Wat heeft dat met vechtsport te maken dan?quote:Op vrijdag 23 april 2004 21:11 schreef Dovenwereld het volgende:
Wie heeft netvliesloslating gekregen? Wie heeft contactsport (zoals vechtsport) uitgeofend en op advies van je oogarts gestopt?
Ik beoefen met mijn sport (judo en jiu jitsu)
Hij is toch niet dyslectisch of wel. Op school leer je toch ook de complete engelse taal uit boekjes en dan type je toch ook niet als een halve zool.quote:Op donderdag 29 april 2004 11:13 schreef Dinus het volgende:
topicstarter is doof, en hou es op met dat gezeik over de nederlandse taal![]()
Zie je het verschil echt niet?quote:Op donderdag 29 april 2004 18:01 schreef Ricky2k4 het volgende:
[..]
Hij is toch niet dyslectisch of wel. Op school leer je toch ook de complete engelse taal uit boekjes en dan type je toch ook niet als een halve zool.
Nee leg es uit.quote:Op vrijdag 30 april 2004 16:37 schreef sefer het volgende:
[..]
Zie je het verschil echt niet?
Misschien kan iemand die doof is het veel beter uitleggen, maar ik doe toch een poging, misschien leest iemand dit nog.quote:Op vrijdag 30 april 2004 19:54 schreef Ricky2k4 het volgende:
[..]
Nee leg es uit.
Geef schouder ...... voor goeie uitlegquote:Op zaterdag 1 mei 2004 19:57 schreef Dinus het volgende:
[..]
Misschien kan iemand die doof is het veel beter uitleggen, maar ik doe toch een poging, misschien leest iemand dit nog.
Kortgeleden ben ik op cursus geweest voor m'n werk om gebarentaal te leren. Het is voor een horende een heel moeilijke taal om te leren vond ik.
Ik kan na 13 lessen een klein beetje uit de voeten (handen) met de taal. Ik denk op hetzelfde nivo als iemand die 13 lessen Frans heeft gehad.
Het is een taal met o.a. een heel andere zinsopbouw dan wij horenden gewend zijn en met heel veel nuances in gezichtsmimiek.
Voor een doof iemand is "onze" taal een heel moeilijke 2e taal. Dit was onlangs nog op tv te zien, volgens mij in Kopspijkers. Ze gaan het Dagboek van Anne Frank uitbrengen in een gebarentaalversie. Dit omdat dat veel prettiger "leest" voor een dove. Ik wist het niet, maar volgens de spreker in dat programma ( een directeur van een middelbare school voor doven, als ik het goed heb) lezen veel doven niet graag een gewoon boek.
Geheel offtopic natuurlijk, maar Ricky2k4 vroeg om uitleg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |