abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18712864
Ik ben zaterdag tegen een paaltje aan gefietst. Ik 'ving' het paaltje op met m'n rechter scheenbeen. Daar zit nu een fikse wond en ik kan nauwelijks lopen doordat m'n onderbeen heel zeer doet. Gisteren heb ik gekoeld met ijsklontjes, misschien wat te laat.

Ik verwacht zelf een flinke kneuzing. Weet iemand of ik nu juist wel of niet moet bewegen?
pi_18712879
zaag je poot eraf
Twinning = boring
  dinsdag 27 april 2004 @ 09:19:05 #3
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_18712949
Ik denk dat het verstandig is als je even langs ome doc gaat, dan wel belt.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_18712996
Ik heb straks om 10u een afspraak, maar ik wil graag weten wat me te wachten staat.
  dinsdag 27 april 2004 @ 09:25:00 #5
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_18713032
Denk dat ie je een mooi verbandje omdoet, wat ontsmettende zooi in de wond en je vervolgens weer naar huis stuurt met de mededeling ff rustig aan te doen.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_18713125
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 09:19 schreef Klonk het volgende:
Ik denk dat het verstandig is als je even langs ome doc gaat, dan wel belt.
Huisartsen hebben naar mijn ervaring overal de ballen verstand van !

Heb vaak genoeg meegemaakt dat ze je een verkeerde diagnose stellen, en dat je daar (te laat) achter komt. Ik denk nu dan ook altijd eerst 4x na voordat ik naar zo'n amateurtje ga, en doe het alleen als ik doorverwezen wil worden.
  dinsdag 27 april 2004 @ 09:32:42 #7
32422 engessa
Who's dirty?
pi_18713137
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 09:31 schreef Logitik het volgende:

[..]

Huisartsen hebben naar mijn ervaring overal de ballen verstand van !

Heb vaak genoeg meegemaakt dat ze je een verkeerde diagnose stellen, en dat je daar (te laat) achter komt. Ik denk nu dan ook altijd eerst 4x na voordat ik naar zo'n amateurtje ga, en doe het alleen als ik doorverwezen wil worden.
Dus jij laat alles gewoon wegrotten als je wat hebt? Dat is verstandig!
pi_18713182
Daarvoor heb ik dus al 4x nagedacht, én wil ik doorverwezen worden.
pi_18713201
Maar ik bedoel echt serieus:

Heb echt vaak meegemaakt dat huisartsen er compleet naastzitten, ik weet dat zelfs op het moment dat je daar aan de tafel met hem zit. Een discussie aangaan heeft ook nooit zin.

-No Respect for Them !-
pi_18713240
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 09:36 schreef Logitik het volgende:
Maar ik bedoel echt serieus:

Heb echt vaak meegemaakt dat huisartsen er compleet naastzitten, ik weet dat zelfs op het moment dat je daar aan de tafel met hem zit. Een discussie aangaan heeft ook nooit zin.

-No Respect for Them !-
laatst het verhaal gehoord over onze huisarts

iemand kwam bij de huisarts met een zeer been en de huisarts begint met voelen...."ja typisch gevalletje van zweepslag". Bleek dat hij aan het verkeerde been zat te voelen haha
pi_18713258
quote:
Ik verwacht zelf een flinke kneuzing. Weet iemand of ik nu juist wel of niet moet bewegen?
Als je knie- of enkelgewricht niet beschadigd is, is niet bewegen denk ik het beste, maar gewoon goed veel rust. Overeind komen en zo zal wel lekker gaan kloppen en doen, dus zul je toch wel niet teveel doen.
Ork ork ork, soep eet je met een hork.
  dinsdag 27 april 2004 @ 09:50:12 #12
84309 pooier
bling bling
pi_18713452
gaat vanzelf wel over
copyright 2006
pi_18713562
Zelf ook ervaring mee, was een keer zo ziek als een hond(last van mijn schouder, zo erg dat ik aan het hyperventileren was:( ) , ik naar de avond doc, en hier quote ik ffies "je zal wel een spiertje verrekt hebben, als je het morgen nog hebt laat je het er maar uit masseren" Vervolgens wordt ik de volgende ochtend weer hyperventilerend wakker, ik naar het ziekenhuis foto laten maken. Bleek dat ik een vlek van 5 cm op mijn longen had zitten. Gewoon een longontsteking, en dat in tegenstelling tot een "verrekte spier" Als ik nu dus naar de doc moet dan moet het wel heel erg zijn, het liefst ga ik helemaal niet en in 1x door naar het ziekenhuis o.i.d.
Doc's hebben voor mij dus helemaal afgedaan.
Heinekenfre@k
Beter 1 bier in de hand dan 10 over de vloer
  dinsdag 27 april 2004 @ 10:04:45 #14
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_18713719
als je om 10 uur een afspraak bij de dokter moet zijn beni k nu te laat met mijn advies dus dat hou ik mooi voor me
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_18715125
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 09:25 schreef Klonk het volgende:
Denk dat ie je een mooi verbandje omdoet, wat ontsmettende zooi in de wond en je vervolgens weer naar huis stuurt met de mededeling ff rustig aan te doen.
Hij heeft er een nat verbandje opgedaan, wat ik morgen moet vernieuwen. Het verbandje moet ik nathouden. De komende dagen moet ik de zwelling in de gaten houden dat het niet erger wordt.

Ik moet rust aan doen en geen aparte dingen ondernemen. Hopelijk is de pijn tegen het weekend een beetje weggetrokken.
pi_18717219
Ik ben ooit eens met 35 km/h met mijn knie tegen een betonnen paaltje aangeknald . Niet bepaald een fijn gevoel, anderhalve maand mank mee gelopen.

Gelukkig niks aan over gehouden
  dinsdag 27 april 2004 @ 12:30:07 #17
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_18717271
Ik ben anderhalf jaar geleden ongelukkig terecht gekomen toen iemand me van mijn fiets reed. Ik voel het nog steeds op mijn scheenbeen. Niet dat het nog pijn doet ofzo, maar er zit gewoon een beschadiging ofzo.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_18717896
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 11:06 schreef Hanneman het volgende:

[..]

Hij heeft er een nat verbandje opgedaan, wat ik morgen moet vernieuwen. Het verbandje moet ik nathouden. De komende dagen moet ik de zwelling in de gaten houden dat het niet erger wordt.

Ik moet rust aan doen en geen aparte dingen ondernemen. Hopelijk is de pijn tegen het weekend een beetje weggetrokken.
Weet niet hoe de wond eruit ziet.. maar
Ook ff in de gaten houden of het wondje niet groter wordt/ roder/ en de kleur van de wond in de gaten houden ( het moet er rood en doorbloed uitzien)
Zodra er geel/groen pus uitkomt is het aan het infecteren.
En ohja wel even een zwachteltje om het natte verband. ( niet te strak)
zwelling in de gaten houden maar ook de doorbloeding van je voet/tenen, ( kleur tenen moet roze zijn wanneer je erop drukt ( refill noemen ze dat), en bij tintelingen of pijn in de voet svp attentie.
Al hoeft bovenstaande allemaal niet te gebeuren.
Je kunt tegen de pijn 3x daags 2 tabletten paracetamol innemen ( 500 mg), of 6 x daags 1 tablet.
Neemt de pijn daardoor niet af dan kun je ernaast een nsaid innemen ( diclofenac, brufen, naproxen)Dit gaat via je huisarts.
Beterschap!
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_18717922
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 12:30 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik ben anderhalf jaar geleden ongelukkig terecht gekomen toen iemand me van mijn fiets reed. Ik voel het nog steeds op mijn scheenbeen. Niet dat het nog pijn doet ofzo, maar er zit gewoon een beschadiging ofzo.
Wanneer je ooit eens weefsel beschadigd hebt, kan het zijn dat je soms nog wat pijn voelt op die plek. ( een soort stekende, prikkende pijn)
Ik heb dat nml met mijn elleboog.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  dinsdag 27 april 2004 @ 13:10:57 #20
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_18718168
Nee, het is niet echt een pijn. Het is gewoon een oneffenheid in het bot, dat daar voorheen nog niet zat. Nu was mijn been ook vrij paars en dik geworden. Dit was vrij snel weg, en daarom ging ik niet naar de dokter. Nu ga ik nog niet, want ik heb verder nergens last van.
pi_18721110
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 13:10 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Nee, het is niet echt een pijn. Het is gewoon een oneffenheid in het bot, dat daar voorheen nog niet zat. Nu was mijn been ook vrij paars en dik geworden. Dit was vrij snel weg, en daarom ging ik niet naar de dokter. Nu ga ik nog niet, want ik heb verder nergens last van.
Aha, ok
pi_18725166
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 09:56 schreef Heinekenfreak het volgende:
Als ik nu dus naar de doc moet dan moet het wel heel erg zijn, het liefst ga ik helemaal niet en in 1x door naar het ziekenhuis o.i.d.
Heel vervelend dat je huisarts zo'n misser heeft gemaakt en ik snap wel dat je er nu niet zoveel (lees: weinig) vertrouwen meer in hebt.
Maar naar het ziekenhuis moet je officieel doorverwezen worden door je huisarts!
Er komen heel veel mensen gewoon maar naar bijvoorbeeld de eerste hulp toe zonder door de huisarts doorverwezen te zijn. En regelmatig zijn dat dingen die absoluut niet spoedeisend zijn (mensen die 3 dagen geleden zijn gevallen en er ineens toch wel last van hebben, mensen die overdag geen tijd hebben om naar de huisarts te gaan... , en zo zijn er nog veel meer dingen op te noemen).
Dat zijn geen spoedeisende dingen in de zin van dat je niet eerst langs je huisarts kan...
Bedenk wel ff dat het bezoek aan een spoedeisende hulp vele malen duurder is dan een bezoekje aan de huisarts...
Tuurlijk als het terecht is heb ik geen commentaar, maar ik hoor veel te veel verhalen over dingen die absoluut niet thuis horen op een SEH.
Fake it till you make it...
  woensdag 28 april 2004 @ 14:22:10 #23
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_18744713
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 17:38 schreef Nijna het volgende:
Bedenk wel ff dat het bezoek aan een spoedeisende hulp vele malen duurder is dan een bezoekje aan de huisarts...
Ze hebben het er over het algemeen ook wel druk genoeg met mensen die wel direct hulp nodig hebben.
pi_18811596
Ik heb donderdag m'n natte verband eraf gehaald, maar nu heb ik aan 1 kant van m'n been behoorlijk wat rode vlekjes (soort puistjes) zitten. Kan dit door het natte verband komen?
  zaterdag 1 mei 2004 @ 19:55:09 #25
19018 Brennie
CCU nurse
pi_18815890
quote:
Op zaterdag 1 mei 2004 16:15 schreef Hanneman het volgende:
Ik heb donderdag m'n natte verband eraf gehaald, maar nu heb ik aan 1 kant van m'n been behoorlijk wat rode vlekjes (soort puistjes) zitten. Kan dit door het natte verband komen?
Het kan idd wat irritatie
Even attentie als het verergert, want het is gewoon naar om erbij te hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')