abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † maandag 17 mei 2004 @ 21:53:29 #51
43556 miss_dynastie
pi_19204508
Wat ongelooflijk zonde dat je er zelf geen meer hebt babyfeet, had je je verrekend?
  maandag 17 mei 2004 @ 21:58:15 #52
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_19204668
nou eigenlijk niet ik had er eentje over maar toen de kraamhulp klaar was en niet meer kwam vroeg ze om het geboorte kaartje omdat ze die spaarde en graag van alle kindjes die ze verzorgt had er eentje wilde hebben.en ik kan niet zo makkelijk nee zeggen
(erg he)
  FOK!fossiel maandag 17 mei 2004 @ 22:42:18 #53
2628 Karin
pi_19205309
Wat jammer Babyfeet!
Maar is er niet iemand in je omgeving die hem nog voor je heeft. Ik heb ook de geboortekaartjes van de afgelopen jaren bewaard maar ik doe er helemaal niets mee, als de ouders er bij mij om zouden vragen zou ik ze zo kunnen geven.
ik heb er geloof ik nog een stuk of 20 liggen van Bram, wij waren ook redelijk bang tekort te hebben
  † In Memoriam † maandag 17 mei 2004 @ 22:46:29 #54
43556 miss_dynastie
pi_19205411
Zonde hoor... ik heb ooit eens van iemand gehoord dat je er minstens tien extra moet hebben .... maar van nichtjes hoor ik dat die meestal toch van pas komen ! Mijn ouders hadden twee geboortekaartjes, wel dezelfde voorkant, maar één Joegoslavische versie en één Nederlandse versie. Van de Joegoslavische versie is er nog één, fatsoenlijk in het plakboek, van de Nederlandse versie was er ook nog één, maar daar is één of andere smurrie overheen gegaan, dus toen heeft mijn pa het kaartje wat op zijn werk hing (smerig, fabriekswerk dus iedereen met vieze handen en bovendien was er ook de naam van de afdeling in geschreven) meegenomen. Ik denk dat, mocht het ooit zover komen, mister_d het kaartje zelf wil maken, maar zelfs dan moet je een goede back-up en enkele exemplaren voor jezelf maken. Het bedankkaartje na het overlijden van mijn vader (iets heeeeeeeeel anders, maar het principe is hetzelfde ) heb ik ook zelf gemaakt, omdat ik het veel te duur vond om het te laten drukken.... maar na een crash is dat kaartje dus verdwenen, erg zonde
  maandag 17 mei 2004 @ 23:12:44 #55
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_19205721
Babyfeet, heeft niet een bekende die er niet zo veel waarde aan hecht en die je het wel durft te vragen je kaartje niet meer liggen? De buurvrouw ofzo? Zou ik gewoon vragen hoor!
  maandag 17 mei 2004 @ 23:13:28 #56
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_19205737
dat is inderdaad erg zonde miss_d
maar hier stond het geboorte kaartje ook op de pc met de nadruk op stond..
Ach ik zal hem ooit misschien wel van iemand krijgen hoop ik
en misschien staat hij nog ergens op een cd gebrand maar dan moet ik toch zeker wel over de 200 cd naar gaan spitten
en bij ons had toen ook nog de printer kuren dus moesten we het bij iemand anders laten doen dus er was al een hele hoop gedoe erom ze kwamen ook al te laat bij de mensen dus..
  dinsdag 18 mei 2004 @ 08:29:25 #57
35189 Troel
scherp en bot
pi_19210393
Misschien een heel erg leuk idee: mijn ouders hebben mij toentertijd zelf een kaartje gestuurd. Het was de eerste post die ik kreeg, maar dan wisten ze tenminste zeker dat er een kaartje voor mij was.

En het is hartstikke leuk om te zien dat het kaartje echt met de post is geweest enzo!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 20 mei 2004 @ 09:26:21 #58
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_19263267
Oké, hulp gevraagd!
Wij gaan zelf ons kaartje ontwerpen (met hulp van een vriend ws) en nu ben ik benieuwd of mensen mij aan kunnen geven wat het drukken en echt laten maken ongeveer kost? We hebben geen idee en internet vertelde me op het eerste gezicht niet zoveel.
Dank!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 20 mei 2004 @ 10:38:38 #59
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_19264016
op www.multicopy.nl kun je je registreren en daarna een offerte aanvragen. Geen idee hoe duur het is, maar ik weet wel uit ervaring dat zij bijna alles kunnen, en je kan de boel ook nog online digitaal aanleveren, dus misschien is dat wat

En goed dat ik dit topic zie, ik moet echt eens die envelopjes gaan schrijven

Ohja, nog een tip voor mensen die een kant en klaar kaartje nemen: vaak zijn ze per 100 een stuk goedkoper dan als je er minder neemt. Als je er minimaal 100 neemt zijn ze bv 70 cent per stuk, neem je er minder dan betaal je 90 cent. Wij hebben er nu dus 100, en betalen net zoveel als wanneer we er 85 hadden genomen, omdat ze dan duurder per stuk zijn. En we houden er iig genoeg over voor plakboeken enzo
  donderdag 20 mei 2004 @ 10:55:49 #60
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_19264303
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 10:38 schreef pluisje het volgende:
En goed dat ik dit topic zie, ik moet echt eens die envelopjes gaan schrijven
Ook goed dat ik dit topic zie, wij moeten echt eens een kaartje gaan uitzoeken
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 20 mei 2004 @ 10:59:52 #61
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_19264371
Wel doen hoor, vaak duurt het wel heel even voor ze alles in huis hebben en je wil echt niet puffend je envelopjes zitten te schrijven
  donderdag 20 mei 2004 @ 11:06:16 #62
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_19264513

Ik ben al aan het zoeken Dit weekend moet de bestelling maar eens de deur uit
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_19264760
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 11:06 schreef LadyS het volgende:

Ik ben al aan het zoeken Dit weekend moet de bestelling maar eens de deur uit
Toch maar niet zelf maken?
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_19264834
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 09:26 schreef Sugar het volgende:
Oké, hulp gevraagd!
Wij gaan zelf ons kaartje ontwerpen (met hulp van een vriend ws) en nu ben ik benieuwd of mensen mij aan kunnen geven wat het drukken en echt laten maken ongeveer kost? We hebben geen idee en internet vertelde me op het eerste gezicht niet zoveel.
Dank!
Sugar ik zou niet weten hoe veel het kost om te laten drukken. Ik heb ze zelf uitgeprint. Ik heb luxe kaarten en enveloppen bij de Bruna gekocht en was daarvoor ¤ 12,30 kwijt. De inkt voor het printen heb je er dan nog bij, maar die hebben wij gratis, dus wij waren voor 75 kaarten en 75 enveloppen dus ¤ 12,30 kwijt
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  donderdag 20 mei 2004 @ 11:20:24 #65
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_19264847
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 11:16 schreef beefcake het volgende:

[..]

Toch maar niet zelf maken?
Peter vindt dat te veel gedoe
en als we niet eens aan uitzoeken toekomen, laat staan aan zelf maken
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 20 mei 2004 @ 11:23:06 #66
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_19264919
Sugar heb je hier iets aan?

*klikkerdeklik*
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 20 mei 2004 @ 11:32:37 #67
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_19265120
http://www.dromelijn.nl/
http://www.familycards.nl/
http://www.kunstadelt.nl/
http://www.luckydaycards.nl/
http://www.mercard.nl/
http://www.intercard.nl/

Zijn de collecties die bij bijna elke drukker verkrijgbaar zijn....en ze hebben allemaal hun collectie op hun site staat, zodat je al kan kijken wat je leuk vindt

Wij hadden het kaartje al uitgekozen voor de we naar de drukker gingen, die was helemaal verbaasd dat we meteen 1 bepaald boek pakten, en binnen 1 minuut zeiden "Ja, die nemen we". Normaal doen mensen daar een uurtje over
pi_19266377
Wij hebben ook zelf ontworpen kaartjes sugar. Let wel op dat er een groot verschil in prijs zit met offset en digitaal drukwerk. digitaal is een stuk goedkoper en wij zien het verschil niet zo, maar mijn ontwerper dus wel.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 08:51:16 #69
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_19310793
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 10:59 schreef pluisje het volgende:
Wel doen hoor, vaak duurt het wel heel even voor ze alles in huis hebben en je wil echt niet puffend je envelopjes zitten te schrijven
Klinkt mij heel bekend in de oren. Op de dag dat ik gepland had om de enveloppen te schrijven werd Melvin geboren. Ik dacht dat ik nog tijd zat had. Uiteindelijk kon ik de dag na de bevalling alles in orde maken en ondanks dat ik me hartstikke goed voelde had ik er op dat moment echt geen zin in. Plus dat ik achteraf een aantal mensen ben vergeten. Tsja, m'n hoofd stond er op dat moment gewoon niet naar.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
Zo oud is Melvin
  zaterdag 22 mei 2004 @ 09:33:19 #70
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_19311036
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 08:51 schreef Jambo het volgende:

[..]

Klinkt mij heel bekend in de oren. Op de dag dat ik gepland had om de enveloppen te schrijven werd Melvin geboren. Ik dacht dat ik nog tijd zat had. Uiteindelijk kon ik de dag na de bevalling alles in orde maken en ondanks dat ik me hartstikke goed voelde had ik er op dat moment echt geen zin in. Plus dat ik achteraf een aantal mensen ben vergeten. Tsja, m'n hoofd stond er op dat moment gewoon niet naar.
Waarom typ je niet al je adressen uit in de PC? Word-->bestand-->nieuw-->tabblad brieven en faxen --> wizard adresetiketten. Dan zoek je uit welk formaat etiketten je gebruiken wilt en typen maar. Heel handig als je kerstkaarten verstuurt. Je zet ze éénmaal in je bestand, en dan met kerst-, geboortekaartjes of misschien ook nog trouwkaarten hoef je het maar uit te printen. En typen gaat vele malen sneller dan met de hand. De meeste printers kunnen die etiketvellen verwerken.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 10:07:51 #71
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_19311286
wat ik trouwens nog wel een tip vond (die kreeg ik van m'n vriendin) Bedenk dat alle kaartjes die je ziet met strikjes, dubbele kaartjes erop geplakt etc dat je dat dus allemaal zelf in elkaar moet freubelen. En ik geloof niet dat je daar erg veel zin in hebt, vlak na je bevalling (ik vond vouwen en in envelopjes stoppen al genoeg). Je wilt ze toch zo snel mogelijk op de post hebben.
Dit was ook (mede) de reden dat wij geen zelf gemaakt kaartje deden.. Het kindje is geboren en dan moet je nog achter je pc gaan zitten voor de naam etc en printen enzo.. (zal je net zien dat je printer er dan mee ophoudt om de een of ander onverklaarbare reden). Hoewel ik 't wel altijd leuk vind, die creatieve zelfgemaakte kaarten.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † zaterdag 22 mei 2004 @ 10:11:50 #72
43556 miss_dynastie
pi_19311327
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 09:33 schreef Tan het volgende:

[..]

Waarom typ je niet al je adressen uit in de PC? Word-->bestand-->nieuw-->tabblad brieven en faxen --> wizard adresetiketten. Dan zoek je uit welk formaat etiketten je gebruiken wilt en typen maar. Heel handig als je kerstkaarten verstuurt. Je zet ze éénmaal in je bestand, en dan met kerst-, geboortekaartjes of misschien ook nog trouwkaarten hoef je het maar uit te printen. En typen gaat vele malen sneller dan met de hand. De meeste printers kunnen die etiketvellen verwerken.

Dat hebben wij dus ook voor onze (kerst)kaarten
Een opdrachtje naar de dymo en ze rollen eruit, ideaal! Ik werk de lijst wel heel regelmatig bij trouwens
  FOK!fossiel zaterdag 22 mei 2004 @ 10:47:56 #73
2628 Karin
pi_19311752
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 10:07 schreef E.T. het volgende:
wat ik trouwens nog wel een tip vond (die kreeg ik van m'n vriendin) Bedenk dat alle kaartjes die je ziet met strikjes, dubbele kaartjes erop geplakt etc dat je dat dus allemaal zelf in elkaar moet freubelen. En ik geloof niet dat je daar erg veel zin in hebt, vlak na je bevalling (ik vond vouwen en in envelopjes stoppen al genoeg). Je wilt ze toch zo snel mogelijk op de post hebben.
Dit was ook (mede) de reden dat wij geen zelf gemaakt kaartje deden.. Het kindje is geboren en dan moet je nog achter je pc gaan zitten voor de naam etc en printen enzo.. (zal je net zien dat je printer er dan mee ophoudt om de een of ander onverklaarbare reden). Hoewel ik 't wel altijd leuk vind, die creatieve zelfgemaakte kaarten.
Ja of je bent zelf niet in de gelegenheid en je moet je familie/vrienden inschakelen. Lois heeft uren kaartjes in elkaar zitten freubelen voor ons Ik had wel de enveloppen helemaal klaar maar om het kaartje zat een doorzichtig velletje met een elastiekje om het kaartje vast. Best nog veel werk als je er 75 moet doen.
Bij een eventuele volgende wordt het dus niet meer een freubelkaartje.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 10:54:03 #74
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_19311833
Ik heb ook bewust een hele simpele genomen, en zelf een inlegvelletje met uitnodiging voor het kraamfeest gemaakt en geprint. Dat wilde ik perse zelf doen, omdat niet iedereen die een kaartje krijgt, ook een uitnodiging moet krijgen, en ik graag vast in de juiste envelopjes een uitnodiging wil doen voor de kleine geboren is. Als ik dat na de geboorte moet gaan uitzoeken (en het inlegvel dus tegelijk met de kaartjes had laten aanleveren), zou ik gegarandeerd die vervelende oudtante wel een uitnodiging sturen, en mijn beste vriendin niet bijvoorbeeld
  zaterdag 22 mei 2004 @ 14:11:13 #75
34891 melonovy
La Kutschie
pi_19315057
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 11:32 schreef pluisje het volgende:
Wij hadden het kaartje al uitgekozen voor de we naar de drukker gingen, die was helemaal verbaasd dat we meteen 1 bepaald boek pakten, en binnen 1 minuut zeiden "Ja, die nemen we". Normaal doen mensen daar een uurtje over
hahahaha, of 4 weken, ik kon niet kiezen, geen enkel kaartje binnen ons budget sprak me aan, ik ond ze of niet persoonlijk, of te tuttig, of er was iets anders mis mee... Ik heb 10 boeken thuis gehad, maar uiteindelijk zelf een kaartje gemaakt.
Ik moest dus erg lachen om jouw 1 minuutje!
Het voelt goed hè?
A je to!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')