abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 april 2004 @ 16:07:19 #1
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_18747205
Hallo Allemaal,
Ik heb even goed gezocht maar een topic die specifiek over de anticonceptie pil gaat is er niet. Het zijn veelal topics die over meerdere anticonceptie middelen gaan. Erodome weet anders wel raad !

In principe ben ik zelf van de pil afgestapt omdat ik een véél mooier anticonceptie middel heb gevonden maar nu hoorde ik gister op de radio dat 1 op de 10 vrouwen gestopt is met het gebruik van pillen. Men gaf in het nieuws aan dat vrouwen de pil nu te duur vinden nu deze zelf betaald moet gaan worden en dat zou dan de rede zijn dat 1 op de 10 vrouwen gestopt zijn met de pil wat weer niet goed zou zijn voor de mensen en voor de makers van deze anticonceptie !
Ik vond het maar vreemd dat zóveel vrouwen gingen stoppen met de pil. Zijn er dan zó weinig mensen met een aanvullende verzekering en houden ze maar gewoon op met sex hebben?
Raar!

Vanochtend onderweg naar mijn werk, heb ik de radio aan staan in mijn auto en wat hoor ik ?
Blijkt dat die 1 op de 10 vrouwen waarvan ze dachten dat die gestopt waren met de pil in principe aan het hamsteren zijn geweest omdat ze per 1 jan. '04 ervoor moesten gaan betalen! Dus zij hebben in december pillen ingeslaan.
Voor hoelang krijg je deze anticonceptie dan op recept ?
Zijn er meer vrouwen die dit op die manier gedaan hebben ?
Zijn er vrouwen écht gestopt met de pil omdat deze voortaan betaald moest worden ! ? en ..... wat heb je dan als alternatief gekozen ?

Wat vinden jullie uberhaubt van deze 2 verschillende nieuwsmeldingen over de pil, binnen 24 uur ?
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  woensdag 28 april 2004 @ 16:14:03 #2
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_18747372
Er bestaat al een topic over de (anticonceptie)pil. Beter zoeken dus.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 28 april 2004 @ 16:27:31 #3
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_18747697
Wat heb jij nu dan? *heel nieuwsgierig is*
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  woensdag 28 april 2004 @ 16:30:15 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_18747759
Ben nu zo'n 7 maanden gestopt met de pil, maar dat was om andere redenen (libido ed) maar anders zou ik nooit gestopt zijn vanwege het betalen. Afgezien van de bijwerking bij mij vind ik het nog steeds een van de meest ideale voorbehoedsmiddelen die er zijn.

Op dit moment heb ik geen relatie, dus heb ook niks anders. En als dat wel gaat gebeuren dan toch zowieso eerst een flinke tijd met condooms, tot er 2 testen gedaan zijn, en dan ga ik wel op zoek naar wat anders.
pi_18747785
quote:
Op woensdag 28 april 2004 16:07 schreef Pearly het volgende:
In principe ben ik zelf van de pil afgestapt omdat ik een véél mooier anticonceptie middel heb gevonden maar...
Ook benieuwd is...

Edit: te laat
Scared of my own shadow it's a battle living paranoid..
  woensdag 28 april 2004 @ 16:48:06 #6
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_18748314
Volgens mij heeft ze nu de nuva-ring. Zie het topic daarover.
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_18748565
ik ben nog gewoon aan de pil, het wordt voor mij ook nog vergoed omdat ik nog geen 21 ben. Daarnaast heb ik ook een aanvullende (basis) verzekering afgesloten, dus de laagste aanvullende verzekering, en daarbij wordt ook de pil vergoed.
En daarnaast denk ik dat de pil nogsteeds goedkoper is dan condooms..
  woensdag 28 april 2004 @ 18:04:03 #8
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_18750330
quote:
Op woensdag 28 april 2004 16:48 schreef kleinmeiske het volgende:
Volgens mij heeft ze nu de nuva-ring. Zie het topic daarover.

Slim Meiske ! ...

iemand ervaring met de nuva ring? <<
Klopt!
De rede dat ik gestopt ben is hetzelfde als die van BrightEyes ! ..... moodswings e.d. waar ik niet gelukkiger van werd.
Daarnaast als de nuvaring er niet zou zijn geweest zou ik absoluut 'niet' met de pil zijn gestopt !
HillieBillie heeft het over de aanvullende (basis) verzekering dus vraag ik me af waarom die 10% vrouwen zijn gestopt !!!
Ik krijg namelijk net de hele zwik gewoon terug van de vgz

En verder maakt het niet uit hoor ..... particulier verzekerd, aanvullend bij een maatschappij verzekerd.
Ik betaalde ¤ 11,- voor mijn pil en kreeg ook ¤ 11.- terug !!!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_18750599
Ik ben nog geen 21, dus bij mij wordt het nog gewoon vergoed, maar ik ben particulier verzekerd, dus ook al zou ik 21jaar of ouder zijn, dan zou ik het nog steeds niet hoeven te betalen En als ik het wel zelf zou moeten betalen, zou ik het gewoon doen Zoveel geld is het niet ( 34 euro per jaar) en dat vind ik het wel waard De pil vind ik echt het fijnste anticonceptiemiddel en ik betaal liever 34 euro per jaar voor de pil dan dat ik met een kind opgescheept zit

[ Bericht 0% gewijzigd door _Hestia_ op 28-04-2004 19:29:26 ]
  woensdag 28 april 2004 @ 19:18:46 #10
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_18752038
12 jaar ! umpfff... hihihihihi

Even zonder dollen ......
Als je nog geen 21 bent wordt het nog vergoed toch? Of is dit weer alleen bij ziekenfonds mensen?
Ik lees zó ontzettend veel vershillende bedragen ... ik vind het maar raar ! Ik heb zó het idee dat de ene particulier meer betaald dan de andere en de ene ziekenfonds verzekerde meer betaald dan de andere ....

ps .... geen last van moodswings ?
pi_18752386
quote:
Op woensdag 28 april 2004 19:18 schreef Pearly het volgende:
12 jaar ! umpfff... hihihihihi

Even zonder dollen ......
Als je nog geen 21 bent wordt het nog vergoed toch? Of is dit weer alleen bij ziekenfonds mensen?
Ik lees zó ontzettend veel vershillende bedragen ... ik vind het maar raar ! Ik heb zó het idee dat de ene particulier meer betaald dan de andere en de ene ziekenfonds verzekerde meer betaald dan de andere ....

ps .... geen last van moodswings ?
haha, oeps, foutje heb het al verbeterd

Zolang je nog geen 21 bent wordt het altijd vergoed, en als je een aanvullende verzekering hebt wordt het na je 21e ook nog vergoed geloof ik

Ik denk niet dat het uitmaakt waar je bij bent verzekert hoeveel je betaald, maar het verschilt per pil hoeveel je betaald, de ene pil is duurder dan de andere

Ik heb helemaal geen last gehad van moodswings ofzo, heb eigenlijk helemaal geen bijwerkingen gehad
  woensdag 28 april 2004 @ 20:24:52 #12
11845 Jipje
pi_18753870
quote:
Op woensdag 28 april 2004 19:33 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik heb helemaal geen last gehad van moodswings ofzo, heb eigenlijk helemaal geen bijwerkingen gehad
Ik heb ook gewoon de pil en moet zeggen dat ik er ook geen last van heb (gehad). En volgens mij krijg ik het ook gewoon vergoed (ook na mijn 20e levensjaar).
Maar we zijn altijd in voor iets anders Die nuvaring, wordt die dan wel gewoon vergoed Pearly?
Loesje

woensdag 28 april 2004 @ 20:29:35 #13
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_18754025
Jipje !
Ik kreeg vandaag weer het volle bedrag ( ¤ 19,41 ) keurig teruggestort op mijn rekening van de ring. Ik heb een vgz aanvullende....
Ga anders even op het forum van nuva kijken .. ik heb um hierboven al ergens vermeld staan.
Hij bevat al 4 blz. en is erg interessant hoor Jipje! ...
succes
pi_18756889
Er is al een topic over de pil die uit het ziekenfonds verdwijnt, maar ik heb geen zin hem op te zoeken, deze mag blijven dus...

Je kan je pil voor 6 maanden meekrijgen, als je het wat slimmer speelt kan je een jaartje wel voor elkaar krijgen zonder problemen...

Ik zou niet stoppen met de pil omdat hij uit het ziekenfonds verdwijnt, moest mijn pl toch al helemaal betalen en over zulke hoge bedragen hebben we het ook weer niet...

Ik ga wel stoppen met de pil omdat ik van de hormonen af wil, ik neem een spiraaltje.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 28 april 2004 @ 22:17:01 #15
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_18757357
ik kreeg een recept voor een jaar de laatste keer bij de dokter, was nieuw zei ze, dus ik denk dat vrouwen idd flink aan et hamsteren zijn
ik zal er wel mee doorgaan als ik het over een aantal jaren zelf moet gaan betalen, wat is 34 euro per jaar nou helemaal? zeker in vergelijking tot de kosten van een kind, en de onzekerheid als het mss mis is gegaan met het condoom.. lever ik die 34 euro wel in
  woensdag 28 april 2004 @ 23:11:10 #16
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_18759149
CZ blijft de pil boven 21 jaar vergoeden.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_18760526
Mja ik moet eigenlijk nog eens een declaratie gaan doen bij Geove (heb collegepolis, en ben volgens mij ook aanvullend verzekerd). Ik gebruik namelijk ook de nuvaring, en die is WEL duur. Ik betaal namelijk voor 3 ringen (dus 3 maanden anticonceptie) 32 euro.
Maar goed, ik ben er nu erg tevreden over. De pil (veel soorten) was bij mij echt een ramp.
Ik snap eigenlijk niet zo waarom de nuvaring nu zo belachelijk duur is. Volgens mij zijn ze echt niet meer werk dan een pilstrip :S
pi_18767763
quote:
Op woensdag 28 april 2004 23:11 schreef SEMTEX het volgende:
CZ blijft de pil boven 21 jaar vergoeden.
als je een basisaanvullende verzekering hebt afgesloten wel ja, anders niet hoor.
  donderdag 29 april 2004 @ 12:47:55 #19
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_18768792
Agis en Amicon blijven bepaalde merken / typen ook boven 21 vergoeden. Maar toch ga ik er vanaf ... al die moodswings, buikpijn, misselijkheid (elke morgen, ik lijk wel zwanger ) etceteraa, ik ben het zat. Nou m'n dokter nog zien te overtuigen, die is nogal pil-minded ...
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
  donderdag 29 april 2004 @ 22:33:17 #20
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_18781763
uuhhh ... kleinmeiske ? En waar wil jij je dokter dan van gaan overtuigen ?
Dat je de nuvaring een goed optie zou vinden door die moodswings ????

of had je een andere anticonceptie op het oog?
  vrijdag 30 april 2004 @ 05:11:17 #21
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_18787112
Ik slik nog gewoon de pil, en betaal hem zelf. Ik heb niet gehamsterd (dem, stom stom ) maar vind hem veels te makkelijk in gebruik. Ik slik hem vaak maanden door, en zonder problemen. Dus ik ga niet overstappen.
You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
  vrijdag 30 april 2004 @ 05:29:40 #22
48665 Moodswing
I like my sugar with coffee...
pi_18787176
quote:
Op woensdag 28 april 2004 18:04 schreef Pearly het volgende:

[..]
..... moodswings e.d. waar ik niet gelukkiger van werd.
What did i do?
Accept the past, Enjoy the present, Fight the future...
| Fotoboek |
  vrijdag 30 april 2004 @ 12:39:27 #23
11845 Jipje
pi_18790440
quote:
Op woensdag 28 april 2004 20:29 schreef Pearly het volgende:
Jipje !
Ik kreeg vandaag weer het volle bedrag ( ¤ 19,41 ) keurig teruggestort op mijn rekening van de ring. Ik heb een vgz aanvullende....
Ga anders even op het forum van nuva kijken .. ik heb um hierboven al ergens vermeld staan.
Hij bevat al 4 blz. en is erg interessant hoor Jipje! ...
succes
Oke, ja ik heb geen flauw idee hoe ik nu verzekerd ben (wees niet bang, ben het iig wel maar weet niet of ik ook aanvullend verzekerd ben ) En ik zal zeker gaan kijken in dat topic, want het lijkt me wel een stuk makkelijker dan elke dag die pil slikken!
Bedankt voor de tip iig pearly!
Loesje

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')