abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 april 2004 @ 21:11:13 #1
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_18641350
Wie heeft netvliesloslating gekregen? Wie heeft contactsport (zoals vechtsport) uitgeofend en op advies van je oogarts gestopt?

Ik beoefen met mijn sport (judo en jiu jitsu)

[ Bericht 18% gewijzigd door Dovenwereld op 23-04-2004 21:20:26 ]
pi_18641403
ik snap je verder wel, en nee heb t zelf niet gehad, maar misschien is het een idee om het grammaticaal even goed te maken, want je vraagstelling is nogal spastisch.
blaat
pi_18641473
Uhm, kun je misschien wat duidelijkere zijn??
pi_18727096
Nee ik heb geen netvliesloslating gehad (niet dat ik weet ;-p moet volgende week naar oogarts om te zien waar mn klachten vandaan komen), heb wel veel oogklachten....deze staan in het topic 'oogartsvraagjes+oogklachten' hier op lifestyle.

Hoe is het met jou ogen dan? Heb jij een netvliesloslating gehad? Heeft zich dat weer volledig herstelt?
Ik zou als ik jou was zeker uitkijken met contactsporten inderdaad, en ook met andere inspannende bezigheden. Zeker als je (gezien je nick en je schrijfstijl ??) ook al doof bent... Lijkt me toch wel belangrijk dat je dan niet nog een zintuig verliest, wees er zuinig op!

Grtjs!
  dinsdag 27 april 2004 @ 19:46:56 #5
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_18728079
nee ik heb geen netvliesloslating gekrege maar wel een kleinere scheurtjes op netvlies.
pi_18741615
Topictitel verduidelijkt..
Even aankijken of het loopt..
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  woensdag 28 april 2004 @ 21:05:30 #7
54056 Nanda
Oefent haar Optometristenblik
pi_18755076
Ik heb ook een paar plekken in mijn netvlies waar het netvlies los dreigt te raken.
Ik weet niet precies wat je allemaal wilt weten, maar ik denk dat ik je wel antwoord kan geven.
Vraag raak
T is de tijdelijke oplossing voor Alles.
pi_18755109
Ablatio retinae ook wel geheten...

Kan optreden door trauma, maar ook door diabetes mellitus.
  woensdag 28 april 2004 @ 22:42:26 #9
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_18758308
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 21:11 schreef Dovenwereld het volgende:
Wie heeft netvliesloslating gekregen? Wie heeft contactsport (zoals vechtsport) uitgeofend en op advies van je oogarts gestopt?

Ik beoefen met mijn sport (judo en jiu jitsu)
Wat heeft dat met vechtsport te maken dan?
  donderdag 29 april 2004 @ 01:11:48 #10
15453 oorlog
The one and only
pi_18761677
Een vriend van mij heeft het wel gehad en hij is er meerdere malen voor geopereerd. Het is niet echt duidelijk waar het vandaan komt. Wel heeft hij voetbal en Jiu Jitsu gedaan, maar verwacht niet dat het daar mee te maken heeft. Hij vermoed wel wel dat het de latere keren (dus na de eerste operatie) misschien kan zijn ontstaan door fitness (op kracht gericht), omdat je dan flinke druk op je ogen krijgt.
Ik neem niet de verantwoording voor de hierboven gemaakte opmerking.
pi_18762080
Misschien kan je wat bijles krijgen in de nederlandse taal van me 6 jarige neefje. Maar om je vraag te beantwoorden nee niet gekregen. Het postkantoor is misschien wat traag door de feestdagen dus ik zal morgen op de brievenbus letten!
pi_18764810
Ik denk dat de oogarts heeft geadviseerd om te stoppen met contactsport omdat hij bang is dat de scheurtjes in het netvlies groter zullen worden. Door bijvoorbeeld vallen of klap op je oog kunnen die scheurtjes groter worden, denk ik. Dus kan je beter maar proberen dat soort risico's te vermijden als dat kan...
Fake it till you make it...
pi_18766511
topicstarter is doof, en hou es op met dat gezeik over de nederlandse taal
Zolang er was is, is er leven.
pi_18775978
quote:
Op donderdag 29 april 2004 11:13 schreef Dinus het volgende:
topicstarter is doof, en hou es op met dat gezeik over de nederlandse taal
Hij is toch niet dyslectisch of wel. Op school leer je toch ook de complete engelse taal uit boekjes en dan type je toch ook niet als een halve zool.
pi_18792839
Mijn moeder heeft een gescheurd netvlies gehad zonder duidelijke oorzaak. Ze is met spoed geopereerd, ze mocht niet eens meer zelf door het ziekenhuis lopen omdat er dan een kans was dat het netvlies helemaal niet meer te repareren was. Ze mocht de maanden daarna, niet tillen en bukken omdat er dan druk op het oog komt te staan. Bij mijn moeder hebben ze een bandje om haar oog gezet. Op dit moment ziet ze nog steeds niet goed.

Sterkte iig!!
waarom makkelijk doen als het moeilijk kan
Tok wat je wilt bij mij klopt het
Life is what happens to you while your busy making other plans
pi_18793580
quote:
Op donderdag 29 april 2004 18:01 schreef Ricky2k4 het volgende:

[..]

Hij is toch niet dyslectisch of wel. Op school leer je toch ook de complete engelse taal uit boekjes en dan type je toch ook niet als een halve zool.
Zie je het verschil echt niet?
ik ben het mannetje in de chinese kamer
pi_18796876
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 16:37 schreef sefer het volgende:

[..]

Zie je het verschil echt niet?
Nee leg es uit.
pi_18800423
Ja, graag serieus
Hmm.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_18815952
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 19:54 schreef Ricky2k4 het volgende:

[..]

Nee leg es uit.
Misschien kan iemand die doof is het veel beter uitleggen, maar ik doe toch een poging, misschien leest iemand dit nog.

Kortgeleden ben ik op cursus geweest voor m'n werk om gebarentaal te leren. Het is voor een horende een heel moeilijke taal om te leren vond ik.
Ik kan na 13 lessen een klein beetje uit de voeten (handen ) met de taal. Ik denk op hetzelfde nivo als iemand die 13 lessen Frans heeft gehad.
Het is een taal met o.a. een heel andere zinsopbouw dan wij horenden gewend zijn en met heel veel nuances in gezichtsmimiek.

Voor een doof iemand is "onze" taal een heel moeilijke 2e taal. Dit was onlangs nog op tv te zien, volgens mij in Kopspijkers. Ze gaan het Dagboek van Anne Frank uitbrengen in een gebarentaalversie. Dit omdat dat veel prettiger "leest" voor een dove. Ik wist het niet, maar volgens de spreker in dat programma ( een directeur van een middelbare school voor doven, als ik het goed heb) lezen veel doven niet graag een gewoon boek.

Geheel offtopic natuurlijk, maar Ricky2k4 vroeg om uitleg.
Zolang er was is, is er leven.
  woensdag 12 mei 2004 @ 01:35:10 #20
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_19062836
quote:
Op zaterdag 1 mei 2004 19:57 schreef Dinus het volgende:

[..]

Misschien kan iemand die doof is het veel beter uitleggen, maar ik doe toch een poging, misschien leest iemand dit nog.

Kortgeleden ben ik op cursus geweest voor m'n werk om gebarentaal te leren. Het is voor een horende een heel moeilijke taal om te leren vond ik.
Ik kan na 13 lessen een klein beetje uit de voeten (handen ) met de taal. Ik denk op hetzelfde nivo als iemand die 13 lessen Frans heeft gehad.
Het is een taal met o.a. een heel andere zinsopbouw dan wij horenden gewend zijn en met heel veel nuances in gezichtsmimiek.

Voor een doof iemand is "onze" taal een heel moeilijke 2e taal. Dit was onlangs nog op tv te zien, volgens mij in Kopspijkers. Ze gaan het Dagboek van Anne Frank uitbrengen in een gebarentaalversie. Dit omdat dat veel prettiger "leest" voor een dove. Ik wist het niet, maar volgens de spreker in dat programma ( een directeur van een middelbare school voor doven, als ik het goed heb) lezen veel doven niet graag een gewoon boek.

Geheel offtopic natuurlijk, maar Ricky2k4 vroeg om uitleg.
Geef schouder ...... voor goeie uitleg
pi_19105039
En iemand een schouder geven. Is dat misschien een uitdrukking in gebarentaal of ...?
pi_19109964
Mijn vader heeft een paar jaar geleden een pvc buis in zijn oog gekregen, waardoor zijn netvlies los raakte. Doordat artsen niet juist gehandeld hebben, ziet mijn vader met zijn ene oog nog maar 5%; dus eigenlijk niks. Maar hij kan nog wel alles; autorijden, sporten etc. Hij is nu wel extra voorzichtig met zijn andere oog.
amokaapjeeh O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')