abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 april 2004 @ 16:04:03 #1
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18653868
De zon schijnt weerk dus... dat is weer smeren geblazen!

Het lot dat ik een hele lichte huid heb, een beetje Brits of Oost-Europees aandoende huid dus die erg gevoelig is voor verbranding en dan met name aan het begin van de zon periodes. :'(

Dus gaan we maar weer nieuwe creme kopen dit jaar, maar waar moet ik nou opletten? er staan zoveel verschillende dingen op die verpakkingen... uv-b etc, wat beschermt je huid nou echt goed als je niet bruin wil worden en ook de kans op huidkanker in de toekomst zo goed als het kan wil verkleinen?

Die mensen bij DA willen je alleen de duurste tubes verkopen en lijken niet echt er veel over te weten
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_18653886
ik let eerlijk gezegd alleen op de factor, die ik nodig heb, en of het een beetje smeerbaar is [kruidvat notenmelk factor hoog is bv. niet uit te smeren.]
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_18654000
Sunblock 300 ofzo nemen als je een lichte huid hebt .
  zaterdag 24 april 2004 @ 17:14:23 #4
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18655020
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 16:12 schreef schatje het volgende:
Sunblock 300 ofzo nemen als je een lichte huid hebt .
Waar kan je dat kopen en dat is daar zo goed aan?
pi_18659126
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 17:14 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Waar kan je dat kopen en dat is daar zo goed aan?
Een sunblock laat vrijwel geen UV-straling door waardoor je niet verbrandt. Kun je kopen bij o.a. het Kruidvat, huismerk voldoet prima .
  zaterdag 24 april 2004 @ 20:56:56 #6
62210 Double-U
Yeah I'm a girl
pi_18659275
1. de prijs - bij de Action is het heel goedkoop
2. smeerbaarheid - Delial of Nivea ofzo
3. sunblock - niet te veel anders word ik noooit bruin, ook niet te weinig anders word ik een kreeft
Nee hoor, mijn hond bijt niet .... hij knuffelt je dood!
pi_18660318
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 20:49 schreef schatje het volgende:

[..]

Een sunblock laat vrijwel geen UV-straling door waardoor je niet verbrandt. Kun je kopen bij o.a. het Kruidvat, huismerk voldoet prima .
Voldoet prima om UVB stralen tegen te houden, en dus minder snel te verbranden. Maar als je goede bescherming wilt hebben moet je ook goede UVA bescherming hebben. UVA is ook verantwoordelijk voor huidkanker en huidveroudering. Bovendien kan je er bruin van worden, mits je huid het toe laat. De meeste goedkopere merken leveren niet de beste UVA bescherming!

Dus hoge beschermingsfactor kiezen met breedspectrum UV bescherming, regelmatig insmeren en de zon vermijden wanneer deze op z'n felst is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mexoryl op 24-04-2004 22:24:53 ]
  zondag 25 april 2004 @ 12:43:13 #8
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_18670009
Zelf heb ik ook een hele lichte huid en verbrand ik erg snel. Had steeds die crème van Nivea, factor 25 ofzo, en nog verbrande ik. Afgelopen jaar heb ik (voor Spanje-vakantie) Ambre Solaire gekocht, in eerste instantie factor 30. Die is echt supergoed! Heb uiteindelijk maar factor 10 nodig gehad (en dat in Spanje)! Je moet natuurlijk zelf uitproberen of dat bij jou ook kan!
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
  zondag 25 april 2004 @ 16:15:48 #9
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18673572
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 21:42 schreef Mexoryl het volgende:

[..]

Voldoet prima om UVB stralen tegen te houden, en dus minder snel te verbranden. Maar als je goede bescherming wilt hebben moet je ook goede UVA bescherming hebben. UVA is ook verantwoordelijk voor huidkanker en huidveroudering. Bovendien kan je er bruin van worden, mits je huid het toe laat. De meeste goedkopere merken leveren niet de beste UVA bescherming!

Dus hoge beschermingsfactor kiezen met breedspectrum UV bescherming, regelmatig insmeren en de zon vermijden wanneer deze op z'n felst is.
Al kijkende in je profilel krijg ik het idee dat je er echt veel vanaf weet
kun je mij ook een merk aanbevelen? dan loop ik gewoon de DA of kruidvat binnen en koop ik meteen de goede
  zondag 25 april 2004 @ 16:29:31 #10
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_18673783
ik weet er niet zo heel veel van af.. alleen dus dat uv-a de huidkanker veroorzaakt en dat je het beste een zonnebrand kan hebben die tegen uv-a en uv-b beschermt kan hebben
ik heb de beste ervaringen met de spray van van yves rocher, zelfs met factor 3 daarvan ben ik nog nooit verbrand, alleen maar bruin geworden, terwijl ik altijd rood werd..
met een hogere factor van yves rocher verkleur je steeds minder
pi_18679327
Als je je heel vaak met een sunblock insmeert is de kans op zonne-allergie hoger dan normaal. (Ik weet hier de wetenschappelijke onderbouwing niet meer voor). Je schijnt dus liever wat vaker factor 15 in te smeren dan factor 30.
Het mooi kotsende meisje.
  zondag 25 april 2004 @ 22:02:56 #12
16715 Mylene
*schatje*
pi_18681224
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 21:42 schreef Mexoryl het volgende:

[..]

Mooie aanvulling.
  maandag 26 april 2004 @ 18:39:53 #13
36822 Mexoryl
TDSA + DTS
pi_18699961
quote:
Op zondag 25 april 2004 16:15 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Al kijkende in je profilel krijg ik het idee dat je er echt veel vanaf weet
kun je mij ook een merk aanbevelen? dan loop ik gewoon de DA of kruidvat binnen en koop ik meteen de goede
Valt wel mee, moet m'n nick toch enige eer aan doen . Ik ben erg te spreken over de L'Oréal groep haar filtersysteem met 4 organische en 1 minerale filter voor goede dekking van het spectrum. De meest betaalbare zijn Garnier Ambre Solaire, L'Oréal Solar Expertise en Vichy Capital Soleil. Waarbij Vichy een UVA rating heeft (volgens de PPD methode).

Andere goede filtersystemen bevatten o.a. Tinosorb ondermeer te vinden in RoC Minesol en andere merken die hier niet makkelijk te krijgen zijn. Avobenzone (butyl methoxydibenzoylmethane op de verpakking), een veel gebruikte UVA filter is alleen goed wanneer er filters zijn toegevoegd die het stabiliseren. Want het degradeert in zonlicht en verliest dan z'n werking. Het is de hele formule die het hem doet, een filter kan niet over het geheel spectrum even goed absorberen. Daarom is een combinatie van filters noodzaaklijk.

Helaas zijn er maar zijn er maar weinig merken die een UVA rating toepassen. Zo als het er nu naar uitziet is een rating volgens de PPD methode de meest realistische. Je hebt wel zo iets als de Australische Standaard, dat wilt zeggen dat het minstens 90% van de UVA straling tussen 320 en 360nm weet te absorberen. Bepaalde aspecten, zoals de fotostabiliteit van de formule is er niet in meegenomen.

Als je allergisch bent voor de organische filters kan je gaan voor een zonneproduct met alleen minerale filters, namelijk titaniumdioxide en zinkoxide. Het nadeel is dat ze een witte waas op je huid kunnen achter laten, maar als je een relatief lichte huid hebt zou dat geen probleem moeten zijn. Deze zijn wat moeilijker te krijgen, maar RoC en Avène en vast nog een paar merken hebben deze in hun assortiment.
pi_18700342
quote:
Op maandag 26 april 2004 18:39 schreef Mexoryl het volgende:

[..]

Valt wel mee, moet m'n nick toch enige eer aan doen . Ik ben erg te spreken over de L'Oréal groep haar filtersysteem met 4 organische en 1 minerale filter voor goede dekking van het spectrum. De meest betaalbare zijn Garnier Ambre Solaire, L'Oréal Solar Expertise en Vichy Capital Soleil. Waarbij Vichy een UVA rating heeft (volgens de PPD methode).
Ah, jij vertegenwoordigt dus L'Oréal .

Heb je die huidplanner van Vichy toevallig ook in bezit??

Er zit voor een weekje allerlei producten in, krijg je gratis bij aankoop van een product. Ik heb het van iemand gekregen .
pi_18700482
Ik let op de factor en of het makkelijk smeerbaar is en goed intrekt
  maandag 26 april 2004 @ 19:20:08 #16
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_18700998
Inderdaad dat het goed intrekt. Ik kan namelijk totaal niet tegen het insmeren van mijn gezicht. Al te dik kan ik echt niet tegen (terwijl zonnebrandcreme dit toch al gauw is). Aan de andere kant denk ik dat het minder goed werk wanneer het snel intrekt, immers je huid is minder bedekt. Ik heb zelf hindoestaans bloed (1/4), en op de een of andere manier verbrand ik niet gauw cq. wordt ik ook niet snel bruin, ondanks mijn lichte huid (3/4 Russisch). (Ik kan dus niet duidelijk tekenen met zonnebrandcreme :'( ).
Vorig jaar in Turkije hebben we ondanks onze belofte, onze maat niet wakker gemaakt op het strand, maar 'PSV' op zijn lijf geschreven met zonnebrand-creme (hij is voor Feyenoord). Heeft ie toch lekker een dage mee moeten rondlopen. Hoe dan ook, de factor is voor mij dus niet al te belangrijk.
Om effe een merk te noemen: die van Nivea of Etos-huismerk, voldoen prima voor mij.

[ Bericht 8% gewijzigd door Xaobotnik op 26-04-2004 19:29:56 ]
pi_18702032
Owja, ik vind het ook altijd handig om een spray te hebben, dat vind ik echt veel fijner dan een gewone fles
  zaterdag 1 mei 2004 @ 06:04:27 #18
36822 Mexoryl
TDSA + DTS
pi_18805623
quote:
Op maandag 26 april 2004 18:54 schreef schatje het volgende:

[..]

Ah, jij vertegenwoordigt dus L'Oréal .
Nee, ik vertegenwoordig L'Oréal niet. Ze hebben een goed bewezen filtersysteem. De L'Oréal Groep is een van de eerste die inzagen dat UVA bescherming ook belangrijk is. Ze hebben daarom Mexoryl SX ontwikkeld en later Mexoryl XL. Omdat het om gepatenteerde filters gaat vind je deze niet ergens anders.

Nu zie je dat de chemiegiganten komen met nieuwe UVA filters voor de cosmetische industrie, dus je kan ze in diverse merken tegen komen. Tinosorb M en S (Ciba), Neo Heliopan AP (Symrise), Uvinul A Plus (BASF). Reken er op dat je deze filters in steeds meer zonproducten en cosmetica in zal aantreffen.
quote:
Heb je die huidplanner van Vichy toevallig ook in bezit??

Er zit voor een weekje allerlei producten in, krijg je gratis bij aankoop van een product. Ik heb het van iemand gekregen .
Nee, die heb ik niet.
pi_18805633
quote:
Op maandag 26 april 2004 19:56 schreef Sylvana het volgende:
Owja, ik vind het ook altijd handig om een spray te hebben, dat vind ik echt veel fijner dan een gewone fles
Helemaal mee eens!

En het moet lekker ruiken
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 1 mei 2004 @ 06:37:07 #20
89243 MrObjective
I just give my opinion
pi_18805662
Niets gebruiken is beterder, word je beter en mooier bruin. Heb 7 jaar in Spanje gewoond en heb geen creme gebruikt. Is gewoon kwestie van rustig opbouwen, niet meteen vol in de zon gaan zitten.
I am me Just like anyone else I am me No wonder,nor special I am me Not rich, not poor I am me Not genius. nor stupid I am me Not a dream, nor a fairytale I am me Not to be liked, or be hated I am me So what am I You tell me I am me
pi_18805701
Gelukkig heb ik mijn eigen natuurlijke bescherming. Ik heb 1x voor de gein wat zonnebrandcreme opgesmeerd. Wat een vieze plakkerige, stinkende rotzooi is dat zeg! En het is nog stervensduur ook (als je het zo vaak zou gebruiken als ze aanraden).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')