abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 april 2004 @ 18:42:15 #26
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_18638430
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 18:23 schreef Ryan3 het volgende:
Dat er dus een grens gesteld moet worden volgt daar weer uit en dat de beslissing hierover bij voorkomende gevallen arbitrair is volgt daar weer uit.
Arbitrair is ook niet het probleem, het moet echter wel representatief zijn voor de tijd- en volks geest. Ik noem de vernietiging en wedergeboorte van het individu, persoon etc. Want hoe je het wend of keert, een persoon zoals Dutroux wás "gek", is "gek", en zal dat altijd latent met zich mee dragen. De excentrische anomalie op de normaal, getuige zijn daden.

Mijn stelling, de huidige arbitraire lat van vandaag is een farce, illusionair, een waanbeeld. Het slachtoffer van dr. Phill psychologie.
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_18638481
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 18:42 schreef chocolatemoeze het volgende:

[..]

Arbitrair is ook niet het probleem, het moet echter wel representatief zijn voor de tijd- en volks geest. Ik noem de vernietiging en wedergeboorte van het individu, persoon etc. Want hoe je het wend of keert, een persoon zoals Dutroux wás "gek", is "gek", en zal dat altijd latent met zich mee dragen. De excentrische anomalie op de normaal, getuige zijn daden.

Mijn stelling, de huidige arbitraire lat van vandaag is een farce, illusionair, een waanbeeld. Het slachtoffer van dr. Phill psychologie.
Maar dat moet dan wel verklaard of geduid kunnen worden. Hetzij behaviouristisch of anderszins.

Wat bedoel je met slachtoffer van dr. Phill. Ik ken de man niet, nog nooit wat van hem gezien.
I´m back.
  vrijdag 23 april 2004 @ 19:29:20 #28
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_18639359
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 18:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar dat moet dan wel verklaard of geduid kunnen worden. Hetzij behaviouristisch of anderszins.
Hmmm. Uiteraard. We hebben enerzijds de vergelding door vrouwe justitia, en anderzijds de duiding en verklaring. Beiden zijn afhankelijk van elkaar, maar beiden spreken elkaar tegen. De verklaring gaat hard tegenwoordig, maar de vergelding heeft er onder te lijden.

Ik denk dat het goed is om beiden zo gescheiden mogelijk, onafhankelijk van elkaar te beoordelen. Namelijk vrouwe justitia vertegenwoordigd de mate van vergelding voor het volk. En de wetenschap kijkt tot in hoeverre het onderliggende mechanisme (van het volk en de mens) werkt en wellicht beter kan laten werken, opdat vergelding minder vaak voor hoeft te komen, i.p.v. in mindere mate.

Misschien is het de ethiek wel die op zijn gat ligt...
quote:
Wat bedoel je met slachtoffer van dr. Phill. Ik ken de man niet, nog nooit wat van hem gezien.
Ach, voorheen side-kick van Oprah Winfrey die nu een eigen psychologenshow heeft Een echte "feel-good" vent, praktiserend met de "wat vindt je nu zelf?" methode.
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')