abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 april 2004 @ 14:43:09 #1
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_18745209
Ik heb net een Nomad IS Alaska slaapmatje gekocht, er vanuitgaande dat dat wel een prima dingetje zou zijn. Nomad is over het algemeen duur, maar wel goede kwaliteit.
Nou zat er geen gebruiksaanwijzing bij, dus ik heb het maar gewoon uitgerold en het ventiel opengedraaid. Ik dacht dat dat ding na een uurtje wel een redelijke vorm zou hebben. Een uur later is er echter nog geen reet gebeurd. Ik heb even op de site van Nomad gekeken en ik kan de IS Alaska niet vinden. Wel een SI LITE 1.4, die lijkt het meest op het matje dat ik nu heb, behalve de kleuren dan. Je kan wel de gebruiksaanwijzing kiezen, maar die geeft een foutmelding hier, dus daar heb ik ook niets aan.

Weet iemand hoe lang het duurt voordat zo'n matje opgeblazen is? Of moet ik er nog iets extra's mee doen? En duurt het de 1ste keer langer dan normaal?
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_18745292
De eerste keer duurt langer dan normaal, omdat hij lang opgerold is geweest in de verpakking. Je kunt hem nu even 'bijblazen' (niet te hard) om hem goed vol te krijgen. Dan laat je hem vanmiddag liggen met het ventiel dicht. Daarna sla je hem op met het ventiel open (anders kan hij bij warm weer stuk gaan). Slaapmatjes worden trouwens uit zichzelf niet keihard. Ik blaas ook altijd bij voor ik erop ga liggen.
Trust me, I know what I'm doing.
  woensdag 28 april 2004 @ 14:48:49 #3
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_18745352
Dat ie niet keihard wordt dat snap ik, maar er gebeurd nu nix .
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_18745748
Ik heb altijd het idee gehad dat die dingen niet werken en ik hoor ook altijd van iedereen dat er idd bijna geen of helemaal geen lucht in dat ding komt, waardoor je keihard ligt.....ik heb daarom ook gewoon een luchtbed
pi_18745836
quote:
Op woensdag 28 april 2004 14:48 schreef portier het volgende:
Je moet hem schudden, dan wordt het schuim wat losser en idd aan het begin kan je hem het best met de mond helemaal vol blazen zodat het schuim goed los komt. de volgende keer is ie binnnen 10 minuten vol (lijkt mij).

bij mijn eigen self-inflatable blaas ik altijd iets bij dat is gewoon relaxter liggen vind ik.
pi_18745911
quote:
Op woensdag 28 april 2004 14:48 schreef portier het volgende:
Mijn matje slaapt ook niet optimaal, en neemt erg veel ruimte in dus ik koop ook weer een normaal luchtbedje, tis toch een werkje van niks 3 minuten blazen.
  woensdag 28 april 2004 @ 15:17:44 #7
74126 Frank79
Life is good!
pi_18745985
Nomad is een duur merk, maar verder gewoon kut.

Mijn matje is van Thermarest. Is een prima merk, ook duur trouwens. Je moet altijd een klein beetje bijblazen. De mate van hardheid gecombineerd met comfort is voor iedereen namelijk persoonlijk.
pi_18746114
Is op zich normaal, gewoon even bijblazen en je bent klaar. Eerste keer gaat altijd wat moeilijker. Als hij nog steeds niet lekker vol zit na een tweede keer, dan is er iets mis.

Nomad is trouwens een B-merk, niet eens zo zeer qua prijs, maar vooral prestaties. Qua self-inflammable matjes is er eigenlijk maar 1 merk: Therm-a-rest. Ik heb nu de Ultralite uit de 2003 serie, heerlijk matje. Ik geloof dat de 2004 serie weer een stuk lichter geworden is, of natuurlijk comfortabeler voor hetzelfde gewicht.

Bijna alle matjes hebben namelijk de neiging te gaan delamineren (loslaten van de buitenkant van de mat tov het schuimrubber binnenin), bij Thermarest nog nooit gezien.

@Frank, great minds think alike
  woensdag 28 april 2004 @ 15:34:52 #9
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_18746355
Thermarest is GOED!
En ja, de eerste keer (en later ook?) zal je moeten bijblazen.
censuur :O
  woensdag 28 april 2004 @ 15:46:36 #10
47543 Eronymus
[DPC]Fokschaap
pi_18746663
trouwens als je dat ding niet nodig hebt kun je het het beste niet opgerold laten... dan duurt het vullen ook langer de volgende keer....

(ow door lichaamswarmte zal ie ook iets meer volume krijgen)
<Mèt twie dobbelstein dertien oage goeje>
pi_18746743
De eerste keer duurt het een tijdje en moet je lucht bijblazen. De volgende keren gaat het een stuk sneller. Ik heb zelf een matje van het merk basecamp. Ik heb het gekocht bij een dumpzaak en hij gaat al weer 3 jaar mee . Samen met mijn basecamp rugzak zijn ze heilig voor mij
De wereld is als een boek, als je nooit reist lees je maar 1 bladzijde
  woensdag 28 april 2004 @ 15:56:45 #12
74126 Frank79
Life is good!
pi_18746932
quote:
Op woensdag 28 april 2004 15:23 schreef MarkPeterse het volgende:
Is op zich normaal, gewoon even bijblazen en je bent klaar. Eerste keer gaat altijd wat moeilijker. Als hij nog steeds niet lekker vol zit na een tweede keer, dan is er iets mis.

Nomad is trouwens een B-merk, niet eens zo zeer qua prijs, maar vooral prestaties. Qua self-inflammable matjes is er eigenlijk maar 1 merk: Therm-a-rest. Ik heb nu de Ultralite uit de 2003 serie, heerlijk matje. Ik geloof dat de 2004 serie weer een stuk lichter geworden is, of natuurlijk comfortabeler voor hetzelfde gewicht.

Bijna alle matjes hebben namelijk de neiging te gaan delamineren (loslaten van de buitenkant van de mat tov het schuimrubber binnenin), bij Thermarest nog nooit gezien.

@Frank, great minds think alike
Ik had je reactie ook al gelezen ja. Had hetzelfde idee!
pi_18746952
quote:
Op woensdag 28 april 2004 15:23 schreef MarkPeterse het volgende:
. Qua self-inflammable matjes is er eigenlijk maar 1 merk: Therm-a-rest
Nou, dan zou ik maar een brandblusser meenemen als je dat merk hebt........

Maar idd: Thermarest is de best!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')