abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 april 2004 @ 15:56:40 #1
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_18746928
Iets wat je vaak ziet. Een of ander bouwvakker gezinnetje dat kinderen heeft in de catagorie 0 tot 10. Een periode waarin de ouders nog alle kleren voor hun kinderen kopen en kleedgeld er nog niet aan te pas komt. Waarom steken die mensen die het vaak niet eens zo breed hebben hun kinderen in kleren van allerlei dure merken.

Je gaat je kind van 2 toch niet in Nikes steken van 50 euro, zo'n kind merkt het verschil echt niet of je nou een leuk paar schoenen koopt bij de Scapino of dat ze in dure Nikes lopen.

Ik vind het anders als je wat ouder wordt en zelf echt een smaak krijgt. Vaak zijn kinderen die altijd wat minder dure kleding gedragen hebben veel eerder tevreden en vinden ze het nog wat speciaals als ze eens schoenen van 100 euro kopen en erop lopen. Maar kinderen die al jong in van die merkkleding lopen zijn zo oerverwend daarin.

Nou is het type mensen dat hun jongere kinderen al in die kleding steekt over het algemeen al niet zo slim. Maar dit vind ik wel zo dom.

Wat jullie?

Ik vind het ook vooral dom omdat die kinderen er binnen de kortste keren uitgroeien
pi_18747023
ik vind het ook onzin..je kids groeien er heel snel uit (hang af van de leeftijd natuurlijk) en dan kan je je dure nikes meteen weer weggooien .
Ik heb vroeger als kind standaard kleren gekregen...niet van die dure dingen...scapino e.d....op latere leeftijd als je wat langzamer groeit/stopt met groeien dan gaat de prijs sowieso al wat omhoog met hier een daar een merk dinggetje. (ik moet wel toegeven dat ik altijd onder m'n truien e.d. gewone hema spul draag...mij boeit het niet zo zeer..)
The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
  woensdag 28 april 2004 @ 16:01:55 #3
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_18747059
precies. Ik koop gewoon t-shirts die ik overal onder draag bij de scapino. Wat maakt dat nou uit :S.

Maarja zo zijn er ook mensen die gewoon nike shirtjes kopen en die overal onder dragen. Terwijl je dat dus niet eens ziet, het niks beter is en het wel 5x zo duur is.
  woensdag 28 april 2004 @ 16:30:59 #4
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_18747780
Zal wel omdat ze liever met hun kinderen showen dan dat ze zelf met dure schoenen lopen.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_18748819
Als je het geld ervoor hebt, dan kan ik het enigszins begrijpen, ik zou het zelf alleen nooit doen.
  woensdag 28 april 2004 @ 17:10:31 #6
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_18748931
bouwvakkers behoren over het algemeen niet tot de groep die het niet breed heeft....
pi_18749511
ik snap dat dus ook niet, Maar wat ik nog het raarste vind is dat veel van "zulke" kinderen bijna niks mogen, bijv voetballen op het gras ofzo want anders worden hun kleren vies!

Het zijn toch kinderen die moeten toch spelen en die moet je ook niet super duren kleren gaan geven.
pi_18750548
nooit op gelet eigenlijk
  woensdag 28 april 2004 @ 18:23:27 #9
88396 SoundGarden
Down at the upside
pi_18750776
Ik vindt het ook onzin om kinderen erg dure kleding te geven.

Alleen schoenen moeten goed zijn, dat wil zeggen dat er een goed voetbed in moet zitten, en dat de voet goed in de schoen moet passen, qua breedte, hoogte en lengte, dan kom je er in sommige gevallen niet onderuit om duurdere schoenen te kopen, Ik sta heel erg op de kwaliteit van schoeisel voor mijn kinderen, omdat mijn voeten zijn verziekt door goedkope schoenen.

verdere kleding kan wat mij betreft bij de c&a of hema of zoiets vandaan komen.
The program of this evening is not new.
You've seen this entertainment trough and through.
You've seen your birth and life and death, you might recall all the rest.
Did you have a good world when you died? Enough to base a movie on?
  woensdag 28 april 2004 @ 18:27:20 #10
85179 SEX
Real Nigga Shit
pi_18750852
dure nikes? nikes zijn goedkope kut schoenen.
Hey Bonita, glad to meet ya, For the kind of stunning newness I must have foreseen ya!
pi_18751639
In mijn ogen is het zo dat gezinnen die het minder breed hebben dure spullen voor hun kinderen kopen, en alles nieuw willen hebben om te laten zien dat ze zoveel voor hun kinderen overhebben..

gezinnen die het breder hebben vinden het onzin om merkkleding te kopen voor hun kids omdat ze er toch zo uitgegroeid zijn. en zijn niet vies van tweedehands producten als die nog goed genoeg zijn. Omdat zij zich niet hoefen te bewijzen tegenover de buitenwereld.

en dan heb je de rijke gezinnen waar het geld niet zoveel uitmaakt waardoor dure kleding geen probleem is (kwalitatief toch wel vaak beter is) ondanks dat ze ze maar kort dragen.
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_18751673
Ik ben 16 en loop wel eens rond in een Versace broek oid. Meestal wel wat gewonere kleding, anders lijk ik altijd zo'n rijke gozer ofzo
  woensdag 28 april 2004 @ 19:04:46 #13
84893 Happy_Sonic
Kijken mag, aankomen niet!
pi_18751717
Mijn kids hebben ook altijd dure merkkleding aan!

Alleen koop ik ze niet, maar krijg ik ze van de oudere nichtjes en neefjes!
Ik kan en wil er ook niet veel geld aan uitgeven. Er zijn genoeg leuke kleren waar geen merk opstaat en als er dan wat kapot gaat doet het ook niet zo'n zeer (in mijn portemonnee)

Met schoenen kijk ik niet zo nauw, ik vind wel dat ze goede schoenen moeten dragen in de groei, en een paar goedkope gympies bevorderen dat niet.....
dussss.....een kip is geen mus, een mens is geen aardappel maar toch rolt hij wel eens graag!!!
pi_18751825
Komt me bekend voor. Mijn nichtje van 2 krijgt ook alleen dure merkkleding aan. Een trui van de Zeeman?! Kom dr niet mee aanzetten bij mn schoonzus want het vuur verschijnt in dr ogen.

Erg zonde, het kind speelt alleen binnen, anders worden de kleertjes vies .. Dus een zandbak kent ze al niet. En schattige pantoffeltjes van Van Woensel ofzo mag ook niet want dat is ook niet goed genoeg.. Word je best moe van soms als je iets leuks wilt kopen voor je nichtje maar er niet teveel geld aan wilt uitgeven omdat ze er toch zo uitgroeit
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_18751829
quote:
Op woensdag 28 april 2004 19:04 schreef Happy_Sonic het volgende:
Mijn kids hebben ook altijd dure merkkleding aan!

Alleen koop ik ze niet, maar krijg ik ze van de oudere nichtjes en neefjes!
Ik kan en wil er ook niet veel geld aan uitgeven. Er zijn genoeg leuke kleren waar geen merk opstaat en als er dan wat kapot gaat doet het ook niet zo'n zeer (in mijn portemonnee)

Met schoenen kijk ik niet zo nauw, ik vind wel dat ze goede schoenen moeten dragen in de groei, en een paar goedkope gympies bevorderen dat niet.....
Als je ze van familie krijgt dan maakt het niks uit...zijn toch al betaald en altijd handig dat de kleding dan af kan worden gedragen...leveren ze hun geld ook weer wat op.
The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
  woensdag 28 april 2004 @ 19:19:11 #16
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_18752058
het kan veel erger, bij footlocker kun je nike's in babymaatjes krijgen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_18752082
pfff, jullie hebben gelijk, hier lopen er ook kinderen rond in klediuj van mexx enz...
wat moet daar later uitgroeien ?
Neem iedereen zoals hij is, niemand is perfect.
  woensdag 28 april 2004 @ 19:23:01 #18
93302 Nananaantje
Spunky and Energetic
pi_18752134
bij ons in de winkel (werk in een babyzaak met alle duurdere merken met o.a dkny, riverwoods, burberry, mexx, ralph lauren etc etc) zie je soms ook mensen die zo veel kleding kopen voor hun kleintje, dat is echt niet normaal. Dan nemen ze voor zo'n 500 euro aan kleding mee waar zo'n baby 1 maandje in past..

maarja, als je het geld hebt en het wil uitgeven.. waarom niet?! Ik denk dat ieder dat voor zichzelf moet bepalen.

Verder is het tegenwoordig ook heel erg een moetje om te laten zien hoe goed jij en je kind het hebben. Je moet ook altijd beter zijn dan iemand anders.. maarja, zo gaat dat nu eenmaal.. iets wat eigenlijk erg jammer is.

Ik zeg.. laat iedereen doen waar ie zin in heeft en ga je er vooral niet druk om maken!
  woensdag 28 april 2004 @ 19:59:47 #19
88396 SoundGarden
Down at the upside
pi_18753120
quote:
Op woensdag 28 april 2004 19:09 schreef Famas het volgende:

[..]

Als je ze van familie krijgt dan maakt het niks uit...zijn toch al betaald en altijd handig dat de kleding dan af kan worden gedragen...leveren ze hun geld ook weer wat op.
Ben ik het zeker mee eens. Alleen schoenen nooit 2e hands. schoenen gaan naar je voeten staan, dus schoenen van een ander dragen is heel erg slecht voor je voeten, dan kan je nog beter goedkope gympies kopen.
The program of this evening is not new.
You've seen this entertainment trough and through.
You've seen your birth and life and death, you might recall all the rest.
Did you have a good world when you died? Enough to base a movie on?
pi_18753497
quote:
Op woensdag 28 april 2004 18:23 schreef SoundGarden het volgende:
Ik vindt het ook onzin om kinderen erg dure kleding te geven.

Alleen schoenen moeten goed zijn, dat wil zeggen dat er een goed voetbed in moet zitten, en dat de voet goed in de schoen moet passen, qua breedte, hoogte en lengte, dan kom je er in sommige gevallen niet onderuit om duurdere schoenen te kopen, Ik sta heel erg op de kwaliteit van schoeisel voor mijn kinderen, omdat mijn voeten zijn verziekt door goedkope schoenen.

verdere kleding kan wat mij betreft bij de c&a of hema of zoiets vandaan komen.
Ben het wat betreft de schoenen helemaal met je eens. Schoenen moeten gewoon goed zijn, goed voetbed en goed passen. Dan maar wat duurder. Maar leuke kleren hoeven niet duur te zijn. Kinderen groeien er toch heel snel weer uit en ik vind dat ze ook lekker moeten kunnen spelen zonder dat ze op moeten passen dat ze niet vies worden...
Fake it till you make it...
pi_18753568
quote:
Op woensdag 28 april 2004 15:56 schreef PLAE@ het volgende:

Je gaat je kind van 2 toch niet in Nikes steken van 50 euro, zo'n kind merkt het verschil echt niet of je nou een leuk paar schoenen koopt bij de Scapino of dat ze in dure Nikes lopen.
Mijn zoontje van nu twee loopt niet in super dure merk kleding. Maar wel in super dure schoenen, heb van de week weer nieuwe moeten kopen, aangezien die voetjes snel groeien. Deze schoenen kostte ons ¤ 62,--
Ik heb voor goede schoenen veel geld over, aangezien, deze schoenen goed aangemeten worden, en schoenen bij vb de Bristol niet, en deze zijn niet goed voor de groei van de voeten.

Voor de andere kleding heb ik maximale bedragen, een broek mag niet duurder zijn dan ¤15,--, een t'hirt ¤7,50 en een trui ¤10,--
en als een mooi merk shirt is afgeprijst en in deze prijs categorie past dan koop ik het

wat wel is, dat wat duurdere kleding langer goed blijft.... dan goedkopere kleding
Wees trots op je zelf!
pi_18755905
Tja, ik moet bekennen dat mijn dochter vroeger (ze is nu bijna 13) ook kleding van Oililly en andere bekende merken droeg. Maar het is niet zo dat ze er altijd als een "barbie" bij liep, ze had ook wel kleding van de V&D zodat ze lekker buiten kon spelen. En ja, wij konden het ons permiteren.

Inmiddels draagt ze nu kleding van Esprit, Mexx en schoenen van Puma maar ik kan ook gerust met een merkloos shirtje thuis komen
pi_18756056
Ik denk dat het voorkomt uit een soort minderwaardigheidscomplex, zo van, we verdienen niet veel maar mijn kinderen komen in ieder geval niet tekort.
  woensdag 28 april 2004 @ 21:42:57 #24
76657 Maikey
This pik ik niet!
pi_18756209
De prijzen van kindermerkkleding valt meestal nog wel mee. In tegenstelling tot de volwassen kledingartikelen, daar betaal je vaak het dubbele voor. Zo kocht ik laatst schoenen voor 110 euri terwijl de kindermaat "maar" 50 was. Voor kindermaatjes is dat uiteraard nog steeds duur :p
Wat een onzin!
pi_18763696
Jah, als ik een stel puma's wil dan kosten ze 100 euro, m'n broertje heeft 2 paar, kosten elk maar 50 (en das al maat 35 ofzo)
The uproar of one hand clapping.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')