Meld hier wie jij genomineerd hebt en waarom.quote:Vanaf maandag 26 april kunnen de Nederlanders gedurende drie weken kiezen uit een lijst van 200 grootheden.
Iedereen mag 5 verschillende personen uitkiezen. Deze vijf stemmen zijn in willekeurige volgorde en tellen allemaal even zwaar.
De lijst is samengesteld door de commissieleden Herman Pleij, Andrée van Es en Joost Zwagerman. Zij hebben de lijst van 200 namen samengesteld met behulp van een aantal adviseurs die elk op hun vakgebied hebben aangeven welke personen voor hen het meest hebben betekend in Nederlandse historie. Adviseurs op het gebied van kunst, wetenschap, politiek, sport etc… Wie vinden zij dat er genomineerd moet worden?
Naar aanleiding van de keuze van de Nederlanders zal in het najaar de Top 100 van 'Grote Nederlanders' bekend gemaakt worden tijdens een avondvullende uitzending op televisie.
De 10 hoogstgenoteerden van deze lijst zullen in de weken daarna in een spannende televisieverkiezing strijden om de titel 'De Grootste Nederlander'.
In die periode kunnen de kijkers opnieuw stemmen voor de Top 10.
Johan Cruijffquote:Op maandag 26 april 2004 13:26 schreef Rio het volgende:
De vader des vaderlands bovenaan natuurlijk.
Daar heb jij nogal angst voor hè? Net zoals niet trots zijn op je eigen land want dan vind je andere landen inferieur.quote:Op maandag 26 april 2004 12:50 schreef Ype het volgende:
Niemand, ik vind het onzinnig om iemand te gaan kiezen die zo genaamd boven de rest uitstijgt.
Ik word gevolgd.quote:Op maandag 26 april 2004 14:25 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Daar heb jij nogal angst voor hè? Net zoals niet trots zijn op je eigen land want dan vind je andere landen inferieur.
Ben jij een communist?
Ontopic: Ik ga natuurlijk voor Michiel Adriaanszoon de Ruyter.
Zéér grote Nederlanders die helaas niet gaan winnen omdat Nederlanders ze amper kennen.quote:Op maandag 26 april 2004 17:03 schreef Lonewolf2003 het volgende:
En dan na wat wikken en wegen is hier ook mijn lijstje:
Johan Thorbecke
Johan van Oldenbarnevelt
Koning-stadhouder Willem III
Desiderius Erasmus
Hugo de Groot
Waarom zou het onzin zijn? Het lijkt me toch leuk om te kijken wat de gemiddelde Nederlander als 'groot' beschouwd, een leuke kijk op de historische kennis en psychologie van de Nederlander.quote:Op maandag 26 april 2004 17:08 schreef Ayaxola het volgende:
onzin, ook een kutsite idd
Johan Cruyf.quote:Op maandag 26 april 2004 17:47 schreef Lod het volgende:
de gemiddelde Nederlander als 'groot' beschouwd
En ik gok op Pim Fortuynquote:Op maandag 26 april 2004 17:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Johan Cruyf.
Ja, die maakt ook een goede kansquote:Op maandag 26 april 2004 19:06 schreef Lod het volgende:
En ik gok op Pim Fortuyn
En Fransie Bauer natuurlijk niet vergeten, die is zo gewoon gebleven.quote:Op maandag 26 april 2004 19:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, die maakt ook een goede kans
Dat maakt niet zoveel uit. Er staat zelfs een Franse koning in de lijst.quote:Op maandag 26 april 2004 20:37 schreef ds_polleke het volgende:
Erasmus.. of was hij technisch gezien geen hollander?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |