Ik rook nu sinds een paar jaar sigaretten. Het lijkt echter wel alsof ik er niet verslaafd aan kan raken. Ik rook gemiddeld 0 - 5 sigaretten op een dag, een pakje per dag heb ik nog nooit gehaald. Wel gaat het bij sommige gelegenheden harder (zoals uitgaan).
Ik rook omdat ik het lekker vind, het gebeurt vaak dat ik er een periode komt dat ik er minder zin in krijg waarna ik ga minderen of overstap op een ander merk. Vrij vaak maak ik een sigaret halverwege uit omdat ik dan wel weer genoeg heb. Soms heb ik periodes dat ik gewoon een tijdje helemaal niks rook. Het lijkt alsof ik een ingebouwd anti-nicotineverslaving-systeem heb
![]()
Wat ik wel vervelend vind, is dat ik er af en toe lichte hoofdpijn van krijg. Wie kent dit, en heeft iemand een idee om dit op te lossen?
Het lijkt een beetje af te hangen van de situatie; als ik uitga kan ik vrij veel roken zonder problemen, maar als ik op m'n werk of thuis een sigaretje rook gebeurt het vrij vaak (?)
Oh trouwens, laten we hier voor de verandering nou eens geen "de-niet-rokers-bashen-de-rokers"- thread van maken. Dank u