abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 april 2004 @ 23:32:39 #1
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_18663189
In m'n keukentje lekt m'n kraan. En nu komt het vreemde, want alleen als ik de KOUDE kraan gebruik lekt de kraan water maar dat lijkt onderuit de kraan te komen (dus waar de kraan het keukenblad raakt, dat is onder de draaiknoppen). Dit komt mij nogal vreemd over omdat ik zou denken dat ALS hij gaat lekken, dat "na" de knoppen gebeurt, dus boven de knoppen. Voordat ik de hele boel afbreek, weet iemand wat dit kan zijn? Is zoiets makkelijk te fixen, of heb ik hier met een heuse X-File te maken?
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
  zondag 25 april 2004 @ 00:53:57 #2
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_18665300
Hoeveel water lekt ie ? veel ,paar druppels . Kan zijn dat je kraanbovendeel niet helemaal goed zit.
Het kan niet aan de onderkant van de kraan liggen want je zegt zelf dat het alleen gebeurd wanneer je de kraan open doet.
Maar ik zou zeggen draai de hoofdkraan dicht of kijk ff onder het keukenblad of er stopkraantjes tussen de leiding en de kraan geplaatst zijn (dan draai je die dicht)
Haal dan je kraanbovendeel er uit en draai 'm er daarna weer in en zorg dat ie goed zit.
Ik ben inmiddels overleden
pi_18740671
Het kan ook zijn dat je rubbertjes zijn gaan slijten. Vervang ze even...
  woensdag 28 april 2004 @ 14:32:37 #4
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_18744947
quote:
Op woensdag 28 april 2004 11:34 schreef BMWM3 het volgende:
Het kan ook zijn dat je rubbertjes zijn gaan slijten. Vervang ze even...
Kan niet aan de kraanleertjes (rubbertjes) liggen want dan lekt de kraan water uit de uitloop
  woensdag 28 april 2004 @ 15:49:57 #5
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_18746749
Klopt, je leertjes zitten na de aansluiting op de waterleiding. Tussen je aanrechtblad (of wastafel) zit ook een rubber. Die kan lek zijn. Onder je aanrechtblad (wastafel) onder aan je kraan zit deze aangesloten (met flexibele metalen slangetjes) op de waterleiding. Misschien komt daar ergens water tussendoor. Laatste wat ik kan bedenken is dat het aan de misschien niet zichtbare achterkant van je kraan weglekt tussen het huis en de ehm, tuut.
Ik heb al een boek.
  woensdag 28 april 2004 @ 18:40:45 #7
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_18751145
quote:
Op woensdag 28 april 2004 15:49 schreef Rio het volgende:
Klopt, je leertjes zitten na de aansluiting op de waterleiding. Tussen je aanrechtblad (of wastafel) zit ook een rubber. Die kan lek zijn. Onder je aanrechtblad (wastafel) onder aan je kraan zit deze aangesloten (met flexibele metalen slangetjes) op de waterleiding. Misschien komt daar ergens water tussendoor. Laatste wat ik kan bedenken is dat het aan de misschien niet zichtbare achterkant van je kraan weglekt tussen het huis en de ehm, tuut.
Die rubbere ring onder aan de kraan zit daar niet tegen het lekken.
Maar ik denk wat je as laatstezegt , dat het water door de onderkant van de uitloop via de achterkant van de kraan naar beneden loopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')