abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18640732
'K ben vandaag bij de dokter geweest en die stelde de diagnose dat ik depressief ben Ik heb van hem een recept meegekregen voor Sint Jans Kruid in druppelvorm (x aantal druppels 3x per dag). In de twee apotheken waar ik terecht kon, hadden ze het niet op voorraad omdat het zou gaan om een speciale dosis.

Nu was ik wel nieuwsgierig naar wat voor prutje ik aangesmeerd heb gekregen, dus op internet vond ik het een en ander. O.a. dat SJK een negatief effect kan hebben op de werking van de pil. Ondanks dat ik tegen de dokter heb verteld dat ik aan de pil ben, heeft ie me toch het recept voor SJK meegegeven.

Zou de dosis zo aangepast zijn dat het wel samen kan met de pil zonder iets te verstoren? Scheelt het dat het in druppelvorm is ipv in pilvorm? Of heb ik gewoon een arts die niet nadenkt

'K bel hem sowieso er nog over, ben alleen benieuwd wie hier ervaring mee heeft.
pi_18640848
ik heb er geen ervaring mee, maar in mijn opleiding heb ik geleerd dat sint janskruid idd een negatieve invloed heeft op de pil. Ik heb nooit iets gehoord of gelezen dat druppelvorm of dosis
iets uit maakt.
pi_18640921
in mijn bijsluiter van de pil staat dat sint jans kruid idd effect kan hebben op de werking van de pil, ik denk dat de beste oplossing is als je toch even je huisarts belt en vraagt hoe het zit dan weet je het zeker
pi_18641021
sint janskruid beinvloed de pil en kan ervoor zorgen dat de pil onbetrouwbaar is. De huisarts heeft bij mij een winterdepressie geconstateed en ik gebruik visoliecapsules in combinatie met vitaminepillen en valdispert voor de nacht. Perfecte oplossing, weg depressie en de pil is gewoon nog betrouwbaar!
pi_18641101
Gewoon ff wachten, komt zo weer mooi weer. Vandaag al voorproefje.
pi_18641186
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 20:57 schreef 199724 het volgende:
Gewoon ff wachten, komt zo weer mooi weer. Vandaag al voorproefje.
'K wacht al anderhalf jaar op mooi weer...

Maar iedereen bedankt voor de antwoorden, baal er toch wel een beetje van. Dan maar zo snel mogelijk bellen en kijken wat dok te zeggen heeft
pi_18641989
--> UVT
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_18653438
SJK kan inderdaad invloed hebben op de pil, maar wel een bepaald soort(tenminste dat is wat ik geleerd heb). Helaas ben ik even kwijt welke ook alweer. Maar als het goed is kan je huisarts daar meer over vertellen en anders kan je er misschien wat over vinden op de site van dokter vogel of zoiets........ succes in ieder geval
waarom makkelijk doen als het moeilijk kan
Tok wat je wilt bij mij klopt het
Life is what happens to you while your busy making other plans
pi_18653465
vogel is niet zo'n goeie tip daar kon ik niets vinden, sorry
  dinsdag 4 mei 2004 @ 13:40:30 #10
53255 BadGirly
Sweetheart
pi_18878157
'K heb inmiddels gebeld met de dokter en ben een weekje bezig met SJK. De dokter zei aan de telefoon: "Ja het is bewezen dat het de werking van de pil verstoort, maar in de praktijk heb ik er geen ervaring mee".

Hij heeft me dus gewoon een recept meegegeven zonder te waarschuwen voor de mogelijke consequenties. Bovendien zat er bij het flesje geen bijsluiter, dus als ik geen info opgezocht had over SJK op internet had ik misschien over 9 maanden met een baby op schoot kunnen zitten
pi_18881308
ja fijne huisarts...........succes iig!
  dinsdag 4 mei 2004 @ 17:10:58 #12
8885 moralia
Grip op je zak
pi_18882970
Heeft de apotheek er ook niks over gezegd tegen je? Als ik iets haal bij de apotheek krijg ik altijd een heel verhaal er bij waar het middel allemaal invloed op kan hebben en soms zelfs een brief er bij. Dat is toch ook de taak van een apotheker lijkt me?
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')