abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 april 2004 @ 08:47:46 #1
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18687076
quote:
Amsterdam beste stad om te wonen 26-04-2004

Amsterdam is de prettigste stad van Nederland om te wonen. Dat komt voornamelijk door de uitgebreide culturele voorzieningen. Utrecht werd tweede en Amstelveen, vorig jaar nog eerste, derde. Dat blijkt uit de Atlas voor gemeenten die maandag wordt gepresenteerd, zo bericht het Algemeen Dagblad.

De samenstellers vergeleken de 50 grootste steden op basis van 40 criteria. Positieve punten zijn bijvoorbeeld een late sluitingstijd van de horeca, een levendige homoscene en ruime woningen.

Amsterdam is winnaar omdat er de meeste theatervoorstellingen, musea en rijksmonumenten zijn. Ook de aanwezigheid van twee universiteiten en de verbeterde bereikbaarheid speelden een rol. Utrecht doet het vooral goed met het ruime aanbod van hoger onderwijs. Amstelveen stak gunstig af met een lage criminaliteit.

Heerlen kwam als slechtste uit de bus door het ontbreken van natuur in de buurt en de relatief hoge criminaliteit. Ook de economische groei stagneert er. Culinair gezien moet Amsterdam alleen Maastricht voor zich dulden, dat landelijk een grote voorsprong heeft op dit gebied. Maastricht heeft tweemaal zoveel goede restaurants als Amsterdam.

Wie in Amsterdam wil wonen is wel duur uit; koopwoningen in de hoofdstad zijn met 2.250 euro per vierkante meter de duurste van Nederland.
Vinden de Amsterdammers zelf ook dat ze in een zeer leefbare stad wonen?
Ik ben het overigens wel eens met de laatste plek die voor Heerlen is ingeruimd.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  maandag 26 april 2004 @ 08:51:35 #2
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_18687100
quote:
Dat komt voornamelijk door de uitgebreide multi culturele voorzieningen.
Persoonlijk weinig behoefte om in Amsterdam te wonen.
  maandag 26 april 2004 @ 08:53:26 #3
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_18687113
Ik woon in Amsterdam en woon daar met veel plezier.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 26 april 2004 @ 09:11:39 #4
4180 Hare
Come fly with me!
pi_18687228
Iemand enig idee waar ik de hele lijst kan vinden?
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  maandag 26 april 2004 @ 09:21:28 #5
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_18687334
Eens in de zoveel tijd verschijnt er weer eens lijst waar dit zo ongeveer uit blijkt. Internationaal scoort A'dam ook vaak hoog in dit soort lijstjes. Het is alleen wel vrij persoonlijk. Amsterdam is een geweldige stad voor hoger opgeleiden met (veel) geld maar als culturele voorzieningen en goed eten je weinig zeggen dan heb je weinig aan zo'n lijst.

Er zijn een aantal dingen die je zult moeten accepteren, je moet bereid zijn wat kleiner (en duurder) te wonen en niet al te verknocht zijn aan een auto, in sommige delen van de stad is bezit van een auto praktisch onmogelijk. Daar staat tegenover dat je een auto best kan missen, de stad is vrij klein en de auto is een vrij langzame en onhandige vorm van vervoer.

Persoonlijk zie ik in Nederland geen betere plaats om te wonen, toch twijfel ik of ik zelf hier zal willen blijven wonen. Ik vind Amsterdam aan de kleine kant en wil verhuizen naar een (aanzienlijk) grotere stad. Veel van mijn vrienden en kennissen verklaren me overigens voor gek. Zij hebben juist voor Amsterdam gekozen omdat het zo lekker klein is.
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
pi_18687410
Ik moest laatst voor mijn werk naar Bos & Lommert. Nou, prettig wonen hoor.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_18687418
Tsk... Een stad met een links bestuur beste stad om in te wonen? Nu moeten alle rechtse mensen natuurlijk meteen roepen dat ze er nooit zouden willen wonen (wat het alleen maar nog beter maakt).
pi_18687456
Hehe... Heerlen laatste... tja, ergens verwacht je ook niet anders.

En ik ben het wel eens met het onderzoek. Zou er ook graag wonen. Veel te doen, niet te grote stad maar wel alles in de buurt, heel goed openbaar vervoer en twee grote uni's.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_18687487
En waar staat Rotterdam?Ook ergens onder aan??
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
  maandag 26 april 2004 @ 09:38:52 #10
46305 succubus
helhoer in het nederlands
pi_18687543
Heh. ik zou er voor geen miljoen willen wonen. Grote steden
  maandag 26 april 2004 @ 09:43:02 #11
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_18687589
quote:
Op maandag 26 april 2004 09:28 schreef Skyclad het volgende:
Tsk... Een stad met een links bestuur beste stad om in te wonen? Nu moeten alle rechtse mensen natuurlijk meteen roepen dat ze er nooit zouden willen wonen (wat het alleen maar nog beter maakt).
Goh dat je zelfs in zo'n topic over links en rechts kan beginnen.
  maandag 26 april 2004 @ 09:55:05 #13
13250 Lod
Sapere aude!
pi_18687770
quote:
Op maandag 26 april 2004 09:43 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Wie een hond wil slaan vind licht een stok (oud gezegde).
Ik prefereer Utrecht boven Amsterdam eerlijk gezegd. Volgens mij is het hier toch wel wat rustiger, ik heb geen enkele behoefte aan drommen mensen en 24/7 drukte en activiteit.

Zo gauw ik de kans krijg ben ik ook weg richting het Oosten, lekker landelijk wonen met echt zondagsrust etc.
GNU Terry Pratchett
pi_18687826
quote:
Op maandag 26 april 2004 09:43 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

De tweede post begon al over buitenlanders, zelfs als je hier een topic zou beginnen over een zonsverduistering zouden mensen nog wel een manier verzinnen daarover te discussieren
  maandag 26 april 2004 @ 10:00:15 #15
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_18687848
quote:
Op maandag 26 april 2004 09:58 schreef Skyclad het volgende:

[..]

De tweede post begon al over buitenlanders, zelfs als je hier een topic zou beginnen over een zonsverduistering zouden mensen nog wel een manier verzinnen daarover te discussieren
Serieus, welke lul bracht dat dan weer ter sprake?
  maandag 26 april 2004 @ 10:00:22 #16
84309 pooier
bling bling
pi_18687851
Utrecht op 2
Lekker centraal en mooie stad, wie wil daar nou niet wonen
copyright 2006
pi_18687880
A'dam is een gezellige stad, maar geef mij toch maar Den Haag waar ik nu woon
pi_18687900
quote:
Op maandag 26 april 2004 10:00 schreef pooier het volgende:
Utrecht op 2
Lekker centraal en mooie stad, wie wil daar nou niet wonen
Nou ik vindf het een kutstad!!!!
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
pi_18688008
Wil niet in Amsterdam wonen. Veel te veel homo's.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_18688237
quote:
Op maandag 26 april 2004 10:00 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Serieus, welke lul bracht dat dan weer ter sprake?
Zal wel zo'n rechtse hond geweest zijn he?
pi_18688282
Toch fijn dat zo'n onderzoek je informeren kan over waarom je eigenlijk zo lekker in je stad woont
  maandag 26 april 2004 @ 10:42:32 #22
262 Re
Kiss & Swallow
pi_18688488
Het is gewoon echt prima wonen hoor in Amsterdam (Centrum dan, mij zal je niet zien op Noord bijvoorbeeld)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 26 april 2004 @ 10:51:14 #23
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_18688660
NWS => GC
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_18688734
quote:
Op maandag 26 april 2004 10:11 schreef lionsguy18 het volgende:
Wil niet in Amsterdam wonen. Veel te veel homo's.
  maandag 26 april 2004 @ 11:12:57 #25
76897 ikbendie.ene
dusnietdie.andere
pi_18689128
quote:
Op maandag 26 april 2004 09:21 schreef Dante_A het volgende:
Eens in de zoveel tijd verschijnt er weer eens lijst waar dit zo ongeveer uit blijkt. Internationaal scoort A'dam ook vaak hoog in dit soort lijstjes. Het is alleen wel vrij persoonlijk. Amsterdam is een geweldige stad voor hoger opgeleiden met (veel) geld maar als culturele voorzieningen en goed eten je weinig zeggen dan heb je weinig aan zo'n lijst.

Er zijn een aantal dingen die je zult moeten accepteren, je moet bereid zijn wat kleiner (en duurder) te wonen en niet al te verknocht zijn aan een auto, in sommige delen van de stad is bezit van een auto praktisch onmogelijk. Daar staat tegenover dat je een auto best kan missen, de stad is vrij klein en de auto is een vrij langzame en onhandige vorm van vervoer.

Persoonlijk zie ik in Nederland geen betere plaats om te wonen, toch twijfel ik of ik zelf hier zal willen blijven wonen. Ik vind Amsterdam aan de kleine kant en wil verhuizen naar een (aanzienlijk) grotere stad. Veel van mijn vrienden en kennissen verklaren me overigens voor gek. Zij hebben juist voor Amsterdam gekozen omdat het zo lekker klein is.
helemaal mee eens
ik woon binnekort in Amsterdam omdat ik het er gewoon vet vind en de fijnste stad van Nederland om te zijn (wonen moet ik dus nog even uitvinden maar ik twijfel er niet aan dat ik het er naar me zin zal hebben eigenlijk), maar ik ben bang dat ik op den duur Amsterdam ook te klein ga vinden. Er zijn nog zoveel grotere (en mooiere) steden op de wereld, ik wil ze allemaal gezien hebben!! dus voor mij later ook een verhuizing naar het buitenland
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')