Hiero.quote:Op maandag 26 april 2004 20:04 schreef Milkwoman het volgende:
Ik vraag me af of er meerdere mensen zijn die dit hebben, of hadden. Wat doen jullie ermee?
Ga lekker een paar keer naar de dichtsbijzijnde kroeg, of whatever, ga gezellig praten met wat mensen.. get a lifequote:Ik voel me zo ontzettend alleen, eenzaam.
Ik slijt mijn dagen achter een fokking computer terwijl niemand iets zegt. Ik heb al mijn huiswerk voor komende weken al af.
Festival, rijles, bioscoop, gitaarles.... Het is niet genoeg ik moet meer dingen gaan doen maar het begin en de wil is er.quote:Op maandag 26 april 2004 20:12 schreef Milkwoman het volgende:
wat voor dingen doen jullie dan?
of je ze dan nog wel tot je vrienden kan rekenen is nog maar net de vraag, misschien merken ze het niet zo, dat je het contact mist, en moeilijk zelf contact maakt met hen. Je kan moeilijk vragen of ze je een keer willen bellen, maar probeer wat hints te geven oid.quote:Op maandag 26 april 2004 20:08 schreef Milkwoman het volgende:
nee idd. Ben wezen skateboarden *alleen* , wezen haken *alleen*, boek gelezen *alleen.Ik kan hier gewoon niet tegen. Ik kan geen eens mijn vrienden tellen. Ze bellen nooit, ze laten nooit iets horen uit zichzelf. Ik sta er gewoon altijd alleen voor.
Te vaak teleurgesteld door mensen, niet zozeer door vertrouwen, maar meer door de dingen die ze doen, de manier hoe ze naar dingen kijken en over dingen denken. Meestal is dat anders zoals ik dat doe, en ik irriteer me daar steeds meer aan.quote:Op maandag 26 april 2004 20:19 schreef Milkwoman het volgende:
Dat heb ik dus ook.. Waarom ben je zo op jezelf?
Het is vaker leuker om in je eentje iets te doen dan met meerdere mensen. Je hoeft geen rekening te houden met anderen die andere dingen willen dan jij.quote:Op maandag 26 april 2004 20:04 schreef Black_Rainbow het volgende:
...maar iets leuks doen in je eentje is niet leuk.
dit is zeker waar, maar de eenzaamheid houdt daar niet mee op. zodra je het accepteerd wordt het denk ik alleen nog maar moeilijker om eruit te komen. je gaat je dan alleen maar meer afsluiten van alles om je heen.quote:Op maandag 26 april 2004 20:35 schreef Colour het volgende:
[..]
Het is vaker leuker om in je eentje iets te doen dan met meerdere mensen. Je hoeft geen rekening te houden met anderen die andere dingen willen dan jij.
Je zou eens minder naar anderen kunnen gaan kijken als je iets in je eentje staat of zit te doen. Voel je niet zo schuldig of minder dan andere mensen. Verdwijn gewoon in je bezigheid en zie de prachtige resultaten waartoe een eenling kan komen. Het opgaan in een bezigheid met twee mensen heeft al veel meer aanpassing nodig. Dit kan heel snel leiden tot het opervlakkig maken van bijvoorbeeld de bezigheid van het haken bijvoorbeeld, terwijl je met deze techniek leuke en zelfs grootse dingen kan doen (ik wil je niet tot onzinnige ideeen brengen).
Vele uitvindingen en technische ontwikkelingen werden door 'eenzame' mensen gedaan en bedacht, die maling aan de eenzaamheid hadden omdat zij de voordelen er van inzagen. Als je sociaal onhandig bent, dan is er vast iets anders waar je wel mee uit de voeten kan.
Misschien doe jij dat wel, maar ik zou juist iets maken of iets doen om mijzelf dan toch kenbaar te maken aan de buitenwereld. Iets dat het zware gevoel van eenzaamheid lichter maakt. Iets waarbij ik mijzelf accepteer en wat de wereld om mij heen kan accepteren en goed keuren. Dan kan je gewoon in je zelf gekozen eenzaamheid verder leven en begrijpen meerdere mensen dat dat gewoon bij jou hoort. Zo is er geen sprake van afsluiten van de buitenwereld of wrok- of spijtgevoelens jegens jezelf en de buitenwereld.quote:Op maandag 26 april 2004 20:48 schreef Black_Rainbow het volgende:
[..]
... je gaat je dan alleen maar meer afsluiten van alles om je heen.
Ik kan soms ontzettend leuke dingen knutselen, alleen achter m'n pc.quote:Op maandag 26 april 2004 20:35 schreef Colour het volgende:
[..]
Het is vaker leuker om in je eentje iets te doen dan met meerdere mensen. Je hoeft geen rekening te houden met anderen die andere dingen willen dan jij.
Je zou eens minder naar anderen kunnen gaan kijken als je iets in je eentje staat of zit te doen. Voel je niet zo schuldig of minder dan andere mensen. Verdwijn gewoon in je bezigheid en zie de prachtige resultaten waartoe een eenling kan komen. Het opgaan in een bezigheid met twee mensen heeft al veel meer aanpassing nodig. Dit kan heel snel leiden tot het opervlakkig maken van bijvoorbeeld de bezigheid van het haken bijvoorbeeld, terwijl je met deze techniek leuke en zelfs grootse dingen kan doen (ik wil je niet tot onzinnige ideeen brengen).
Vele uitvindingen en technische ontwikkelingen werden door 'eenzame' mensen gedaan en bedacht, die maling aan de eenzaamheid hadden omdat zij de voordelen er van inzagen. Als je sociaal onhandig bent, dan is er vast iets anders waar je wel mee uit de voeten kan.
Hier ook zo. Ik loop bij een psycholoog om de ontbrekende vaardigheden te leren. Op de een of andere manier heb ik altijd maanden nodig om me op m'n gemakt te voelen in een nieuwe omgeving of bij nieuwe mensen. En ook ik vind het moeilijk om dingen te verzinnen die leuk zijn om in je eentje te doen. Wat wel leuk is, tenminste in mijn geval, is om te gaan sporten bij een sportschool. Wie weet ken je iemand die ook ergens in de buurt sport, dan kan je daar ook eens gaan kijken?quote:Ik weet niet hoe t komt dat ik zo slecht vrienden maak.. Zijn er meerdere mensen die net zoals mij niet zo vaardig zijn op sociaal gebied?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |