Nee, altijd op blote voeten gemeten.quote:Op zaterdag 24 april 2004 01:09 schreef Boschjesman het volgende:
andere schoenen aan toevallig
met dikkere zolen?
quote:Op zaterdag 24 april 2004 01:58 schreef dikavi het volgende:
moment van meten.
's ochtends ben je langer
heeft te maken met de veerbaarheid van het kraakbeen tussen je rugwervelsquote:moment van meten.
's ochtends ben je langer
bij kaboutertjes zie je het al redelijk snelquote:Op zaterdag 24 april 2004 02:03 schreef Steijn het volgende:
Hoe kan jouw moeder 1 cm onderscheiden op het blote oog?
dat komt omdat je bij de evenaar verder van de aardas af staat, waardoor de centrifugale kracht van de aarde meer invloed op je uitoefent en daarom heb je minder last van de zwaartekrachtquote:Op zaterdag 24 april 2004 02:05 schreef EgoTrippin het volgende:
en bij de evenaar ben je langer dan op de noordpool
Dat is ook zo'n beetje wat ik dachtquote:Op zaterdag 24 april 2004 02:03 schreef Steijn het volgende:
Hoe kan jouw moeder 1 cm onderscheiden op het blote oog?
goedquote:Op zaterdag 24 april 2004 02:08 schreef EgoTrippin het volgende:
[..]
dat komt omdat je bij de evenaar verder van de aardas af staat, waardoor de centrifugale kracht van de aarde meer invloed op je uitoefent en daarom heb je minder last van de zwaartekracht
Oh jawel, als je iemand goed kent zie je echt wel offie iets (al is het maar een centimeter) gegroeid is.. Ik ben zelf 1.84 op dit moment (groei nog), maar een tijdje geleden was ik nog 1.82 (gek hequote:Op zaterdag 24 april 2004 02:10 schreef Avani het volgende:
[..]
Dat is ook zo'n beetje wat ik dacht
Hoe marginaal wil je bezig zijn.quote:Op zaterdag 24 april 2004 02:26 schreef EMW het volgende:
En vergeet natuurlijk niet de zwaartekracht die de zon en de maan op ons uitoefenen.
Bij vloed kun je bijvoorbeeld hoger springen dan bij eb.
Zoek maar eens op waar de records hoogspringen gevestigd zijnquote:Op zaterdag 24 april 2004 02:22 schreef TiGG het volgende:
Dus bij de evenaar zou je hoger kunnen springen?
Ik geloof er niets van. Het is een indruk die je op een gegeven moment in je hoofd prent en vervolgens denk je zelf dat het ook werkelijk zo is. Het is puur toeval geweest. Het had net zo goed niet kunnen kloppen.quote:Op zaterdag 24 april 2004 02:25 schreef Uddel het volgende:
[..]
Oh jawel, als je iemand goed kent zie je echt wel offie iets (al is het maar een centimeter) gegroeid is.. Ik ben zelf 1.84 op dit moment (groei nog), maar een tijdje geleden was ik nog 1.82 (gek he), maar volgens m'n vriendin (die 1.60 is ofzo, kan best hoor
) was ik gegroeid, dus even meten.. en ja hoor...
Ik heb ook weleens van die dagen dan voel ik me opeens lang, hoe dat komt vraag ik me nog steeds af, misschien dat iemand dat weet?
(En nee, niet als ik andere schoenen oid aan heb)
quote:Op zaterdag 24 april 2004 02:27 schreef Steijn het volgende:
[..]
Hoe marginaal wil je bezig zijn.![]()
Juist lagerquote:Op zaterdag 24 april 2004 02:26 schreef EMW het volgende:
En vergeet natuurlijk niet de zwaartekracht die de zon en de maan op ons uitoefenen.
Bij vloed kun je bijvoorbeeld hoger springen dan bij eb.
Evenaar. Komt door grotere MPV-kracht.quote:Op zaterdag 24 april 2004 02:29 schreef EgoTrippin het volgende:
[..]
Zoek maar eens op waar de records hoogspringen gevestigd zijn
Hoezo? Bij vloed is de invloed van de zwaartekracht van de maan het grootst toch? De maan zal dan meer aan jou trekken dus je kunt hoger springen?quote:Op zaterdag 24 april 2004 02:31 schreef EgoTrippin het volgende:
[..]
Juist lager
Hoezo, bij eb wordt het water als het ware door de aarde heen getrokken, dan kun je dus ook minder hoog springen.quote:Op zaterdag 24 april 2004 02:31 schreef EgoTrippin het volgende:
[..]
Juist lager
Ik denk dat hij denkt aan het de afname van massa tussen jou en en achterliggende massa van de aarde. Maar wie springt er nu in zee?quote:Op zaterdag 24 april 2004 02:34 schreef EMW het volgende:
[..]
Hoezo? Bij vloed is de invloed van de zwaartekracht van de maan het grootst toch? De maan zal dan meer aan jou trekken dus je kunt hoger springen?
Dat zei ik alquote:Op zaterdag 24 april 2004 02:32 schreef Steijn het volgende:
[..]
Evenaar. Komt door grotere MPV-kracht.
Damn, ik moet wel heel precies zijn hier zegquote:Op zaterdag 24 april 2004 02:35 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik denk dat hij denkt aan het de afname van massa tussen jou en en achterliggende massa van de aarde. Maar wie springt er nu in zee?
Nou, ik twijfel ook eigenlijk. Even kijken, bij het eerste tij kun je wel hoger springen, want dan staat de maan aan jouw kant. Maar bij het tweede tij wordt de aarde van het water weggetrokken.. en ook van jouquote:Op zaterdag 24 april 2004 02:34 schreef EMW het volgende:
[..]
Hoezo? Bij vloed is de invloed van de zwaartekracht van de maan het grootst toch? De maan zal dan meer aan jou trekken dus je kunt hoger springen?
Toch even een nuancering. De zwaartekracht is overal op aarde gelijk. Alleen de resultante van de zwaartekracht en de MPV-kracht verschilt.quote:Op zaterdag 24 april 2004 02:37 schreef EgoTrippin het volgende:
[..]
Dat zei ik al![]()
Ik zei niet dat de zwaartekracht niet overal gelijk wasquote:Op zaterdag 24 april 2004 02:39 schreef Steijn het volgende:
[..]
Toch even een nuancering. De zwaartekracht is overal op aarde gelijk. Alleen de resultante van de zwaartekracht en de MPV-kracht verschilt.![]()
Ik bedoelde natuurlijk, bij vloed ben je langerquote:Op zaterdag 24 april 2004 02:36 schreef Brennie het volgende:
Hola.. dit gaat diep, gaat het nog over lengte?
Ik sprak in het algemeen.quote:Op zaterdag 24 april 2004 02:40 schreef EgoTrippin het volgende:
[..]
Ik zei niet dat de zwaartekracht niet overal gelijk was
Geef nou maar gewoon toe dat je mijn post niet had gelezenquote:Op zaterdag 24 april 2004 02:44 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik sprak in het algemeen.![]()
EMW deed het zodat hij die pic kon gebruikenquote:Op zaterdag 24 april 2004 02:49 schreef Brennie het volgende:
Ontopic jongens![]()
Iemand die jou vaak ziet...zal het juist niet zien.quote:Op zaterdag 24 april 2004 09:06 schreef FuifDuif het volgende:
Mensen, ik begrijp dat er nogal wat scepsis bestaat rondom deze kwestie. Daarom wat ophelderingen:
- Mijn moeder zag het echt en ik geloof, zoals iemand hier al eerder zei, dat iemand die je vaak ziet (moeder, vriendin, zusje, vader enzovoort) dat wel degelijk op kan merken. En kennelijk had ze gelijk.
Wat maakt dat verder nu uit dan? Daar gaat het toch uiteindelijk niet om? Ik vraag alleen of het mogelijk is. Maar kennelijk had mijn moeder wel gelijk, dus waarom dan klinkklare onzin/quote:Op zaterdag 24 april 2004 09:34 schreef cos-micV het volgende:
[..]
Iemand die jou vaak ziet...zal het juist niet zien.
Ik heb zelf een zoon van 12 en ik zie/merk aan hem als ie weer een stukkie de lucht is ingegaan als zijn kleding weer eens te kort is.
Dus dat jouw moeder ziet dat je maar liefst 1 CM gegroeid bent is klinkklare onzin.![]()
Is het nu zo moeilijk om objectief te reageren? Als ik toch zeg dat ik daadwerkelijk gegroeid ben, dan maakt het verder toch niet uit of mijn moeder wel of niet gekrompen is? Het gaat erom, dat ik gegroeid ben op 23 jarige leeftijd. Mijn moeder staat er verder helemaal buiten.quote:Op zaterdag 24 april 2004 11:02 schreef -Cindy18- het volgende:
was je moeder niet gekrompen?
Sorry ;-)quote:Op zaterdag 24 april 2004 11:04 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Is het nu zo moeilijk om objectief te reageren? Als ik toch zeg dat ik daadwerkelijk gegroeid ben, dan maakt het verder toch niet uit of mijn moeder wel of niet gekrompen is? Het gaat erom, dat ik gegroeid ben op 23 jarige leeftijd. Mijn moeder staat er verder helemaal buiten.
owja, dat deed ook nog meequote:Op zaterdag 24 april 2004 11:08 schreef Undergod het volgende:
sorry maar als ik dit nu niet stel blijf ik de hele dag er aan denken:
ligt het er niet simpeler aan dat het bij de evernaar over het algemeen warmer is, en therefore de lucht dunner en daardoor de luchtweerstand kleiner?
Want volgens mij zijn de records gevestigd in mexico, wat best hoog ligt ---> ijle lucht.
pfff lopen wij hier allemaal slim te doen met oplossingen, ben je gewoon in je slaap geopereerdquote:Op zaterdag 24 april 2004 17:31 schreef 8PacK het volgende:
Lol en er is volgens mij nog geen enkel serieus antwoord gegeven en alleen wordt er naar andere oorzaken gekeken. Het is mogelijk dat je nog groeit en dat kan bijv komen door hormonen of een operatie.
Ik ben nu 1.81. Ik ben inderdaad wat achter gebleven in de lengtegroei door ziekte vroeger. Ik was toen ontzettend vaak ziek, nu gelukkig eigenlijk nooit meer. Maar in ieder geval, op klassenfoto's bijvoorbeeld van vroeger zie ik ook duidelijk dat ik altijd veel kleiner ben dan mijn leeftijdsgenoten van destijds. Nu pas trekt het bij. Ook in de breedte. Volgens de berekening zou ik rond 1.91 moeten worden, maar dat zal wel niet lukken. Hoewel, er zijn verhalen van een laatste groeispurt tot het 25ste levensjaar. We zien welquote:Op zaterdag 24 april 2004 18:48 schreef Melv het volgende:
Hoe lang ben je nu eigenlijk?? Het is op zich niet vreemd hoor, het kan best dat je nog iets gegroeid bent. Kinderen die achter blijven in hun lengtegroei groeien vaak iets langer door. Het kan ook zo zijn dat je houding verbeterd is.
Dit slaat dus nergens op he.quote:Op zaterdag 24 april 2004 02:05 schreef EgoTrippin het volgende:
en bij de evenaar ben je langer dan op de noordpool
Het is mogelijk omk langer te worden zonder al die zooltjes ofzoiets. Hij vraagt of dat mogelijk is niet of hij toevallig hogere zooltjes heeft of hij zich s'avonds gemeten heeft.quote:Op zaterdag 24 april 2004 19:18 schreef Undergod het volgende:
[..]
pfff lopen wij hier allemaal slim te doen met oplossingen, ben je gewoon in je slaap geopereerd![]()
![]()
Zo is het. Maar op welke manier weet jij dat het mogelijk is? Heb je er ervaring mee? Kun je wat meer erover zeggen?quote:Op zondag 25 april 2004 13:37 schreef 8PacK het volgende:
[..]
Het is mogelijk omk langer te worden zonder al die zooltjes ofzoiets. Hij vraagt of dat mogelijk is niet of hij toevallig hogere zooltjes heeft of hij zich s'avonds gemeten heeft.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |