abonnement Unibet Coolblue
pi_19969647
Misschien een concept-album ala SFOR, met de sound van ToT.
Zou wel mooi zijn lijkt mij
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  donderdag 17 juni 2004 @ 17:28:52 #102
9613 Seborik
I, Voyager
pi_19970460
Ik heb even gevraagd of dit topic gemerged kan worden met het grote topic van Dream Theater, dus dat zal zo wel gebeuren.

Wat mij betreft doet Dream Theater een keertje wat experimenteels. Eigenlijk is het allemaal vrij brave klassiek georiënteerde muziek met maar weinig verrassingen wanneer je bekend bent met redelijk wat klassieke muziek. Ze ljken vooral veel te lenen uit de barok en de periode daaran ook wel de klassieke periode genaamd (om verwarring te veroorzaken).

Ook mogen ze weleens wat meer leren over de kunst van het weglaten.

Wel knap hoor, wat ze allemaal doen, maar ik zit eigenlijk niet te wachten op nog een keer een plaat met 5x Steve Vai (op verschillende disciplines).
  zaterdag 10 juli 2004 @ 17:36:40 #103
9613 Seborik
I, Voyager
pi_20533737
http://www.rhino.com/video/dreamtheater/

Hier krijg je een reclame pop-up van de aankomende dvd. Niet de pop-up wegklikken dus.
quote:
"Images and Words: Live in Tokyo" and "Five Years in a LIVEtime", originally released in 1993 and 1998, respectively, comprise the double-DVD containing more than three hours of footage that has been remastered in Dolby 5.1 surround sound. It is scheduled for release on July 13 through Rhino Home Video.

"Our fans have been asking about it for years," drummer Mike Portnoy told Billboard.com. "I think anything that's been on home video in the past on VHS is slowly starting to be re-released on DVD. It's inevitable. We're glad it's finally happening, because we been wanting to get it done for many years."

"It's kind of interesting hearing our take now on a lot of the stuff that was, in some cases, over a decade old," Portnoy said of new commentary the band recorded earlier this year for the reissues. "We did them right before we filmed the Budokan DVD. So we were in the same place with the same fans, but 11 years later."

"The thing that struck us the most was just [our] hair — it was unbelievable that we looked the way we used to look and dress the way we dressed," he said with a laugh. "We've become completely different people in the past 11 years."
pi_20824861
OMG, wat is "Take the time" op "Once in a livetime" toch briljant. (En dan met name de tweede niet-TakeTheTime helft...) Net even naar zitten luisteren, moest het even kwijt.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_21011662
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 15:04 schreef OProg het volgende:
Woei, vandaag met de post gehad:
[..]

Heb nu al het normaal uitgebrachte spul compleet
Beetje laat maar goed... Hoe heb je die cd gevonden?
pi_21016042
Damn, ik kan die dvd's van Dreamtheater niet vinden.
Oke, online, maar ik kom nogal vaak in de platenzaak ( ), en daar heb ik hem nog nooit zien liggen.

Misschien toch maar eens online bestellen.
  maandag 16 augustus 2004 @ 23:40:15 #107
14505 OProg
A Life in Music
pi_21336138
quote:
Dream Theater's "LIVE AT BUDOKAN" will be released on October 5th 2004.
It will be available as both a 2 DVD set and a 3 CD set.
Woei



"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_21336261
Een live-dvd is op zich wel ok. Die vorige vond ik erg mooie momenten hebben, omdat ze echt op de vingers van de artiesten zitten, maar alwéér een live-plaat...
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 00:00:37 #109
14505 OProg
A Life in Music
pi_21336701
vraag - aanbod

Ik vind het wel prima eig
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_21336739
echt geldklopperij. Ik heb hier geen woorden voor.
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 00:04:13 #111
14505 OProg
A Life in Music
pi_21336792
Zeik niet, alsof je het moet kopen

Veel mensen willen zoiezo een nieuwe DVD hebben de CD heeft geloof ik ook de zelfde tracklist.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_21337056
Vind jij dan ook niet dat ze wel véél live-albums hebben, Oprog?
pi_21337073
Ach, Dream Theater weet best dat hun fans behoren tot de meest fanatieke fanschaare van de huidige rockwereld. Ik was ooit ook zo'n fan. Je moet dan ook alles hebben.

Doe het dan zoals bij Pearl Jam (ik geloof dat DT dat langzaam ook doorkrijgt): breng elk live-concert gewoon uit op cd. Uiteraard betaalbaar. Verzamelaars zijn echt niet zo gek om al die cds te kopen.

Ik snap het ook niet zo. Op livecd komt die muziek (van DT) helemaal niet zo goed over dan live. Ik luister die cd's die ik al heb dan ook zelden.
pi_21337113
Sommige ketens boden die PJ-albums fullprice aan, dat was dan weer minder en ook wat offtopic.
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 00:20:04 #115
14505 OProg
A Life in Music
pi_21337222
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 00:14 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ach, Dream Theater weet best dat hun fans behoren tot de meest fanatieke fanschaare van de huidige rockwereld. Ik was ooit ook zo'n fan. Je moet dan ook alles hebben.

Doe het dan zoals bij Pearl Jam (ik geloof dat DT dat langzaam ook doorkrijgt): breng elk live-concert gewoon uit op cd. Uiteraard betaalbaar. Verzamelaars zijn echt niet zo gek om al die cds te kopen.
Er nog steeds de gedachte dat te gaan doen maar alles op CD distribueren was al qua kosten niet te doen en het plan om het via Inet te gaan doen met downloads scheen ook teveel in de kosten te lopen. Daarom wil Portnoy de meest bijzondere dingen dan ook als Official Bootleg uitbrengen. Ook om de normale bootlegs die er volop zijn minder leuk te laten worden. En dit is dan gewoon een normaal verkrijgbaar ding.

Maar als je dingen die massaal op bootleg circuleren om alle beurzen in de beste kwaliteit uitbrengt tegen een redelijke prijs ben je dus weer een geldklopper
quote:
Ik snap het ook niet zo. Op livecd komt die muziek (van DT) helemaal niet zo goed over dan live. Ik luister die cd's die ik al heb dan ook zelden.
Op liveCD komt het nog beter over dan studio...
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 00:24:50 #116
14505 OProg
A Life in Music
pi_21337342
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 00:13 schreef Seborik het volgende:
Vind jij dan ook niet dat ze wel véél live-albums hebben, OProg?
Och, zo'n John Zorn gooit er elke maand 1 op de markt

Trouwens, Live at the Marquee was de eerste en die is altijd al Midprice geweest. Die 2e was wel gewoon de bedoeling. De CD die bij de 'Metropolis' DVD zat zou eerst helemaal niet uitgebracht worden maar er was zoveel vraag naar en dit is dan de vierde. En ja, veel mensen willen ook weer de CD hebben
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_21337640
Maar wat is nu eigenlijk de toegevoegde waarde van die nieuwe, behalve dat er misschien nummers van de meest recente cd op staan? Ik zou liever eens een semi-akoestisch optreden op cd zien verschijnen. Zoals dat in Rotterdam, 1998 als ik me niet vergis.
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 00:47:50 #118
14505 OProg
A Life in Music
pi_21337812
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 00:38 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Maar wat is nu eigenlijk de toegevoegde waarde van die nieuwe, behalve dat er misschien nummers van de meest recente cd op staan? Ik zou liever eens een semi-akoestisch optreden op cd zien verschijnen. Zoals dat in Rotterdam, 1998 als ik me niet vergis.
Veel nieuwe nummers, band weer iets verder. Instrumedley, dat soort dingen

En zo'n semi-acoustisch optreden zou als Official Bootleg kunnen verschijnen. Er is nog niet bekend wat de volgende 3 gaan worden. Zelf reken ik op een Demo Series CD die doorgaat bij '89. Een cover CD van Number of the Beast en een Live CD met het concert van begin dit jaar waar heel 'WDADU' werd gedaan + toegift 'Metropolis' met Dominici als zanger
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_21338151
Nadat ik op aanraden van enkelen het prachtige "A Change Of Seasons" heb gedowload en ben gaan luisteren. Ben ik naar enkele weken naar de winkel toe gegaan voor mijn eerste Dream Theater cd. Dit is Six Degrees Of Inner Turbulence geworden. Ik heb hem nu 2 weken, en hij is al behoorlijk grijs gedraait.

Als ik weer wat een kleiner financieel tekort heb zullen er meerdere Dream Theater cd's in mijn collectie komen, tot dan toe zal ik het met dowloads en SDOIT moeten doen.
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 18:45:51 #120
1573 Kipman
www.kangoeroerene.nl yeah!
pi_21353207
Nieuwe live-cd, leuk. Ik denk dat we gewoon maar moeten wennen aan het feit dat Dream Theater graag live registratie's uitbrengd. Is ook niet zo erg, vind ik. Live zijn meestal de nummers anders dan op album. Ook is de setlist van deze cd weer anders. Nee, laat maar komen die cd!
Kipman legt hier de eieren! Maar nu vanuit Australie!
pi_21353335
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 01:09 schreef KaheemSaid het volgende:
Nadat ik op aanraden van enkelen het prachtige "A Change Of Seasons" heb gedowload en ben gaan luisteren. Ben ik naar enkele weken naar de winkel toe gegaan voor mijn eerste Dream Theater cd. Dit is Six Degrees Of Inner Turbulence geworden. Ik heb hem nu 2 weken, en hij is al behoorlijk grijs gedraait.

Als ik weer wat een kleiner financieel tekort heb zullen er meerdere Dream Theater cd's in mijn collectie komen, tot dan toe zal ik het met dowloads en SDOIT moeten doen.
Dan raad ik je alvast aan om als volgende cd Scenes From A Memory te nemen. Een ongelovelijk geniaal concept album!
* Me_Wesley Beyond This Life nog eens aanzet
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_21353471
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 18:51 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dan raad ik je alvast aan om als volgende cd Scenes From A Memory te nemen. Een ongelovelijk geniaal concept album!
* KaheemSaid Beyond This Life nog eens aanzet
Bedankt voor het aanraden.
Ik zal even kijken welke de volgende wordt.
pi_21353714
Ook zo geweldig op SFAM vind ik het tweede nummer. door hoor je allemaal gitaarsolo's van stukken muziek die in latere nummers weer terugkomen.
Of ook het "one last time" stukje wat in het 10e nummer zit, en weer terugkeert in het 12e nummer. Eerste keer dat ik dat hoorde had ik kippenvel all over the place

Maar ik draaf weer een beetje door geloof ik excuse me
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_21355633
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 18:58 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Bedankt voor het aanraden.
Ik zal even kijken welke de volgende wordt.
Voor mij blijft Images and words toch zo ongeveer het beste album ooit gemaakt. Dat eerste nummer al... pull me under.. wow.....

Ik geloof trouwens dat bijna alle albums bij de free record shop maar iets van 9 euro kosten...
  donderdag 19 augustus 2004 @ 18:35:02 #125
1573 Kipman
www.kangoeroerene.nl yeah!
pi_21404707
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 20:25 schreef flip20 het volgende:

[..]

Voor mij blijft Images and words toch zo ongeveer het beste album ooit gemaakt. Dat eerste nummer al... pull me under.. wow.....
Ik ben het met je eens. Het mooie van DT is dat iedereen wel weer een andere favoriete album heeft, zodat ze niet echt een 'klassieker' hebben.
Kipman legt hier de eieren! Maar nu vanuit Australie!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')