Die bouwlampen geven op kleurenfilm een rode zweem. Om de negatieven goed af te drukken moet je of een KB12-filter gebruiken of de film simpelweg 2 stoppen overbelichten om correctieruimte in de negatieven te zetten.quote:Op maandag 26 april 2004 00:07 schreef tempelflower het volgende:
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.oke dan een vraagje, krijg je met bouwlampen niet te veel en te hel licht + een blauwzeem;Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
zou ik dit dan kunnen voorkomen met een softbox maken van b.v parachutestof.
heeft iemand niet toevallig een oud studio-flitsertje op zolder staan die niet meer wordt gebruikt, ik heb het hele weekend het web afgestruind voor een zacht prijsje maar er is heeel weinig te vinden.quote:Op zondag 25 april 2004 23:19 schreef Ouwesok het volgende:
En je neemt een stevig model reportageflitser die je voor weinig op Marktplaats of zo kunt vinden (richtgetalletje van 36 of meer)
ja maar ik heb begrepen dat lampen kleurzweem veroorzaken en omdat ik analoog fotografeer kan ik dat slecht bijwerken.quote:Op maandag 26 april 2004 12:14 schreef morpheus_at_work het volgende:
je kunt ook lampen kopen die daglicht redelijk benaderen en daar wat mee gaan spelen ,
als je gaat flitsen, jaquote:Op maandag 26 april 2004 13:01 schreef tempelflower het volgende:
[..]
ja maar ik heb begrepen dat lampen kleurzweem veroorzaken en omdat ik analoog fotografeer kan ik dat slecht bijwerken.
ook heb ik begrepen dat ze bloedheet worden.
wat heb ik nu precies nodig:
een studioflitser?
lampen?
[b]is een lichtmeter noodzakelijk?[b]
ik weet het niet meer wil goed doen maar ja wat doe je goed.quote:Op maandag 26 april 2004 13:30 schreef berc het volgende:
Ga je nu wel een studioflitser kopen?
ouwesokquote:Op maandag 26 april 2004 19:40 schreef Ouwesok het volgende:
pardon! hier sla ik de spijker zeker mis!quote:Op maandag 26 april 2004 20:53 schreef NiXz het volgende:
*bookmarkt*
Bookmark.oftewel een terugvindpost!quote:Op maandag 26 april 2004 21:04 schreef tempelflower het volgende:
[..]
pardon! hier sla ik de spijker zeker mis!
De flitser (model doet er niet toe, zolang er maar licht uitkomt) staat samen met de lamp in de boven beschreven box te schijnen. In het tekeningetje hierboven zie je een lamp staan, teken daar nog maar een flitser bij die dezelfde kant op schijnt.quote:Op maandag 26 april 2004 20:49 schreef tempelflower het volgende:
[..]
ouwesokom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.vertel eens wat heb ik nu precies nodig een flitsertje (mag dit een staafflitser zijn);Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
moet de flitser in een "softbox".
en een lamp (ook in softbox)?
moeten deze boven elkaar bevestigd zijn of tegenover elkaar staan?
als ze bovenelkaar komen moet ik hier dan 2 setjes van maken?
en als ik dan ga flitsen heb ik dan geen lichtmeter nodig?
alvast bedankt!om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Ik zou mijn eerste schreden op het studiopad met één lichtbron beginnen. Met juist toegepaste reflectie en invulling sta je er werkelijk versteld van wat je met één lichtbron allemaal voor elkaar kunt krijgen.quote:Op maandag 26 april 2004 23:07 schreef tempelflower het volgende:
waarschijnlijk moet ik nog wel een lamp hebben om aan de andere kant te zetten of is dit alles voldoende?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop