Door progressief Nederland in de armen gesloten
Zwartwerk meldt echter nog steeds illegale vluchtelingen aan een betaalde baan te helpen. Ze zouden klusjes doen bij particulieren, maar ook worden ingezet bij grote schoonmaakbedrijven, aannemers en bouwondernemingen. Nadat het zich had gepresenteerd in de media, eind vorig jaar, werd Zwartwerk door progressief Nederland in de armen gesloten als voorbeeld van burgerprotest tegen het strenge illegalenbeleid.
Illegalen mogen niet werken en zijn uitgesloten van voorzieningen als het ziekenfonds. Het bureau kreeg steun van GroenLinks, dat een actiekrant van Zwartwerk meezond met het partijmagazine. In de Tweede Kamer was met name het CDA kwaad. De partij vond dat justitie moest ingrijpen. Na Kamervragen zegde minister Vermeend van Sociale Zaken een onderzoek toe, uit te voeren door de Arbeidsinspectie.
Mediastunt
Maar na zes maanden zoeken blijkt er van een Bureau Zwartwerk geen sprake, zegt woordvoerder B. Crouwers van Sociale Zaken. Het ministerie ziet slechts een mediastunt. 'Ons onderzoek was uitvoerig en zeer zorgvuldig, aan alle touwtjes is getrokken. Maar er is gewoon niks. Het bureau is een hol ei, een hol publiciteitsei. Toen we daar achter kwamen, in juni, hebben we maar een streep onder het onderzoek gezet.'
Zwartwerk-woordvoerder H. van Heijningen echter houdt vol dat het bureau rond de dertig illegalen aan werk heeft geholpen, ook bij grote bedrijven. Na de zomer zal een nieuwe actiekrant verschijnen, 'en gaan we grote groepen bemiddelen. Het spel is nog niet over'. Van Heijningen vermoedt opzet: de Arbeidsinspectie zou het bestaan van Zwartwerk ontkennen om het een slechte naam te bezorgen. Dat de onderzoekers niets kunnen vinden, heeft volgens hem te maken met de oncontroleerbare werkwijze van de organisatie. 'Wij zijn geen regulier arbeidsbureau, maar een netwerk van mensen die de problematiek van illegalen goed kennen. Wie werk heeft, laat het ons weten en wij kennen genoeg werkwilligen.'
Van een publiciteitsstunt is geen sprake, zegt Van Heijningen, die coördinator is van solidariteitsfonds X min Y. 'Ik heb een reputatie en zou wel gek zijn om een nep-bureau te promoten.' Dat wordt bestreden door voormalig Zwartwerk-sympathisant R. Hoogers, die het bureau op internet als een farce omschrijft. 'Er is nog nooit één illegaal door ze aan het werk geholpen', zegt hij. 'Er gebeurt geen moer, het is allemaal blabla.' In een reactie meldt Zwartwerk dat de ex-medewerker niets weet van het bemiddelingswerk, en slechts betrokken was bij de opzet van een website.
© Volkskrant
==========================================================
Quote: ''Het bureau kreeg steun van GroenLinks, dat een actiekrant van Zwartwerk meezond met het partijmagazine''.
Het zal toch niet hé?, dat GroenLinks weer in de verhalen van een pathologisch leugenaar is gestonken
Verder te zot voor woorde natuurlijk een dergelijk initatief, tekenend dat zogenaamd progressief Nederland dit in de armen sloot.
quote:Nee.
Op vrijdag 03 augustus 2001 13:54 schreef Koekepan het volgende:Hier is de frontpage toch voor?
quote:Zwartwerk-woordvoerder H. van Heijningen
Op vrijdag 03 augustus 2001 14:11 schreef Re het volgende:
AN&M is R@bjes persoonlijke dumpplaats voor alles wat naar foute buitenlanders ruikt... hij zal er wel een speciale zoekfunctie voor hebbben
Klinkt nogal buitenlands die naam ja
Re zal wel een speciale multikul bril ophebben, waardoor hij de berichten van R@b nogal gekleurd leest.
De enige reden dat je dit post is om wee iets negatiefs over foute mensen te plaatsen, het boeit jouw geen ene reet waar het over gaat als het maar negatief is en je het af kan doen met een paar blinde schoppen tegen de multikul
beter een gekleurde bril dan geen bril
Donder nou eens op met al die klotetopics. We weten nu wel dat jij een teringhekel aan alle buitenlanders hebt, en aan alle "linksen".
Ga een baan zoeken ofzo. Dan heb je tenminste iets beters te doen dan jezelf herhalen. Want vrijwel elk topic dat jij opent is inwisselbaar, je zegt elke keer hetzelfde: "BAH Multikul
, links
"
Je hebt je punt, na 12.000 topics nu wel duidelijk gemaakt. En eerlijk gezegd begin ik nu echt schijtziek van jou te worden.
quote:Een discussie of een uitzenbureau voor illegalen, wél of geen goed idee is, bijvoorbeeld.
Op vrijdag 03 augustus 2001 14:37 schreef Schorpioen het volgende:
Ja, en? R@b, wat wil je hier nu weer voor discussie mee uitlokken?
quote:Dan begrijp je bar weinig van mijn postings. En je zult ook geen bericht van mij vinden waarin ik dat schrijf.
Donder nou eens op met al die klotetopics. We weten nu wel dat jij een teringhekel aan alle buitenlanders hebt, en aan alle "linksen".
Wel makkelijk van jou om op die manier een kritisch volger van de muliculturele samenleving te beschuldigen.
quote:Jij weet niets over de werkzaamheden die ik verricht. Kortom populistisch gezever.
Ga een baan zoeken ofzo.
quote:Je moet eens weten hoeveel mensen er schijtziek worden van de multikul!.
Je hebt je punt, na 12.000 topics nu wel duidelijk gemaakt. En eerlijk gezegd begin ik nu echt schijtziek van jou te worden.
quote:"Veeg me reet af met dom links gewauwel. Sta pal voor m'n mening en kan die perfect onderbouwen." Zoiets was het toch?
Op vrijdag 03 augustus 2001 14:47 schreef R@b het volgende:
Dan begrijp je bar weinig van mijn postings. En je zult ook geen bericht van mij vinden waarin ik dat schrijf.
quote:Jij weet hoe het ministerie van sociale zaken dat onderzoek verricht heeft? Knap hoor..
Op vrijdag 03 augustus 2001 14:35 schreef Re het volgende:
Arbeidsinspectie: "Goede morgen meneervan Zwartwerker, aan hoeveel illegalen geeft u werk"
Zwartwerker: "zo'n 30 meneer de inspecteur"
Arbeidsinpectie:" Mogen wij de namen van de uitzendkrachten dan even inkijken"
Zwartwerker:" Nee, dan weet U waar ze zijn en kunt U ze het land uitzetten en het bedrijf bestraffen"
Arbeidsinspectie: "Oh, dan heeft U geen uitzendkrachten in dienst"
Voormalig Zwartwerk-sympathisant R. Hoogers: 'Er is nog nooit één illegaal door ze aan het werk geholpen', zegt hij. 'Er gebeurt geen moer, het is allemaal blabla.'
quote:Ja met dom links gewauwel, waar deze quote uit een ander topic betrekkeing op heeft.
Op vrijdag 03 augustus 2001 14:48 schreef Koekepan het volgende:[..]
"Veeg me reet af met dom links gewauwel. Sta pal voor m'n mening en kan die perfect onderbouwen." Zoiets was het toch?
Niet met verstandige opmerkingen gemaakt door linkse mensen.
quote:gewoon selectief zinnetje eruit halen kan ik ook.
Op vrijdag 03 augustus 2001 14:50 schreef R@b het volgende:[..]
Jij weet hoe het ministerie van sociale zaken dat onderzoek verricht heeft? Knap hoor..
Voormalig Zwartwerk-sympathisant R. Hoogers: 'Er is nog nooit één illegaal door ze aan het werk geholpen', zegt hij. 'Er gebeurt geen moer, het is allemaal blabla.'
hele quote
quote:
'Er is nog nooit één illegaal door ze aan het werk geholpen', zegt hij. 'Er gebeurt geen moer, het is allemaal blabla.' In een reactie meldt Zwartwerk dat de ex-medewerker niets weet van het bemiddelingswerk, en slechts betrokken was bij de opzet van een website.
quote:Maar na zes maanden zoeken blijkt er van een Bureau Zwartwerk geen sprake, zegt woordvoerder B. Crouwers van Sociale Zaken. Het ministerie ziet slechts een mediastunt.
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:04 schreef Re het volgende:[..]
gewoon selectief zinnetje eruit halen kan ik ook.
Snip quote
Verschillende bronnen die zeggen dat het een grote mediastunt, een grote farçe is. Maar goed, geloof jij toch fijn de oprichter van dit dubieuze bureau....
quote:Geef eens een voorbeeld van wat jij een verstandige opmerking vindt van Linkse mensen?
Op vrijdag 03 augustus 2001 14:52 schreef R@b het volgende:[..]
Ja met dom links gewauwel, waar deze quote uit een ander topic betrekkeing op heeft.
Niet met verstandige opmerkingen gemaakt door linkse mensen.
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 03-08-2001 15:14]
quote:Deze zin impliceert dat er een multiculturele samenleving bestaat (anders zou jij, R@b, hem niet op de jou kenmerkende genuanceerde wijze kunnen volgen).
Wel makkelijk van jou om op die manier een kritisch volger van de muliculturele samenleving te beschuldigen.
quote:Die heeft er niets mee van doen. Het is GroenLinks die deze leugenaar steunde.
Op vrijdag 03 augustus 2001 14:22 schreef Re het volgende:
het gaat over illegalen (met jouw opmerking "te zot voor woorden")Ja, te zot voor woorden dat je een uitzendbureau voor illegalen gaat beginnen vind ik. En daaron sta ik politiek gezien niet alleen, dus zo bijzonder is mijn mening niet.
[quote] groenlinks heeft dit opgepikt (en dat is de partij van Varma dus weer even lekker opmerken hoe leuk je dat vind om je gelijk te halen). Valt me weer mee dat je El Moumi er niet bijhaalt.
quote:Over foute mensen kan niet genoeg negatiefs gezegd worden lijkt mij.
De enige reden dat je dit post is om wee iets negatiefs over foute mensen te plaatsen,
quote:Beter geen gekleurde bril. De zaken helder en zonder nonsens blijven bezien is beter.
het boeit jouw geen ene reet waar het over gaat als het maar negatief is en je het af kan doen met een paar blinde schoppen tegen de multikul
beter een gekleurde bril dan geen bril
Ging je hartje sneller kloppen toen je dit las in de krant R@b (wat moet jij trouwens met de Volkskrant?!), maakte je even een vreugdesprongetje: "joepie ik kan weer!"?
En fijn he, dat je al wel heel veel keertjes multikul hebt kunnen roepen? Heb je d'r ook t-shirts van??
Nee, Nederland mag zich gelukkig prijzen met een beschermer des Vaderlands als R@b!
*kan weer gerust slapen*
Ze willen wel (vervelen zich rot in hun kamertjes van amper 5 vierkante meter) maar mogen niet door regels die de regering voor ze heeft opgesteld.
De regering gedoogt echter wél dat meisjes uit bijvoorbeeld oostbloklanden massaal een werkvergunning krijgen voor prostitutie..terwijl ze daar juist zoveel meer kans lopen om in het criminele circuit te belanden door de hoge kans op verslavingen e.d.
Dat maakt mij werkelijk pissed, werken in een fabriek mag niet maar tegen wippen voor een zacht prijsje maken de Hoge Nederlandse Heren kennelijk geen bezwaar
eigenbelang wellicht R@b?
quote:Ben je er weer knul?.
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:17 schreef Jarno het volgende:
Goh, ik kom weer eens in AN&M
Nog een keer goed het bericht lezen dan. Gaat namelijk over Nederlanders
quote:* Loedertje is nieuwsgierig nu en wil heel graag weten wat voor werk R@b dan doet
Jij weet niets over de werkzaamheden die ik verricht.
[..]
?
quote:Ja jochie. Maar ik zie dat AN&M nog net zo ziek is als toen ik hier voor het laatst kwam, dus 't zal van korte duur zijn. Jammer dat men jouw geblaat en insinuerende posts nog steeds tolereert.
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:23 schreef R@b het volgende:
Ben je er weer knul?.
quote:Jaja, en dat het hier illegalen betreft is natuurlijk mooi meegenomen he?
Nog een keer goed het bericht lezen dan. Gaat namelijk over Nederlanders
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |