Vinden de Amsterdammers zelf ook dat ze in een zeer leefbare stad wonen?quote:Amsterdam beste stad om te wonen 26-04-2004
Amsterdam is de prettigste stad van Nederland om te wonen. Dat komt voornamelijk door de uitgebreide culturele voorzieningen. Utrecht werd tweede en Amstelveen, vorig jaar nog eerste, derde. Dat blijkt uit de Atlas voor gemeenten die maandag wordt gepresenteerd, zo bericht het Algemeen Dagblad.
De samenstellers vergeleken de 50 grootste steden op basis van 40 criteria. Positieve punten zijn bijvoorbeeld een late sluitingstijd van de horeca, een levendige homoscene en ruime woningen.
Amsterdam is winnaar omdat er de meeste theatervoorstellingen, musea en rijksmonumenten zijn. Ook de aanwezigheid van twee universiteiten en de verbeterde bereikbaarheid speelden een rol. Utrecht doet het vooral goed met het ruime aanbod van hoger onderwijs. Amstelveen stak gunstig af met een lage criminaliteit.
Heerlen kwam als slechtste uit de bus door het ontbreken van natuur in de buurt en de relatief hoge criminaliteit. Ook de economische groei stagneert er. Culinair gezien moet Amsterdam alleen Maastricht voor zich dulden, dat landelijk een grote voorsprong heeft op dit gebied. Maastricht heeft tweemaal zoveel goede restaurants als Amsterdam.
Wie in Amsterdam wil wonen is wel duur uit; koopwoningen in de hoofdstad zijn met 2.250 euro per vierkante meter de duurste van Nederland.
Persoonlijk weinig behoefte om in Amsterdam te wonen.quote:Dat komt voornamelijk door de uitgebreide multi culturele voorzieningen.
Goh dat je zelfs in zo'n topic over links en rechts kan beginnen.quote:Op maandag 26 april 2004 09:28 schreef Skyclad het volgende:
Tsk... Een stad met een links bestuur beste stad om in te wonen? Nu moeten alle rechtse mensen natuurlijk meteen roepen dat ze er nooit zouden willen wonen (wat het alleen maar nog beter maakt).
Wie een hond wil slaan vind licht een stok (oud gezegde).quote:Op maandag 26 april 2004 09:43 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Goh dat je zelfs in zo'n topic over links en rechts kan beginnen.![]()
De tweede post begon al over buitenlanders, zelfs als je hier een topic zou beginnen over een zonsverduistering zouden mensen nog wel een manier verzinnen daarover te discussierenquote:Op maandag 26 april 2004 09:43 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Goh dat je zelfs in zo'n topic over links en rechts kan beginnen.![]()
Serieus, welke lul bracht dat dan weer ter sprake?quote:Op maandag 26 april 2004 09:58 schreef Skyclad het volgende:
[..]
De tweede post begon al over buitenlanders, zelfs als je hier een topic zou beginnen over een zonsverduistering zouden mensen nog wel een manier verzinnen daarover te discussieren
Nou ik vindf het een kutstad!!!!quote:Op maandag 26 april 2004 10:00 schreef pooier het volgende:
Utrecht op 2![]()
Lekker centraal en mooie stad, wie wil daar nou niet wonen
Zal wel zo'n rechtse hond geweest zijn he?quote:Op maandag 26 april 2004 10:00 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Serieus, welke lul bracht dat dan weer ter sprake?
quote:Op maandag 26 april 2004 10:11 schreef lionsguy18 het volgende:
Wil niet in Amsterdam wonen. Veel te veel homo's.
helemaal mee eensquote:Op maandag 26 april 2004 09:21 schreef Dante_A het volgende:
Eens in de zoveel tijd verschijnt er weer eens lijst waar dit zo ongeveer uit blijkt. Internationaal scoort A'dam ook vaak hoog in dit soort lijstjes. Het is alleen wel vrij persoonlijk. Amsterdam is een geweldige stad voor hoger opgeleiden met (veel) geld maar als culturele voorzieningen en goed eten je weinig zeggen dan heb je weinig aan zo'n lijst.
Er zijn een aantal dingen die je zult moeten accepteren, je moet bereid zijn wat kleiner (en duurder) te wonen en niet al te verknocht zijn aan een auto, in sommige delen van de stad is bezit van een auto praktisch onmogelijk. Daar staat tegenover dat je een auto best kan missen, de stad is vrij klein en de auto is een vrij langzame en onhandige vorm van vervoer.
Persoonlijk zie ik in Nederland geen betere plaats om te wonen, toch twijfel ik of ik zelf hier zal willen blijven wonen. Ik vind Amsterdam aan de kleine kant en wil verhuizen naar een (aanzienlijk) grotere stad. Veel van mijn vrienden en kennissen verklaren me overigens voor gek. Zij hebben juist voor Amsterdam gekozen omdat het zo lekker klein is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |