abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 28 april 2004 @ 14:55:30 #1
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_18745521
Ik heb de accu praktisch leeg van de auto (doordat het alarmpje dat doorgaans afgaat als je lampen nog aanstaan kapot is). Starten wil de auto in ieder geval niet meer.

Heeft het nog zin om de auto aan te laten duwen (enige kans van slagen ) of is er alleen de startkabel optie.

Vaag kan ik me herinneren dat je de versnelling in z'n 2 moet zetten bij aanduwen, klopt dit

alvast bedankt
pi_18745605
Het ligt eraan. Heb je een automaat? Dan mag je niet duwen of slepen. Heb je een auto met een zware motor? Dan heeft duwen weinig nut. Slepen dan weer wel.

En inderdaad, in zijn 2 en als je snelheid hebt, de koppeling loslaten.
  woensdag 28 april 2004 @ 15:21:08 #3
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_18746061
Het is een volkswagen Sharan. Wel een grote auto dus. Maar ik ga het eens ff proberen
pi_18746134
quote:
Op woensdag 28 april 2004 14:59 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Heb je een automaat? Dan mag je niet duwen of slepen.
Waarom niet eigenlijk?
History can't change the past, the future can.
  woensdag 28 april 2004 @ 16:43:45 #5
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_18748179
Officieel mag je nieuwe auto's nooit aandrukken. dit in verband met de lambdasonde die dan stikt in de benzine en zo naar de kloten gaat. Natuurlijk kan het geen kwaad om het 1 keertje te doen, maar startkabels zijn beter
pi_18748729
quote:
Op woensdag 28 april 2004 15:24 schreef Burner2000 het volgende:

[..]

Waarom niet eigenlijk?
lukt gewoon niet. je kunt de koppeling niet intrappen om snelheid te maken.

verder moet je hem idd in zijn 2 zetten. effe flink rennen met 2 man en koppeling
in 1x op laten komen, beetje gassen en klaar is kees.

lekker makkelijk.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_18750125
Of in z'n vrij en hard duwen, erin springen, naar z'n 2 gaan en op laten komen. Kun je 't alleen doen
pi_18750349
Om het jezelf makkelijk te maken zou ik gewoon de startkabels erbij pakken. Overigens kun je een auto met zware motor ook gewoon aanduwen...
pi_18750725
bij diesel gaat het trouwens niet zo makkelijk, je moet nog wel genoeg
stroom hebben om te kunnen voorgloeien.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_18750785
quote:
Op woensdag 28 april 2004 17:03 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

lukt gewoon niet. je kunt de koppeling niet intrappen om snelheid te maken.

verder moet je hem idd in zijn 2 zetten. effe flink rennen met 2 man en koppeling
in 1x op laten komen, beetje gassen en klaar is kees.

lekker makkelijk.
haha lekker makkelijk?? yeah right
laast stonden we op een parkeerplaats met de auto van de vader van een vriend van me.
willen we weer weggaan, is de accu leeg. we hebben echt de hele tijd lopen rennen, maar starten deed ie niet.

ANWB gebeld, maar die wou niet komen omdat we binnen de bebouwde kom stonden.

Huyndai service wou pas om 6uur s'ochtends komen.(was 2 uur s'nachts) dus uiteindelijk met de taxi naar huis gegaan.(40 euro )
pi_18751014
quote:
Op woensdag 28 april 2004 18:23 schreef Dizzee het volgende:

[..]

haha lekker makkelijk?? yeah right
heel verhaal
amateur.
laatst kwam er een turk naar me toe. accu van zijn calibra was leeg, of ik startkabels had.
ik zei: ik duw wel effe aan.
ik 10 meter duwen, koppeling omhoog en klaar was kees.
lekker makkelijk.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_18751810
quote:
Op woensdag 28 april 2004 18:21 schreef mighty_myte het volgende:
bij diesel gaat het trouwens niet zo makkelijk, je moet nog wel genoeg
stroom hebben om te kunnen voorgloeien.
Idd, onze bestelwagen, een Mitsubishi L400 2.5TD ging het aanduwen niet, hoe snel je ook ging rennen, op het eind hadden we de auto met een andere auto getrokken, in zijn 2 gegooid, koppeling laten schieten, en rijden maar! Het probleem was niet dat de wagen groot was, maar dat de auto gewoon niet wilde starten als je het duwde, je moet hem vrij snel duwen wil je hem starten...

BTW we gingen dus met 3 man aanduwen! Het ding wou gewoon niet starten! Pas toen een ander auto kwam, en die 50 ofzo ging rijden, toen pas wou de wagen pas starten.

Dus:
Wagentje in zijn vrij, overschakelen naar 2, koppeling laten schieten, en hopen dat je wagen start...
  woensdag 28 april 2004 @ 19:12:13 #13
14011 Kuzco
The camera adds ten pounds!!
pi_18751888
HAHAHAHA!!!

Ik dacht dat de accu van de vibrator van je vriendin/vrouw/maitresse leeg was en dat je der nu zelf moest aanduwen!!!

HAHAHAHA!!!

En de grote hoer zal ons zuigen tot we dik, gelukkig en verveeld zijn!
pi_18751897
quote:
Op woensdag 28 april 2004 15:21 schreef PLAE@ het volgende:

Het is een volkswagen Sharan. Wel een grote auto dus. Maar ik ga het eens ff proberen
vergeet niet je sleutel op het contact te zetten, anders blijf je duwen
pi_18756737
quote:
Op woensdag 28 april 2004 19:12 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

vergeet niet je sleutel op het contact te zetten, anders blijf je duwen
beter nog, draai en nog een slag aan als hij erin zit, dan gaat het nog sneller.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_18757048
quote:
Op woensdag 28 april 2004 19:12 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

vergeet niet je sleutel op het contact te zetten, anders blijf je duwen
En vergeet een mogelijke startonderbreking niet!! Daar heb ik nog eens een keer lekker mee lopen kloten..
pi_18759596
Hehe, ook een keertje gehad... We zaten ergens op een recreatieterrein in het donker, dus ik had m'n verlichting aan voor wat licht, en heel de tijd de radio aan. Opeens ging de muziek haperen en het licht wat minder fel branden hehe, startte ie niet meer! We waren met z'n 3-en, dus 2 man duwen en ik zitten B), hoppa, startte zo.
pi_18759659
hoe kan je accu eigenlijk zo snel leeg gaan?

ik heb een keer 4 dagen zitten knutselen aan mijn auto (schadeherstel)
en ik heb ook 4 dagen muziek geluisterd. daarna startte hij nog even goed
als anders.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_18760401
quote:
Op woensdag 28 april 2004 18:34 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

amateur.
laatst kwam er een turk naar me toe. accu van zijn calibra was leeg, of ik startkabels had.
ik zei: ik duw wel effe aan.
ik 10 meter duwen, koppeling omhoog en klaar was kees.
lekker makkelijk.
hehe amateur....gebeurt me niet elke dag.

zitten er trouwens nog verschil in startkabel...1 voor benzine en 1 voor diesel?
want ik vroeg aan die taxichaffeur of ie nog kabels had....hij zo: wat zit erin?ik diesel...hij neej ik heb alleen benzine.
pi_18760755
quote:
Op donderdag 29 april 2004 00:02 schreef Dizzee het volgende:

[..]

hehe amateur....gebeurt me niet elke dag.

zitten er trouwens nog verschil in startkabel...1 voor benzine en 1 voor diesel?
want ik vroeg aan die taxichaffeur of ie nog kabels had....hij zo: wat zit erin?ik diesel...hij neej ik heb alleen benzine.
Accu is accu Dus dat lijkt me geen probleem. Misschien vroeg hij het gewoon uit intresse of had ie geen zin en probeerde van je af te komen

Zelf had ik 2 weken geleden oopeens problemen met mijn auto. Accu bleek kapot te zijn... in mijn eentje aanduwen, instappen, in z'n 1 op laten komen hielp.. voor in z'n 2 op te laten komen ging ik niet snel genoeg

Aanduwen doe ik liever dan startkabels omdat je anders weer moeilijk moet doen met startkabels enzo
pi_18762721
In een diesel zit vaak een zwaardere accu dan in een benzine, en er zit verschil in startkabels m.b.t. hoeveel ampere er door kan. Maar bij normale auto's moet dit weinig uitmaken denk ik.

Zeldzame taxi trouwens die op benzine rijdt.
clown hat-curly hair-smiley face
pi_18763957
quote:
Op woensdag 28 april 2004 23:31 schreef mighty_myte het volgende:
hoe kan je accu eigenlijk zo snel leeg gaan?

ik heb een keer 4 dagen zitten knutselen aan mijn auto (schadeherstel)
en ik heb ook 4 dagen muziek geluisterd. daarna startte hij nog even goed
als anders.
Misschien trekt mijn radio meer stroom? Ook stonden natuurlijk m'n lichten aan. Of misschien had m'n accu gewoon niet zoveel puf meer.
pi_18765007
Je laat dus de koppeling in 1x omhoog komen als je wat vaart hebt en dan moet ie starten ? Of draai je de contactsleutel ook nog ofzo? Hoe gaat dit precies ?
  donderdag 29 april 2004 @ 10:13:50 #24
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_18765142
quote:
Op donderdag 29 april 2004 10:06 schreef renkie het volgende:
Je laat dus de koppeling in 1x omhoog komen als je wat vaart hebt en dan moet ie starten ? Of draai je de contactsleutel ook nog ofzo? Hoe gaat dit precies ?
Ik denk dat jij de WW maar moet bellen als je zoeits hebt
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_18765516
quote:
Op donderdag 29 april 2004 03:06 schreef JMS00 het volgende:
In een diesel zit vaak een zwaardere accu dan in een benzine, en er zit verschil in startkabels m.b.t. hoeveel ampere er door kan. Maar bij normale auto's moet dit weinig uitmaken denk ik.

Zeldzame taxi trouwens die op benzine rijdt.
ja nu je het zegt! wat moet een taxi die op diesel rijd met een benzine startkabel?

hij wou natuurlijk de auto niet starten anders had hij geen ritje en dus geen geld. anders was ie voor nix naar ons toegereden.

heb ik die gast nog fooi gegeven ook
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')