niet toevallig iets dat er voor windows gewoon al is dat er op lijkt?quote:Op dinsdag 27 april 2004 23:15 schreef yootje het volgende:
Nee, de maker van Kolf (http://kde.org/areas/people/jason.html) is een nogal KDE/Linux fanaatom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ook zie ik het niet op zijn site (http://katzbrown.com/shiritsu/programming/) en is Kolf speciaal voor KDE geschreven.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Ik, op m'n server, desktop en laptop.quote:Op woensdag 28 april 2004 00:32 schreef zugzug het volgende:
//offtopic
Uit pure intresse: hoeveel mensen draaien hier fulltime Linux, en welke taken voeren ze ermee uit?
Alleen server (Debian 3.0) voor web, ftp en file.quote:Op woensdag 28 april 2004 00:32 schreef zugzug het volgende:
//offtopic
Uit pure intresse: hoeveel mensen draaien hier fulltime Linux, en welke taken voeren ze ermee uit?
RedHat 9 op laptop.quote:Op woensdag 28 april 2004 00:32 schreef zugzug het volgende:
//offtopic
Zie sigquote:Op woensdag 28 april 2004 00:32 schreef zugzug het volgende:
//offtopic
Waarom ben je dit topic dan gestart? Ik ben een Linux-Newbie. Ben ik dan niet de doelgroep van dit topic?quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:52 schreef Hiawatha het volgende:
Premium, nogmaals. We willen je best helpen met je Linux problemen. Maar zo te horen zijn er bij jou niet echt problemen. Je hebt gewoon weinig verstand van Linux. Ga eerst eens Newbie Guides lezen (google dat maar) en probeer de dingen die daar in staan in de praktijk. Mocht je dan nog tegen dingen aanlopen, kom dan maar vragen.
Kijk, je hebt gewoon geen diee waar je mee bezig bent. Niks ergs aan, maar om nou hier een manual te laten schrijven speciaal voor jou.... Kun je toch beter je even verdiepen in een boek of een goed artikel op internet?quote:Op woensdag 28 april 2004 17:41 schreef Premium het volgende:
[..]
Waarom ben je dit topic dan gestart? Ik ben een Linux-Newbie. Ben ik dan niet de doelgroep van dit topic?
Mandrake thuis op mijn servertje...quote:Op woensdag 28 april 2004 00:32 schreef zugzug het volgende:
//offtopic
server 1:Debian Woody (stable)quote:Op woensdag 28 april 2004 00:32 schreef zugzug het volgende:
//offtopic
# emerge /usr/portage/sys-kernel/development-sources/development-sources-2.6.6_rc2.ebuildquote:Op woensdag 28 april 2004 15:13 schreef yootje het volgende:
Klein vraagje: Ik heb dus Gentoo, en ik wil graag kernel 2.6.6-rc2 draaien. Als je echter emerge development-sources draait, krijg je natuurlijk rc1, want die is stable. Nu heb ik al merge "=development-sources-2.6.6_rc2", emerge "~development-sources-2.6.6_rc2" en emerge ">development-sources-2.6.6_rc1" geprobeerd, maar ik kan rc2 nog steed sniet emergen. Wat is het juiste commando?
Ik kwam 'm laatst ook tegen inderdaad, en damn ik was meteen verliefd (-: Dit is helemaal handig voor de beginners (zoals ik), je hoeft niet eens meer zelf te compilen.Kan er dus ook minder fout gaan (-; En wat ik er helemaal heerlijk aan vind is dat je niet meer het probleem hebt dat er bepaalde dependencies niet geinstalleerd zijn die je dan weer een nieuwe zoektocht opleveren. Die dependencies zorgden hier altijd wel voor een flinke scheldpartij (-;quote:Op woensdag 28 april 2004 19:54 schreef yootje het volgende:
Voor alle mensen met Fedora/Redhat:
hier kun je een programma (wat onneerbiedig gezegd, het is wel iets meer) downloaden waarmee je apt-gets kan doen (a la Debian). De keuze is nog beperkt (het zijn vooral kleine pakketten), maar zeker veelbelovend.
De paketten zijn anders wel sterk verouderd zie ik nu. Kan je misschien ook ergens een package list zien van yum?quote:Op woensdag 28 april 2004 20:38 schreef coenraad het volgende:
[..]
Ik kwam 'm laatst ook tegen inderdaad, en damn ik was meteen verliefd (-: Dit is helemaal handig voor de beginners (zoals ik), je hoeft niet eens meer zelf te compilen.Kan er dus ook minder fout gaan (-; En wat ik er helemaal heerlijk aan vind is dat je niet meer het probleem hebt dat er bepaalde dependencies niet geinstalleerd zijn die je dan weer een nieuwe zoektocht opleveren. Die dependencies zorgden hier altijd wel voor een flinke scheldpartij (-;
Ik heb er nog niet naar gezocht. Maar het verouderd zijn van de paketten valt voor zover ik heb gemerkt mee. Ik installeer gewoon de pakketten door te proberen, als hij niet gevonden wordt ga ik zelf wel aan de slag..quote:Op woensdag 28 april 2004 20:52 schreef yootje het volgende:
[..]
De paketten zijn anders wel sterk verouderd zie ik nu. Kan je misschien ook ergens een package list zien van yum?
ik ken de distributie die je gebruikt niet, maar je kan vast ergens instellen dat ie bij het booten het modem niet moet opzoeken. Stel in dat ie pas verbinding moet maken via het modem als je daarom vraagt.quote:Op donderdag 29 april 2004 09:12 schreef Lod het volgende:
<modem verhaal>
Ik alleen fulltime op mijn server. Op mijn desktop draai ik het parttime, beide draaien Slackware 9.1. Mijn laptopje is een Apple, dus daar draai ik ook Unix opquote:Op woensdag 28 april 2004 00:32 schreef zugzug het volgende:
//offtopic
probeer es:quote:Op woensdag 28 april 2004 15:13 schreef yootje het volgende:
Klein vraagje: Ik heb dus Gentoo, en ik wil graag kernel 2.6.6-rc2 draaien. Als je echter emerge development-sources draait, krijg je natuurlijk rc1, want die is stable. Nu heb ik al merge "=development-sources-2.6.6_rc2", emerge "~development-sources-2.6.6_rc2" en emerge ">development-sources-2.6.6_rc1" geprobeerd, maar ik kan rc2 nog steed sniet emergen. Wat is het juiste commando?
Thanks, een handige site die link. Ga er lekker verder mee klooienquote:Op donderdag 29 april 2004 10:20 schreef smoking2000 het volgende:
tips
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop