1 nautical mile is 1852 meter, volkomen logisch. De aarde bestaat uit 360 graden en elke graad weer uit 60 minuten// 1 minuut is dus 1 nautical mile! (360*60*1852=de omtrek van de aarde in meters)quote:Op zondag 25 april 2004 21:32 schreef KlaPMonGooL het volgende:
wat zijn nautical miles dan, waarom schep je dan ngo verwarring als je het toch allemaal wil veranderen? wat voorn brainloze actie is dit??
ps, het moeten dus gewoon kilometertjes worden
quote:Op zondag 25 april 2004 21:35 schreef PuR3_D4RkN355 het volgende:
gebruik dan meters ivm het S.I.
de nautical mile is het meest gebruikt, vooral omdat die ook gelieerd is aan de knoop, die men in de scheepvaart en luchtvaart als snelheidsaanduiding gebruikt. Ik vind de graden minuten definitie van de nautical mile de meest handige en logische standaard voor afstand.quote:Op zondag 25 april 2004 21:47 schreef SuperRembo het volgende:
Het is gelukkig ook helemaal niet verwarrend dat er een international mile (1609.344 m), statute mile (1609.347 m), nautical mile (1852 m) en geographical mile (1855 m) is.
Ben je dronken?quote:Op zondag 25 april 2004 21:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
waarok praat met bij boten en vliegtuigen over knopen en voeten.. ook in Nedelland!! Da wij nu halsstarrig aan meters en km/h vasthouden... je kan wel tegen de windmolens blijven vechten, aar uiteindelijk is het beter voor ons de standaard te gebruiken.
Bron?quote:Op zondag 25 april 2004 21:22 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
voeten en knopen zijn wereldwijd de meest gebruikte termen
Wat is daar logisch aan? En vooral: wat is daar handiger aan dan een decimaal systeem?quote:Op zondag 25 april 2004 22:11 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
waarom moeen we nou zo moeilijk doen! De nautical mile en de knoop zijn gewoon door de definitie de meest logische om te gebruiken.. ik snap niet dat we hier in dit achterlijk land nog steeds dit niet als standaard gebruiken.
je kan het vergelijken met een vrouw. Een vrouw is ook niet vierkant. Netzomin is de aarde. Voor een bol zijn graden en minuten veel logischer dan op vierkanten gebaseerde grootheden.quote:Op zondag 25 april 2004 22:19 schreef Jace_TBL het volgende:
[..]
Wat is daar logisch aan? En vooral: wat is daar handiger aan dan een decimaal systeem?
WTF!?quote:Op zondag 25 april 2004 22:22 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
je kan het vergelijken met een vrouw. Een vrouw is ook niet vierkant. Netzomin is de aarde. Voor een bol zijn graden en minuten veel logischer dan op vierkanten gebaseerde grootheden.
is de aarde vierkant, of rond? Ik bedoel dat begrijp je toch wel! De aarde IS niet vierkant, DUS zijn knopen en nautical miles logischer dan kilometers.quote:Op zondag 25 april 2004 22:25 schreef Jace_TBL het volgende:
[..]
WTF!?![]()
Je houdt ons voor de gek he, dit meen je niet
en vrouwen zijn ook niet logisch
Ik weet niet wat je aan het zeuren bent maar in de luchtvaart en scheepsvaart meten ze al in nautical miles en mach.quote:Op zondag 25 april 2004 21:22 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Het is toch belachelijk dat er met zoveel verschillende maten gemeten wordt in de scheepvaart, luchtvaart , qua afstanden en snelheden.
ja dat zeg ik toch! althans, dat bedoelde ik!quote:
De vorm van de aarde is niet één-dimensionaal, afstanden wel. DUS hebben die twee geen RUK met elkaar te maken.quote:Op zondag 25 april 2004 22:27 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
is de aarde vierkant, of rond? Ik bedoel dat begrijp je toch wel! De aarde IS niet vierkant, DUS zijn knopen en nautical miles logischer dan kilometers.
de omtrek op de evenaar!! dat is de definitie!quote:Op zondag 25 april 2004 22:31 schreef Jace_TBL het volgende:
[..]
De vorm van de aarde is niet één-dimensionaal, afstanden wel. DUS hebben die twee geen RUK met elkaar te maken.
Bovendien is "de omtrek van de aarde" nogal afhankelijk van waar je die meet, dus krijg je op die manier per definitie al geen precieze eenheden. Dus onbruikbare onzin. Leuk voor ruwe zeebonken met baarden die naar de zon kijken om te zien hoe laat het is ipv op een atoomklok, maar kut voor mensen die logisch denken.
Waar loopt de evenaar?quote:Op zondag 25 april 2004 22:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
de omtrek op de evenaar!! dat is de definitie!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |