abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19509135
lol. ja, Muse is echt het prototype van een boyband, met alle gillende meiden en ballads er gratis bij
pi_19509224
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 22:08 schreef Bayswater het volgende:
of gewoon op www.rockwerchter.be onder affiche en tik een groep aan
ow bedankt, dat had ik helemaal gemist

dat Broken social scnene klinkt wel goed, en de rest ook wel
pi_19509786
jeej, campingtickets nu ook binnen:D
  zondag 30 mei 2004 @ 13:18:59 #179
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_19510918
quote:
Op zondag 30 mei 2004 12:24 schreef Gotua het volgende:
jeej, campingtickets nu ook binnen:D
1,000,000 demons can't be wrong...
  maandag 31 mei 2004 @ 21:00:37 #180
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_19545225
Black Eyed Peas speelde zich vandaag op Pinkpop wel in de kijker hoor. De afweging Black Eyed Peas tegenover Daan vind ik op voorhand de moeilijkste uit het Werchterprogramma (niet dat ik me altijd strak aan mijn eigen planningen houd, integendeel). Black Eyed Peas heeft vandaag echter wel een beslissing geforceerd. Wat een coole show op Pinkpop... later speelde ze ook nog mee bij N*E*R*D... nu ga ik zelfs daar nog over twijfelen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_19546598
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 05:10 schreef XL het volgende:

[..]

Niet dat ik zo'n fan ben hoor... tis gewoon dat Muse zo'n verschrikkelijk boyband is dat ik Beerke wel gelijk moet geven.
quote:
Op maandag 31 mei 2004 21:00 schreef XL het volgende:
Black Eyed Peas speelde zich vandaag op Pinkpop wel in de kijker hoor. De afweging Black Eyed Peas tegenover Daan vind ik op voorhand de moeilijkste uit het Werchterprogramma (niet dat ik me altijd strak aan mijn eigen planningen houd, integendeel). Black Eyed Peas heeft vandaag echter wel een beslissing geforceerd. Wat een coole show op Pinkpop... later speelde ze ook nog mee bij N*E*R*D... nu ga ik zelfs daar nog over twijfelen.
Black Eyed Peas zijn inderdaad een stuk ruiger dan Muse (en muzikaal vele malen interessanter!)
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  maandag 31 mei 2004 @ 22:10:33 #182
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_19547562
Je lijkt de discussie niet te begrijpen. Ik vind Muse muzikaal inderdaad vele malen interessanter dan het merendeel van de geopperde boybands, niet te vergelijken met de inderdaad mierzoete ballads van bv Westlife. Echter Muse heeft ook niet het imago van de rockers die ze pretenderen te zijn. Kijk je naar die show vanmiddag van de Black Eyed Peas dan staat daar een band met ballen (en zangeres waar je een vergelijkbare uitdrukking aan mag geven). Dat zie je ook aan het publiek... waar Black Eyed Peas vooraf misschien een vreemde eet in de bijt van pinkpopverwachtingen was zag je nu een band die direct door het publiek geaccepteerd werd. Hulde daarvoor. Kijk je dan naar een band als The Rasmus, dan hebben we het over een kloon van Muse. Ideaal in de lijn van de verwachtingen van de pinkpop-bezoeker. Maar dat optreden heeft het gewoon simpelweg niet. Ik meet nu in verschillende mate want het kaliber van beide bands ligt nogal uit elkaar. Dit is wel het verschil wat gemaakt word door imago, het verschil wat ik eerder aanhaalde... het is meer dan alleen muziek.

Los daarvan vind ik Black Eyed Peas wel degelijk ook muzikaal interessant. Dergelijke funky muziek, zeker zoals ze het vandaag brachten, is redelijk vernieuwend voor een festival als Pinkpop... en zeker ook voor Werchter.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 1 juni 2004 @ 19:17:07 #183
25947 flaphead
twisted shit.
pi_19568758
dus Muse is een boyband omdat het 3 jonge kerels zijn en omdat de zanger in de Hitkrant heeft gestaan? kom op zeg. Take That, Westlife, dát zijn boybands.
ik vind Muse al 3 jaar goed en baal van de hype waarin ze terechtgekomen zijn, ik hoef geen schreeuwende tienertjes in Muse-topjes te zien. je gaat je bijna schamen om vooraan bij Muse te willen staan. rare discussie.
i wish i had no feelings. they suck. they keep throwing you from side to side. they knock you down. they wear you down...
  dinsdag 1 juni 2004 @ 19:29:55 #184
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_19569148
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 19:17 schreef flaphead het volgende:
dus Muse is een boyband omdat het 3 jonge kerels zijn en omdat de zanger in de Hitkrant heeft gestaan? kom op zeg. Take That, Westlife, dát zijn boybands.
ik vind Muse al 3 jaar goed en baal van de hype waarin ze terechtgekomen zijn, ik hoef geen schreeuwende tienertjes in Muse-topjes te zien. je gaat je bijna schamen om vooraan bij Muse te willen staan. rare discussie.
Je ziet Boyband per definitie als iets wat minder is. Nee, dat staat er niet... maar je lijkt er een afkeer van te hebben
Leg even uit waarom dat zo is

[ Bericht 4% gewijzigd door XL op 01-06-2004 19:33:43 (kleine toevoeging...) ]
pi_19573034
quote:
Op maandag 31 mei 2004 22:10 schreef XL het volgende:
Dat zie je ook aan het publiek... waar Black Eyed Peas vooraf misschien een vreemde eet in de bijt van pinkpopverwachtingen was zag je nu een band die direct door het publiek geaccepteerd werd. Hulde daarvoor.
Er was dit jaar dankzij de line-up ook wel een heel andere publiek dan voorgaande jaren. Die mensen die bij Black Eyed Peas uit hun dak gingen, waren de zelfde als bij Suga Babes en Tiesto!
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
pi_19573169
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 19:17 schreef flaphead het volgende:
Je gaat je bijna schamen om vooraan bij Muse te willen staan.
Wat dacht je van, HELL NO?
Dat twee prepuberale hormoongestoorde sletjes lopen te vingeren op de foto in de hitkrant, betekent niet dat de muziek minder goed is.

Muse !
We'll keep on whispering our mantras.
  dinsdag 1 juni 2004 @ 21:58:34 #187
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_19573918
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 21:32 schreef spacemangraig het volgende:

[..]

Er was dit jaar dankzij de line-up ook wel een heel andere publiek dan voorgaande jaren. Die mensen die bij Black Eyed Peas uit hun dak gingen, waren de zelfde als bij Suga Babes en Tiesto!
Ik ben zelf dit jaar niet geweest ivm tentamens, maar vrienden van mij die er wel waren ontkennen dit zeer stellig. Ben jij geweest?
pi_19586391
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 21:32 schreef spacemangraig het volgende:

[..]

Ik kan uit mijn dak gaan bij Black Eyed Peas, Sugababes, Tiesto, Muse en Metallica... Op het moment dat een band / artiest een goede show neerzet, kan ik ervan genieten. Gelukkig wel, anders zou ik toch voor nop 129 euro hebben betaald voor een lang weekend Werchter.
Neem nou zo'n band als de Black Eyed Peas. Een band die totaal niet in mijn straatje ligt qua muzikale interesse. Ik heb wat beeldmateriaal gezien afgelopen maandag en die kregen op het eerste gezicht het publiek toch behoorlijk mee hoor. Ze betrokken het publiek ook bij het optreden en dat sprak mij behoorlijk aan. Zeker een must-see tijdens het eerste weekend van Juli. En bedenk wel. ik ben iemand die van "ruige mannen" ( ) Metallica houdt...
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_19586504
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 21:58 schreef XL het volgende:

[..]

Ik ben zelf dit jaar niet geweest ivm tentamens, maar vrienden van mij die er wel waren ontkennen dit zeer stellig. Ben jij geweest?
ben niet geweest, maar heb genoeg op tv gezien, en gehoord van andere fokkers. Ik heb Muse ook gezien, en daar ging het publiek minstens zo uit z'n dak als bij die 'band met ballen', de Black Eyed Peas.

Wat een gezeur eigenlijk, ik heb echt heeel veel zin in Werchter, jullie?
  woensdag 2 juni 2004 @ 13:41:26 #190
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_19586933
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 13:25 schreef spacemangraig het volgende:

[..]

Ik wel ja!
pi_19599560
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 13:25 schreef spacemangraig het volgende:
Zeker weten! Er zijn genoeg acts die ik wel wil zien.
And that's why you always leave a note.
Last.fm.
pi_19601432
Ik heb eindelijk alle kaartjes binnen !
We'll keep on whispering our mantras.
pi_19603848
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 19:29 schreef XL het volgende:

[..]

Je ziet Boyband per definitie als iets wat minder is. Nee, dat staat er niet... maar je lijkt er een afkeer van te hebben
Leg even uit waarom dat zo is
Als jij nou even begint met uitleggen waarom je in godsnaam zegt dat muse een boyband is en vervolgens zegt dat je het totaal niet kan vergelijken met westlife en consorten. Dát is een boyband (=een groepje zingende jongetjes die commer cieel in de wereld zijn gebracht). En dan noem je imago nee inderdáád... ze staan bij muse alleen maar danspasjes te doen, net al een boyband . Je spreekt jezelf een beetje tegen oftewel; je gebruikt het begrip boyband niet goed, dat past nl. niet bij muse . En laat ik nog maar niet beginnen over je vergelijking met muse & the rasmus . Rasmus heeft niet meer dan flauwe akkoordenmuziek, muse bestaat uit zeer ingewikkeld pianospel wat ongeveer van conservatoriumniveau is, gecombineerd met redelijk snelle gitaarriiffs (iig niet terug te horen bij de akkoordjes van the rasmus). Of je er van houdt of niet, die muziek verschilt nu eenmaal structureel met elkaar. En ik weet niet of jij het verschil ziet maar dat muse afsluit op pinkpop en rasmus ergens weggemoffeld staat overdag, dat heeft wellicht o.a. iets met imago te maken. Klassieke pianoschema's icm retrorock, ja inderdaad, standaarder is er niet

verdiep je volgende keer even in muziekstijlen & luister de muziek ook daadwerkelijk voordat je onzin uitkraamt

Magoed, nu gaan we weer even ontopic babbelen, for a change

Weet iemand hoe ver het ongeveer rijden is naar Werchter met de auto en via welke route je het best kan gaan vanaf Utrecht??

[ Bericht 7% gewijzigd door onanymous op 02-06-2004 23:41:18 ]
  donderdag 3 juni 2004 @ 01:54:21 #194
25947 flaphead
twisted shit.
pi_19606695
wij hebben vorig jaar vanaf den bosch ongeveer 2 uur gereden naar werchter. ik geef de voorkeur aan de 'binnendoorroute', dus niet via de snelweg via antwerpen, maar gewoon domweg recht naar beneden. je kunt inderdaad dan geen 120 rijden, maar je hoeft ook geen tientallen kilometers om te rijden.
i wish i had no feelings. they suck. they keep throwing you from side to side. they knock you down. they wear you down...
pi_19609153
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 01:54 schreef flaphead het volgende:
wij hebben vorig jaar vanaf den bosch ongeveer 2 uur gereden naar werchter. ik geef de voorkeur aan de 'binnendoorroute', dus niet via de snelweg via antwerpen, maar gewoon domweg recht naar beneden. je kunt inderdaad dan geen 120 rijden, maar je hoeft ook geen tientallen kilometers om te rijden.
Hm ja misschien leuk als je de wegen daar goed kent maar ik kies dán denk ik voor de snelweg . Het is nl. nogal vervelend als je weet dat mensen jouw plek op de campings aan het bezetten zijn terwijl je zelf ergens in een plattelandsstadje wanhopig op zoek bent naar een weg
  donderdag 3 juni 2004 @ 10:19:47 #196
25186 ImPrEzA
@taalpurist
pi_19609705
hmmm na afgelopen weekend en vooral maandag de hele tijd Pinkpop te hebben gevolgd via radio, internet en tv heb ik m'n Werchter-schema toch wel wat aangepast...

de Black Eyed Peas bijvoorbeeld, daar had ik echt een heel negatief beeld van... maar WOW wat kunnen die op een groot festival een feest bouwen.. volgens mij deed heel Pinkpop mee, en dan niet alleen de 13-jarige huppelkutjes die vooraan stonden
same for N*E*R*D btw erg verrassend

mijn geplande schema wat ik in ieder geval wil zien: www.tenkleij.com/ewoud/werchter.txt

overigens blijf ik denk ik tot vrijdagavond twijfelen aan Metallica ...
Seriously!?
pi_19614918
... als je vanuit Utrecht vertrekt, kun je het best de route Breda - Antwerpen - Leuven aanhouden. Ik weet nog dat in 1999 al in Antwerpen het eerste bordje Rock Werchter aangegeven stond. Volgens mij is dat het enige weekend van het jaar dat in heel Belgie de bewegwijzering in orde is. Mensen die wel eens in Belgie een wegomleiding hebben gevolgd weten wat ik bedoel...
Vorig jaar zijn wij vanuit Tilburg gaan rijden in de nacht van woensdag op donderdag en hebben als ruggesteun een routeplanner uitgeprint. Dat is iets wat ik je zeker kan aanraden, omdat je op een gegeven moment toch in die belgische plattelands dorpjes terecht komt. Wij deden er in ieder geval een klein uurtje over.
Uiteraard moet je er rekening mee houden dat als je pas op donderdag vertrekt, de kans op files aanzienlijk hoger is. Zeker de laatste 10 kilometer. Maar goed, dan staat mijn tent al lang en geniet ik van de eerste pinten.
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  donderdag 3 juni 2004 @ 14:19:45 #198
25947 flaphead
twisted shit.
pi_19615380
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 09:53 schreef onanymous het volgende:

[..]

Hm ja misschien leuk als je de wegen daar goed kent maar ik kies dán denk ik voor de snelweg . Het is nl. nogal vervelend als je weet dat mensen jouw plek op de campings aan het bezetten zijn terwijl je zelf ergens in een plattelandsstadje wanhopig op zoek bent naar een weg
nee hoor, gewoon vantevoren even de kaart pakken en de route opschrijven. het is in feite 1 weg naar beneden (via turnhout en geel). de snelweg rijdt dan wel beter, maar het is pakweg 80 kilometer om. nou, dan weet ik het wel maar ieder zijn keus.
afgelopen jaren konden we het mooi uitmikken dat we op c3 uitkwamen, dus dat gaan we dit jaar maar weer eens proberen (c2 en c1 iets te massaal)
pi_19615949
heeft iemand een mooi camping plaatje van werchter? en misschien 1 die iets handiger is dan die ene uit 2002 die op het net rondslingerd..
  donderdag 3 juni 2004 @ 15:33:40 #200
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_19617186
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 23:34 schreef onanymous het volgende:
Als jij nou even begint met uitleggen waarom je in godsnaam zegt dat muse een boyband is en vervolgens zegt dat je het totaal niet kan vergelijken met westlife en consorten. Dát is een boyband (=een groepje zingende jongetjes die commer cieel in de wereld zijn gebracht). En dan noem je imago nee inderdáád... ze staan bij muse alleen maar danspasjes te doen, net al een boyband .
Simpel, een boyband is een band zonder eigen imago. Waarbij je van Muse zou kunnen zeggen dat ze zichzelf onderscheiden doordat ze iets complexere muziek maken. Het is echter een illusie om aan te nemen dat de piano muziek op het niveau van dat van het conservatorium staat. Toevallig heb ik een huisgenote die piano studeert aan het conservatorium... die zou die bewering opvatten als belediging. Zelf speel ik ook goed genoeg piano om de sunburn en muscle museum-riedeltjes binnen het uur aan jou te leren. Om over de piano-invloed op de latere albums maar helemaal te zwijgen. Tijdens het optreden op Pinkpop stond er niet eens meer een piano op het podium, alleen een electrische... die werd slechts mondjesmaat gebruikt. De pakjes die ze aan hadden waren weer heerlijk gestyled en de ballad (black out) was helemaal tenekrommend.

De Rasmus is misschien muzikaal niet gelijkwaardig aan Muse, op profiel band zijn ze dat absoluut wel. Al is de Rasmus natuurlijk al wat langer bezig. De schreeuwerige rock van Muse baande wel het pad waar de Rasmus later over kon opklimmen. Die uithalen van de zanger van de Rasmus zijn wel de reden dat ook hij op de middenposter in Hitkrant komt te staan. Ze passen precies in het straatje van dat van Muse. Dat de muziek vervolgens veel eenvoudiger is. Het zal de koper van de cd worst wezen. Tachtig procent van de Rasmus-kopers zullen ook de Muse-fans zijn. Het vergelijken van vergelijkte akkoorden is toch echt een stap te ver in het adoreren van een band. Op het moment dat je dat boven entertainment gaat stellen ben je volgens mij het doel van muziek voorbij geschoten.

Nogmaals, niks mis met Muse. Echt niet, natuurlijk praat ik er wat negatief over nu... ze zitten echter bordevol harstikke goede punten. Ik bedoel, ze werden door mij vergeleken met Metallica, David Bowie.. dat je daarbij tekort schiet is geen reden voor schaamte. Ik denk dat ik wel ga kijken hoor op Werchter, het is alweer een hele tijd geleden dat ik ze gezien heb... daarna snel weer weg voor Lenny Kravitz begint.

En nog maar een keer, de inhoudelijke muziek is slechts een klein onderdeel van de performance van een artiest/band.

Met de auto naar Werchter... ik zou ook over Antwerpen rijden. De ring van Antwerpen ligt dan echter wel open, als je spits rijdt of als het druk is kan daar dus file staan. Dat kun je op twee manieren oplossen. De eerste is afslag Ekeren eraf... aanhouden tot ze Havens 1000 aangeven (volgens mij is dat het nummer). Vervolgens voor het Metropolis langs over de leien van Antwerpen de hele stad doorcruisen (gaat verrassend snel, ook al liggen de leien dan ook nog open). Je rijdt dan 'stad' waar 'de rest' langzaam over de autosnelweg hobbelt. De andere optie is inderdaad Turnhout/Geel. Halverwege de ochtend op donderdag (tot een uur of 15:00) zal het wel filevrij zijn rond Antwerpen (ondanks het wegwerken). Rijden is vanaf Utrecht dus net geen twee uur en dat is vrij ruim genomen. Bewegwijzering naar Werchter is inderdaad redelijk in orde, maar zelfs over de autosnelweg-route moet je een behoorlijk stuk 'off-piste'. Met name dat stuk is risico-gevoelig bij het foutrijden. Langer dan 10 minuten om is ons met jaren ervaring nog nooit gelukt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')