abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18708459
Ik was voor Maikel.
  dinsdag 27 april 2004 @ 11:50:31 #177
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_18716296
quote:
Op maandag 26 april 2004 23:05 schreef _bigmac_ het volgende:
Ik was voor Maikel.
!.

Die was slecht joh!.
The Most Incredible, Baby
  dinsdag 27 april 2004 @ 11:53:34 #178
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_18716364
Offtopic:

Je moet nooit rustige nummers naar het Songfestival sturen, dus Anja Wessels zou kansloos zijn. Mensen willen swingen tijdens het SF, dus je moet een swingend nummer opsturen. Yellow Pearl zou perfect zijn geweest.
pi_18716839
Leuke avatar, RedGuy! Maud op haar mooist. .
pi_18737546
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 12:12 schreef Tom_Tom- het volgende:
Leuke avatar, RedGuy! Maud op haar mooist. .
Ik hem 'm gemaakt
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
pi_18737553
Goed nieuws!
quote:
Idols-kandidate Maud kreeg afgelopen zaterdag de meeste stemmen. Dat zeggen diverse betrouwbare bronnen rondom het razend populaire RTL-programma, dat zaterdag zijn finale beleeft.

Het was voor het eerst dat de Nijmeegse studente, die al vier keer op de beruchte kruk zat, boven haar concurrent Boris eindigde. De 24-jarige Limburger is al vanaf het begin van de live-shows de gedoodverfde winnaar. Hij zat nog geen enkele keer op de exit-kruk.

Daarmee lijkt de angst van Boris bewaarheid te worden dat mensen niet op hem stemmen omdat ze denken dat hij vanwege alle positieve commentaren op zijn optredens toch hun steun niet nodig heeft of dat ze hem simpelweg zat worden. ,,Als ik zelf iemands naam tienduizend keer hoor, dan weet ik het ook wel op een gegeven moment'', aldus Boris, vlak na zijn optreden zaterdag. Ook vorig seizoen won de underdog: Jamai troefde Jim af.

De officiële woordvoerder van RTL 4 laat in een reactie weten nooit uitspraken te doen over de stemverhoudingen. ,,Het wordt spannend zaterdag'', wil hij slechts kwijt.

Bron: Algemeen Dagblad
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
  woensdag 28 april 2004 @ 09:07:43 #182
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_18737895
Toch denk ik dat Boris gewoon gaat winnen zoals iedereen had verwacht.
pi_18738036
Dit is waarschijnlijk alleen maar een manier om nóg meer stemmen voor boris binnen te krijgen..
pi_18738425
quote:
Op woensdag 28 april 2004 09:18 schreef Timmai het volgende:
Dit is waarschijnlijk alleen maar een manier om nóg meer stemmen voor boris binnen te krijgen..
Ja idd alle Boris fans die dit lezen gaan weer denken dat ze nu toch wel echt op Boris moeten gaan stemmen...
  woensdag 28 april 2004 @ 10:26:44 #185
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_18739133
Ik weet niet of jullie allemaal het liedje al gehoord hebben wat beide kandidaten ingezongen hebben voor de "winaar-single", maar diegenen die het wel gehoord hebben... Wat vinden jullie er nu écht van? Ikzelf vind het een beetje soft, blijft wel hangen allemaal, maar om nu te zeggen dat het een geweldig nummer is... nee.

Het kan natuurlijk beter klinken in de stijl van Boris of Maud zelf, maar ik vind het niet echt super...

Ach ja, verkopen zal het toch wel.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_18739157
Ik vind het wel een leuk nummer. Maar niet geweldig of fantastisch ofzo. .
  woensdag 28 april 2004 @ 10:46:39 #187
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_18739537
quote:
Op woensdag 28 april 2004 10:27 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik vind het wel een leuk nummer. Maar niet geweldig of fantastisch ofzo. .
waar kan je ze beluisteren dan?
pi_18740085
Van Borisfansite over de Kruidvat:
quote:
Wat dat meisje een week geleden hier op de site schreef is gewoon waar. Ik heb het nagevraagd en het klopt dat de sjaaltjes van JK, Maud en Boris zijn binnengekomen voordat Marlies er uit was.
Zou het dan toch allemaal niet waar zijn.
Zou het vorig jaar al zo zijn geweest en heeft daarom Jamai gewonnen?? Gaat nu the underdog weer winnen (lees:Maud)???
Wat moeten we hier nou weer van denken?
  woensdag 28 april 2004 @ 13:12:02 #189
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_18742924
Henk Jan Smits haalde vanochtend in het AD vrij fel uit naar een aantal finalisten van het afglopen jaar.
quote:
Wie?

Jamai Loman (17) uit Schoonhoven.

Wat?

Winnaar van Idols 2003. Eindigde als laatste bij de verkiezing van World Idol. Debuutalbum: Jamai. Zijn eerste single, Step right up, was met bijna 300.000 exemplaren best verkochte single van 2003. Diens opvolger, When you walk in the room, een duet met Dewi, werd een top 10-hit. Ook bekend als het gezicht van brillenmaker Specsavers.

En nu?

Henkjan Smits: ,,Van alle deelnemers van afgelopen jaar heeft Jamai de meeste platen verkocht. Toch is dat gevoel van zijn debuut weg. Hij is ineens niet meer die leuke guitige jongen, maar een jong volwassen homoseksuele musicalster. Aan zijn imago moet worden gewerkt. Het is nu vlees noch vis. Popidool of musicalster? Na Hello Dolly moet hij kiezen. Nog zo'n belegen musical en hij kan niet meer verkocht worden aan de kinderen.''

Wie?

Jim Bakkum (16) uit Egmond Binnen.

Wat?

Eindigde als tweede bij Idols 2003. Debuutalbum: Impressed. Zijn singles Tell her en This love is real werden allebei nummer één. De kerstsingle Christmas girl daarentegen, flopte genadeloos. Zijn nieuwste single On and on staat momenteel in de top 10. Sloot een reclamecontract met chocoladerepenmaker Mars.

En nu?

Henkjan Smits: ,,Jim zou niet alles met z'n broer en andere familie moeten willen regelen, maar gewoon moeten luisteren naar wat goed voor hem is. Zijn opstelling nu is precies zoals die van een artiest niet moet zijn. Aan de andere kant: Jim wordt ook verkeerd begeleid. Hij schrijft tegenwoordig liedjes. Leuk, maar doe dat lekker thuis, denk ik dan. Maar nee, die nummers worden zelfs als single uitgebracht. Zoals met kerst. Vijf nummers lagen klaar en men koos uitgerekend het slechtste, omdat Jim Bakkum er toevallig als componist onder stond.''

Wie?

Hind Laroussi (19) uit Gouda.

Wat?

Eindigde als derde bij Idols 2003. Bracht tot nu toe twee singles uit: Summer all over again (hoogste positie: 11) en Weak. Kreeg een Edison voor de beste Nederlandse nieuwkomer en werd het nieuwe gezicht van de haarlijn van Nivea.

En nu?

Henkjan Smits: ,,Hoewel Jamai vorig jaar het grootste idool was, was Hind de beste kandidaat én mijn favoriet. Ik werd echt verliefd op haar talent. Geweldig dat, na alle kritiek, iemand die ontdekt is via Idols een Edison in de wacht sleept. Ik ben daar zó trots op. Maar toen ze dit seizoen bij Idols zei dat ze ook aan eigen nummers werkt, dacht ik: waarom? Dat doet Marco Borsato toch ook niet? Hind kan nog zeker vijf jaar teren op haar status van 'die goede zangeres uit Idols'. Doe dat dan ook.''

Wie?

Dewi Pechler (20) uit Scherpenzeel.

Wat?

Eindigde als vierde in de eerste editie van Idols. Debuutalbum: Know Me. Bracht drie singles uit: When you walk in the room (met Jamai), Left of center (hoogste positie: 7) en Amazing, dat sinds februari te koop is, maar geen succes is. Sloot een reclamedeal met telecombedrijf Vodafone.

En nu?

Henkjan Smits: ,,Dewi is totaal verkeerd in de markt gezet. Had ze met die kleurige dreads het kapsel dat ieder schoolmeisje ook wilde, verschijnt ze in haar eerste video met een raar zwart uitgekamd kapsel en met de make-up van een overjarige junkie. Onbegrijpelijk. Idols is zo'n sterk format. De vraag naar de artiest is al direct enorm. Een artiest dan laten mislukken, zou in de Verenigde Staten nooit gebeuren. Maar hier wordt entertainment nog steeds beschouwd als een hobby waarmee je toevallig ook geld kan verdienen.''

Wie?

David Goncalves (24) uit Amsterdam.

Wat?

Eindigde als zesde bij Idols en werd vooral als 'dat lekkere ding' van jurylid Jerney Kaagman bekend. Bracht één single uit, Running Away, die niet verder kwam dan nummer 45 in de hitparade.

En nu?

Henkjan Smits: ,,Van David hebben we nooit meer iets gehoord. Jammer. Hij had een aardige stem en een goede uitstraling. Waarschijnlijk had hij wat te weinig inhoud. Je hoeft als popidool niet hyperintelligent te zijn, maar je moet wel iets weten. Een artiest moet ook eens een krant lezen. Dat deed David dus niet.''

Wie?

Marieke van Ginneken (23) uit Breda.

Wat?

Eindigde als vijfde bij Idols 2003. Ook bekend als het zingende zusje van oud-GTST-actrice Aukje van Ginneken. Bracht twee singles uit: Just be happy (hoogtse positie: 10), de door John Ewbank geschreven titelsong van de sms- en internetsoap Jong Zuid, en I'm a fool. Treedt, afgewisseld met mede-idool Jim, op in de Wonderlijke Eftelingshow.

En nu?

Henkjan Smits: ,,Marieke is een leuke meid. Maar achter haar carrière zit zo weinig visie! Neem haar imago: waarom moest ze ineens sexy lijken als ze dat niet is? Ach, ze kan vast nog een paar jaar rond komen als zangeres, maar dan houdt het wel op. Tenzij ze met het perfecte liedje komt, natuurlijk.''

Wie?

Bas Nibbelke (22) uit Klazienaveen.

Wat?

Eindigde als zevende bij Idols 2003. Zijn eerste en tot nu toe enige single, een Nederlandse versie van de Outlandish-hit Aicha, flopte jammerlijk. Deed samen met mede-finalist Joël mee aan het Nationaal Songfestival. In de finale eindigde het tweetal in de middenmoot. Haalde verder de publiciteit door, alweer samen met Joël, de makers van Idols in maart van fraude te beschuldigen.

En nu?

Henkjan Smits: ,,Die beschuldigen waren dus heel dom. Bas riep dat een vriend een bedankje van Hind terugkreeg toen hij op hem stemde. Pfff... die vriend heeft gewoon het verkeerde nummer ingedrukt. Verder was het wel erg toevallig dat Bas en Joël, in dezelfde week dat ze dat riepen, een nieuwe single uitbrachten.''

Wie?

Joël , pagina doet het niet .

Wie?

Yuli Minguel (25) uit Rotterdam.

Wat?

Vloog er in de tweede live-uitzending uit. Is sindsdien - onder het motto 'Ik hoef nog niet zo nodig' - niets meer van gehoord.

En nu?

Henkjan Smits: ,,Waarom we niets meer van Yuli vernemen? Vermoedelijk gewoon de verkeerde instelling. Yuli is gemakzuchtig. Ze dacht blind te kunnen varen op haar talent. Een misvatting. Kei- en keihard werken is ook ontzettend belangrijk.''

Wie?

Zosja El Rhazi (22) uit Hilversum.

Wat?

Vloog in de eerste finale-uitzending al uit Idols, maar volgens de jury alleen omdat ze 'te veel rock' en 'te weinig pop' was. Haar enige single, de titelsong van Phileine zegt sorry, flopte meedogenloos.

En nu?

Henkjan Smits: ,,Ik had Zosja, hoewel ik daarmee buiten m'n boekje ging, al tijdens Idols gevraagd voor de door mij geschreven single bij de film Phileine zegt sorry. Maar platenmaatschappij BMG vermoordde mijn project. Ze regelden achter mijn rug om een ander liedje voor Zosja en dwongen de filmproducent dat te nemen. Dat nummer werd dus een flop. Daar kon je op wachten.''
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  ESF Reporter woensdag 28 april 2004 @ 13:16:40 #190
87554 Cee
Welluk?
pi_18743027
Henk-Jan
pi_18743232
quote:
Op woensdag 28 april 2004 13:16 schreef Cee het volgende:
Henk-Jan
pi_18743302
quote:
Henkjan Smits: ,,Ik had Zosja, hoewel ik daarmee buiten m'n boekje ging, al tijdens Idols gevraagd voor de door mij geschreven single bij de film Phileine zegt sorry. Maar platenmaatschappij BMG vermoordde mijn project. Ze regelden achter mijn rug om een ander liedje voor Zosja en dwongen de filmproducent dat te nemen. Dat nummer werd dus een flop. Daar kon je op wachten.''
wat blijft het toch een zelfingenomen kwal..
pi_18743317
quote:
Op woensdag 28 april 2004 13:27 schreef Timmai het volgende:

[..]

wat blijft het toch een zelfingenomen kwal..
Idd "daar kon je op wachten"
pi_18743822
Las net in de Party dat Maud wint.
Dit is omdat ze voor Boris toch wel geld vangen ook al word hij 2de.
En Maud moet winnen zo dat haar eerste singele nog een beetje verkoopt.
  woensdag 28 april 2004 @ 13:48:35 #195
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_18743850
quote:
Op woensdag 28 april 2004 13:47 schreef _bigmac_ het volgende:
Jij gelooft de Party?. .
  woensdag 28 april 2004 @ 13:49:00 #196
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_18743874
quote:
Henkjan Smits: ,,Van David hebben we nooit meer iets gehoord. Jammer. Hij had een aardige stem en een goede uitstraling. Waarschijnlijk had hij wat te weinig inhoud. Je hoeft als popidool niet hyperintelligent te zijn, maar je moet wel iets weten. Een artiest moet ook eens een krant lezen. Dat deed David dus niet.''
.
pi_18743880
quote:
En als Maud wint verkoopt haar singel sowieso goed zeg jij?
  woensdag 28 april 2004 @ 13:57:02 #198
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_18744098
quote:
Als 't in Party staat, is het zéker zo.

pi_18744187
Leuk stukje hoor, van de vorige kandidaten.

Henkjan heeft op veel punten gelijk, vind ik.
pi_18745174
Ik ben het op veel punten met Henkjan eens.

Het is jammer dat sommigen die best kans maakten om iets succesvols op te bouwen, dit hebben verknald. Met de komst van een nieuwe lichting idolsfinalisten hebben de finalisten van vorig jaar echt helemaal geen kans meer
"I like your energy Kim, use it" Chloe O'Brian, 24
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')