quote:Sorry, maar dat soort wannabe's heb ik nog nooit meegemaakt. Volgens mij is ieder persoon anders en lijkt helemaal niemand op elkaar! Als iemand dezelfde kleding als een ander koopt kan dit best zijn, nouja eigenlijk is 't vrij zeker, dat diegene dit gewoon OOK mooi vind. Dat kan toch?? Misschien lopen sommige personen wel de massa achterna, maar NIET terwijl ze dit eigenlijk niet willen oid dus echt wel een eigen mening hebben! En nee dan ben je dus gewoon niet fout. Ik geloof ook niet dat er mensen zijn die 'altijd' alles doen om erbij te horen. Iedereen heeft een eigen mening, sommigen komen ook overeen, er zijn nou eenmaal mensen die er niet zo'n moeite voor hoeven doen om anders te lijken dan een ander, om eventueel wat aandacht op te eisen. Als mensen er gelukkig mee zijn: let them be.
Op zaterdag 04 augustus 2001 19:09 schreef NaughtyAngel het volgende:
Ok nu wil ik ook wel graag iets kwijt. Ik heb niks tegen mensen die merkkleding dragen omdat ze het mooi vinden maar ik heb WEL wat tegen van die verschrikkelijke dozen en patsers die kleren dragen omdat het erbij hoort. Omdat ze dan stoer zijn en ze opvallen. Dat vind ik echt verschrikkelijk. Zoals ik al wel eerder zei in een topic:ik heb een hekel aan van die wannabe's die niet weten wat ze zelf willen, geen eigen mening hebben maar alleen de massa achterna lopen. Tuurlijk iedereen doet vast wel eens iets (of heeft vroeger gedaan) om erbij te horen maar als je het altijd doet dan ben je gewoon fout! Geen ruzie erover, dis alleen maar mijn mening
Geen ruzie erover, dis alleen maar mijn mening ![]()
Kijk ik ben een commerciemuts
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 19:31 schreef NaughtyAngel het volgende:
Taurus:
"Als mensen er gelukkig mee zijn: let them be."
You have got a point. Das wel zo maar toch vind ik dat er veel zijn die niet echt zichzelf (durven) te zijn en toch de massa een beetje achterna lopen.
No fight, it is only my opinion
quote:Ben het eens met de strekking, maar om de post nou drie keer te doen...? Het doet een beetje afbreuk aan de boodschap vinnik
Op zaterdag 04 augustus 2001 19:34 schreef NaughtyAngel het volgende:
Sorry people! Per ongeluk berichtje iets te vaak geplaatst!!! I am sorry! Ik weet ook niet hoe ik ze weg moet halen!
quote:bij het icoontje links van het quote icoontje kun je berichten wijzigen..
Op zaterdag 04 augustus 2001 19:34 schreef NaughtyAngel het volgende:
Sorry people! Per ongeluk berichtje iets te vaak geplaatst!!! I am sorry! Ik weet ook niet hoe ik ze weg moet halen!
en grmbl, daar ga je dus weer over 'die zichzelf niet durven te zijn' waarom durf je in godsnaam alleen maar jezelf te zijn als je je onderscheid van de rest?? wat is dat voor bullshit?
sommige mensen zijn zichzelf als ze graag 't nieuwste van 't nieuwste hebben, tuurlijk durven ze zichzelf wel te zijn!
Het is eigenlijk beswel fijn dat er zoveel verschillende meningen zijn...
Et zou pas echt een zooitje owrden als iedereen dezelfde dingen ging dragen. Ik vind het heerlijk om gewoon te kijken wat mensen allemaal aantrekken, ik veroordeel niemand om zijn of haar kleding, moeten ze fijn zelf weten.
Maar ff on-topic: ik snap ook eigenlijk niet waar jullie je allemaal druk om maken, als de ene et nou lekker vindt om de massa achterna te wandelen, dan moettie dat toch fijn doen, als hij/zij zich daar gelukkig bij voelt en datzelfde geld voor alto's enz enz.....
It is all about how u feel in it!
quote:Waar ik mij druk om maak is dat ik uitgemaakt word voor 'doorsneemuts' door allerlei soorten creeps
Op zaterdag 04 augustus 2001 20:51 schreef The_Sight het volgende:
Mensen mensen.......wat een stress op dit forumpje.....Het is eigenlijk beswel fijn dat er zoveel verschillende meningen zijn...
Et zou pas echt een zooitje owrden als iedereen dezelfde dingen ging dragen. Ik vind het heerlijk om gewoon te kijken wat mensen allemaal aantrekken, ik veroordeel niemand om zijn of haar kleding, moeten ze fijn zelf weten.Maar ff on-topic: ik snap ook eigenlijk niet waar jullie je allemaal druk om maken, als de ene et nou lekker vindt om de massa achterna te wandelen, dan moettie dat toch fijn doen, als hij/zij zich daar gelukkig bij voelt en datzelfde geld voor alto's enz enz.....
It is all about how u feel in it!
quote:Nou en? Als ons Taurusje zich nou lekker voelt in doorsneemuts kleertjes... Trouwens, je hoort mij niet klagen over je kledingkeuze hoor!
Op zaterdag 04 augustus 2001 20:54 schreef Taurus het volgende:[..]
Waar ik mij druk om maak is dat ik uitgemaakt word voor 'doorsneemuts' door allerlei soorten creeps
Over die "alto's" (ben ik de enige die een hekel aan dat woord heeft?). Je hebt mensen die echt die kleren dragen omdat ze het leuk/mooi vinden maar je hebt ook een hoop wannabe's.
Deze alto-wannabe's hebben zin om anders te zijn maar met hun korte piekerige haar, bert & ernie truitje en te wijde broek zien ze er 13 in een dozijn uit.
Of ze willen "anders" zijn maar ondertussen halen ze hun hele outfit gewoon bij de H&M (ja die springt behoorlijk in op de punk-trend)
Deze mensen... tsja om te zeggen "ik kots op ze" vind ik wat te ver gaan maar ze zijn zo onorigineel.
Een mooi voorbeeld is een meisje bij mij op school. Ze zei (hoorden wij achteraf) tegen haar vriendinnen: oh volgend jaar wil ik wat meer met dat groepje ('mijn' groepje zeg maar
) omgaan. Dat was 1,5 jaar geleden.
En zo geschiede. Maar mevrouw ging opeens netpanty's een ultrakort schotseruitjes rokje en spikes om haar nek dragen. Mevrouw was alto.
Tot begin dit jaar. Van de ene op de andere dag was ze weer "kakker" compleet met het sjaaltje. Ze 'had het wel gezien in de alto scene'.
Nou ja van mij mag ze maar duidelijk was wel dat ze die kleding gewoon droeg om bij een groep te horen... wat ze nu dus eigenlijk weer doet.
Mensen die wel gewoon bepaalde kleding dragen (en nou kan ik hebben over strakke leggings, netpanty's of bodywarmers) omdat ze het mooi vinden, daar heb ik respect voor.
Zo zitten er in mijn groepje verschillende "alternatieve" stijlen. Een vriendin is een beetje hippie achtig een andere een soort gothic/punk kruising en nog veel meer.
Maar er zit ook een vriendin bij die gewoon haar roze polo draagt. Gewoon omdat ZIJ die polo MOOI vind.
Dan heb je pas ruggengraat.
Ik vind mezelf qua kleding niet alternatief, hoe ik het moet omschrijven weet ik ook niet, maar laten we het maar op stylish met een alternatief vleugje noemen
Zo combineer ik mijn topje die een deel van mijn buik vrijlaat gerust met een versleten spijkerbroek (die zit zo lekker
) en mijn doc. Martens.
quote:mischien zegt het feit dat je je aangesproken voelt wel genoeg? is het mischien niet gewoon de waarheid? en als het dat niet is, waarom voel je je dan aangesproken?
Op zaterdag 04 augustus 2001 20:54 schreef Taurus het volgende:
Waar ik mij druk om maak is dat ik uitgemaakt word voor 'doorsneemuts' door allerlei soorten creeps
quote:ik voel me aangesproken omdat ik volgens hun in 'doorsneekleren' loop en ik probeer dus juist uit te leggen dat dat niet de waarheid is, er bestaan namelijk gewoon geen 'doorsneekleren' iedereen heeft een eigen smaak, en ik loop nou eenmaal graag in dat soort kleren. Dat meerderen dat doen>> Like I care..
Op zondag 05 augustus 2001 05:30 schreef _psilocybin het volgende:[..]
mischien zegt het feit dat je je aangesproken voelt wel genoeg? is het mischien niet gewoon de waarheid? en als het dat niet is, waarom voel je je dan aangesproken?
niemand heeft jou persoonlijk aangevallen ofwel ?
Verder wilde ik nog even zeggen over dat 'doorsneemensen zichzelf niet durven te zijn', ik denk juist dat mensen in 'doorsneekleren' zichzelf wel durven te zijn, en juist een indruk van hun binnenkant geven ipv hun buitenkant, ik bedoel als je met spikes om je nek loopt en van die ringen die zo'n 20 cm boven je vinger uitsteken, geef je snel een indruk van hoe je bent. En dat is niet positief.
quote:Ik ben zo'n creep
Op zaterdag 04 augustus 2001 20:54 schreef Taurus het volgende:[..]
quote:Dit bedoel ik nou. Er bestaan wel degelijk standaardkleren en mensen met ringen uit hun neus hoef je niet negatief te benaderen. Ik draag ook geen ring door mijn neus, maar gek genoeg kan het met zulke types vaak goed vinden. Alto of niet, meestal hebben mensen die zich anders kleden een meer uitgesproken overdachte mening. Misschien denken ze meer na bij dingen, misschien lijkt dat zo. Dat is in ieder geval voorlopig mijn ervaring.
Op zondag 05 augustus 2001 11:41 schreef Taurus het volgende:[..]
er bestaan namelijk gewoon geen 'doorsneekleren' iedereen heeft een eigen smaak, en ik loop nou eenmaal graag in dat soort kleren. Dat meerderen dat doen>> Like I care..
Verder wilde ik nog even zeggen over dat 'doorsneemensen zichzelf niet durven te zijn', ik denk juist dat mensen in 'doorsneekleren' zichzelf wel durven te zijn, en juist een indruk van hun binnenkant geven ipv hun buitenkant, ik bedoel als je met spikes om je nek loopt en van die ringen die zo'n 20 cm boven je vinger uitsteken, geef je snel een indruk van hoe je bent. En dat is niet positief.
quote:Er bestaan standaardkleren ja, voor jou! Er bestaan wel standaardkleren, maar die mensen die dat dragen vinden dat waarschijnlijk mooi, 't zijn dus niet automatisch 'standaardmensen' - 'doorsneemensen' De opmerking 'niet bijster intelligente mensen, die niks interessants te melden hebben' vind ik dus zwaar onterecht.
Op zondag 05 augustus 2001 13:19 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Dit bedoel ik nou. Er bestaan wel degelijk standaardkleren en mensen met ringen uit hun neus hoef je niet negatief te benaderen. Ik draag ook geen ring door mijn neus, maar gek genoeg kan het met zulke types vaak goed vinden. Alto of niet, meestal hebben mensen die zich anders kleden een meer uitgesproken overdachte mening. Misschien denken ze meer na bij dingen, misschien lijkt dat zo. Dat is in ieder geval voorlopig mijn ervaring.
Whatever, ik zie de meeste alto's als aandachtvragers. En mensen met een ring door hun neus benader ik niet negatief, maar mensen die zichzelf helemaal zwart kleden, hun gezicht eruit laten zien als een doodshoofd, en 'geweldadiguitziende sieraden' dragen, geven zichzelf een negatieve uitstraling. Veel mensen kijken daardoor een beetje tegen hun op, of denken 'dat persoon mag ik niet', met de eerste indruk al! En ik vind dat niet zo raar. Misschien kicken die mensen daar juist op, dat de meesten liever met een boogje om hun heen lopen. Maar waarom gaan ze dan toch na een tijdje zitten te zeiken: 'help ik ben alto en mensen accepteren me niet snifsnif' ??? Maken ze t zelf naar. Dat bedoel ik dus met aandacht vragen, negatieve aandacht. En zichzelf onderscheiden van de rest om er zo bijzonder mogelijk uit te zien, zodat 't LIJKT alsof die personen veel interessanter en anders zijn dan de mensen in een spijkerbroek en blousje (die er dus helemaal niet zo bijzonder uitzien, maar die misschien qua innerlijk WEL bijzonder zijn, en daar heb ik meer respect voor, als je dat kan tonen met je innerlijk ipv dat je het wil tonen met je uiterlijk). Met de nadruk op lijkt. Ieder mens is gelijk en iedereen heeft een andere mening, ook in bepaalde groepen.
Ennuh nix is doorsnee, iedereen ontwikkeld vanzelf zijn eigen stijl en als je graag hetzelfde aanheb als de rest is dat jouw keuze... En ff voor de duidelijkheid mensen op dit forumpje, ons aller lieve Taurusje valt qua kleding beswel heel erg mee hoor..... niet zo doorsnee as u might think ![]()
(sorry sweety, khou wel van je
)
Je moet eens opletten hoe tof en koel je bent als je je kleedt volgens de wibrakledinglijn. Dan ben je wel uniek, maar vrienden maak je er niet mee.
Maargoed, ik laat dit topique weer even met rust. Ga gezellig in mijn eentje achter mijn pc uniek doen. Stel je voor dat ik buiten de deur kom en met meerdere mensen gezien wordt. Ieks dan denken ze nog dat ik bij de
massa
hoor. Dit forum wordt me eigenlijk ook al te massaal...
quote:Toch begrijp jij iets niet, of WIL je iets niet begrijpen..
Op dinsdag 07 augustus 2001 22:32 schreef The_Sight het volgende:
Zucht, mischien kicken ze wel op aandacht, mischien dragen ze die kleding omdat ze niet genoeg aandacht krijgen zonder, mischien heb je gelijk, wat dan nog? Erger jij je er zo verschrikkelijk aan als mensen om aandacht vragen... Als je iemand wanhopig om aandacht ziet vragen, kan je toch 2 dingen doen: of gewoon met een boog eromheen lopen, of die aandacht geven... Ik zie geen reden waarom jij je zo moet ergeren aan mensen die aandacht vragen (volgens jou dan)Ennuh nix is doorsnee, iedereen ontwikkeld vanzelf zijn eigen stijl en als je graag hetzelfde aanheb als de rest is dat jouw keuze... En ff voor de duidelijkheid mensen op dit forumpje, ons aller lieve Taurusje valt qua kleding beswel heel erg mee hoor..... niet zo doorsnee as u might think
(sorry sweety, khou wel van je
)
Maar ik hou ook van jou hoor ![]()
(ps, misschien ben ik idd niet zo doorsnee, maar dan ben ik sociaal genoeg om op te komen voor de 'commerciemutsen' onder ons
)
Loop zelf gewoon in de standaard spijkerbroek, shirt e.d.
Is meer een levensstijl als je het mij vraagt en lang niet alle alto's geven af op commercie meesuh om het zo maar te noemen. 1 Troost, dat afgeven verandert bij de meesten wel zodra ze van school af zijn en gaan werken.
quote:hierbij wil ik ff kwijt dat alto staat voor 'alternatief' en ik heb 't dus over alto's = mensen die alternatief willen zijn en dus dingen ANDERS doen dan volgens hun de 'doorsneemensen'( en HIER kan ik me kwaad om maken )
Op woensdag 08 augustus 2001 10:11 schreef navyseal44 het volgende:
Hierbij wil ik ff kwijt dat ik vindt dat je Alto's nogal slecht afspiegelt en ze nogal verwart met Gothic aanhangers.
Alto zijn is meer dan alleen een kledingstijl. Ik mag mezelf absoluut een alto noemen maar loop ook niet met broeken waarvan het kruis op m'n knieen hangt, legerjassen met allerlei vage leuzen ofzo.Loop zelf gewoon in de standaard spijkerbroek, shirt e.d.
Is meer een levensstijl als je het mij vraagt en lang niet alle alto's geven af op commercie meesuh om het zo maar te noemen. 1 Troost, dat afgeven verandert bij de meesten wel zodra ze van school af zijn en gaan werken.
dus ook de levensstijl enzow, ik heb alleen als voorbeeld goths genomen, verder niks, ik weet echt wel waar ik over praat.
[Dit bericht is gewijzigd door Taurus op 08-08-2001 12:11]
quote:Precies, helemaal mee eens!
Op vrijdag 3 augustus 2001 00:19 schreef IJskast het volgende:
Moet ineens denken aan een reclame van Adecco ofzo:
"Het best wat je kan worden is jezelf"mijn toevoeging:
Als iemand zich happy voelt in de kleding waarin hij/zij loopt, wie zijn wij dan om daar een mening over te hebben?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |