Hoe vaak ben jij al in een katholieke kerk geweest?quote:Op maandag 26 april 2004 00:25 schreef Sater het volgende:
[..]
Hypocriet als zij is bemint de Rooms - Katholieke Kerk de homo; haar veroordeling geldt zijn daden.
Praktizerende homo's mogen niet de communie [avondmaal] ontvangen.![]()
Ja nu ja. Hoelang hebben ze erover gedaan? Hoe is er eerst schande over gesproken?quote:Op maandag 26 april 2004 07:45 schreef Gia het volgende:
[..]
De katholieken gaan er toch heel wat verdraagzamer mee om dan de moslims.
Kom op zeg. In de tijd van het Oude Testament werd er gepreekt dat homo's gedood moesten worden. Tot een aantal jaren geleden preekten men nog wel dat homo's in zonde leefden, maar dat gold voor iedereen die ongehuwd sex had.quote:Op maandag 26 april 2004 07:55 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Ja nu ja. Hoelang hebben ze erover gedaan? Hoe is er eerst schande over gesproken?
Laten we nu allemaal erg tolerant zijn, heel wat jaar geleden preekten de mensen niet veel beters dan de moslims nu doen.
Over hypocriet gesproken
Goedemorgen Gia. Juist om de hypocrite houding van de officiële R.K. Kerk heb ik mij laten uitschrijven. De jou bekende homo's staan in hun parochies als zodanig [praktizerend] bekend?quote:Op maandag 26 april 2004 07:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoe vaak ben jij al in een katholieke kerk geweest?
Ik ken wel een aantal homo's, en die krijgen gewoon allemaal de communie. Overigens, ik weet wel wat de communie is, hoor!
Homohuwelijken worden ingezegend, ze krijgen ziekenzalving. Kortom, ze worden gewoon voorzien van alle sacramenten.
Okay, nog niet iedere priester is zover dat hij een homohuwelijk inzegent, maar goed, da's toch nog heel iets anders dan oproepen om ze te doden.
De katholieken gaan er toch heel wat verdraagzamer mee om dan de moslims.
Intolerantie is niet te vergelijken met het oproepen tot doden. Waarom wordt er in een topic als dit altijd meteen gewezen naar andere geloven. "Ja maar, hunnie waren vroeger ook niet zo tolerant!"quote:Op maandag 26 april 2004 08:02 schreef DarkElf het volgende:
zeg ik dat het goed te praten is?
Nope. Ik zeg alleen dat mensen die nu gillen dat de kerk zo tolerant is miss. vergeten zijn hoe de kerk altijd geweest is?
10 jaar geleden was ook nog niet iedereen zo tolerant. Dus doe niet net of het altijd/of allang goed is.
Dit is niet zo'n grote parochie en onze pastoor/deken werkt hier al ruim 12 jaar. Hij weet dat echt wel.quote:Op maandag 26 april 2004 08:05 schreef Sater het volgende:
[..]
Goedemorgen Gia. Juist om de hypocrite houding van de officiële R.K. Kerk heb ik mij laten uitschrijven. De jou bekende homo's staan in hun parochies als zodanig [praktizerend] bekend?
Uitstekend dat er verstandige, priesters zijn die ' Rome' aan hun laars lappen.
Priester Antoine Bodar zou, homosexueel en wel, een voorbeeldfunctie kunnen vervullen.
[F]rigide gehoorzaamheid aan Rome [b]lijkt hem zijn geaardheid te doen ontkennen.
Ben het eens met je opmerking aangaande verdraagzaam omgaan met.
Eeuwenlang zijn joden intolerant behandelt. Dit onder aanvoering van R. K. en latere Christelijke Kerken. Bij kruistochten werden naast moslims óók grote aantallen joden over de kling gejaagd.quote:Op maandag 26 april 2004 08:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Intolerantie is niet te vergelijken met het oproepen tot doden. Waarom wordt er in een topic als dit altijd meteen gewezen naar andere geloven. "Ja maar, hunnie waren vroeger ook niet zo tolerant!"
Het gaat hier om een modern boekje, wat bedoeld is als leidraad om kinderen op te voeden en waarin wordt opgeroepen tot het doden van homo's en het onderdrukken van vrouwen. Een modern boekje! Het gaat hier niet om wat in de koran staat, of om wat in de Bijbel staat.
Oude barbaarsheden worden gebruikt om kinderen van vandaag op te voeden. Dat kan toch niemand goed willen praten!
Inderdaad. En toen kwam er een boekje met de naam 'mein Kampf' wat opriep tot onderdrukking en vervolging van de Joden, waarbij Hitler zich ook beriep op de Bijbel.quote:Op maandag 26 april 2004 08:56 schreef Sater het volgende:
[..]
Eeuwenlang zijn joden intolerant behandelt. Dit onder aanvoering van R. K. en latere Christelijke Kerken. Bij kruistochten werden naast moslims óók grote aantallen joden over de kling gejaagd.
Eeuwenlang werd hun slechts handel toegestaan. Zij werden geduld omdat zij als geldschieters voor vorsten fungeerden. [ Karel V leende bij de Fugers] En wat bracht intolerantie uiteindelijk?
Juist ja de holocaust.Naar ik meen heeft Hans Jansen geschreven over schuld en verantwoordelijkheid van de R.K. aangaande intolerante behandeling joden.
N.B. intolerantie gold eveneens zigeuners en homo's met hetzelfde dieptreurige gevolg.
En dus? Mogen kinderen opgevoed worden met het idee dat homo's walgelijk zijn en vermoord moeten worden? Omdat het in de koran staat?quote:Wat betreft je opmerking over modern boekje. Dunkt mij, naar strekking en inhoud, gebaseerd te zijn op de Koran. Gelijk je weet putte die weer uit Thora en Bijbel.
Dat laatste is alleen maar toe te juichen. Maar ik kan me voorstellen dat veel Nederlanders en vooral homo's over de zeik zijn gegaan door dat boekje. Je kunt het gewoon niet maken om in deze tijd, in een land waar homo's mogen trouwen, kinderen nog op te voeden met die ideeën. Dat het verbieden van zo'n boekje dat niet voorkomt, heb je gelijk in. Maar we hoeven zo'n boekje ook niet te tolereren.quote:M.b.t. je laatste opmerking: het bestuur van de Amsterdamse Moskee Tahweed heeft de Islamgids uit haar bibliotheek laten verwijderen. " Maar", zo merkt datzelfde bestuur op, "dit betekent niet dat wij strekking en inhoud afzweren." [bron Parool] Te vrezen valt dat de Moskee niet alleen staat in haar, te wraken fundamentalistische, opvatting. Wat denk je bijvoorbeeld van de Al - Siddiqcschool?. Officieel heeft het moskeebestuur zich uit het schoolbestuur teruggetrokken. Officieus zal haar fundamentalistische invloed groot blijven. De negatief opvoedkundige impact laat zich raden.
Overigens is niet alleen de Islamgids nodig om homohaat te doen toenemen.
Uit angst voor allochtone [ moslim]leerlingen durven leraren niet meer hun geaardheid uit te komen.
En ja, Allahlof, bestaan er meer verlichte moslimverenigingen die anders denken en handelen.
Oeidipoescomplex?quote:Op maandag 26 april 2004 10:08 schreef lionsguy18 het volgende:
Dat boek mag niet verboden worden want in ons land is er vrijheid van meningsuiting.
Hoe belachelijk ik de inhoud ook vind.
Maar ja, vrouwen slaan is wel een aantrekkelijke gedachte soms![]()
Slaan is voor mensen die te dom zijn om te praten.quote:Op maandag 26 april 2004 10:16 schreef lionsguy18 het volgende:
Sommige vrouwen kunnen irritatie opwekken als ze weer eens hun bijdehante mondje opengooien.
Het is ook bedoeld als inburgeringsboek voor Nederlanders in het jaar 2010quote:Op maandag 26 april 2004 11:44 schreef lionsguy18 het volgende:
Is dat boek in het NEDERLANDS vertaald?
Waar maakt men zich dan druk over?
Moslims spreken en lezen geen nederlands.
Re-la-ti-ve-ren.quote:Op maandag 26 april 2004 11:51 schreef RealLife het volgende:
[..]
Het is ook bedoeld als inburgeringsboek voor Nederlanders in het jaar 2010![]()
Jij hebt ook lekker op zitten letten hequote:Op maandag 26 april 2004 11:44 schreef lionsguy18 het volgende:
Is dat boek in het NEDERLANDS vertaald?
Waar maakt men zich dan druk over?
Moslims spreken en lezen geen nederlands.
Mja, ik den niet dat die ouders ze opvoeden met haat, omdat die ouders het niet als haat zien. De kinderen wordt gewoon aangeleerd dat homo's slecht zijn misschien. Ouders kunnen zo'n boek als rechtvaardiging en bevestiging zien dat ze hun kinderen op de juiste manier dingen leren. Het probleem begint vaak bij opvoeding namelijk.quote:Op maandag 26 april 2004 12:10 schreef Loedertje het volgende:
Re-la-ti-ve-ren.
Alsof ieder mens zich wat zal aantrekken van opvoedkundige boeken zeg
Doorgaans bestaat het opvoeden van kinderen niet uit het zaaien van haat of het volproppen van je kids met hosties omdat iemand dat ooit ergens heeft geschreven hoor.
Hoe lang is jouw baard?quote:Op maandag 26 april 2004 10:16 schreef lionsguy18 het volgende:
Sommige vrouwen kunnen irritatie opwekken als ze weer eens hun bijdehante mondje opengooien.
Trots,onverstand, wetticisme en gebrek aan zelfreflectie helpt ook nog wel eens op weg.quote:Op maandag 26 april 2004 12:14 schreef freud het volgende:
[..]
Mja, ik den niet dat die ouders ze opvoeden met haat, omdat die ouders het niet als haat zien. De kinderen wordt gewoon aangeleerd dat homo's slecht zijn misschien. Ouders kunnen zo'n boek als rechtvaardiging en bevestiging zien dat ze hun kinderen op de juiste manier dingen leren. Het probleem begint vaak bij opvoeding namelijk.
Mijn Marokkaanse, 21jarige kapster, vertelt mij geterroriseerd te worden door haar kleine broertje van 9. Desgevraagd vertelde ze dat haar ouders hier niet tegen ingingen. Want ja, het zoontje he!quote:Op maandag 26 april 2004 17:01 schreef Bela het volgende:
[..]
Trots,onverstand, wetticisme en gebrek aan zelfreflectie helpt ook nog wel eens op weg.
Je zou gelijk kunnen hebben dat een manier van opvoeden van invloed is op problematiek van individuen. Met marokkaanse jongetjes zijn vaker problemen dan met marokkaanse meisjes. Mogelijk zijn de jongetjes die zich aan hufterig en crimineel gedrag op straat te buiten gaan in hun opvoeding onvoldoende gecorrigeerd en aanspreekbaar gemaakt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |