'Ze hielden in het begin ook een pistool tegen mijn hoofd.' Uiteindelijk hield hij aan de beangstigende overval 'slechts' schaafwonden en flinke kneuzingen over. Gisteren was hij zover bekomen van de schrik dat hij bij zijn baas zijn relaas kon doen. De Bestenaar, sinds vier jaar werknemer van de Achtse transporteur Frans Verbeek, had maandag rond het middaguur een lading lederen kleding opgehaald bij een bedrijf op Eindhoven Airport. De vracht hoefde dinsdagochtend pas in het zuiden van Duitsland te worden afgeleverd.
Straatje
Daarom parkeerde hij de vrachtwagen aan de Schiestraat in Acht. Dat is een straatje met weinig aanwonenden, aan de rand van het dorp, in de buurt van het woonhuis van Verbeek. Verschillende bedrijven stallen daar bij gebrek aan eigen parkeerruimte geregeld trekkers, al of niet met opleggers. Verbeek: 'Wij zetten er normaal alleen lege wagens neer. Als ik had geweten dat er dit keer een volle stond, had ik ingegrepen.'
De Bestse chauffeur reed met zijn auto naar huis en keerde 's avonds om half negen bij de vrachtwagen terug om ermee op weg te gaan. 'Ik heb niks verdachts gezien. Maar toen ik de truck gestart had, doken er ineens zes mannen op. Ze waren een jaar of dertig, veertig, ongemaskerd en allemaal gewapend met pistolen. Ze trokken me uit de cabine, de struiken in. Ik schreeuwde, om de aandacht te trekken van mensen die ik om de hoek van de straat voor hun huis had zien zitten. Maar ik kreeg klappen en de overvallers dreigden me dood te schieten als ik mijn mond niet hield. Ze spraken Turks tegen elkaar, en tegen mij gebrekkig Nederlands.'
Gekneveld
Terwijl hij in de struiken doodsangsten uitstond en met touw werd gekneveld en geblinddoekt, hoorde de Bestenaar de vrachtwagen wegrijden. 'Vier man namen me daarna mee in een auto. Onderweg hoorde ik dat er hier en daar mensen in- en uitstapten. Volgens mij zijn we meteen naar Moerdijk gereden, waar ze me op een akker neerlegden. Ze zeiden dat ik me niet mocht bewegen, anders kreeg ik een kogel door m'n kop.'
Toen ze waren vertrokken, slaagde hij er na een poos in zichzelf uit de touwen te bevrijden. Een eind verderop, in wegrestaurant Kanters bij knooppunt Klaverpolder, liet hij de politie waarschuwen. 'Ik heb van één overvaller een signalement kunnen geven.'
De chauffeur is anderhalve dag na de brute roofoverval nog danig onder de indruk. Hij kruipt naar eigen zeggen voorlopig niet terug achter het stuur. 'Ik ben erg geschrokken.' Hij wordt begeleid door Slachtofferhulp. De politie doet in het belang van het onderzoek geen mededelingen over deze zaak.
Zie hier nogmaals een voorbeeld wat een multikul voor ongein met zich meebrengt.
Door het uitblijven van serieuze santies in Nederland, gaan dit soort buitenlandse criminele "lieden" zo ver over de schreef, het is te bespottelijk voor woorden, dat de Nederlandse overheid, dit soort schandalige akties tolereert, sterker nog, met de huidige voortrek wetgevig, indirect honoreert.
Waar blijven in hemelsnaam de afdoende maatregelen tegen dit soort gespuis, de maatregelen waar de Nederlandse burger recht op heeft ???
Edit: tussen twee haakjes en mbt de topictitel, ik had niet gedacht dat jij zo'n melodramatisch tiep was. Maar het is wel heel erg natuurlijk. .
quote:idd midioot, wat doe je hier nog.
Zie hier nogmaals een voorbeeld wat een multikul voor ongein met zich meebrengt.
quote:off-topic:
Op donderdag 02 augustus 2001 20:04 schreef Koekepan het volgende:
Wat had je in gedachten dan? Een inburgeringscursus?.
Edit: tussen twee haakjes en mbt de topictitel, ik had niet gedacht dat jij zo'n melodramatisch tiep was. Maar het is wel heel erg natuurlijk..
How was Rome?
quote:Dat weet ik nog niet.
Op donderdag 02 augustus 2001 20:13 schreef zodiakk het volgende:
off-topic:How was Rome?
quote:Tuurlijk is dat erg, net zo erg als voor die bankmedewerker die ook een
Op donderdag 02 augustus 2001 20:02 schreef Midioot het volgende:
Verhaal
quote:Door de sancties die men hier oplegt..............
Op donderdag 02 augustus 2001 20:11 schreef RaisinGirl het volgende:
Maar, hoe kom je erbij dat de overheid dit soort acties tolereert?
Ik weet, in de Nederlandse wetgeving is hier geen ruimte voor, hoe de daders tot zulk gedrag zijn gekomen is natuurlijk veel interessanter, vandaar je ook dit soort taferelen kunt verwachten.
Zulk lui die tot het uiterste gaan, moeten kunnen rekenen op een strafmaat die ook tot het uiterste gaat.
met zo'n sick brain schrikt twee jaar voorwaardelijk met behoud van uitkering echt niet af.
[Dit bericht is gewijzigd door Midioot op 02-08-2001 20:25]
quote:Fuk, zo had ik 't nog niet bekeken..
Op donderdag 02 augustus 2001 20:28 schreef HiZ het volgende:
een hele tijd bij wijze van spreken voor het grijpen staat ?
quote:Heb jij een idee over het hoe en waarom dan ?
Op donderdag 02 augustus 2001 20:28 schreef HiZ het volgende:
Als ik het verhaal zo lees kan ik alleen maar denken, hier zit een heel vies luchtje aan. Waarom al die moeite voor het stelen van een vrachtwagen die een hele tijd bij wijze van spreken voor het grijpen staat ?
Okee dan, je zou hier te doen kunen hebben met gewetenloze criminelen, die niet terug schrikken voor grof geweld, je kunt je als weldenkend mens niet voorstellen hoe ver zulk soort lieden gaan.
Ik kan me de angst van de chauffeur *mits oprecht* goed voorstellen, lijkt me echt heel erg K om te moeten vrezen voor je leven.
quote:Wat heeft dit voorval met jouw 'multikul' te maken?
Op donderdag 02 augustus 2001 20:02 schreef Midioot het volgende:
[...]
[...]
quote:Voor het stelen van een vrachtwagen heb je geen 5 man met wapens nodig, die doen het daarentegen wel goed in een alibi verhaal. Vooral als niemand iets heeft gezien, zoals die mensen die verderop in hun tuintje zaten.
Op donderdag 02 augustus 2001 20:37 schreef Midioot het volgende:[..]
Heb jij een idee over het hoe en waarom dan ?
Misschien wilden ze wel de sleutel bemachtigen ?
Racistische chauffeur die samen met zijn baas de verzekering wil oplichten ?
Iets anders ?Okee dan, je zou hier te doen kunen hebben met gewetenloze criminelen, die niet terug schrikken voor grof geweld, je kunt je als weldenkend mens niet voorstellen hoe ver zulk soort lieden gaan.
Ik kan me de angst van de chauffeur *mits oprecht* goed voorstellen, lijkt me echt heel erg K om te moeten vrezen voor je leven.
Als je na de kwestie Singh Varma nog niet weet hoe ver de fantasie van mensen kan gaan weet ik het ook niet meer.
quote:Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat hier fantasie in het spel is, dan eerder oplichting ( lijkt dus toch op Varma ) met de beschuldigende vinger in een bepaalde hoek gericht, al geloof ik dat ook niet.
Op donderdag 02 augustus 2001 22:41 schreef HiZ het volgende:
Als je na de kwestie Singh Varma nog niet weet hoe ver de fantasie van mensen kan gaan weet ik het ook niet meer.
Denk je dat ie naar Moerdijk is gelopen en de verwondingen zelf heeft aangebracht ?
Wel heel ver gezocht, vind je ook niet ?
quote:Vreemde theorie Koekepan, als ze met de vuurwapens geschoten zouden hebben waren de verwondingen vast een stuk ernstiger, zoniet fataal geweest.
Op donderdag 02 augustus 2001 23:13 schreef Koekepan het volgende:
Hoe meer overvallers, hoe onwaarschijnlijker ik zoveel verwondingen vind. Zeker als er vuurwapens aan te pas zijn gekomen.
Je denkt toch niet serieus dat dit een verzonnen verhaal is ?
quote:En ik ken ook de verhalen van kinderen die 'so-called' door vreemden in de fik waren gestoken. Een paar dagen later bleek dat die kids het zelf hadden gedaan, maar een verhaal moesten bedenken omdat ze voor de werkelijke redenen schaamde.
Op donderdag 02 augustus 2001 23:13 schreef Koekepan het volgende:
Hoe meer overvallers, hoe onwaarschijnlijker ik zoveel verwondingen vind. Zeker als er vuurwapens aan te pas zijn gekomen.
Meestal een cover-up voor de verzekerings-maatschappij.. Hoe ingewikkelder het verhaal, hoe onwaarschijnlijker.. Voor een vrachtwagen en stel leren jassen 6 overvallers inzetten.. Totale waanzin.
Verhaal komt van 1 man: de chauffeur. Ook iets om in je achterhoofd te houden. Mensen kunnen rare dingen doen.
quote:Tis natuurlijk wel een 'fantastisch' verhaal...
Op donderdag 02 augustus 2001 23:20 schreef Midioot het volgende:
Je denkt toch niet serieus dat dit een verzonnen verhaal is ?
quote:Wie zegt dat ik dat vind ???
Op donderdag 02 augustus 2001 22:14 schreef Egbert het volgende:Wat heeft dit voorval met jouw 'multikul' te maken?
Gewapende overvallen op vrachtwagenchauffeurs horen bij de Turkse cultuur?
Ik vind alleen dat hier een cultuurmix opgedrongen is waaraan heel veel nadelen kleven, veel meer dan voordelen, ondanks het voortdurende linkse verbloem.
Aangezien ik ook vind dat je alles moet kunnen bespreken, vind ik het niet meer dan normaal dat hier over gesproken wordt, of lijkt het jou beter als ik uit pure frustratie, met 5 andere autochtonen een Turkse Shoarmatent onder bedreiging van vuurwapens gijzel, om zo de aandacht op dit soort problemen te vestigen ?
Je kent het gezegde, blaffende honden bijten niet............. laat mij aub lekker blaffen.
quote:Heb je ook nog iets zinnigs te melden ?
Op donderdag 02 augustus 2001 23:41 schreef _psilocybin het volgende:
zucht...
hij heeft z'n stokpaardje maar weer eens van stal gehaald.
quote:Even gokken, vrachtwagen vol met leren kleding... hmm tonnetje of twee ? ... en als tegenprestatie een paar schrammetjes en zo ... er zijn mensen die het ervoor doen.
Op donderdag 02 augustus 2001 23:12 schreef Midioot het volgende:[..]
Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat hier fantasie in het spel is, dan eerder oplichting ( lijkt dus toch op Varma ) met de beschuldigende vinger in een bepaalde hoek gericht, al geloof ik dat ook niet.
Denk je dat ie naar Moerdijk is gelopen en de verwondingen zelf heeft aangebracht ?
Wel heel ver gezocht, vind je ook niet ?
quote:Zo ken ik er nog één, Even gokken, vrachtwagen vol met leren kleding... hmm tonnetje of twee, gedeeld door zes, er zijn mensen die het ervoor doen.
Op donderdag 02 augustus 2001 23:49 schreef HiZ het volgende:
Even gokken, vrachtwagen vol met leren kleding... hmm tonnetje of twee ? ... en als tegenprestatie een paar schrammetjes en zo ... er zijn mensen die het ervoor doen.
Met de feiten die ik nu ken lijkt mijn voorbeeld me verreweg het aannemelijkst.
Het verhaal is zo makkelijk te doorgronden, zoiets kun je haast niet spelen.
Waar is de vrachtwagen met inhoud gebleven ? verkocht door hun zelf aan helers ? veel te link, nee geloof ik niet.
quote:Ik gok op Beverwijk.
Op donderdag 02 augustus 2001 23:57 schreef Midioot het volgende:[..]
Waar is de vrachtwagen met inhoud gebleven ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |