Als je ze van familie krijgt dan maakt het niks uit...zijn toch al betaald en altijd handig dat de kleding dan af kan worden gedragen...leveren ze hun geld ook weer wat op.quote:Op woensdag 28 april 2004 19:04 schreef Happy_Sonic het volgende:
Mijn kids hebben ook altijd dure merkkleding aan!
Alleen koop ik ze niet, maar krijg ik ze van de oudere nichtjes en neefjes!
Ik kan en wil er ook niet veel geld aan uitgeven. Er zijn genoeg leuke kleren waar geen merk opstaat en als er dan wat kapot gaat doet het ook niet zo'n zeer (in mijn portemonnee)
Met schoenen kijk ik niet zo nauw, ik vind wel dat ze goede schoenen moeten dragen in de groei, en een paar goedkope gympies bevorderen dat niet.....
Ben ik het zeker mee eens. Alleen schoenen nooit 2e hands. schoenen gaan naar je voeten staan, dus schoenen van een ander dragen is heel erg slecht voor je voeten, dan kan je nog beter goedkope gympies kopen.quote:Op woensdag 28 april 2004 19:09 schreef Famas het volgende:
[..]
Als je ze van familie krijgt dan maakt het niks uit...zijn toch al betaald en altijd handig dat de kleding dan af kan worden gedragen...leveren ze hun geld ook weer wat op.
Ben het wat betreft de schoenen helemaal met je eens. Schoenen moeten gewoon goed zijn, goed voetbed en goed passen. Dan maar wat duurder. Maar leuke kleren hoeven niet duur te zijn. Kinderen groeien er toch heel snel weer uit en ik vind dat ze ook lekker moeten kunnen spelen zonder dat ze op moeten passen dat ze niet vies worden...quote:Op woensdag 28 april 2004 18:23 schreef SoundGarden het volgende:
Ik vindt het ook onzin om kinderen erg dure kleding te geven.
Alleen schoenen moeten goed zijn, dat wil zeggen dat er een goed voetbed in moet zitten, en dat de voet goed in de schoen moet passen, qua breedte, hoogte en lengte, dan kom je er in sommige gevallen niet onderuit om duurdere schoenen te kopen, Ik sta heel erg op de kwaliteit van schoeisel voor mijn kinderen, omdat mijn voeten zijn verziekt door goedkope schoenen.
verdere kleding kan wat mij betreft bij de c&a of hema of zoiets vandaan komen.
Mijn zoontje van nu twee loopt niet in super dure merk kleding. Maar wel in super dure schoenen, heb van de week weer nieuwe moeten kopen, aangezien die voetjes snel groeien. Deze schoenen kostte ons ¤ 62,--quote:Op woensdag 28 april 2004 15:56 schreef PLAE@ het volgende:
Je gaat je kind van 2 toch niet in Nikes steken van 50 euro, zo'n kind merkt het verschil echt niet of je nou een leuk paar schoenen koopt bij de Scapino of dat ze in dure Nikes lopen.
Voor merkkleding is dit ten dele waar. Een kinder polo van Hilfiger is ook voor kinderen flink aan de prijs. Als ik over enkele jaren in een financieel gunstige situatie zit dan zou ik ook zeker niet nalaten om mooie kleding te kopen voor m'n (te krijgen) kindren.quote:Op woensdag 28 april 2004 21:42 schreef Maikey het volgende:
De prijzen van kindermerkkleding valt meestal nog wel mee. In tegenstelling tot de volwassen kledingartikelen, daar betaal je vaak het dubbele voor. Zo kocht ik laatst schoenen voor 110 euri terwijl de kindermaat "maar" 50 was. Voor kindermaatjes is dat uiteraard nog steeds duur :p
Het klinkt haast alsof je jaloers bent omdat je zelf misschien geen merkkleding kreeg toen je jonger was?quote:Op donderdag 29 april 2004 09:20 schreef LaPluche het volgende:
Ik denk dat het komt omdat die mensen zelf in de pubertijd geen merkkleding kregen en zich daar indertijd voor schaamden en ze dat hun kinderen willen besparen.
Precies! Zolang een gezin niet de dure kleding aanschaft ten koste van goed eten en andere basis benodigdheden is er niets mis mee. Dat je het zelf niet zou doen is wat anders. Leef en laat leven.quote:Op donderdag 29 april 2004 11:54 schreef cLau- het volgende:
Ik denk dat de ouders meestal idd willen laten zien dat ze hun kinderen veel geven en alles voor hen overhebben etc.
Maar daar is toch opzich niets mis mee? Zolang die mensen wel gewoon kunnen leven laat ze dan lekker dure kleding kopen voor hun kinderen?
Ik liep ook in burberry broekjes rond toen ik 2 jaar oud was. Maar ik mocht er wel mee buiten spelen en met een gat erin thuis komen.
Ik vind het wel kwalijk wanneer kinderen die dure kleding aanmoeten en dan niet meer normaal mogen spelen!![]()
Ik heb zelf 3 kids en ze lopen in de perfecte mix van H&M, hema, merkkleding en markt. Zelf heb ik maat 36 en koop ik ook meestal op de kinderafdeling. Scheelt bakken geld en aangezien de jeugd steeds groter en zwaarder wordt, valt er steeds meer voor me te scoren. vooral merkkleding is stukken voordeliger in kindermaten!! Maar bij mijn kids is gelukkig het merk ondergeschikt aan uitstraling.quote:Op donderdag 29 april 2004 08:27 schreef Morkje het volgende:
Jah, als ik een stel puma's wil dan kosten ze 100 euro, m'n broertje heeft 2 paar, kosten elk maar 50 (en das al maat 35 ofzo)
Nee hoor dat is het helemaal nietquote:Op donderdag 29 april 2004 10:02 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Het klinkt haast alsof je jaloers bent omdat je zelf misschien geen merkkleding kreeg toen je jonger was?
Mag ik vragen waarom?quote:Op woensdag 28 april 2004 19:02 schreef The-Sorcerer het volgende:
Ik ben 16 en loop wel eens rond in een Versace broek oid.![]()
Erg verrassend dat je nog niet eerder bent opgedoken in dit topic om te zeuren dat merkkleding overbodig is. Wie weet kom je nog eens uit de puberale fase van "ik keer me lekker tegen de maatschappij"quote:Op donderdag 29 april 2004 13:58 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom?
Iedereen moet zelf weten wat ie draagt, maar veel mensen hebben van die vreemde redenen waar ik niet bij kan.quote:Op donderdag 29 april 2004 14:01 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Erg verrassend dat je nog niet eerder bent opgedoken in dit topic om te zeuren dat merkkleding overbodig is. Wie weet kom je nog eens uit de puberale fase van "ik keer me lekker tegen de maatschappij"![]()
Dat je de 14 al gepasseerd was is me bekend daarom is mijn verbazing elke keer weer groot als ik je reacties lees.quote:Op donderdag 29 april 2004 14:03 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Iedereen moet zelf weten wat ie draagt, maar veel mensen hebben van die vreemde redenen waar ik niet bij kan.
Trouwens, ik ben de 14 al gepasseerd. Die fase heb ik al gehad, if you didn't notice.
Ik ben benieuwd welke dat waren dan.quote:Op donderdag 29 april 2004 14:06 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Dat je de 14 al gepasseerd was is me bekend daarom is mijn verbazing elke keer weer groot als ik je reacties lees.
Als je binnenkort weer zulk soort posts schrijft zal ik je zeker op de hoogte houden. Voel er weinig voor om alle topics weer terug te lezen. Tot die tijd zal je dus in spanning moeten zitten.quote:Op donderdag 29 april 2004 14:08 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd welke dat waren dan.
Komt u maar.
Ah, jottem.quote:Op donderdag 29 april 2004 14:12 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Als je binnenkort weer zulk soort posts schrijft zal ik je zeker op de hoogte houden. Voel er weinig voor om alle topics weer terug te lezen. Tot die tijd zal je dus in spanning moeten zitten.![]()
Om daarna een triompherend gevoel van gelijk hebben te bereiken?quote:Op donderdag 29 april 2004 12:33 schreef LaPluche het volgende:
[..]
Nee hoor dat is het helemaal nietProbeer me alleen in te leven in het gedrag en gedachten van die mensen.
waarschijnlijk wel ja... zo'n vermoeden had ik in ieder gevalquote:Op donderdag 29 april 2004 14:58 schreef cLau- het volgende:
[..]
Om daarna een triompherend gevoel van gelijk hebben te bereiken?
Waarom is dat zielig? Mijn dochtertje van 16 maanden loopt in een mix van Zeeman en goede kwaliteit tweedehands (over het algemeen geen merk) en volgens mij wordt ze er echt niet ongelukkiger van! Sterker nog, ze mag alles vies maken, smeren, buitenspelen, knoeien ed.quote:Op donderdag 29 april 2004 14:04 schreef Mars het volgende:
Ik ga m'n kinderen later iig. niet aankleden bij de Zeeman. Da's toch zielig.
Dan voel ik me lekker apartquote:Op donderdag 29 april 2004 13:58 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom?
Sorry hoor, maar als kinderen in een merkbroek lopen kunnen ze nog wel blij worden? Zolang de kinderen maar kunnen spelen en ravotten.quote:Op donderdag 29 april 2004 16:17 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Waarom is dat zielig? Mijn dochtertje van 16 maanden loopt in een mix van Zeeman en goede kwaliteit tweedehands (over het algemeen geen merk) en volgens mij wordt ze er echt niet ongelukkiger van! Sterker nog, ze mag alles vies maken, smeren, buitenspelen, knoeien ed.
Dat is waar kinderen blij van worden, niet van een merkbroek.
Schoenen koop ik altijd van Elefanten, maar dat komt ook omdat de fabriek hier vlakbij staan en we daarom de schoenen goedkoop kunnen krijgen (prijzen tot 30 euro).
Ziet er kei lief uitquote:Op donderdag 29 april 2004 16:41 schreef Adelante het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
ralph lauren for kids
overhemd voor jongensquote:Op donderdag 29 april 2004 16:41 schreef Adelante het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
ralph lauren for kids
Je hoeft er ook niet slechter op te worden. Ik had vroeger ook gewoon HEMA dingen, maar ook duurdere merken als Oshkosh (of hoe het heetquote:Op donderdag 29 april 2004 19:09 schreef erikkll het volgende:
Ik heb nooit merkkleding gehad en ben er zeker niet slechter op geworden. een hoop onzin zou ik zeggen. draag nu toevallig een shirtje van nike (van de scapino). De schoenen die ik nu draag heb ik veel gezeik over gehad. had ze echt nodig en ze kostten 65 euro. volgens mijn moeder te duur. maar uiteindelijk heb ik ze toch gekregen. heb verder geen kleedgeld ofzo.
het gevaar is dat kinderen gezien worden als een leuk assecoires voor de ouders. als ze er maar uitzien zoals de ouders het willen, is het goed. kinderen als uithangbord voor hun goede smaak of hun kapitaal.quote:Op donderdag 29 april 2004 19:18 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Je hoeft er ook niet slechter op te worden. Ik had vroeger ook gewoon HEMA dingen, maar ook duurdere merken als Oshkosh (of hoe het heet). Als jij zo gelukkig bent is er niets aan de hand. Als andere mensen gelukkiger zijn als hun kinderen er piekfijn bijlopen in merkkleding, wat is dan het probleem?
En dat mag nu net niet van veel ouders waarvan hun kinderen in merkkleding lopen.....quote:Op donderdag 29 april 2004 16:40 schreef cLau- het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar als kinderen in een merkbroek lopen kunnen ze nog wel blij worden? Zolang de kinderen maar kunnen spelen en ravotten.
Kinderen worden op welke manier dan ook beïnvloed door hun ouders. Als je kinderen Zeeman kleding aandoet zullen ze van mening zijn dat dát prima is. Of die kinderen nemen het hun ouders kwalijk omdat ze, volgens sommige mensen, voor lul hebben gelopen. Het is nooit goed, wat er ook gedaan wordt.quote:Op donderdag 29 april 2004 19:22 schreef ajuu het volgende:
[..]
het gevaar is dat kinderen gezien worden als een leuk assecoires voor de ouders. als ze er maar uitzien zoals de ouders het willen, is het goed. kinderen als uithangbord voor hun goede smaak of hun kapitaal.
Ik neem 't m'n ouders niet kwalijk of zo, wat kan 't schelen? ik ga echt geen 60 euro teveel betalen voor een shirtje, alleen omdat er een merkje op staatquote:Op donderdag 29 april 2004 19:44 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Kinderen worden op welke manier dan ook beïnvloed door hun ouders. Als je kinderen Zeeman kleding aandoet zullen ze van mening zijn dat dát prima is. Of die kinderen nemen het hun ouders kwalijk omdat ze, volgens sommige mensen, voor lul hebben gelopen. Het is nooit goed, wat er ook gedaan wordt.
Ik vind eerlijk gezegd, tja, mensen zeggen dat je op mijn leeftijd in de puberteit zit, dat ik daar geen (zeeeer weinig) last van heb.quote:Op donderdag 29 april 2004 20:06 schreef MadGuy het volgende:
Het hoort er toch ook een beetje bij, Lacoste?
Ik bedoel, het afzetten tegen je ouders tijdens de puberteit enzo?
Hoezo?? Als ze het kunnen betalen is daar niets mis mee.quote:Op donderdag 29 april 2004 20:09 schreef missDemeanor het volgende:
ik ken ze ook hoor.....idioten die hun dochter van 5 in Prada schoenen laten rondparaderen....walgelijk
mmm, ik ben ook niet zo'n lastige geweest hoorquote:Op donderdag 29 april 2004 20:06 schreef MadGuy het volgende:
Het hoort er toch ook een beetje bij, Lacoste?
Ik bedoel, het afzetten tegen je ouders tijdens de puberteit enzo?
Inderdaad!quote:Op donderdag 29 april 2004 20:10 schreef schatje het volgende:
[..]
Hoezo?? Als ze het kunnen betalen is daar niets mis mee.
echt he?quote:Op donderdag 29 april 2004 21:35 schreef 205_Lacoste het volgende:
Ik krijg toch echt een wrange nasmaak in m'n mond van alle schijnbaar jaloerse mensen
maar die kinderen verwachten op latere leeftijd als ze op zichzelf gaan wonen wél die schoenen dus.quote:Op donderdag 29 april 2004 20:10 schreef schatje het volgende:
[..]
Hoezo?? Als ze het kunnen betalen is daar niets mis mee.
jaloers ben ik allerminst. of het nodig is je kind merkkleding te geven valt mijns inziens zeer te betwijfelen.quote:Op donderdag 29 april 2004 21:35 schreef 205_Lacoste het volgende:
Ik krijg toch echt een wrange nasmaak in m'n mond van alle schijnbaar jaloerse mensen
Hier wringt de goedkope/dure schoen... Niemand beweert ook dat het nodig is. De TS vindt het belachelijk dat mensen kinderen dure kleren geven en wie is hij/zij om dat te bepalen.quote:Op donderdag 29 april 2004 22:25 schreef erikkll het volgende:
[..]
jaloers ben ik allerminst. of het nodig is je kind merkkleding te geven valt mijns inziens zeer te betwijfelen.
Want?quote:Op donderdag 29 april 2004 22:24 schreef erikkll het volgende:
[..]
maar die kinderen verwachten op latere leeftijd als ze op zichzelf gaan wonen wél die schoenen dus.
Volgens mij word jij buitensporig verwend meisje, misschien moet je later naar Dr Philquote:Op donderdag 29 april 2004 23:14 schreef cLau- het volgende:
[..]
verhaal
ik zeg 't toch, 't kan me niet zo veel schelen, als die ouders dat willen, primaquote:Op donderdag 29 april 2004 23:14 schreef cLau- het volgende:
[..]
Want?
Als die kinderen ouder worden kunnen ze ook gaan inzien dat hun ouders rijk zijn en dus wel die kleding konden betalen voor hen. En wanneer ze zelf dit geld er niet voor hebben betekend het toch niet meteen dat ze toch onwijs veel gaan uit zitten geven voor kleding die ze niet kunnen betalen eigenlijk? Dat slaat helemaal nergens op namelijk...
dan krijg je zoiets van... nee ik kan het wel betalen maar ik laat mijn kinderen liever rondlopen in goedkope kleding want dan zijn ze later tenminste niet zo verwend.![]()
3 maanden, dat betekent dat je ongeveer 35 gulden per maand kreeg? Ik zou het daar echt niet van kunnen redden (ook 8 jaar geleden bijv, toen kleding relatief goedkoper was). Maar het is waar dat ik dan ook niet bij Zeeman en Scapina kleding ging halen.quote:Op vrijdag 30 april 2004 00:00 schreef releaze het volgende:
Heh ik heb nooit merkkleding gedragen. Mn ouders hadden dat geld niet en ik stond er ook niet om te springen. Op de basisschool en middelbare school ben ik ook nooit vanwege mijn kledingkeus gepest, heel veel mensen (zelfs de populaire kids) respecteerden het feit dat ik aantrok wat ik prettig vond.
Jammergenoeg gaat dat niet bij iedereen zo maar echt, hoor je er op de basisschool echt niet meer bij als je geen nike's hebt of is een "super-verse" trui loopt van de..nou noem eens wat? Ik kan me dat bijna niet voorstellen. Zolang het maar een beetje hip is en een beetje hippe kleren kan je echt wel kopen bij H&M, zeeman, scapino and what not. Je ouders moeten alleen een beetje stijlsmaak hebben
Overigens..ik ben op mn 14e door een zeer korte 'ik moet een levis 501 broek hebben!!'-fase gegaan. 3 maanden kleedgeld kostte me dat. Ik had em net twee weken, was gaan skaten met een vriendin en viel aan het einde van de middag op mn knieen. Broek kapot. Ik heb em daarna een jaar of drie met patch gedragen maar nooit, nooooit meer zoiets duurs gekocht alleen maar 'vanwege het merkje'
35 euro per maand red ik met gemak.quote:Op vrijdag 30 april 2004 06:23 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
3 maanden, dat betekent dat je ongeveer 35 gulden per maand kreeg? Ik zou het daar echt niet van kunnen redden (ook 8 jaar geleden bijv, toen kleding relatief goedkoper was). Maar het is waar dat ik dan ook niet bij Zeeman en Scapina kleding ging halen.
quote:Op vrijdag 30 april 2004 07:05 schreef erikkll het volgende:
[..]
35 euro per maand red ik met gemak.
edit:
oh, 35 gulden
Mijn ouders waren relatief arm. ik kreeg trouwens 50 gulden, maar levis waren 125 piek toen ofzo. ik heb m'n kleren kapot gedragen, maar trok ook veel kleren van m'n pa aan. Vond ie niet zo'n probleem en zijn kleren waren best cool (lees=gigantische slobbertruien en coole tshirts & sokken)quote:Op vrijdag 30 april 2004 06:23 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
3 maanden, dat betekent dat je ongeveer 35 gulden per maand kreeg? Ik zou het daar echt niet van kunnen redden (ook 8 jaar geleden bijv, toen kleding relatief goedkoper was). Maar het is waar dat ik dan ook niet bij Zeeman en Scapina kleding ging halen.
Volgens mij word jij nog veel buitensporiger verwend jongetje, dus ik zie je wel bij Dr Phil ooit jaquote:Op donderdag 29 april 2004 23:16 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Volgens mij word jij buitensporig verwend meisje, misschien moet je later naar Dr Phil![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |