abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 april 2004 @ 17:35:36 #1
93207 joriszss
you need less, to become more
pi_18698490
Een tijdje terug stond onderstaand artikel op www.studenten.net

Groningen: Een beetje ballerig

Maar wat mij opvalt is dat niet alleen in Groningen schijnbaar balletjes rondlopen, maar hier in Tilburg ook (het is waarschijnlijk een nationaal verschijnsel).

Wat vinden jullie nou van ballerigheid?

Dit was mijn reactie:

Ik ben een voormalig technisch student en ga vanaf 1 september zeker weer studeren, maar de overgrote meerderheid van de studenten zijn ballerig. laten we het ten eerste eens over de aankleding van het poppetje hebben.
1. de jassen:
Waarom in vredesnaam altijd een Gaastra zeiljack, c'mon ze zijn misschien wel degelijk, maar lelijk als de pest. En 1 ding is zeker, 90% van de studenten zeilt niet eens.

2. Het bedekende kleed van de armen en borst, de blouse / trui.
Waarom hebben ze altijd een blouse + trui of nog erger 2 blousen. Het is misschien heel interessant om iets van Ralph Lauren te dragen, maar qua pas vorm ziet t er echt niet anders uit dan iets van de H&M, de truien zijn ook altijd maar zo van "ik moet iets aan hebben en mijn Corps vrinden hebben t ook", voor de vrouwen geldt trouwens idem. Ze kleden zich niet echt naar de mooie rondingen van het vrouwelijke lichaam, als er al iets van die rondingen is over gebleven. Ze komen met goed afgetrainde sport lijfjes fris en fruitig van het VWO afgerold, en studeren ze eenmaal en zitten ze op kamers (dat is meestal een katalisator in zo'n proces), dan tanken ze zich helemaal vol met bier en hoppakeeeee, WEG MOOI LICHAAM EN WELKOM DIKKE BIERBUIK.

3. De broek:
Een broek koop je meestal in een kleur die past bij de rest van je outfit. Studenten kopen 'm altijd verkeerd, of ze kopen een rode blouse, een rode trui en een rode broek (wat wil je nou, een camouflage uitrusting als je toevallig een tomaten transport tegen komt), of ze kopen een roze blouse en dragen daaronder een donker groene rib broek (mijn kots wil er ook wel eens zo uit zien).

4. Het schoeisel:
BOOTSCHOENEN, nou lees dat stukje over de zeiljacks nog eens een keer, WAAROM BOOTSCHOENEN, ze zijn niet echt charmant en IEDEREEN DRAAGT ZE.

5. De haardracht:
Een matje is echt zo 1986 jongens. Het ziet er onverzorgd en behoorlijk ballerig uit, zeker als je al een beetje een spek nek hebt van alle goudgele rakkers die je tot je hebt genomen. En wederom, waarom doe je je 'so called' friends na.
Vrouwen, een normale man (Lees,niet zo'n wannebee man met zeiljack), valt echt niet op quasi nonchalant haar.

Conclusie,
ontwikkel een eigen stijl, laat zien wie je echt bent, koop eens iets wat je vrienden of vriendinnen niet hebben. Owja, en als je nou zo'n kansloze student zonder vriendin bent, ga dan niet naar zo'n kroeg met mooie vrouwen met vriend. Want ik heb er echt een scheithekel aan om de hele tijd te laten zien dat ze al een vriend hebben. (owja vraagje, waarom is het tijdens het stappen alleen maar zuipen en niet gewoon gezelligheid, zuipen is echt ZO 1986).
The greatest things in life cost nothing
  maandag 26 april 2004 @ 17:37:39 #2
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_18698532
Zuipen? Niks mis mee.
  maandag 26 april 2004 @ 17:39:03 #3
93207 joriszss
pi_18698562
Met zuipen niet nee, totdat je er een big ass tummy van krijgt alla gast van D12
  maandag 26 april 2004 @ 17:39:06 #4
30106 Hiawatha
Had ie nu maar een camera.....
pi_18698566
quote:
Op maandag 26 april 2004 17:35 schreef joriszss het volgende:
... < lang ouwehoer verhaal > ...
Niet zo zwetsen, lullo!
  maandag 26 april 2004 @ 17:40:24 #5
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_18698593
Wat een onzin zeg.
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
pi_18698637
Ga in Wageningen studeren, heb je veel minder last van ballerigheid.

De zeiljacks, ribbroeken en dubbele polo's zijn trouwens ook mijn smaak niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door Sassie op 26-04-2004 17:55:51 ]
pi_18698822
tis meer die dikke reet die zich manifesteert na het VWO.

Je moet ze daarom ook pakken voor ze rijpen. (2e jaar is al te laat )
pi_18698933
Wat zit jij vol met vooroordelen.
Waarom zijn alle studentenafzeikers juist GEEN student?

Owja Technische Studenten hebben allemaal een Dimmu Borgir tshirt aan, een zwarte broek, lang haar en kisten. Dat wou ik ook even kwijt.
pi_18699090
bijna helemaal mee eens.
en dan ook nog de manier van praten.
das helemaal errrrg. ik kan t nog niet eens voor de lol na doen
maar af en toe lekker zuipe is wel nice
Bomen zijn relaxt
  maandag 26 april 2004 @ 18:11:03 #10
93207 joriszss
pi_18699318
Ehm ik heb GEEN Dimmu Borgir T-shirt, geen swarte broeken, geen lang haar en al helemaal geen kisten
  maandag 26 april 2004 @ 18:14:20 #11
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_18699395
quote:
Op maandag 26 april 2004 18:11 schreef joriszss het volgende:
Ehm ik heb GEEN Dimmu Borgir T-shirt, geen swarte broeken, geen lang haar en al helemaal geen kisten
Hoe voelde dat?
Over één kam geschoren worden met anderen?
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
pi_18699423
quote:
Op maandag 26 april 2004 18:14 schreef Ype het volgende:

[..]

Hoe voelde dat?
pi_18699777
quote:

[..]

Hoe voelde dat?
Maar natuurlijk!
  maandag 26 april 2004 @ 18:41:35 #14
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_18700021
Kansloos
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
  maandag 26 april 2004 @ 18:46:51 #15
74383 cLau-
Ik ben onschuldig
pi_18700165
quote:

[..]

Hoe voelde dat?

Hehe... netjes
pi_18700458
Toen ik in september begon op de TU-delft viel het me de eerste dag meteen al op hoeveel mensen er uitzagen als prototype student. Ik dacht voorheen altijd dat het een vooroordeel was maar een overgroot deel loopt er vanaf dag 1 al zo bij. Ik vind het een beetje vreemd.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_18700480
We houden het netjes he?
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_18700607
quote:
Op maandag 26 april 2004 18:59 schreef LostFormat het volgende:
Toen ik in september begon op de TU-delft viel het me de eerste dag meteen al op hoeveel mensen er uitzagen als prototype student. Ik dacht voorheen altijd dat het een vooroordeel was maar een overgroot deel loopt er vanaf dag 1 al zo bij. Ik vind het een beetje vreemd.
Viel me ook al op, LOL!
  maandag 26 april 2004 @ 19:11:47 #19
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_18700788
RL/LaCoste polootje, wit boven, met een rode broek eronder, lang 'ik-moet-eigenlijk-naar-de-kapper-haar', is inderdaad een ballen-outfit. De meeste studenten zijn inderdaad ballerig, maar Technische studenten niet. Wij zijn cool, stoer en knap.
Kortom die hele ontwikkeling is onzin.
Wat wel zo is, over het algemeen, is dat studenten minder aandacht besteden, gemiddeld, dan een middelbare scholier. Dat geldt iig voor mezelf, en ook mijn omgeving als ik een beetje rondkijk bij mij op de opleiding en terugdenk aan de middelbare school.
pi_18701258
kledingstyle vind ik niet erg, maar idd die taal. zo nep om met een 'r' te praten.
pi_18701317
Gewoon NIET zo zeuren. Je hoeft niet met 'ballen' om te gaan. het is een kwestie van smaak ok?
pi_18701375
beetje suf statement. Je let gewoon op lui in dat soort kledij en daar douw je de stempel "student" op. De 99% van de andere studenten die niet in die outfit rond lopen zie je niet. Dus vallen ook niet onder student, terwijl ze het wel zijn.
pi_18701402
Waar maak je je druk om...pauper!
pi_18701446
quote:
Op maandag 26 april 2004 19:34 schreef blieblie het volgende:
beetje suf statement. Je let gewoon op lui in dat soort kledij en daar douw je de stempel "student" op. De 99% van de andere studenten die niet in die outfit rond lopen zie je niet. Dus vallen ook niet onder student, terwijl ze het wel zijn.
There is no time like the present..
pi_18701532
Nu moet ik zeker ook een betoog schrijven over mijn dagelijkse ergernis mbt de kampers en het klootjesvolk?
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')