abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 april 2004 @ 18:32:13 #1
64108 EgoTrippin
what I mean, not what I say
pi_18638253
Ik rook nu sinds een paar jaar sigaretten. Het lijkt echter wel alsof ik er niet verslaafd aan kan raken. Ik rook gemiddeld 0 - 5 sigaretten op een dag, een pakje per dag heb ik nog nooit gehaald. Wel gaat het bij sommige gelegenheden harder (zoals uitgaan).

Ik rook omdat ik het lekker vind, het gebeurt vaak dat ik er een periode komt dat ik er minder zin in krijg waarna ik ga minderen of overstap op een ander merk. Vrij vaak maak ik een sigaret halverwege uit omdat ik dan wel weer genoeg heb. Soms heb ik periodes dat ik gewoon een tijdje helemaal niks rook. Het lijkt alsof ik een ingebouwd anti-nicotineverslaving-systeem heb

Wat ik wel vervelend vind, is dat ik er af en toe lichte hoofdpijn van krijg. Wie kent dit, en heeft iemand een idee om dit op te lossen?
Het lijkt een beetje af te hangen van de situatie; als ik uitga kan ik vrij veel roken zonder problemen, maar als ik op m'n werk of thuis een sigaretje rook gebeurt het vrij vaak (?)

Oh trouwens, laten we hier voor de verandering nou eens geen "de-niet-rokers-bashen-de-rokers"- thread van maken. Dank u
of niet
pi_18639574
Ik rookte vroeger ook weinig, ook zo rond de 5 op een dag, maar dan wel halfzware shag.. ik merkte dat als ik eens een pakkie peuken kocht, ik veel meer rookte... logisch misschien want die filters houden veel tegen.. als mn peukie dan op was had ik neit echt het gevoel dat ik verzadigd was..
denk dus dat jij ook veel eerder verzadigd bent dan andere mensen, je bent gewoon geen zware roker en je zult dus ook veel minder moeite hebben om er van af te komen (als ik mijn geval met de jouwe vergelijk)

Die hoofdpijn klinkt iig niet goed.. misschien dat je lichaam gevoelig is voor een bepaalt bestanddeel.. joost mag weten wat ze er tegenwoordig allemaal instoppen, dat is allemaal geheim namelijk

Je rookt automatisch meer als je uitgaat, puur alleen voor de gezelligheid.. zelfde met drank..
Peace comes from within. Do not seek it without. (Buddha)
Deep Dish, Ninja Tune, Chromwear
pi_18643694
Ik rook zelf nu 14 jaar en ben eigenlijk een gezelligheids roker, niet altijd geweest overigens. M'n vriendin heeft hetzelfde. Ik kan makkelijk niet roken, maar vind het wel lekker om af en toe een sigaretje te roken. Ik rook ook tusen de 0 en 4/5 sigaretten per dag, als ik al rook. Bij 't uitgaan damp ik overigens wel als een schoorsteen, 2 pakjes of zo. Sigaretten zijn vooral psychologisch verslavend, vaak uit verveling of onzekerheid. Als je daar niet zo last van hebt, hoef je op zich ook niet verslaafd te raken, tenzij natuurlijk fysiek.

Vooral in 'lichte' sigaretten worden veel chemicaliėn gestopt om het light-effect te bereiken. Misschien reageer je idd overgevoelig op een van die stoffen.

Maar die hoofdpijn is natuurlijk vervelend. Veel hoofdpijn wordt veroorzaakt door een vochttekort in de hersenen. Misschien dat jij gevoeliger bent voor roken, qua vochtonttrekking. Ik zou zeker als het vaak voorkomt maar proberen om nog minder of helemaal niet te roken.
I thought what I'd do was, I'd pretend I was one of those deaf-mutes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')