoor krijgt het oog net zoveel zuurstof als wanneer geen lenzen worden gedragen. Het oog merkt niet eens dat er een contactlens op zit. Dit is uiteraard het meest gezonde voor uw ogen.
Meer comfort:
De hydrogel contactlens is uitstekend geschikt voor mensen met droge ogen. Deze lenzen hebben maar de helft aan vocht nodig van het oog. Last van droge ogen zoals bij werk achter de computer of van de airco behoort tot het verleden. Het meest ultieme is toch wel dat je deze lenzen ook 's nachts in zou kunnen houden. Dit komt omdat het oog niet meer merkt dat er een lens op zit. Natuurlijk is het 's nachts inhouden van de lenzen vrij invulbaar. Het geeft wel aan wat de mogelijkheden zijn van deze contactlens.
daar ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk... ik heb aan 1 oog een afwijking van -0.75 en ik heb de maandlenzen van Pearle geprobeerd. Geen succes (zag beter zonder dan met lens) en ik kreeg zelfs het advies van Pearle om te stoppen met het dragen van lenzen. Een bril is voor mij totaal geen optie...quote:Op vrijdag 7 mei 2004 23:16 schreef Bo_ het volgende:
Ik heb ook nog een vraagje:
Ik heb een bril, die niet zo erg sterk is: -0,50 en -0,75. Stelt dus niet zo heel veel voor, maar ik voel me toch prettiger met bril, omdat ik dan alles lekker scherp zie. Alleen zie ik het niet zitten om die bril de hele dag op te zetten. Zijn contactlenzen dan een optie, of is dat overdreven?
operatie waarvoor?quote:Op zaterdag 22 mei 2004 16:09 schreef Sport_Life het volgende:
Met de eerste soort had ik vrij goede ervaringen, het enige nadeel van die was dat ze na een dag in hebben erg droog werden. Maar die kon ik toen vanwege een operatie niet meer in. Sindsdien heb ik speciale lenzen die een half jaar mee kunnen (eigenlijk veel langer maar officieel een half jaar) en daarmee zie ik wel wat minder goed. Vandaar ga ik volgende week weer de lenzen proberen die ik voor mn operatie ook had, hopelijk is mn oog weer voldoende hersteld.
Netvliesloslating en het had niks met lenzen dragen te maken.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 16:58 schreef DIA het volgende:
[..]
operatie waarvoor?
niet iets ivm lenzendragen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |