gelukkigquote:Op dinsdag 27 april 2004 20:02 schreef kLowJow het volgende:
Goed topic [afbeelding]
My 2 cents...
Van trekken word je doof noch blind..
http://www.med.umich.edu/1libr/yourchild/masturb.htm
quote:Op dinsdag 27 april 2004 20:12 schreef Meierij het volgende:
Je kan ook gewoon "Encyclopedie van misvatingen" kopen
Schrijver: Hans van Maanen
Uitgever: Boom
ISBN: 90 5352 834 2
(weet niet of dit onder spam/reclame maken valt, maar deze informatie leek me wel nuttig bij dit topic)
En hoe kwam dat idee erin? Als dat erbij kan.quote:Op dinsdag 27 april 2004 20:31 schreef portier het volgende:
Olifanten zijn niet bang voor muizen
Sterker nog, in dierentuinen leven ze vaak samen. De muizen eten de zaadjes op die tussen het stro liggen.
Ohja, daar heb ik ook eens van gehoord ja.quote:Op dinsdag 27 april 2004 20:33 schreef portier het volgende:
Struisvogels steken hun kop niet in het zand
In een acht jaar durende studie waarbij 200.000 struisvogels geobserveerd werden werd geen enkele melding gedaan van een struisvogel die dat deed, of een poging deed tot.
Je moet het goed vertalen, met Survival of the fittest wordt bedoeld: Overleven dan de meest aangepaste, het is gewoon verouderde taal, maar het is wel de eigenlijke term, in morderne taal zou het idd 'survival of the best addapted' zijn, dus met Survival of the fittest is dus niks mis!quote:Op dinsdag 27 april 2004 19:54 schreef Ype het volgende:
Survival of the fittest.
Een nutteloze term. De term is gebruikt door een opvolger van Darwin om diens ideeën te populariseren. De term impliceert dat sterkere individuen beter zijn dan zwakkere. Darwin was helemaal niet blij met de uitspraak omdat er een moreel bezwaar achter hing; mensen konden dergelijke term gebruiken om te impliceren dat zwakkeren niet geholpen hoefden te worden bijvoorbeeld. Hij bleek dus gelijk te hebben.
De eigenlijke term voor zijn theorie in deze zin was dan ook 'survival of the best addapted'. Dit impliceert enkel dat een soort die overleeft het best aangepast was aan de omgeving, zonder enige vorm van extra gezondheid, fysieke kracht, of geestelijk vermogen (bijvoorbeeld: iemand met een bepaalde genetische afwijking zou hier juist bij een bepaald soort omstandigheid erg veel voordeel aan kunnen hebben, terwijl het diegene in de huidige maatschappij alleen maar nadeel oplevert).
Het ging om de betekennis die ermee geassocieerd wordt. Dus door de leek.quote:Op dinsdag 27 april 2004 20:50 schreef alsem het volgende:
[..]
Je moet het goed vertalen, met Survival of the fittest wordt bedoeld: Overleven dan de meest aangepaste, het is gewoon verouderde taal, maar het is wel de eigenlijke term, in morderne taal zou het idd 'survival of the best addapted' zijn, dus met Survival of the fittest is dus niks mis!
Ja, dat is die nummer twee ook in mijn OP.quote:Op dinsdag 27 april 2004 20:53 schreef Etcetera het volgende:
Lezen bij weinig licht is niet slecht
Lezen met weinig licht is niet slecht of schadelijk voor je ogen, ze worden er hoogstens moe van.
mijn vader weigert dit pertinent te geloven trouwens![]()
Klopt, ze lopen weg van het lawaai.quote:Op dinsdag 27 april 2004 20:48 schreef DzjieDub het volgende:
...en over struiskippen gesproken, blijkbaar klopt dat verhaal van pinguins die overvliegende vliegtuigen volgden en dan het evenwicht verloren ook al niet...
Beeldscherm en boek lezen in de schemering zijn bij mij 2 verschillende dingen :p (want van een beeldscherm straalt licht af, dat is een lichtbron op zichquote:Op dinsdag 27 april 2004 20:56 schreef Ype het volgende:
[..]
Ja, dat is die nummer twee ook in mijn OP.
Nu ik jouw post erbij had, bedacht ik me opeens dat het algemeen 'je ogen niet in moeten spannen in het donker' is volgens mij.quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:00 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Beeldscherm en boek lezen in de schemering zijn bij mij 2 verschillende dingen :p (want van een beeldscherm straalt licht af, dat is een lichtbron op zich)
M'n vader vindt beide dingen trouwens slecht
Maar was er niet zoiets van Baileys en 7-up en schiften in je maag ofzo?quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:03 schreef sizzler het volgende:
Als je eerst baileys drinkt en daarna cola ontploft je maag
Onzin. Zelf al tig keer bewezen dat je best baileys met cola kan drinken. En bacardi en passoa en safari erbij.
En hoe zit het met pina colada/7-up?quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:03 schreef sizzler het volgende:
Als je eerst baileys drinkt en daarna cola ontploft je maag
Onzin. Zelf al tig keer bewezen dat je best baileys met cola kan drinken. En bacardi en passoa en safari erbij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |