Een tijdje terug stond onderstaand artikel op
www.studenten.netGroningen: Een beetje ballerigMaar wat mij opvalt is dat niet alleen in Groningen schijnbaar balletjes rondlopen, maar hier in Tilburg ook (het is waarschijnlijk een nationaal verschijnsel).
Wat vinden jullie nou van ballerigheid?
Dit was mijn reactie:
Ik ben een voormalig technisch student en ga vanaf 1 september zeker weer studeren, maar de overgrote meerderheid van de studenten zijn ballerig. laten we het ten eerste eens over de aankleding van het poppetje hebben.
1. de jassen:
Waarom in vredesnaam altijd een Gaastra zeiljack, c'mon ze zijn misschien wel degelijk, maar lelijk als de pest. En 1 ding is zeker, 90% van de studenten zeilt niet eens.
2. Het bedekende kleed van de armen en borst, de blouse / trui.
Waarom hebben ze altijd een blouse + trui of nog erger 2 blousen. Het is misschien heel interessant om iets van Ralph Lauren te dragen, maar qua pas vorm ziet t er echt niet anders uit dan iets van de H&M, de truien zijn ook altijd maar zo van "ik moet iets aan hebben en mijn Corps vrinden hebben t ook", voor de vrouwen geldt trouwens idem. Ze kleden zich niet echt naar de mooie rondingen van het vrouwelijke lichaam, als er al iets van die rondingen is over gebleven. Ze komen met goed afgetrainde sport lijfjes fris en fruitig van het VWO afgerold, en studeren ze eenmaal en zitten ze op kamers (dat is meestal een katalisator in zo'n proces), dan tanken ze zich helemaal vol met bier en hoppakeeeee, WEG MOOI LICHAAM EN WELKOM DIKKE BIERBUIK.
3. De broek:
Een broek koop je meestal in een kleur die past bij de rest van je outfit. Studenten kopen 'm altijd verkeerd, of ze kopen een rode blouse, een rode trui en een rode broek (wat wil je nou, een camouflage uitrusting als je toevallig een tomaten transport tegen komt), of ze kopen een roze blouse en dragen daaronder een donker groene rib broek (mijn kots wil er ook wel eens zo uit zien).
4. Het schoeisel:
BOOTSCHOENEN, nou lees dat stukje over de zeiljacks nog eens een keer, WAAROM BOOTSCHOENEN, ze zijn niet echt charmant en IEDEREEN DRAAGT ZE.
5. De haardracht:
Een matje is echt zo 1986 jongens. Het ziet er onverzorgd en behoorlijk ballerig uit, zeker als je al een beetje een spek nek hebt van alle goudgele rakkers die je tot je hebt genomen. En wederom, waarom doe je je 'so called' friends na.
Vrouwen, een normale man (Lees,niet zo'n wannebee man met zeiljack), valt echt niet op quasi nonchalant haar.
Conclusie,
ontwikkel een eigen stijl, laat zien wie je echt bent, koop eens iets wat je vrienden of vriendinnen niet hebben. Owja, en als je nou zo'n kansloze student zonder vriendin bent, ga dan niet naar zo'n kroeg met mooie vrouwen met vriend. Want ik heb er echt een scheithekel aan om de hele tijd te laten zien dat ze al een vriend hebben. (owja vraagje, waarom is het tijdens het stappen alleen maar zuipen en niet gewoon gezelligheid, zuipen is echt ZO 1986).