abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18733318
vraagje over SuSe 8.2 PRO
daar zit een spelletje in genaamd Kolf
Weet iemand of dit (zelfde layout etc ook de bugs mogen mee) ook voor windows verkrijgbaar is?
pi_18733593
Nee, de maker van Kolf (http://kde.org/areas/people/jason.html) is een nogal KDE/Linux fanaat
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ook zie ik het niet op zijn site (http://katzbrown.com/shiritsu/programming/) en is Kolf speciaal voor KDE geschreven.
pi_18734988
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:15 schreef yootje het volgende:
Nee, de maker van Kolf (http://kde.org/areas/people/jason.html) is een nogal KDE/Linux fanaat
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ook zie ik het niet op zijn site (http://katzbrown.com/shiritsu/programming/) en is Kolf speciaal voor KDE geschreven.
niet toevallig iets dat er voor windows gewoon al is dat er op lijkt?

anders moet ik toch maar SuSe eff gaan installeren , ben helemaal verslaafd aan dat spel...
pi_18735139
//offtopic
Uit pure intresse: hoeveel mensen draaien hier fulltime Linux, en welke taken voeren ze ermee uit?
  woensdag 28 april 2004 @ 09:31:21 #105
30106 Hiawatha
Had ie nu maar een camera.....
pi_18738220
quote:
Op woensdag 28 april 2004 00:32 schreef zugzug het volgende:
//offtopic
Uit pure intresse: hoeveel mensen draaien hier fulltime Linux, en welke taken voeren ze ermee uit?
Ik, op m'n server, desktop en laptop.

Taken
server: webserver, ftpserver, mailserver, fileserver (SMB en NFS), NIDS, DHCP server, VPN
desktop en laptop: email, webbrowsen, IM, webapplicaties maken (werk), documenten tikken (LaTeX), films kijken (DivX en DVD), muziek luisteren

[ Bericht 13% gewijzigd door Hiawatha op 28-04-2004 09:41:38 ]
pi_18738382
quote:
//offtopic
Alleen server (Debian 3.0) voor web, ftp en file.
  woensdag 28 april 2004 @ 09:48:56 #107
92803 Bela
homo ludens
pi_18738468
Ik speel wat met SuSE 9.1 en KDE 3.2 schil maar zal voorlopig niet van mijn gemodificeerde WinXP afstappen. Ik vind de lay-out, snelheid, kantoor- en spelmogelijkheden onder WInXP nog te aantrekkelijk om het in te ruilen al begint deze SuSE-distributie mijn wensen aardig te benaderen.
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
pi_18742736
quote:
//offtopic
RedHat 9 op laptop.

Alles behalve spellen.....
  woensdag 28 april 2004 @ 14:15:43 #109
28498 smoking2000
dpkg-reconfigure reality
pi_18744573
quote:
//offtopic
Zie sig
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Heb Osiris als desktop/server, voornamelijk software development
Anubis als backup/test server, test er bv nieuwe kernels op en Debian distro's (testing en/of Unstable)
Isis als router/firewall

En de laptop van mn moeder draait ook Linux, doet er het gebruikelijke Office, surfen en mailen mee
pi_18745879
Klein vraagje: Ik heb dus Gentoo, en ik wil graag kernel 2.6.6-rc2 draaien. Als je echter emerge development-sources draait, krijg je natuurlijk rc1, want die is stable. Nu heb ik al merge "=development-sources-2.6.6_rc2", emerge "~development-sources-2.6.6_rc2" en emerge ">development-sources-2.6.6_rc1" geprobeerd, maar ik kan rc2 nog steed sniet emergen. Wat is het juiste commando?
pi_18749789
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 21:52 schreef Hiawatha het volgende:
Premium, nogmaals. We willen je best helpen met je Linux problemen. Maar zo te horen zijn er bij jou niet echt problemen. Je hebt gewoon weinig verstand van Linux. Ga eerst eens Newbie Guides lezen (google dat maar) en probeer de dingen die daar in staan in de praktijk. Mocht je dan nog tegen dingen aanlopen, kom dan maar vragen.
Waarom ben je dit topic dan gestart? Ik ben een Linux-Newbie. Ben ik dan niet de doelgroep van dit topic?
pi_18749875
quote:
Op woensdag 28 april 2004 17:41 schreef Premium het volgende:

[..]

Waarom ben je dit topic dan gestart? Ik ben een Linux-Newbie. Ben ik dan niet de doelgroep van dit topic?
Kijk, je hebt gewoon geen diee waar je mee bezig bent. Niks ergs aan, maar om nou hier een manual te laten schrijven speciaal voor jou.... Kun je toch beter je even verdiepen in een boek of een goed artikel op internet?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Is veel handiger, sneller en je leert er ook nog eens meer van.

Kijk bijvoorbeeld eens op http://www.nedlinux.nl/modules/article/index.php?id=3
pi_18752077
quote:
//offtopic
Mandrake thuis op mijn servertje...

Op werk RH 7.3, RHAS 2.1 (wordt Mandrake 10 binnenkort) en HP-UX 11.1
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
pi_18752978
Voor alle mensen met Fedora/Redhat:

hier kun je een programma (wat onneerbiedig gezegd, het is wel iets meer) downloaden waarmee je apt-gets kan doen (a la Debian). De keuze is nog beperkt (het zijn vooral kleine pakketten), maar zeker veelbelovend.
pi_18753014
quote:
//offtopic
server 1:Debian Woody (stable)
Apache+Mysql+PHP4 enzoot, proftpd, sshd, imagemagick

server2: Debian Sarge (testing)
Apache2, Mysql, PHP5, sshd

Laptoep1: Debian Sarge (testing)
Wireless internet, VMware, wat officezooi en veel netwerktools.

Owjah.. ik = Debianfan
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_18753946
quote:
Op woensdag 28 april 2004 15:13 schreef yootje het volgende:
Klein vraagje: Ik heb dus Gentoo, en ik wil graag kernel 2.6.6-rc2 draaien. Als je echter emerge development-sources draait, krijg je natuurlijk rc1, want die is stable. Nu heb ik al merge "=development-sources-2.6.6_rc2", emerge "~development-sources-2.6.6_rc2" en emerge ">development-sources-2.6.6_rc1" geprobeerd, maar ik kan rc2 nog steed sniet emergen. Wat is het juiste commando?
# emerge /usr/portage/sys-kernel/development-sources/development-sources-2.6.6_rc2.ebuild

should do the trick
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_18754285
quote:
Op woensdag 28 april 2004 19:54 schreef yootje het volgende:
Voor alle mensen met Fedora/Redhat:

hier kun je een programma (wat onneerbiedig gezegd, het is wel iets meer) downloaden waarmee je apt-gets kan doen (a la Debian). De keuze is nog beperkt (het zijn vooral kleine pakketten), maar zeker veelbelovend.
Ik kwam 'm laatst ook tegen inderdaad, en damn ik was meteen verliefd (-: Dit is helemaal handig voor de beginners (zoals ik), je hoeft niet eens meer zelf te compilen.Kan er dus ook minder fout gaan (-; En wat ik er helemaal heerlijk aan vind is dat je niet meer het probleem hebt dat er bepaalde dependencies niet geinstalleerd zijn die je dan weer een nieuwe zoektocht opleveren. Die dependencies zorgden hier altijd wel voor een flinke scheldpartij (-;
pi_18754722
quote:
Op woensdag 28 april 2004 20:38 schreef coenraad het volgende:

[..]

Ik kwam 'm laatst ook tegen inderdaad, en damn ik was meteen verliefd (-: Dit is helemaal handig voor de beginners (zoals ik), je hoeft niet eens meer zelf te compilen.Kan er dus ook minder fout gaan (-; En wat ik er helemaal heerlijk aan vind is dat je niet meer het probleem hebt dat er bepaalde dependencies niet geinstalleerd zijn die je dan weer een nieuwe zoektocht opleveren. Die dependencies zorgden hier altijd wel voor een flinke scheldpartij (-;
De paketten zijn anders wel sterk verouderd zie ik nu. Kan je misschien ook ergens een package list zien van yum?
pi_18760395
quote:
Op woensdag 28 april 2004 20:52 schreef yootje het volgende:

[..]

De paketten zijn anders wel sterk verouderd zie ik nu. Kan je misschien ook ergens een package list zien van yum?
Ik heb er nog niet naar gezocht. Maar het verouderd zijn van de paketten valt voor zover ik heb gemerkt mee. Ik installeer gewoon de pakketten door te proberen, als hij niet gevonden wordt ga ik zelf wel aan de slag..
  donderdag 29 april 2004 @ 09:12:53 #120
13250 Lod
Sapere aude!
pi_18764167
Ik heb ook nog de volgende vraag:
Ik heb op mijn laptop de Sun Java Desktop geïnstalleerd, dit is een op SUSE gebaseerde distributie.
Nu heb ik mijn laptop natuurlijk niet voor niets en neem ik die regelmatig mee naar andere plekken. Thuis en op mijn werk heb ik een gewone netwerk aansluiting die ik gebruik voor Internet etc. Op andere plekken moet ik echter gebruik maken van het modem.
Dus ik die alvast geconfigureerd met de gegevens van mijn inbel provider. Maar vanaf dat moment wilde mijn pc perse via de modem contact opnemen met Internet en negeerde hij mijn netwerk aansluiting.
Iemand een suggestie wat een goede manier is om een laptop voor verschillende verbindingen te configureren (liefst nog met een optie om makkelijk te kunnen switchen). Helemaal mooi zou zijn als ik het voor elkaar kon krijgen dat hij thuis een vast IP adres heeft en op mijn werk een dhcp-client is.

Binnen Windows gebruikte ik vroeger verschillende hardware profielen wat acceptabel werkte.
GNU Terry Pratchett
  donderdag 29 april 2004 @ 10:20:46 #121
28498 smoking2000
dpkg-reconfigure reality
pi_18765259
Je kan dan het beste gebruik maken van een van de vele networkconfig management tools, deze onder steunen meerdere configs voor verschillende locaties/gebruiksprofielen

meer hierover @ http://www.linux-laptop.net/
  donderdag 29 april 2004 @ 10:46:58 #122
30106 Hiawatha
Had ie nu maar een camera.....
pi_18765848
quote:
Op donderdag 29 april 2004 09:12 schreef Lod het volgende:
<modem verhaal>
ik ken de distributie die je gebruikt niet, maar je kan vast ergens instellen dat ie bij het booten het modem niet moet opzoeken. Stel in dat ie pas verbinding moet maken via het modem als je daarom vraagt.

Duik anders in de opstart scripten. Staat vast ergens in /etc/rc.d of /etc/init.d
  donderdag 29 april 2004 @ 11:24:49 #123
9776 FLIPNEUS
Let's rawk!
pi_18766791
quote:
//offtopic
Ik alleen fulltime op mijn server. Op mijn desktop draai ik het parttime, beide draaien Slackware 9.1. Mijn laptopje is een Apple, dus daar draai ik ook Unix op
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.

Mijn server heeft de volgende taken: webserver (Apache/PHP/MySQL/PostgreSQL), ftp-server (Pure-FTPd), mailserver (Qmai/Vpopmail/Courier-IMAP), fileserver (Samba/NFS) en nameserver (djbdns).

Heb het pas een kleine driekwart jaar draaien, draaide daarvoor Windows op mijn serverbak, maar ik heb totaal geen spijt van de overgang. Mijn server draait als een zonnetje.

[ Bericht 0% gewijzigd door FLIPNEUS op 29-04-2004 13:23:35 ]
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
pi_18772608
quote:
Op woensdag 28 april 2004 15:13 schreef yootje het volgende:
probeer es:

ACCEPT_KEYWORDS="~x86" emerge development-sources
  donderdag 29 april 2004 @ 21:45:48 #125
13250 Lod
Sapere aude!
pi_18780712
quote:
Op donderdag 29 april 2004 10:20 schreef smoking2000 het volgende:
tips
Thanks, een handige site die link. Ga er lekker verder mee klooien
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
GNU Terry Pratchett
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop