quote:
Op woensdag 2 juni 2004 23:34 schreef onanymous het volgende:Als jij nou even begint met uitleggen waarom je in godsnaam zegt dat muse een boyband is en vervolgens zegt dat je het totaal niet kan vergelijken met westlife en consorten. Dát is een boyband (=een groepje zingende jongetjes die commer cieel in de wereld zijn gebracht). En dan noem je imago nee inderdáád... ze staan bij muse alleen maar danspasjes te doen, net al een boyband
![]()
.
Simpel, een boyband is een band zonder eigen imago. Waarbij je van Muse zou kunnen zeggen dat ze zichzelf onderscheiden doordat ze iets complexere muziek maken. Het is echter een illusie om aan te nemen dat de piano muziek op het niveau van dat van het conservatorium staat. Toevallig heb ik een huisgenote die piano studeert aan het conservatorium... die zou die bewering opvatten als belediging. Zelf speel ik ook goed genoeg piano om de sunburn en muscle museum-riedeltjes binnen het uur aan jou te leren. Om over de piano-invloed op de latere albums maar helemaal te zwijgen. Tijdens het optreden op Pinkpop stond er niet eens meer een piano op het podium, alleen een electrische... die werd slechts mondjesmaat gebruikt. De pakjes die ze aan hadden waren weer heerlijk gestyled en de ballad (black out) was helemaal tenekrommend.
De Rasmus is misschien muzikaal niet gelijkwaardig aan Muse, op profiel band zijn ze dat absoluut wel. Al is de Rasmus natuurlijk al wat langer bezig. De schreeuwerige rock van Muse baande wel het pad waar de Rasmus later over kon opklimmen. Die uithalen van de zanger van de Rasmus zijn wel de reden dat ook hij op de middenposter in Hitkrant komt te staan. Ze passen precies in het straatje van dat van Muse. Dat de muziek vervolgens veel eenvoudiger is. Het zal de koper van de cd worst wezen. Tachtig procent van de Rasmus-kopers zullen ook de Muse-fans zijn. Het vergelijken van vergelijkte akkoorden is toch echt een stap te ver in het adoreren van een band. Op het moment dat je dat boven entertainment gaat stellen ben je volgens mij het doel van muziek voorbij geschoten.
Nogmaals, niks mis met Muse. Echt niet, natuurlijk praat ik er wat negatief over nu... ze zitten echter bordevol harstikke goede punten. Ik bedoel, ze werden door mij vergeleken met Metallica, David Bowie.. dat je daarbij tekort schiet is geen reden voor schaamte. Ik denk dat ik wel ga kijken hoor op Werchter, het is alweer een hele tijd geleden dat ik ze gezien heb... daarna snel weer weg voor Lenny Kravitz begint.
En nog maar een keer, de inhoudelijke muziek is slechts een klein onderdeel van de performance van een artiest/band.
Met de auto naar Werchter... ik zou ook over Antwerpen rijden. De ring van Antwerpen ligt dan echter wel open, als je spits rijdt of als het druk is kan daar dus file staan. Dat kun je op twee manieren oplossen. De eerste is afslag Ekeren eraf... aanhouden tot ze Havens 1000 aangeven (volgens mij is dat het nummer). Vervolgens voor het Metropolis langs over de leien van Antwerpen de hele stad doorcruisen (gaat verrassend snel, ook al liggen de leien dan ook nog open). Je rijdt dan 'stad' waar 'de rest' langzaam over de autosnelweg hobbelt. De andere optie is inderdaad Turnhout/Geel. Halverwege de ochtend op donderdag (tot een uur of 15:00) zal het wel filevrij zijn rond Antwerpen (ondanks het wegwerken). Rijden is vanaf Utrecht dus net geen twee uur en dat is vrij ruim genomen. Bewegwijzering naar Werchter is inderdaad redelijk in orde, maar zelfs over de autosnelweg-route moet je een behoorlijk stuk 'off-piste'. Met name dat stuk is risico-gevoelig bij het foutrijden. Langer dan 10 minuten om is ons met jaren ervaring nog nooit gelukt.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich
| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich binen de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"