volgens mij heb ik die jou ooit aanbevolenquote:Op dinsdag 4 mei 2004 02:14 schreef RX_Shorty het volgende:
Hmm ik ben redelijk bekend met Suse Linux op het moment, Draai nu 9.0 professional.
Over een paar dagen ga ik 9.1 halenom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Het schijnt dan mogelijk te zijn je 3D Hardware versnelling (NVIDIA) zo aan te zetten zonder zelf d NVIDIA driver te downloaden en te installeren.
Wat ook prachtig is YAST man wat werkt dat lekkerom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
/etc/network/interfacesquote:Op woensdag 5 mei 2004 00:04 schreef Mr.Noodle het volgende:
GVD, kut Linux hoe moet ik in godsnaam via shell "IP via DHCP verkrijgen" instellen in Mandrake. Ik heb de hele dag nu al lopen prutsen aan dat apparaat en ik schop dat ding nog een keer op straat...om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
dat weet ik wel...quote:Op maandag 10 mei 2004 10:04 schreef Hiawatha het volgende:
Als je dat echt wil, dan moet dat met behulp van een bootoptie die ik even niet uit mijn hoofd weet. Waarom niet? Omdat het geen kont uitmaakt welke kaart nou eth0 en welke eth1 heet. Het is maar een naampje.
//offtopicquote:sinan@server:~$ uname -a;id;cat /proc/cpuinfo
Linux server 2.4.18-bf2.4 #1 Son Apr 14 09:53:28 CEST 2002 i686 unknown
uid=1001(sinan) gid=1001(sinan) groups=1001(sinan)
processor : 0
vendor_id : GenuineIntel
cpu family : 6
model : 3
model name : Pentium II (Klamath)
stepping : 3
cpu MHz : 232.976
cache size : 512 KB
cpuid level : 2
bogomips : 463.66
Debian Woody 3.0R1quote:Op woensdag 28 april 2004 00:32 schreef zugzug het volgende:
//offtopic
Uit pure intresse: hoeveel mensen draaien hier fulltime Linux, en welke taken voeren ze ermee uit?
Als naam heb ik gewoon "server" genomen, dat had ik hiervoor ook en toen werkte het zonder problemen;quote:Op maandag 10 mei 2004 10:24 schreef Hiawatha het volgende:
Meestal is dat een DNS probleem. Heb je de naam van je server in /etc/hosts gezet?
quote:127.0.0.1 localhost
192.168.0.3 server
# The following lines are desirable for IPv6 capable hosts
# (added automatically by netbase upgrade)
::1 ip6-localhost ip6-loopback
fe00::0 ip6-localnet
ff00::0 ip6-mcastprefix
ff02::1 ip6-allnodes
ff02::2 ip6-allrouters
ff02::3 ip6-allhosts
dat is niet helemaal waar, op mijn Debian Stable Firewall/router is de nic t dichst bij de CPU (de bovenste) eth0 en die eronder eth1, dus het is niet per definitie van onder naar boven of vice versa. (Wel 2 dezelfde nics)quote:Op maandag 10 mei 2004 10:18 schreef robh het volgende:
Linux herkent de kaarten van "onder" naar "boven". Je onderste nic in je kast is dus (meestal altijd) eth0. Is geen oplossing, maar wel handig om te wetenom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Er moet vast iets te vinden zijn in de logfiles (voor sshd is dat /var/log/auth.log geloof ik). Wat staat daar in?quote:Op maandag 10 mei 2004 10:25 schreef saban het volgende:
[..]
Als naam heb ik gewoon "server" genomen, dat had ik hiervoor ook en toen werkte het zonder problemen;
[..]
May 10 09:19:06 server sshd[8130]: Could not reverse map address 192.168.0.5.quote:Op maandag 10 mei 2004 10:28 schreef Hiawatha het volgende:
[..]
Er moet vast iets te vinden zijn in de logfiles (voor sshd is dat /var/log/auth.log geloof ik). Wat staat daar in?
Thx, probleem opgelostquote:Op maandag 10 mei 2004 10:33 schreef Hiawatha het volgende:
zet het ip van je client anders ook effen in /etc/hosts
tijd: apt-get install ntpdate, /etc/default/ntp-servers invullen en /etc/init.d/ntpdate draaien
bijna elke provider heeft er wel een. Probeer eens: ntp.<naam van je provider>.nlquote:Op maandag 10 mei 2004 10:37 schreef saban het volgende:
[..]
Thx, probleem opgelost
Even ntpdate proberen.
/edit
Waar kan ik eventuele ntp-servers vinden ?
Thx, wanadoo helaas niet, wel ntp.xs4all.nlquote:Op maandag 10 mei 2004 10:41 schreef Hiawatha het volgende:
[..]
bijna elke provider heeft er wel een. Probeer eens: ntp.<naam van je provider>.nl
kan wel een oplossing voor me wezen...quote:Op maandag 10 mei 2004 10:18 schreef robh het volgende:
Linux herkent de kaarten van "onder" naar "boven". Je onderste nic in je kast is dus (meestal altijd) eth0. Is geen oplossing, maar wel handig om te wetenom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Ik zeg ook meestal . Het ligt ook aan de kaarten, aan het bios etc. Maar mijn ervaring is dat het heel vaak wel klopt.quote:Op maandag 10 mei 2004 10:26 schreef smoking2000 het volgende:
dat is niet helemaal waar, op mijn Debian Stable Firewall/router is de nic t dichst bij de CPU (de bovenste) eth0 en die eronder eth1, dus het is niet per definitie van onder naar boven of vice versa. (Wel 2 dezelfde nics)
Op de IPCop Linux router @work, is de bovenste NIC eth1, omdat deze later gedetecteerd werdt dan de onderste (welke dus eth0 is geworden) (ook 2 dezelfde nics)
Volgens mij worden eth0-ethn op volgorde van IRQ ge-assigned, dus laagste IRQ heeft eth0.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop