quote:Op zondag 12 september 2010 15:24 schreef borisz het volgende:
16-25, 23-25. Voor het eerst sinds 1983 geen EK voor de heren. OS wordt nu echt lastig.
quote:1 Brazil
2 Cuba
3 Serbia
4 Italy
5 Russia
6 United States
7 Bulgaria
8 Germany
9 Argentina
10 Czech Republic
11 France
12 Spain
volleybal word steeds minder gespeeld door jongens, helaasquote:Op maandag 11 oktober 2010 13:08 schreef rubje het volgende:
nou weten we dat ook weer.
Ik blijf het raar vinden dat het mannen volleyball zo is afgegleden en de vrouwen minstens nog redelijk voor de dag komen. Waar ligt dat toch allemaal aan?
Dat komt omdat we nu geen kans hebben in de World League. Mensen willen alleen kijken als Nederland een goede kans heeft om te winnen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 07:07 schreef avotar het volgende:
"Vroeger" had je ook gewoon wekelijks de WorldLeague op tv .. vaste prik op zaterdagmiddag en dat is nu gewoon niet meer zo. Het spreekt minder aan denk ik.
En er zijn zoveel minder clubs als voorheen.
quote:De Nederlandse volleyballers hebben het niet getroffen bij de loting voor de European League. Oranje is ingedeeld bij Spanje, Griekenland en Oostenrijk.
De drie groepswinnaars en het gastland van de finaleronde (waarschijnlijk Slowakije) plaatsen zich voor de Final Four. De winnaar daarvan promoveert naar de World League.
Spanje, afgezakt naar de 24ste plaats op de wereldranglijst, is in mei de eerste tegenstander van Nederland, dat naar de 28ste plaats is weggezakt. Griekenland staat 45ste op de FIVB-ranglijst en Oostenrijk zeventigste.
quote:NIEUWEGEIN - De volleybalbond schrijft zowel bij de mannen als vrouwen Jong Oranje niet in voor het WK-kwalificatietoernooi in 2011. De deelname brengt volgens de Nevobo een groot financieel risico met zich mee en dat kan en wil de bond momenteel niet nemen.
© ANP
In overleg tussen technisch directeur Bert Goedkoop en de bondscoaches Peter Blangé (mannen) en Avital Selinger (vrouwen) wordt nu bekeken hoe deze lichting spelers en speelsters geleidelijk ingepast kan worden in de nationale teams.
Het Nederlandse volleybal maakt een moeilijke tijd door. De mannen hebben zich niet geplaatst voor het EK van 2011. De vrouwen konden onlangs met de elfde plaats geen indruk maken bij het WK in Japan.
''We hebben een zorgvuldige discussie met de coaches gevoerd en met elkaar een keuze gemaakt voor de opleiding van onze talenten. Voor de komende tijd betekent dat meer trainen en minder spelen. Volgend jaar zullen de spelers en speelsters daar zeker van profiteren", aldus Goedkoop op de website van de bond.
quote:NIEUWEGEIN - Peter Blangé is per direct vertrokken als bondscoach van het Nederlands mannenvolleybalteam.
Dat maakte de Nederlandse volleybalbond Nevobo woensdag bekend. Blangé en de volleybalbond beëindigen de samenwerking in goed overleg.
Blangé was sinds 2006 actief als bondscoach. Onder zijn leiding lukte het de nationale ploeg niet zich te kwalificeren voor het wereldkampioenschap van dit jaar en het Europees kampioenschap in 2011.
Blangé was aanvoerder van het team dat in 1996 in Atlanta olympisch goud won.
quote:De Nederlandse volleybal bond (NEVOBO) heeft Ronald Zoodsman benaderd voor de vacante positie als bondscoach van het mannenteam. Technisch directeur Bert Goedkoop heeft bevestigd dat Zoodsman kandidaat is voor de functie.
Zoodsma is momenteel coach van AB Groningen/Lycurgus, dat de leiding heeft in de A-League. Als speler maakte hij deel uit van de olympische ploeg die in 1992 zilver veroverde op de Spelen van Barcelona.
bron; Zoodsma kandidaat bondcoach volleybalmannenquote:
quote:De Nederlandse volleybalbond heeft Edwin Benne benoemd tot nieuwe bondscoach voor het mannenteam. De 45-jarige voormalig international is de opvolger van Peter Blangé die in december na goed overleg met de bond overstapte. Gido Vermeulen was ook in beeld als coach, maar hij blijft de Spaanse vrouwen trainen.
"Het maakt me niet uit dat er ook met anderen is gesproken. Ik pas blijkbaar in het profiel van de bond en wellicht was er nog iemand. Maar daar weet ik niets van en daar maak ik me ook niet druk over. Ik vind het een eer om deze baan te accepteren nadat ik negen jaar zelf voor het nationaal team heb gespeeld," zei Benne die in totaal tot 382 interlands kwam.
Hij krijgt een zware kluif aan zijn nieuwe baan, omdat het Nederlandse volleybal er niet goed voor staat. Oranje liep plaatsing voor het EK dit jaar mis en heeft daardoor nog maar een kleine kans op op de Spelen van 2012 in Londen te kunnen acteren. "Natuurlijk gaan we voor die kans. Maar ik ben realistisch en zal me ook op de langere termijn moeten richten. Ik heb een aanstelling tot en met 2012, maar er is de intentie om het hele traject richting de Spelen van 2016 af te maken," zei Benne.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |